بررسی مشخصات هیوندای i30 - مزایا و معایب

 

بررسی مشخصات هیوندای i30 - مزایا و معایب

 

رپورتاژ - هیوندای i30 که از سال 2016 عرضه شده است یکی از قدیمی‌ ترین محصولات کلاس هاچ‌ بک خانوادگی به شمار می رود. هیوندای این خودرو را در سال 2020 به‌ روزرسانی کرد و فناوری اضافی، پیشرانه‌ های هیبریدی ملایم کارآمد و قسمت جلویی کمی زاویه‌ دارتر به آن اضافه کرد.

رقبای این خودرو زیاد هستند. ما بر این باوریم که هیوندای i30 به سختی بازار فولکس واگن گلف را دنبال می کند، اما فورد فوکوس، واکسهال آسترا، سئات لئون و مزدا 3 نیز از رقبای آن محسوب می شوند. اگر می خواهید خودرویی لوکس تر داشته باشید، آئودی A3 Sportback یا مرسدس کلاس A را در نظر بگیرید.

مدل های هیوندای i30

هیوندای خط تولید i30 را نسبتا ساده نگه داشته است. این محدوده با مدل SE Connect آغاز می شود که دارای رینگ های آلیاژی 16 اینچی، سنسورهای پارک عقب، دوربین دید عقب و سیستم اطلاعات سرگرمی 8.0 اینچی است. تجهیزات ایمنی زیادی نیز وجود دارد، از جمله کمک حفظ بین خطوط، کمک نور بالا و ترمز اضطراری خودکار.

i30 Premium چند ارتقای کلیدی در لوازم یدکی اصلی هیوندای دارد، مانند رینگ‌ های آلیاژی 17 اینچی بزرگ‌ تر، شیشه‌ های خصوصی عقب، حرکت بدون کلید و چراغ‌ های عقب LED. در داخل، همچنین یک مجموعه گیج دیجیتال 7.0 اینچی، یک سیستم اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی، یک شارژر تلفن بی‌سیم، گرمکن صندلی‌ های جلو و یک فرمان گرم‌کن وجود دارد.

بالاتر از آن، i30 N Line وجود دارد. این دستگاه دارای کیت بدنه اسپرت الهام گرفته از هاچ بک داغ i30 N، آلیاژهای 18 اینچی، صندلی های اسپرت و سنسورهای پارک همه جانبه است. خریداران همچنین یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 159 اسب بخاری کمی قوی تر را به صورت استاندارد دریافت می کنند.

اگر این مدل برای شما به اندازه کافی سریع نیست، هیوندای هاچ بک i30 N را نیز ارائه می دهد. این خودرو برای رقابت با فولکس واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST طراحی شده است. این خودرو از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ با قدرت 280 اسب بخار و گشتاور 392 نیوتن متر بهره می برد و دارای سیستم تعلیق، ترمز و ارتقای فناوری است تا سریعتر در پیچ ها حرکت کند.

با این حال، محدوده هیوندای i30 به همین جا ختم نمی شود. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، هیوندای نسخه‌ای به نام i30 Tourer را عرضه کرده است. یا اگر هاچ بک استاندارد به اندازه کافی شیک نیست، i30 Fastback با الهام از کوپه وجود دارد.

چقدر فضا وجود دارد؟

هیوندای i30 در جلو جادار است و فضای پا، سر و آرنج زیادی را برای هر دو سرنشین ارائه می‌ کند. شیشه‌ ها نیز بزرگ هستند که به کابین کمک می‌ کند جادارتر از آنچه هست احساس شود - به خصوص در مدل‌ هایی که شیشه‌ های عقب رنگی ندارند.

با این حال، فورد فوکوس فضای بیشتری در پشت دارند. فضای پای عقب در i30 تنگ است و اگر به اندازه کافی بدشانس باشید که پشت یک راننده قد بلند بنشینید، برای راحتی مشکل خواهید داشت. با وجود این، سطل‌ های ذخیره‌ سازی زیادی در اطراف کابین وجود دارد، بنابراین تمیز نگه داشتن فضای داخلی i30 کار سختی نیست.

