بررسی لندروور دیفندر

بررسی لندروور دیفندر

1Carمدل دیفندر برای دوست داران خودروهای شاسی بلند کوهستانی کاملاً مناسب است، مدلی که خودرویی پرقدرت و محکم است و تاریخ چند دهه ای خودروسازی لندروور آن را پشتیبانی می کند. این تاریخ به اولین لندروور سری1 تولید شده در سال 1948 برمی گردد، خودرویی که برای استفاده در ارتش انگلستان ساخته شده بود و عملکردی مشابه جیپ های ارتش آمریکا داشت. مدل بعدی تولیدی شرکت لندروور یک استیشن بود که معمولاً یک تایر زاپاس روی کاپوت آن نصب می شد و  ارتباط نزدیکی با تمامی فیلم های مستند ساخته شده در صحرای آفریقا دارد. ساخت این سبک بدنه دو درب و چهار درب در دهه 1980 میلادی و در سری های 2 و 3 ادامه یافت. لندروورها وسیله نقلیه اغلب افرادی بود که به شکار بوفالو و یا دامپروری می پرداختند.

بررسی لندروور دیفندر

این شاسی بلند لندروور قابلیت های مانور بسیار بالایی در در مسیرهای خارج از جاده داشت که در سال 1985 به دیفندر 90 و دیفندر 110 معروف شد.این شماره ها  معمولاً دو یا چهار درب بودن خودرو را نشان می دادند. دیفندر هنوز هم در بریتانیا خرید و فروش می شود. آنچه گفته شد تاریخچه مختصری از لندروور دیفندر بود. در آمریکا این خودرو یک هیولای کمیاب است، چراکه به مدت فقط چهار سال و به تعداد محدود در آمریکا به فروش رسیده است. یکی از دلایلی که از ورود دیفندرهای بیشتر به آمریکا جلوگیری کرد، نبود کیسه هوا در این مدل بود ( دقت کردید که چند سال پیش؟ نزدیک به 30 سال پیش!). در کشوری مثل آمریکا پیدا کردن و خرید یک دیفندر کاری بسیار پر دردسر است اما برای کسانی که به دنبال یک شاسی بلند همه فن حریف هستند، این همه تلاش کاملاً ارزش دارد.

 

لندروور در دهه های اخیر

بررسی لندروور دیفندر

مدل دو درب دیفندر 90 در سال های 1994، 1995 و 1997 به فروش رسید. در آن زمان دو نوع بدنه قابل انتخاب بود. مدل کروک، که یک ردیف دوم صندلی و امکان انتخاب سقف متحرک کامل یا نیم سقف متحرک را داشت و مدل سقف ثابت که در سال 1995 ارائه شد که سقفی آلومینیومی به همراه سانروف و چهار صندلی در عقب داشت، صندلی هایی که  روبروی هم قرار داشتند و آن را به خودرویی نسبتاً کوچک با امکان حمل 6 نفر تبدیل کرده بودند.

بررسی لندروور دیفندر

برای سال های 1994 و 1995 دیفندر 90 از موتور 3.9 لیتری هشت سلیندر خورجینی بهره می برد که توانی برابر با 182 اسب بخار و گشتاور 232 نیوتن متر داشت. نیروی تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به سیستم چهار چرخ محرک آن منتقل می شد. برای مدل 1997، دیفندر به موتور هشت سیلندر خورجینی چهار لیتری مدل دیسکاوری مجهز شد، موتوری که 182 اسب بخار نیرو و 233 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد. این موتور که نیرو را فقط از طریق گیربکس 4 دنده اتوماتیک منتقل می کرد نسبت به نسل گذشته قدرتمندتر نشده بود، ولی آلایندگی کمتری ایجاد می کرد و دلیلی برای ورود مجدد و البته هرچند کوتاه مدت آن به ایالات متحده آمریکا شد.

