راهنمای دریافت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی [شرایط دریافت و مراحل]

 

صادرات  خودروی  ترکیه  ۵۲۰۰  برابر بیشتر  از  ایران است

 

رپورتاژ - چگونه سهمیه بنزین خود را دریافت کنیم؟ برای گرفتن سهمیه بنزین تاکسی‌ اینترنتی چه مدارکی باید ارائه شود؟ با گران شدن قیمت بنزین، یافتن پاسخ این سوال‌ها به دغدغه اصلی بسیاری از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تبدیل شده‌ است. امروزه افرادی که به‌عنوان سفیر تاکسی‌های آنلاین درآمد کسب می‌کنند، به‌دنبال روش‌های استعلام سهمیه بنزین خود هستند.

با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی درباره دریافت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در اختیارتان قرار دهیم. با مطالعه این مطلب کوتاه و کاربردی، با شرایط و مدارک لازم برای دریافت این سهمیه ارزشمند آشنا خواهید شد.

مراحل دریافت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی کشور

پس از افزایش قیمت بنزین در سال‌های گذشته، دولت قانونی را برای اعطای سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی، آژانس‌ها و تاکسی‌های آنلاین تصویب کرد. خوشبختانه امروزه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مانند تپسی نیز از این سهمیه بهره‌مند می‌شوند. کلیه سفیران این نوع از تاکسی‌ها باید پس از ثبت نام راننده و مدتی فعالیت، مراحل زیر را برای استعلام سهمیه بنزین و دریافت آن انجام دهند.

صادرات  خودروی  ترکیه  ۵۲۰۰  برابر بیشتر  از  ایران است

 

1.  دادن اطلاعات کامل به شرکت تاکسی اینترنتی؛ اولین گام برای دریافت سهمیه بنزین

معمولا همه رانندگان محترم تاکسی‌های اینترنتی، یک صفحه پروفایل مخصوص به خود دارند. کلیه سفیران باید اطلاعات کامل خود را به‌طور دقیق در اختیار شرکت ارا‌ئه‌کننده خدمات قرار دهند؛ بنابراین ابتدا وارد سایت مخصوص رانندگان این تاکسی‌ها شده و اطلاعات خود را کامل کنید.

2. فعالیت به‌میزان مشخص به‌عنوان سفیر شرکت؛ لازمه دریافت سهمیه بنزین

به‌طور‌کلی، رانندگان تاکسی‌های آنلاین باید برای دریافت سهمیه بنزین خود، ماهانه حداقل 200‌کیلومتر پیمایش مسیر داشته باشند. سفیرانی که میزان فعالیتشان در ماه از این مقدار کمتر باشد، سهمیه بنزین تاکسی اینترنتی را دریافت نمی‌کند.

3.     ثبت‌نام در سایت سهمیه بنزین با ورود به سامانه سماس بنزین

مرحله سوم برای دریافت و  استعلام سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی، ثبت‌نام در سایت سهمیه بنزین است. کلیه سفیران محترم باید پس از ورود به سامانه سماس به نشانی samas.moi.ir نسبت به ثبت‌نام در این وبسایت دولتی اقدام کنند. پس از این کار، امکان مشاهده اعتبار سوخت برای سفیران فراهم می‌شود.

4.     بنزین زدن با کارت بانکی؛ به‌راحتی آب خوردن!

پس از انجام مراحل بالا، سفیران قادر خواهند بود که با کارت‌ بانکی که در سامانه ثبت کرده‌اند، در پمپ‌بنزین سوخت‌گیری کنند. اکنون شاید این سوال برایتان مطرح شود که مدارک لازم برای دریافت و استعلام سهمیه بنزین تپسی و سایر تاکسی‌های اینترنتی چیست؟ در ادامه این مدارک را بررسی می‌کنیم.  

مدارک لازم برای دریافت و استعلام سهمیه اعتباری بنزین تاکسی‌های اینترنتی

برای دریافت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی باید مدارک لازم را بشناسید و آن‌ها را در سایت شرکت مد‌نظرتان آپلود کنید. معمولا این مدارک در همه تاکسی‌های اینترنتی مشابه‌اند؛ با‌این‌حال، ما برای مثال مدارک مورد‌نیاز برای دریافت سهمیه بنزین تپسی را معرفی می‌کنیم:

  • اطلاعات شخصی مانند شماره ملی 
  • کد شناسایی خودرو (VIN)؛ مندرج در پشت کارت ماشین قدیمی یا روی کارت‌های ماشین الکترونیک
  •  شماره ده‌رقمی گواهینامه رانندگی
  • شماره یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو

با‌توجه‌به اطلاعات بالا، مدارکی مانند کارت ماشین، بیمه‌نامه و گواهینامه برای دریافت سهمیه بنزین الزامی هستند.