 

صندوق عقب i30 کمبود فضای عقب را جبران می کند. 395 لیتر با صندلی‌ های عقب بالا و 1301 لیتر با نیمکت تا شده، که آن را به یکی از جادارترین خودروهای کلاس خود تبدیل می‌کند. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، باید یک هاچ فست بک مانند اشکودا اکتاویا یا هوندا سیویک را انتخاب کنید. یا اگر می خواهید به هیوندای وفادار بمانید، i30 Fastback خودش 450 لیتر فضا ارائه می دهد. 

بررسی مشخصات هیوندای i30 - مزایا و معایب

آیا پارک کردن آسان است؟

هر نسخه از هیوندای i30 دارای حسگرهای پارک عقب و دوربین دید عقب به صورت استاندارد است. آینه‌ های درب نیز اندازه خوبی دارند، به این معنی که می‌توانید در حین پارک کردن، مراقب محل قرارگیری آلیاژها باشید.

همچنین شیشه های زیادی در کابین i30 وجود دارد. این به هنگام پارک کردن کمک می کند، اما در بزرگراه نیز بسیار مفید است. اندازه شیشه های عقب به شما کمک می کند تا نقاط کور را به راحتی بررسی کنید. یک خط دید واضح بین دو صندلی جلو و از طریق پنجره سمت چپ عقب وجود دارد که برای زیر نظر گرفتن رانندگان خطرناک بسیار عالی است.

ایمنی هیوندای i30

i30 در سال 2017 موفق به کسب رتبه پنج ستاره ایمنی چشمگیر از Euro NCAP شد. با این حال، شایان ذکر است که قوانین از آن زمان تغییر کرده اند و آزمایش کنندگان اهمیت بیشتری به فناوری ایمنی می دهند.

با وجود این، i30 همچنان باید خودرویی بسیار ایمن باشد. به طور کلی، Euro NCAP از اینکه خودرو چقدر از سرنشینان بزرگسال و کودک خود محافظت می کند، خرسند بود و تنها چند نقطه خطر را در زیر داشبورد شناسایی کرد که می تواند در صورت تصادف باعث آسیب شود. با این حال، محفظه سرنشینان در تست ضربه افست جلو ثابت ماند و صندلی‌ های جلو محافظت خوبی را ارائه می‌ کنند.

هنگامی که i30 در سال 2020 به روز شد، هیوندای تجهیزات ایمنی SmartSense خود را اضافه کرد. این پکیج شامل کمک به دنبال خط (که به طور خودکار فرمان را تنظیم می کند تا خودرو را در خط خود نگه دارد) است. کمک جلوگیری از برخورد عقب (که اگر بخواهید به عقب برگردید؛ رمز می‌کند) و هشدار خروج خودرو پیشرو - سیستمی که اگر خودروی جلویی در ترافیک حرکت کند اما شما این کار را نکنید بوق می زند.

کیفیت و چیدمان چطوره؟

فیس لیفت هیوندای 2020 ظاهر و حس کابین i30 را تغییر نداد، اما این چیز بدی نیست. هنوز محکم و راحت است، اگرچه کمی کسل کننده است. صفحه‌ های چرخشی برای کنترل‌ های تهویه مطبوع و دکمه‌ های مناسب برای مواردی مانند گرمکن صندلی‌ ها و گرمکن فرمان وجود دارد. برای استفاده از آنها نیازی نیست چشم خود را از جاده بردارید، که به نظر ما بسیار ایمن تر است.

اطلاعات سرگرمی و فناوری

بزرگترین تغییر داخلی برای فیس لیفت i30 یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید 10.25 اینچی بود که بسیار بهتر از صفحه نمایش کوچکتر خودروی قدیمی است. این به صورت استاندارد برای مدل‌های Premium میان‌رده به بالا نصب می‌شود و از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند – اما منوها تنها در دو سوم صفحه نمایش داده می‌شوند، که مایه شرمساری است.