بررسی لندروور دیفندر

نباید انتظار بالایی از طراحی داخلی دیفندر داشته باشیم، چراکه اصلا شباهتی با مدل های جدید لندرور ندارد و تعریفی کاملی از سادگی را به نمایش می گذارد. طراحی داخلی مدل دهه هشتاد به گونه ای است که استفاده کاملاً کاربردی از فضای داخل کابین شده است. هنوز هم لندروور دیفندرهای به روز شده فاقد کیسه هوا هستند. یک نکته منفی در مورد لندرور که باعث می شود نبود امکانات رفاهی و امنیتی را فراموش کنید، سر و صدای بالای کابین، صدای موتور و بادی است که در آن می پیچد. لندروور دیفندر به خوبی انتظارات را برآورده کرد، ولی گذشته از قابلیت های بالای مانور در مسیرهای ناهموار، برای مسافرت های طولانی جاده ای اصلا مناسب نیست.

بررسی لندروور دیفندر

 

لندرور دیفندر 1993

بررسی لندروور دیفندر

در 1993 شرکت خودروسازی لندروور، 500 دستگاه از مدل چهار درب دیفندر 110 را در آمریکا به فروش رساند. این مدل که شاسی کشیده تری از مدل دو درب داشت، دارای سقف ثابت و صندلی های تعبیه شده روبروی هم بود که امکان حمل 9 سرنشین را همانند یک نفربر فراهم کرده بود. نیروی محرکه این دیفندر نیز از یک موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی حاصل می شد که معادل 180 اسب بخار و گشاور 227 نیوتن متر بود. همان مزیت ها و نقص های دیفندر 90 در مورد مدل 110 نیز وجود داشت. همانطور که اشاره شد، لندروور دیفندر کمیاب است و در آینده بدون شک به یکی از گزینه های خرید کلکسیونرهای خودرو تبدیل خواهد شد. آیا شما شاسی بلند های مخصوص مسیرهای ناهموار را به شاسی بلند های لوکس ترجیح می دهید!؟ 

بررسی لندروور دیفندر


منبع

Edmunds

برچسب : دیفندر , لندروور , شاسی , بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

36 نظر

محمد
9

ماهم یکی داشتیم مدل 1985 باموتور 8سیلندر رنجرور با فرمون هیدرولیک واقعا عاالی بود.قدرتو سرعت خیلی خوبی داشت . لامصب تو خارح حاده اگه از جایی نتونه بره دیگه هیچ ماشینی نمیتونه .من یکی که عاشقشونم
02:43  1396/05/15
پاسخ دادن
عليرضا
10

لندرور فوقالادست
22:16  1395/09/30
پاسخ دادن
داریوش
14

لندرور یه ماشین افرد تمام عیاره چند سالیه دارم تا حالاش نشده جایی خراب بشه یا نتونه بره مگر اینکه از کار ماشین ساخته نبااشه علاوه بر اینا یه قابلیتهای دیگه هم داره که میشه ازشون استفاده کرد
16:35  1395/08/25
پاسخ دادن
جمالی
18

یه سوال همه دوستان با تجربه میخاستم ببینم دفندر دیزلیم هستش یا فقط بنزینی بعد اگه هستش کدوم بهتره و قیمتاشون چقد فرق داره
11:29  1395/05/18
پاسخ دادن
علیرضا
10

مدل های دهه هشتاد میلادی قدرت موتورشون حول و حوش 100 تا بود اما گریبکسش از هامر هم قوی تر بود
این تنهاماشینیه که از پس تمام مسیر هی نا هموار بر میاد
00:35  1395/05/08
پاسخ دادن
نیلو
5

اخ جون میده ادم یدونه از اینا داشته باشه فقط باهاش بره کوه و کمر من که اگه یه دونه داشتم دیگه تو شهر پیدام نمیشد.فقط ایکاش قیمتشم گذاشته بودید
13:27  1395/04/21
پاسخ دادن
مانی
14

