موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 

موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 
ایران خودرو روز گذشته بصورت رسمی از از پیشرانه جدید خود با نام EFP رونمایی کرد. به گفته مدیر عامل این خودروساز 108 میلیارد تومان برای توسعه این پیشرانه هزینه شده است.قرار است این پیشرانه در ابتدا بر روی دنا پلاس و سپس بر روی تارا و ری را عرضه شود.
 
مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین رونمایی از موتور EFP جدید ایران خودرو و پلتفرم بومی برق خودرو این شرکت اظهار کرد که پیشرانه جدید EFP (EF پلاس) قرار است که ابتدا روی دنا پلاس توربوشارژ نصب شود که تولید آن از اواخر سال جاری آغاز می شود و در سال آینده اظهار کرد که 35 درصد محصولات ایران خودرو از این پیشرانه استفاده خواهند کرد.
 
خطیبی اظهار کرد که پیشرانه EF پلاس هیچ قطعه مشترکی با پیشرانه EF7 و TC7 ندارد و اگر ایران خودرو نام جدیدی هم برای آن درنظر می گرفت جای تعجب نداشت. خطیبی اشاره کرد که در سال جاری 24 درصد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه خانواده XU، حدود 25 درصد آنها به پیشرانه EF7 در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ و 51 درصد محصولات سواری گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه TU اعم از TU3 و TU5P مجهز هستند.
 
مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد که سه سال برای توسعه این موتور EF پلاس زمان صرف شده و حدود 108 میلیارد تومان برای طراحی و توسعه آن سرمایه گذاری شده است. خطیبی اشاره کرد که با توجه به هدف ایران خودرو مبنی بر تولید خودروهایی با کیفیت تر، سال آینده 35 درصد محصولات این شرکت با پیشرانه EFP در مدل تنفس طبیعی و TCP (EF پلاس توربوشارژ) عرضه خواهند شد.
 
 
خطیبی در خصوص تفاوت های موتور EFP توربوشارژ نسبت به EF7 توربو اظهار کرد که توان آن در حدود 10 کیلووات افزایش پیدا کرده و گشتاور آن نیز 25 نیوتن متر بیشتر شده است. وی در ادامه گفت که پیشرانه EF پلاس توربوشارژ در حال حاضر نه تنها قدرتمندترین پیشرانه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، بلکه قدرتمندترین پیشرانه تولیدی در داخل کشور است. خطیبی اشاره کرد که پیشرانه EFP تا پایان سال با دنا پلاس جدید وارد بازار می شود. در اوایل سال 1402 این پیشرانه روی تارا نیز نصب خواهد شد و سپس ایران خودرو پیشرانه EF+ توربو را روی کراس اوور ری را در شهریور ماه هم نصب می کند.
 
 
خانواده پیشرانه‌های EFP که در این مراسم از آن‌ها رونمایی شد به صورت پایه گازسوز و در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژر عرضه می‌شود. نسخه 1. تنفس طبیعی پایه گازسوز پیشرانه جدید ایران خودرو در حالت بنزین سوز توان تولید 110 اسب بخار و در حالیت گازسوز توان تولید 99 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی در زمان استفاده از بنزین 153 نیوتن متر و در حالت گاز سوز 136 نیوتن متر اعلام شده است. پیشرانه EFP با تنفس طبیعی با مصرف رسمی 7,1 لیتر سوخت در حالت بنزینی و 5 کیلوگرم گاز در هر 100 کیلومتر از استاندارد آلایندگی یورو 5 بر خوردار است.  
 
 
نسخه توربو پیشرانه جدید EFP با حجم 1,7 لیتر در حالت بنرین سوز توان تولید حدود 160 الی 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر را دارد. نسخه گازسوز پیشرانه EFP مجهز به توربوشارژ نیز توان تولید 152 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را داراست که خروجی بسیار مناسبی برای یک پیشرانه گازسوز محسوب می‌شود. این پیشرانه به دلیل مجهز بودن به سیستم توربوشارژر از مصرف کمتری برخوردار است و با مصرف 6,8 لیتری بنزین و 4,9 کیلوگرمی گاز در هر 100 کیلومتر از وضعیت خوبی برخودار است. 
 
 
نسخه تنفس طبیعی پیشرانه جدید ایران خودرو قرار است بر روی محصولات جدید خانواده دنا و سورن پلاس نصب شود و نسخه توربوشارژ بر روی محصولات رده بالاتر مانند ری‌را، تارا و دنا پلاس جدید نصب می‌شود.این پیشرانه از امروز وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.
 