صفحه نمایش لمسی جدید با خدمات خودروی متصل Bluelink هیوندای نیز سازگار است. این سیستمی است که به شما امکان می دهد از طریق یک برنامه روی گوشی خود به i30 متصل شوید. و به شما هشدار دهد که آیا ماشین شما باید تعمیر و نگهداری داشته باشد یا خیر و همچنین به یاد می‌آورد که کجا پارک کرده‌اید. همچنین می توانید ماشین را از برنامه قفل/باز کنید. به طور کلی یک سیستم بصری است.

راحتی

هیوندای i30 یک خودروی راحت در تمام جاده ها است. صندلی‌ های جلو خوب هستند و به اندازه‌ ی کافی بالشتک برای دور نگه داشتن دردها ارائه می‌ دهند، در عین حال به اندازه‌ ای تقویت می‌ شوند که شما را در هنگام پیچیدن ایمن نگه دارد.

تنظیمات بسیار زیادی در صندلی ها و ستون فرمان وجود دارد، به این معنی که پیدا کردن یک موقعیت رانندگی راحت باید آسان باشد. رانندگان قد بلندتر ممکن است بخواهند کمی تنظیمات عمودی بیشتری در صندلی ها داشته باشند - تستر شش فوتی ما مطمئناً می خواست پایین تر از زمین بنشیند.

به طور کلی، i30 به اندازه فولکس واگن گلف پیشرفته است. صدای موتور به خوبی سرکوب می شود و کیفیت سواری در همه سطوح عالی است، اگر کسری از فورد فوکوس نباشد. به طرز چشمگیری، حتی هاچ بک داغ i30 N با وجود سیستم تعلیق سفت تر، یک راننده راحت روزانه است.

موتور

هیوندای i30 دارای یک واحد سه سیلندر 1.0 لیتری با 120 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور است. هیوندای یک سیستم توربوشارژ هوشمند طراحی کرده است که باعث می شود در سرعت های پایین پاسخگو و بسیار سرگرم کننده باشد.

با این حال، می توانید محدودیت های عملکرد موتور را پیدا کنید. در سرعت 112 کیلومتر در ساعت در یک بزرگراه تپه ای، برای شتاب گرفتن باید یک دنده را رها کنید، در حالی که زمان 0 تا 100 کیلومتر در ساعت یک عابر پیاده 11.2 ثانیه با گیربکس استاندارد دستی و اتوماتیک اختیاری است. با این حال، معایب عملکرد با مصرف سوخت قابل توجه جبران می شود. در کل، 1.0 لیتری باید برای اکثر رانندگان کافی باشد.

رانندگی کردن با هیوندای i30 چگونه است؟

نحوه کنترل هیوندای i30 استاندارد چشمگیر است. اسپرت است، اما ایمن و قابل پیش‌بینی است – یک راننده معمولی چه چیزی بیشتر می‌خواهد؟

توانایی i30 در پیچ ها تا حدودی به لطف سیستم تعلیق پیچیده عقب آن است. این یک طراحی چند پیوندی به جای یک محور ثابت دارد، که برای چنین خودرو مقرون به صرفه ای یک تنظیم غیر معمول است. این اجازه می دهد تا دو چرخ عقب به طور مستقل از یکدیگر کار کنند، که باعث می شود خودرو بیشتر کار کند.

به عنوان مثال، اگر چرخ عقب سمت چپ از روی یک دست انداز عبور کند، سمت راست خودرو تحت تأثیر آن قرار نمی گیرد، زیرا ارتعاشات دارای محور پرتویی برای عبور از آن نیستند. i30 های پایه ضربان نبض شما را تنظیم نمی کنند، اما جزو امن ترین هاچ بک های خانوادگی موجود هستند.

فرمان هم خوب است، اگر نه خیلی عالی. بازخورد زیادی وجود ندارد و اسپرت نیست، اما برای اکثر رانندگان بسیار کافی است. مهمتر از همه، احساس وزن خوبی دارد. شما نمی توانید با انگشت کوچک خود چرخ را به اطراف بچرخانید.