ایراد لندرور دیفندر توی ایران چیه٬با ۱۵تا۲۰میلیون چه مدل دیفندر میتونم بخرم ؟واساسا کجابهتر گیرم میاد
01:54  1395/04/09
پاسخ دادن
بهنام
28

لندرور دارم 1366 تمیز قیمت 14 تا
01:30  1395/11/24

ميثم
10

فقط لندرور نمي دونم اين لعنتي چرا هيچ جا گير نميكنه
12:29  1395/02/31
پاسخ دادن
لندور
6

من لندور داشتم
مدل ۶۶ واقعا یه وحشی مهار نشدنی بود ولی تا جایی مهار نشدنی هست که زیرش به جایی نخوره تو برف و گل وقتی زیر تماس پیدا میکنه می مونه و راه نمیره
12:30  1396/04/10

علیرضا
3

من مدل ۱۳۶۶ داشتم مدل اسپانیایی
واقعا ماشین زمخت و سختی بود کم خرج تر از هر ماشین حتی پیکان و فوق العاده قدرتی حیف که دیگه از این ماشینها نمیاد
ای کاش دولت خروج ماشین های فرسوده رو اجباری نکنه تا بتونیم از این ماشین های ارزان و کم یاب استفاده کنیم چون جایگزینی وجود نداره
12:33  1396/04/10

علیرضا
5

سلام من عاشق ماشین های آفرودم ولی تو شکم که دیفندر بخرم یا جیپ کدوماشون بهترن؟
12:11  1395/01/23
پاسخ دادن
علیرضا
5

جیپ از لحاظ قدرت قابل مقایسه با لندروور دیفتری بخوصوص قدیمیاش نیست
00:37  1395/05/08

علیرضا
0

عزیز والا من هم جیپ داشتم هم لندرور من یه جیپ کاام داشتم افرودش خیلی عالی بود به خاطر مشکلات مالی فروختمش و خیلی خیلی خرجش بالا بود بعد از چند سال یه لندرور خریدم مدل 69 آخرین مدل لندرور شرکت مرتب خورو الان میبینم لامصب این لندرور کوه راستو میکشه بالا اون جیپم 3 دنده بوده ولی والا اندازه لندرور قدرت نداشت
09:05  1402/12/16

رضا
1

سلام.به نضر شما جیپ تویوتا بهتر است یا لندروور یا جیپ شهباز.ممنون میشم اگه کمکم کنید.
21:29  1394/10/10
پاسخ دادن
اهورا
6

جیپ تویوتا واقعا قویه و شکی توش نیست و تو اسفالت از لندروور بهتره چون سریع تر میره و لندرور سرعت زیادی نداره ولی تو خاکی و کوه و کمر لندرور خیلی خیلی راحت و تکون خیلی کمی میخوره که جیپ تویوتا برعکس تکون میخوره و جیپ شهباز هم تو سرعت از همه بهتره ولی پر اصطحلاک تره ولی لندرور به عیر از مشکل سرعت هم کم اصطحلاک نره هم فوقالعاده قوی
16:16  1395/03/19

مسعود
17

سلام ، من چندین سال جیپ تویوتا 2f داشتم . همه میدونن قدرت تویوتا 2f چندین برابر لندرور هست ولی سال پیش بهم ثابت شد که لندرور ی چیز دیگس . چون زمستون ۲تا جیپ تویوتا بودیم که توی ی متر برف گیر افتادیم با اینکه لاستیک من اصلی تویوتایی بود و ماشین رفیقم لاستیک پهن داشت نتونستیم تکون بخوریم خلاصه تا شب اونجا سر کردیم تا ی لندرور اومد و مث آب خوردن ۲تامون را کشید بیرون و چندین کیلومتر هر دوتا تویوتا را بست بهم و توی برف میبرد ، عید هم ی جای دیگه رفتم که تا درهای ماشین توی گل و شل گیر کردم با چه بدبختی درآوردمش . حالا ی لندرور ۶۳ خریدم خداییش راحتتر و بهتر همه جا میرم ، نه گل و شل و نه برف دیگه ترس ندارم جایی که با تویوتا از کوه بالا میرفتم حالا دور گاز کمتر بالا میرم ، البته ۳۰ سال پیش تا حالا با این ماشیناسر کار دارم که نفرمایید تازه کارم . ممنون از سایت خوبتون .
10:05  1394/08/10
پاسخ دادن
احمد
4

