بررسی کامل علت روشن نشدن مانیتور دنا و دنا پلاس

 

صادرات  خودروی  ترکیه  ۵۲۰۰  برابر بیشتر  از  ایران است

 

رپورتاژ - روشن نشدن مانیتور دنا از جمله مشکلاتی است که صاحبان این خودرو با آن مواجه می‌شوند. مانیتور دنا یک قطعه سخت افزاری است که با استفاده از کارت گرافیک مواردی مانند تصاویر، فیلم، اینترنت و غیره را نشان می‌دهد. مانیتور دنا ممکن است بنا به دلایل مختلفی دچار ایراد و مشکل شود. توجه داشته باشید که در صورت بروز کوچکترین ایراد باید به افراد متخصص مراجعه کنید. تعمیر ضبط دنا توسط متخصص در کوتاه‌ترین زمان و با مناسبترین قیمت انجام می‌شود. البته تعمیر برخی از قطعات سخت افزاری مانند کارت گرافیک مانیتور کمی سخت است ولی نمایندگی‌های مجاز می‌توانند آن را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنند. با ما همراه باشید تا به رایج ترین مشکلات مانیتور فابریک دنا از جمله علت روشن نشدن مانیتور دنا بپردازیم.

رایج ترین ایرادات مانیتور فابریک دنا و دنا پلاس

خاموش شدن خود به خود و ناگهانی پخش دنا

یکی از مشکلات مانیتور دنا خاموش شدن خود به خود و ناگهانی ضبط و یستم است که هنگام دنده عقب رخ می‌دهد. در زمان بروز این مشکل،  تصویر روی مانیتور بعد از یک دقیقه، سفید شده و خطوط رنگی از بالا به پایین روی صفحه ایجاد می‌شود. حتما این سوال برایتان پیش آمده که دلیل خاموش شدن خود به خود و ناگهانی پخش فابریک دنا چیست؟

یکی از دلایل اصلی آن استفاده از قطعات غیراصل و بی‌کیفیت است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتما جهت رفع این مشکل به مراکز معتیر تعمیراتی مراجعه کنید تا از کیفیت قطعات به کار رفته خیالتان راحت باشد. توجه داشته باشید اگر برای تعمیر مانیتور به افراد غیر حرفه‌ای و نابلد مراجعه کنید یا خودتان اقدام به تعمیر آن کنید‌ ممکن است دستگاه دچار یک ایراد جدی تر شود و دیگر امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد.

بهم خوردگی صدای مولتی مدیا دنا

اگر ده الی پانزده دقیقه بعد از روشن شدن مانیتور دنا، صدا در خودروی شما پخش شد یعنی مانیتور شما داغ کرده و به همین دلیل صدا با مشکل پخش می‌شود. همچنین ممکن است گاهی اوقات صدا خیلی بلند و غیر قابل کنترل شود. قطعا این مشکل برای صاحبان خودرو دنا آزاردهنده است و دوست دارند هرچه زودتر این ایراد را برطرف کنند. دلیل بروز این مشکل ایجاد ولتاژ اضافی در بلندگوهایی است که در این شرایط  بوبین یا سیم پیچ بلندگوی دستگاه می‌سوزد. به علاوه موجب ضعیف شدن عملکرد دستگاه پخش می‌شود. درنهایت این مشکل باعث کار افتادن تاچ ضبط می‌گردد.

در صورتی که مانیتور ماشین دنا شما دچار این مشکل شده پیشنهاد می‌کنیم به متخصصان این حرفه مراجعه کنید تا تعمیر آن به بهترین صورت انجام شود. به خاطر داشته باشید که این مشکل هیچ ربطی با آی سی صدا ندارد و ولی متاسفانه برخی از افراد غیر حرفه‌ای برای رفع این مشکل، سراغ  ic خودرو می‌روند و آن را تعمیر می‌کنند که اینکار باعث از بین رفتن کامل فیبر می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم جهت تعمیر مانیتور دنا به مرکز طنین سرویس مراجعه کنید زیرا نه تنها دستگاه شما تعمیر نمی‌شود بلکه موجب اتلاف وقت و پول شما نیز می‌گردد. هم چنین تعمیر ضبط دنا توسط افراد غیر حرفه‌ای موجب آسیب جدی به ضبط می‌شود. به علاوه ممکن است در پخش تصاویر و ویدیو یا در صفحه نمایش مانیتور با اختلالاتی مواجه شود.