خودروهای با مشخصات N-Line به لطف سیستم تعلیق خشن و چرخ‌های بزرگ‌تر، سخت‌تر هستند. هیوندای بر این باور است که N Line رابط بین i30 استاندارد و i30 N است. رانندگی N-Line مطمئناً از i30 استاندارد شیرین تر است. موتور قوی تر است، فرمان کمی بازخورد بیشتری دارد و هندلینگ لمسی واضح تر است. اما سواری سخت است.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای i30






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
چانگان 55 : الان موفق شدم با کارشناس 458 سایپا که خانم محترمی بود تماس برقرار کنم کدملی پرسید اسممو گفت گفت بزودی پیامک براتون ارسال خواهد شد ثبت نام مازادی ها بودم ارسال به خودرو ساز خورده بود
چانگان : سلام مال من ارسال به خودروساز خورده حالا سایپا میگه حذف عمر پلاکم بالای۵سال بود اویل که زنگ میزدم میگفتن برنده شدی هست نیستم فروختم حالا موندم که چکار کنم واقعا اینا دزد سرگردنه هستن خواهشان راهنمایم کنید
کریمی : مال منم همین طور ولی تاریخ تحویل منم ۳۱ فروردینه هنوز توی این مرحله ام همون درحال صدور فاکتور و نمیددنم کی فاکتور میشه v1pتکمیل وجه کردم...
چانگان : سلام ارسال به خودروساز زد بود توپروفیالم حالا سایپا میگه حذف شدی بخاطر پلاک فعال عمر پلاک ماشینم موق ثبت نامی بالای ۵سال بود بخدا قسم شرکت سایپا کلاه بردار نابودمون کردن خواهشآ راهنمایم کنید که چکارکنم
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
شهرام : شما به جای خریدن این با پولهات امروز ررو سکه بخر. ۶ ماه دیگه به جای این شاهین رو از بازار نقد میتونی بخری. این ماشین ارزش خرید. تو این قیمت نداره. پر پرش ۴۰۰ باید میشد
شهرام : آقا خیالتون رو راحت کنم سهند s,قیمت پر پرش همینه. این بلا یه بار سر من اومد. کوییک رو کردن کوییک جی ایکس ال صد تومن هم گرونتر. روزی که من تحویل گرفتم ۳۵۰. تو بازار ۳۳۰ نقد میفروختن. واسه من ۲۰ تومن هم گرونتر افتاد. اینم همونه قیمتش رو اونقدر بالا گرفتن که یه سال هم بمونه قیمتش همونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سارا آذر : سلام خواهش میکنم راهنمائیم کنین من امروز پیام کارت خودرو صادر شده اومده ولی هنوز ماشین خبری نیست چجوریه اول کارت میفرستن بعد ماشینو خواهش میکنم هرکسی میدونه واقعا راهنمائیم کنه
ایکس 33 اتومات اسماعیل : ته دل مردم خالی نکن مرد مومن
1 : کسی رانا رو تبدیل به 207 tu3 کرده که فاکتور شده باشه؟
پیش فروش ابان : 5 اردیبهشت فاکتور شدم فعلا خبری از پلاک نیست زنگ زدم میگن معلوم نیست کی پلاک شی این شرکت ها هیچ کارشون درست نیست
سورن 85 گانه : 14 بهمن تکمیل وجه 90 روزه ولی هنوز فاکتور نشد
امیر : سلام دوستان بالا خره بعد 6روز پلاک شدم واریز اولیه6/5/ تکمیل وجه 12/10 تبدیل 1/19 فاکتور2/4 پلاک2/10 207 دستی
X33 : پاسخ به قاسمx55: یعنی 8 اسفند قرارداد داشتین یک روز بعد فاکتور و بیمه شده؟ دم مدیران خودرو گرم با این سرعت عملشون!
پارس ای ال ایکس : اونایی که تکمیل وجه کردن که تومیز خدمت براشون موعد تحویل زده.واونایی که فاکتور شدن حتی از موعد تحویل هم زودتر میگیرند ماشینشون
رضا دوگانه بهمن : نگین جان سلام 900 تومن میدن همان شرکت رفتی بپرس وقت داشتی قمصر کاشان برید الان وقت گلاب گیرونه خیلی مزه داره بیرون شهره کوهستانی میدونم شما خسته ای ماشینو میگیری بر میگردی
مهسا xu7p آبنوس : تکمیل 11 دی موتور جدید.شما اول ردیف قرار دادتون 1453 است؟