سلام چند ماهی هست یک لندرور مدل 63 خریدم باور کنید هر چه از قدرت این خودرو قدیمی تعریف کنم کم گفتم اگر بخوام بفروشمش از 30 میلیون تومان کمتر نمی دم واقعا محشره .
12:40  1397/01/18

مجتبی
2

خدا پولشو بده یه لند کروز بخریم که هم لوکس هم ارباب آفرود.
با این هال بدم نیس یه سدان لوکس و یه لندور آفرود داشته باشه.
01:46  1394/04/26
پاسخ دادن
سپهر
7

لندرور سلطان افرود,با این که امکاناتش از ماشین های شاسی بلند لوکس امروزی کمتره ولی توی افرود هیچ کدوم به گردش نمیرسن.
13:51  1393/11/24
پاسخ دادن
محسن۹۸
12

تاحالا کسی دیدی بایه سانتافه ادعای افرودش بشه شدنی نیس اینا بچه سوسولای خیابونین ن دیفندر قلدر دشت و صحرا وکوه وکمره غزال دشت واقعا برازندشه
یاحق...
12:37  1393/09/02
پاسخ دادن
قولی
3

کاشکی با قیمت گذاشته بودین
02:46  1393/02/18
پاسخ دادن
فرهاد
12

دوتاشم داشته باشم خوبه
21:04  1392/01/17
پاسخ دادن
آرام
8

منم حاضر نیستم یک ساشی بلند لوکس رو با شاسی بلند‎های مخصوص مسیرهای ناهموار عوض کنم
20:17  1392/01/16
پاسخ دادن
علیرضا
0

حالی که این ماشین لندرور یا همون پاژن بهت میده اون شاستی بلند بهت نمیده
08:55  1402/12/16

هادی
19

آیا شما شاسی بلند‎های مخصوص مسیرهای ناهموار را به شاسی بلندهای لوکس ترجیح می‎دهید!؟
خیر
19:50  1392/01/15
پاسخ دادن
مجتبی
21