سفید شدن صفحه مانیتور دنا

سفید شدن صفحه مانیتور یکی دیگر از مشکلات رایج اکثرا صاحبان خودروهای دنا است. در این مشکل مانیتور دنا به طور ناگهانی سیاه، سفید و یا رنگی می‌شود، به طوریکه ممکن است تصور کنید صفحه ال سی دی مانیتور در اثر ضربه سوخته و دچار این مشکل شده است. این مشکل باعث می‌شود که مانیتور فابریک خودرویتان از کار بیافتد و دیگر نتوانید با آن کار کنید؛ زیرا دسترسی به  تمام امکانات نرم افزاری مختلف دنا فقط با مانیتور آن امکانپذیر است و در صورتی که صفحه مانیتور  سیاه، سفید یا رنگی شود دسترسی شما از بین خواهد رفت.

یکی از دلایل سفید شدن مانیتور می‌تواند مربوط به بخش سخت افزاری باشد، یعنی مانیتور شما سوخته و باید تعویض شود. همچنین این مشکل می‌تواند نرم افزاری هم باشد، یعنی با استفاده از فلش یا usb آلوده یک ویروس وارد دستگاه شده و باعث بروز این ایراد شده است. اما در هر صورت این مشکل توسط متخصص مجرب و حرفه‌ای قابل حل است و جای نگرانی نیست.

علت مشکلات سیستم صوتی دنا

یکی دیگر از علت روشن نشدن مانیتوز دنا، سیستم عامل ویندوز ce است. زمانی که موبایل را به سیستم صوتی وصل میکنید ممکن است این مشکل پیش بیاید. هم‌چنین وصل کردن یک فلش ویروسی هم میتواند باعث ایجاد این نقص شود. دلیل بروز این مشکلات، عدم امنیت سیستم امنیتی در برابر فایل‌های مخرب در ویندور سی ای می‌باشد. هم‌چنین ممکن است کنترل فرمان ضبط خودروی دنا به دلیل استفاده زیاد دچار اختلال شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید حتما قبل از اتصال تلفن همراه و فلش به ضبط خودروی دنا و دنا پلاس از ویروسی نبودن آن مطمئن شوید‌. همچنین بهتر است موبایل و تبلت خود را با مالتی مدیا دنا شارژ نکنید. همکاران ما جهت تعمیر مانیتور دنا ابتدا دلیل قطع شدن موزیک و ایجاد نویز را مشخص می‌کنند. سپس باندها و اتصالات سوکت‌ ضبط خودرو و همچنین برنامه و کلیدهای ولوم را بررسی می‌نماید و در کوتاه‌ترین زمان عیب یابی مانیتور را انجام می‌دهند و تمام اشکالات را رفع می‌کند.

دلیل روشن نشدن مانیتور دنا و دنا پلاس

روشن نشدن مانیتور دنا یکی از مشکلات رایجی است که صاحبان این خودرو ممکن است با آن روبرو شوند.علت روشن نشدن مانیتور دنا می‌تواند مربوط به عبور جریان برق در سیستم سیم کشی خودرو باشد. قطعی در سیم کشی و حتی اختلال در این بخش باعث روشن نشدن مانیتور خودروی دنا می‌شود.

نکات مهم دلایل روشن نشدن مانیتور دنا و تعمیر آن

تصویر دلایل روشن نشدن مانیتور دنا

همانطور که مطالعه کردید یکی از ایرادات رایج ضبط دنا، روشن نشدن مانیتور آن است. در این بخش می‌خواهیم به نکات مهم درباره‌ی علت روشن نشدن  مانیتور دنا بپردازیم:

  • بعد از جدا کردن ضبط از محفظه، مراقب باشید که دستگاه به برق متصل باشد.
  • با استفاده از مولتی متر و تنظیم آن روی DC  پروب منفی را روی ترمینال زمینی و پروب مثبت را روی سیم ثابت قرار دهید. برای پیدا کردن سیم زمینی می‌توانید از دفترچه راهنمای ضبط کمک بگیرید. معمولا رنگ سیم‌های زمینی سبز یا زرد می‌باشند.
  • اگر مانیتور هیچ مشکلی نداشته باشد مولتی متر باید ۱۲ ولت را نشان دهد.
  • اگر مولتی متر عددی را نشان نداد، در مرحله بعد باید سراغ فیوز بروید؛ زیرا به احتمال زیاد فیوز سوخته است. اگر روی سیم ثابت ولتاژ وجود داشته باشد و مولتی متر حدودا ۱۲ ولت را نشان دهد، می‌توانید سیم‌های دیگر را تست کنید.
  • ابتدا خودرو را در حالت احتراق قرار داده و سوئیچ را بچرخانید. توجه داشته باشید که پروب منفی باید روی زمین باشد و با پروب مثبت،  کلید سیم ولتاژ دار را چک کنید. اگر مولتی متر عدد را نشان نداد، باید فیوز عوض شود. اگر ولتاژ ۱۲ را نشان دهد یعنی سیم سوئیچ و فیوز سالم است.  اگر همچنان مانیتور روشن نمی‌شود، پس برای علت روشن نشدن مانیتور دنا اتصالات زمینی را چک کنید.
  • ابتدا سیم زمینی که ضبط را به ماشین وصل می‌کند، پیدا کنید. مولتی متر را روی حالت Continuity قرار دهید. پروب منفی باید روی ترمینال زمینی باشد. سپس پروب مثبت را روی سیم سیاه رنگ بگذارید.
  • بعد از پیدا کردن سیم خراب، آن را تعویض کنید. اگر هیچ صدایی از ضبط شنیده نمی‌شود، پس به احتمال زیاد مشکل از سیم‌کشی است.
  • شما می‌توانید سیم خراب را جدا و کمی کوتاه کنید و دوباره وصل کنید. اگر با اینکار مشکل شما برطرف نشده حتما جهت رفع این مشکل برای تعمیر ضبط دنا اقدام کنید.