صادرات  خودروی  ترکیه  ۵۲۰۰  برابر بیشتر  از  ایران است

نحوه محاسبه سهمیه بنزین تاکسی‌های آنلاین چگونه است؟

میزان سهمیه بنزین واریزی برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را نهادهای دولتی تعیین می‌کنند. در ابتدا شرکت‌های تاکسی‌های آنلاین اطلاعات رانندگان و میزان پیمایش ماهانه آن‌ها را به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران ارسال می‌کنند. در مرحله بعدی، دولت مقدار سهمیه را محاسبه کرده و آن را به‌صورت ماهانه برای سفیر شرکت ارسال می‌کند. به‌طور‌کلی، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر لیتر بنزین، 1500 تومان پرداخت خواهند کرد. میزان سهمیه اختصاص یافته به ازاری هر 100 کیلومتر پیمایش نیز به‌صورت زیر است:

  •  8.75 لیتر سهمیه بنزین برای خودروهای بنزینی: سقف 300 لیتر در ماه
  •  5.25 لیتر سهمیه برای خودروهای دوگانه‌سوز: 180 لیتر بنزین در ماه

این سهمیه به‌صورت ماهیانه برای سفیران محترم تاکسی‌های اینترنتی ارسال خواهد شد؛ بنابراین شما عزیزان می‌توانید با ثبت‌نام در یکی از تاکسی‌های آنلاین معتبر کشور مانند تپسی، علاوه‌بر کسب درآمد مناسب در طول روز، از سهمیه بنزین مخصوص به خود نیز استفاده کنید.

اخذ سهمیه بنزین اختصاصی با ثبت‌نام در سامانه رانندگان تپسی

در این مقاله راهنمای دریافت و استعلام سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی را مطالعه کردید. یکی از معتبر‌ترین تاکسی‌های آنلاین کشور که حجم سفرهای بسیار بالایی در طول روز دارد، شرکت تپسی است. با ثبت‌نام در سایت رانندگان تپسی به نشانی /join.tapsi.ir می‌توانید علاوه‌بر کسب درآمد روزانه مناسب، از سهمیه بنزین اختصاصی خود نیز استفاده کنید؛ البته به شرطی که در ماه 200 کیلومتر پیمایش داشته باشید.

همچنین، با عضویت در باشگاه سفیران تپسی می‌توانید از مزایایی مانند تخفیف‌های جذاب خرید لاستیک، باتری ماشین، لوازم یدکی، خدمات چک‌آپ خودرو و حتی تخفیف کارواش نیز بهره‌مند شوید. برای آگاهی از شرایط و قوانین کامل دریافت سهمیه بنزین تپسی نیز پیشنهاد می‌کنیم وارد آدرس blog.tapsi.ir/gas/ شده و مقاله این شرکت معتبر را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا T8 : دوستان مد نظرتون باشه ( شماره درخواست خرید و شماره ثبت نام ) هر دو برای چک کردن وضعیت خودرو تو سایت میشه استفاده کرد که هر کدوم وضعیت متفاوتی رو نشون میده . حداقل واسه من که خرید اینترنتی داشتم اینطوری بود
T8 : سلام منم ثبت نامی 18 بهمن هستم الان تو مرحله ارسال پلاک و مدارکه 5 روز پیش این مرحله زرد شد
مسلم عوفی : بنده خودرو ایکس 55 ثبت نام کردم قرار سه ماه تحویل بدن .مردادماه یه مبلغی واریز کردم . دردیماه تکمیل موجودی کردم قرار بود تحویل خودرو دراسفند 1402باشد .الان دواه ازسال گذشته هنوز خودرو را تحویل ندادند ومعلوم نیست کی تحویل بدهند تازه جالبتر از همه کارت ماشین امده مدل زده 1402. ازمسئولین دروغگو مدیران لطفا پول مار بدهید ماشین نخواستیم از طریق دادگستری شکایت کردم
پیمان امیرپور : قدم سهند اس مبارک ارزش داره این صبر کیفیت عالی الحمدالله شانس مون زده
ساناز : سلام به همه دوستان شب بخیر خبری از تا v1pنیست؟ به دلم افتاده تا آخر هفته فاکتور میشیم
درحال نوشتن : اول ن اینکه اومده خیلی وقت هم هست دومن نمیدونی حرف نزن
s3 آذرماه : پس دروغ میگن مشکل گمرکی دارن اگر بود چرا J4 تحویل دارن ولی بقیه ماشینا رو نمیفرستند؟
T8 : سلام من 5روز پیش اضافه بیمه واریز کردم هنوز تکمیل وجه زده ثبت نامی 18بهمن شما چه تاریخی هستید؟
شاهین : عرض سلام واقعا در شرکت سایپا رو باید گل گرفت اخه یکی نیس بگه بی ................. شما که ماشین نداری مگه مرض داری مردمو سرکار میزاری اخه فروش فوق العاده بهار اینه بخوره توسرتون با اون برنامه ریزی کردنتون این پیامک کوفتی کی میخاد بیاد خیال ما راحت لعنتیا
امید : پدرسوخته ها راستشم نمیگن که چرا ماشینای پلاک شده رو نمیفرستن! فقط میگن مشکلی نیست و در حال ارسالیم در حالی که نمیفرستن الکی میگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ارتقا تیر ماه : یعنی فعلا صبر کنید
زارعی : تحویل چ ماهی بوده توی قراردادتون
زارعی : سلام. موعد تحویلتون کی بود؟ موقع ثبت نام
207 : عزیزانی ک پلاک شدن تحویل چندم دی بودید لطفا کامنت کنید
زارعی : سلام موعد تحویلتون کی بود؟ چه سالی؟
محسن : حداقل 2 ماه بعد تحویل خودرو
حقیقت : در جواب خبر جدید تو اسفند ماه هم همین پیام را می دادی ولی خوشبختانه پیش بینید اشتباه درو آمد حالا که از 70 هزار رسیده به 60 هزار میرسه زیر 55هزار تومان خواهیم دید
6 دنده : دوست عزیز مبارکه پروندت چندم رفته سازمان فروش
مجید : سلام .الان در کاستومر روی صدور دعوتنامه داره میچرخه .این یعنی چی ؟
گل بس : هر کی با اسم من کامنت میزاره خوش بحال پدرش