بله
15:40  1392/11/28

بمیر هادی
2

میکشمت
17:16  1401/02/03

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 : دورود،دوستان کسی اطلاعی دارند این ها کی شروع به فاکتور میکنند این خدانشناس ها ما را ملعبه ی دست خودشون کردن فقط این رو میتونم بگم ماها هیچ تقصیری نداریم واسه کوچکترین حقوق خود که داشتن یک ماشین هست اینطور مردم رو اذیت میکنند از ماست که بر ماست
DA : چهار ماهه منتظریم بعد برای آبان تا اسفند سهند فرستادن اونم با قیمتی ک اللهو اعلم چند باشه اون موقع سود مشارکتم چس تومن میدن نمیدن معلوم نیس یعنی میخواین بعد پنج شیش سال امتیازتونو برای یه ماشین پیش فروش بسوزونید؟😂😂😂 حیفه حداقل ببرید کد ملیتونو میخرن اونو بفروشید اینجوری حیف و میلش نکنید ناموسا همین سهند رو پیش فروش گذاشته بودن تو اسفند ماه دو س ماه اولشو برداشتن بقیش مونده میخوان بچپونن برای شما ها این ماشین دقیقا همون سایناس فقط ی شانروف انداختن روش و ی کاپوت جلو چندتا خطوط اضافه کردن 460 قیمت الان کارخانس تا آبان یا اسفندم یکی دو بار افزایش بخوره 600 تومن تو پاچتونه😁😁😁 تبدیل بزنین نوووش جون
X5مشهد آذر : سلام دوستان این پیام اخر من هست چون امروز بالاخره ماشین رو تحویل گرفتم ۲۱آذر ثبت نام کردم ۲۱ اسفند شاسی شد ۲۲ اسفند صدور بیمه ۲۷صدور پلاک و کارت ماشین ۹اردیبهشت تحویل گرفتم امیدوارم قسمت همه بشه زودتر تحویل بگیرن!!ماشین خوبیه واقعا نسبت ب قیمت امکانات و سواریش
شاهین تحویل تیر : شاهین به دلیل نبود قطعه تولید آن متوقف شده است و امروز طرح تبدیل اجباری به اطلس آمده است و چند روز قبل هم طرح تبدیل شاهین دنده به کوییک آمده بود دوستان حواستان باشه با توقف کامل تولید شاهین دنده امروز شاهین دنده را تا یک میلیارد در بازار عنوان می گردند.
ساینا اسفند : ماه هم برای اسفند بودیم الان باز دعوتنامه اومده کوئیک یا ساینا ۸۵ گانه نمیدونیم چیکار کنیم منتظر بمونیم یا بگیریم
ساناز : من تارا دستی ۶ دنده الان فاکتور شدم خداروشکر
.... : با سلام، بنده همین چند دقیقه پیش با سایپا تماس گرفتم، اپراتور که خیلی هم مودب بودند بعد از بررسی گفتند حداکثر تا اخر خردادماه پیامک ارسال میشه.
امیر : سلام چرا هنوز واس من پیام نیومده ثبت نامی ۷دی بودم .
آریسان۲ : قرار داد رو با یه مرورگر دیگه دانلود کن ویه پی دی اف خوان جدید امتحان کن
محمد شاهین اتومات : شاهین اتومات تکمیل وجه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ و فروش فوق العاده ۹۰ روزه هستم ، تماس گرفتم تهران ، گفت رفته برای فاکتور شدن به نظرتون مرحله فاکتورشدن چقدر طول میکشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : منم 16 دی هستم چرا فاکتور نشدم
سقف فلز اسفندی : چقد مابه‌التفاوت پرداخت کردین؟ امروز تبدیل زدین؟
ایکس 33 اتومات : موقع ثبت نام فرم از پست گرفتم دادم نمایندگی میشه همینه
امین فوری اسفند : پذیرش 1167 در انتظار فاکتور
رضا : سلام دا لعنت کند به پاخیزید حداقل‌ قسطی کنن من برج 11 باهزار بدبختی وام گرفتم که ماشین را به ما بدهند چه خاکی به سر بریزیم
حمیدرضا : بجای این که صفحه رو خراب کنی برو یسر نمایندگی شرکت سایپا برن کسایی که پارسال قرارداد تحویل خودرو داشتن هیچ افزایشی نداره و ظرف همین ماه برای تمامی دوستان دعوت نامه ارسال میشه . دوگانه سوز از تمامی خودروهای شرکت سایپا بصرفه تر و بهتر هست. صبور باشید سایپا هیچ چارهای جز دادن ماشین به قارادد های قبل با قیمت پارسال نداره.
151 : وضعیت خودروی مشتری سایپا بزن
خلیل سورن پلاس بنزینی ef7تحویل30 بهمن ماه : سلام محمد جان خوبین....مبارکه داداش..فاکتور شدی پس ب سلامتی...منم 15دی هستم داداش ینی این هفته فاکتور میشم
غزل ساینا دوگانه : یعنی ی نفرپیدانمیشه ج منوبده?
تبدیل امروز : من که اونقدر منتظر سقف فلز شدم ، دیدم خبری نیست .امروز تبدیل کردم