حل مشکل روشن نشدن مانیتور دنا بعد از تعویض باتری

اگر پس از تعویض باتری و روشن کردن ماشین به شیوه باتری به باتری، ضبط روشن نمی‌شود، علت روشن نشدن مانیتور دنا مربوط به فیوز است. به احتمال زیاد در زمان باتری به باتری، ضبط روشن بوده و به همین دلیل فیوز سوخته است. جعبه فیوز زیر کاپوت سمت راننده یا کنار پای او در داخل کابین قرار دارد.

علت خاموش شدن ضبط ماشین در زمان استارت زدن

اگر در هنگام استارت زدن با مشکل خاموش شدن مانیتور دنا مواجه می‌شوید، احتمالاً مشکل از سیم‌کشی‌ها است. ممکن است علت روشن نشدن مانیتور دنا، اتصالی سیم کشی داخل درب‌های خودرو باشد یا آمپلی فایر دچار اختلال شده باشد. برای رفع تمام این مشکلات باید با مولتی متر، میزان ولتاژ را بررسی کنید. هم چنین سیم کشی، نحوه انتقال سیم زمینی و ثابت و فیوز هم باید چک شود.

علت قطع و وصل شدن ضبط خودرو هنگام رد شدن از دست انداز

علت قطع و وصل شدن ضبط خودرو دنا هنگام رد شدن از دست انداز مربوط به  عدم  پاور کافی است. در تعمیر ضبط اچ سی کراس گفتیم که وقتی به دستگاه پاور کافی نمی‌رسد، امکان دارد که در چنین موقعیت‌هایی قطع و وصل شود.در چنین شرایطی یک رابط در دستگاه قطع شده است و یک سیم مدام از محل اتصال خود جدا می‌شود. جهت رفع این مشکل باید سیم‌کشی‌ها را چک کنید.

سوالات متداول روشن نشدن مانیتور دنا

رمز مانیتور دنا پلاس چیست؟

خودروهای دنا پلاس در مدل‌های ۱۴۰۰ به بعد دارای رمز مانیتور ۱۱۱۱ هستند.

چگونه  ضبط خودروی دنا و دنا پلاس را ریست کنیم؟

ریست کردن ضبط دنا و دنا پلاس راحت است، کافیست دکمه پاور را به مدت ده ثانیه نگه دارید.  با ریست کردن تمام تنظیماتی که  قبلا روی مالتی مدیا ماشین خود انجام داده‌اید به روز اول برمیگردد و شما می‌توانید دوباره تنظیمات جدید انجام دهید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تعمیر مانیتور دنا , تعمیر ضبط دنا , ریست ضبط دنا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

سجاد
1

مال من 10 روز قطعه یک روز روشن بعضی وقت هام ضبط کار میکنه دوربین عقب کار نمی کنه
بعد جالبه میرم نمایندگی وصل میشه میگن آقا این کار میکنه برو به سلامت
بعد میام بیرون یک روز بعدش دوباره قطع میشه
کلا دیگه بیخیال شدم
سیم کشی ماشین مشکل داره قطع و وصل میشه هر چی هم میرم نمایندگی کار خودشونو میکنن
10:25  1403/02/04
پاسخ دادن
حسن جوادی
7

اگر مانیتور بالا نیومد یا روی لوگو موند کافیه سر باطری رو در بیاری و بزاری درست میشه ، واسه من که حل شد .
17:13  1402/12/28
پاسخ دادن
تقی
0

چکیده تمام مطلب فقط این بود که در صورت خرابی حتما به متخصص این کار مراجعه کنید.
07:03  1402/11/26
پاسخ دادن
شهريار
0

سلام بر تقی خان عزیز.
چکیده مطالب این سایت رو شما در یک خط فرمودید.احسنت
11:16  1403/01/18

..
0

سلام مانیتور من روشن میشه آهنگ هم پلی میشه ولی صدا نداره مشکلش چیه؟
19:48  1402/11/21
پاسخ دادن
محسن
0