از دیگر امکانات خودرو دنا پلاس توربو EFP جدید می‌توان به اضافه شدن سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایرها، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید اشاره کرد و در آینده قرار است که سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیر به امکانات ایمنی این خودرو اضافه شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتور EFP






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

فردین جعفری
0

با سلام
این مطلب الان که اواخر سال 1402هستیم و نگارنده در مطلب بالایی اشاره به این نکته کرده بود که از سال بعد این نوع موتور که EFP هست به بازار میاد هنوز خبری نیست میشه دقیقا بفرمایید این نوع از موتورها دقیقا از چه تاریخی وارد بازار خواهند شد چون من نزدیک به یک سال هست که دارم انتظار این نوع از موتور که قراره روی دنا و تارا نصب بشه رو میکشم .
در ضمن یه گلایه ای هم از ایران خودرو دارم که اولین موتورهای دارای توربو در ایران خودرو روی سورن نصب شد و به نوعی سورن موش آزمایشگاهی شد تا دنا و تارا صاحب این موتور بشن ،حالا انصاف نیست این موتور رو سورن نصب نشه ،راستشو بخواین من انتظار سورن توربو پلاس بودم نه دنا و تارا
01:38  1402/09/17
پاسخ دادن
بوی دردسر میاد
0

بوی دردسر میاد...
21:37  1401/11/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
چانگان 55 : الان موفق شدم با کارشناس 458 سایپا که خانم محترمی بود تماس برقرار کنم کدملی پرسید اسممو گفت گفت بزودی پیامک براتون ارسال خواهد شد ثبت نام مازادی ها بودم ارسال به خودرو ساز خورده بود
چانگان : سلام مال من ارسال به خودروساز خورده حالا سایپا میگه حذف عمر پلاکم بالای۵سال بود اویل که زنگ میزدم میگفتن برنده شدی هست نیستم فروختم حالا موندم که چکار کنم واقعا اینا دزد سرگردنه هستن خواهشان راهنمایم کنید
کریمی : مال منم همین طور ولی تاریخ تحویل منم ۳۱ فروردینه هنوز توی این مرحله ام همون درحال صدور فاکتور و نمیددنم کی فاکتور میشه v1pتکمیل وجه کردم...
چانگان : سلام ارسال به خودروساز زد بود توپروفیالم حالا سایپا میگه حذف شدی بخاطر پلاک فعال عمر پلاک ماشینم موق ثبت نامی بالای ۵سال بود بخدا قسم شرکت سایپا کلاه بردار نابودمون کردن خواهشآ راهنمایم کنید که چکارکنم
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
شهرام : شما به جای خریدن این با پولهات امروز ررو سکه بخر. ۶ ماه دیگه به جای این شاهین رو از بازار نقد میتونی بخری. این ماشین ارزش خرید. تو این قیمت نداره. پر پرش ۴۰۰ باید میشد
شهرام : آقا خیالتون رو راحت کنم سهند s,قیمت پر پرش همینه. این بلا یه بار سر من اومد. کوییک رو کردن کوییک جی ایکس ال صد تومن هم گرونتر. روزی که من تحویل گرفتم ۳۵۰. تو بازار ۳۳۰ نقد میفروختن. واسه من ۲۰ تومن هم گرونتر افتاد. اینم همونه قیمتش رو اونقدر بالا گرفتن که یه سال هم بمونه قیمتش همونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
🌹چکاد🌹 : سپاسگزارم محسن عزیز 🌹🌹🙏
30 بهمن : من تکمیل وجه 15 دی ام هنوز خبری نیس
نمایندگی : تاشنبه یک شنبه میرسه دستت
1 : آره بعضی وقتا تمام مدارک ماشین اول میاد بعدش ماشین میاد
🌹چکاد🌹 : سلام مسعود جان، مثل یک براد دوستدار شما هستم و ممنون که اظهار لطف دارید. از بزرگواری شماست. امیدورام خدای متعال در همه زمینه ها همراه و نگهدار شما باشه که قطعاً هم همینطوره.
علی : سلام داداش. پرداختی چه تاریخی بودی؟
سارا آذر : سلام خواهش میکنم راهنمائیم کنین من امروز پیام کارت خودرو صادر شده اومده ولی هنوز ماشین خبری نیست چجوریه اول کارت میفرستن بعد ماشینو خواهش میکنم هرکسی میدونه واقعا راهنمائیم کنه
ایکس 33 اتومات اسماعیل : ته دل مردم خالی نکن مرد مومن
1 : کسی رانا رو تبدیل به 207 tu3 کرده که فاکتور شده باشه؟
پیش فروش ابان : 5 اردیبهشت فاکتور شدم فعلا خبری از پلاک نیست زنگ زدم میگن معلوم نیست کی پلاک شی این شرکت ها هیچ کارشون درست نیست