سلام من هربار بخواهم مانیتور دنا را روشن کنم باید عمل ریست را انجام بدم یعنی انگشتم را ۱۰ ثانیه روی دکمه پاور نگه دارم تاروشن شود ود حالیکه ف
قبلا با لمس دکمه روشن میشد
11:11  1402/10/08
پاسخ دادن
امیر
6

مانیتور من خش شده راه چاره داره ؟
13:34  1402/09/10
پاسخ دادن
سید
11

رمز مانیتور دنا پلاس99 توسط صاحب قبلی عوض شده هر رمزی میزنم خطا میده چاره چیه
17:27  1402/08/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آقا یوسف نه دیگه، همه که منتظر پیامک نبودن، یه عده عدم تخصیص خوردن ،احتمال زیاد این عده میتونن ماشین جدید انتخاب کنن
شاهین : ایا کسی میدونه یکشنبه واسه بهمن ماه ۴۰۲ یا نه یعنی احتمال داره بگن بجای چانگان ۵۵ خودروی دیگه ای انتخاب کنید
S5ccc : این همه لایک؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من فقط دارم می گم بعد از اینکه به امید خدا ماشین گرفتید چکار کنید. چون خودم شش ماه تو این گروه بودم. واقعاااا. تقصیر ندارن . از ماست که بر ماست. خدانگهدار یاد اون حرف بنده خدا افتادم که می گفت تاخر هست خروارها هست
بهرام : چرا سهند از اطلس گرون‌تره؟ تو بازار هم همینطوری خواهد بود؛ آخه زه اطلس بیشتره و کراسه اطلس خیلی بهتره، دورش محافظ‌های سیاه هم داره
نعمت : سلام لطفا یه راهنمایی کنید من پیامک پیش فروش سهند s دریافت کردم و واریز کردم، ولی من چشمم اطلس رو گرفته، دوستان چطوری اطلس ریختن من فقط سهند رو برای انتخاب داشتم؟ بعضی ها ساینا هم برای انتخاب داشتن اونم فروش فوری؛ قیمت اون چند بود؟ از راهنماییتون متشکرم 🙏
سعید8 : خب دوستان، یکشنبه قراره سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان دوره های قبلی باز بشه. دوره های قبلی هم که فقط 2 دوره بوده. انشاالله افرادی که دور دوم عدم تخصیص خوردن هم ممکنه شانس مجدد داشته باشن
عادل : دوست عزیز (تارا تیتانیوم) ماشینم تارا اتومات v2 رنگ سفید فروش فوری تحویل دی ماه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن دارین ماشینو تحویل میدین مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم برای ماهم پیامکتکمیل وجه دنده ای می‌فرستادند اگر تکمیل وجه نمیشد حق با سایپابود ولی اتومات فرستادن قیمت زیاد چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
یوسف : بنظر میاد برای ثبت نامی های ۴۰۱ باشه. بهمن ۴۰۲ که خودرو رو انتخاب کردیم و منتظر پیامک هستیم، انشالله این هفته تکلیفمون روشن بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میترا پوربابا : سلام منم ثبت نامم قبل عید بود مثل شرایط بقیه ولی پرسیدیم میگن به خاطر سیل بم تحویلی ها موندن گوگل سرچ کنین کلیه محصولات مدیران خودرو زیر سیل موندن کارخانه مونتاژ زیر اب رفته ماشین ها همشون زیر اب موندن گوگل سرچ کنین فیلم گذاشتن چاره ای نداریم جز اینکه منتظر بمونیم تازه اونم ماشین سالم دستمون برسه یا نه
علی اتوماتیک اسفند 402 : به‌جای کوییک اتوماتیک یه ماشین جای گزین بدن مثلا سهند بدن که توی پارس خوردو تولید میشه
پلاک : سلام‌دوستام چند روز پلاک‌شدن طول میکشه؟
محمد : من 23اسفند خرید نقدی تا الان تخصیص نشده
رانا 29 اسفند : سلام ، هنوز فاکتور نشدی؟
سینا : منم 19 هم تکمیل وجه کردم خبری نیست
پرو مکس : سلام از دوستان کسی هست که نود روز کاری از تایید لیزینگ یا نود روز کاری از تکمیل وجه نقدی گذشته باشه و خودرو تحویل نگرفته باشه ؟؟تو سال جدید منظورم هست
207دستی ارتقا یافته ت 31 فروردین : بله متاسفانه منم‌ دقیقا مثل شما الان چند بار موعد تحویلش تغییر کرده.
محمدرضا : من هم اسفند تکمیل وجه کردم هنوز رو فاکتور شدن میچرخه
تیگو 7 پرو پرومیوم : آیا بعد از فاکتور شدن اس ام اس میاد؟