موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 

موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 
ایران خودرو روز گذشته بصورت رسمی از از پیشرانه جدید خود با نام EFP رونمایی کرد. به گفته مدیر عامل این خودروساز 108 میلیارد تومان برای توسعه این پیشرانه هزینه شده است.قرار است این پیشرانه در ابتدا بر روی دنا پلاس و سپس بر روی تارا و ری را عرضه شود.
 
مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین رونمایی از موتور EFP جدید ایران خودرو و پلتفرم بومی برق خودرو این شرکت اظهار کرد که پیشرانه جدید EFP (EF پلاس) قرار است که ابتدا روی دنا پلاس توربوشارژ نصب شود که تولید آن از اواخر سال جاری آغاز می شود و در سال آینده اظهار کرد که 35 درصد محصولات ایران خودرو از این پیشرانه استفاده خواهند کرد.
 
خطیبی اظهار کرد که پیشرانه EF پلاس هیچ قطعه مشترکی با پیشرانه EF7 و TC7 ندارد و اگر ایران خودرو نام جدیدی هم برای آن درنظر می گرفت جای تعجب نداشت. خطیبی اشاره کرد که در سال جاری 24 درصد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه خانواده XU، حدود 25 درصد آنها به پیشرانه EF7 در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ و 51 درصد محصولات سواری گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه TU اعم از TU3 و TU5P مجهز هستند.
 
مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد که سه سال برای توسعه این موتور EF پلاس زمان صرف شده و حدود 108 میلیارد تومان برای طراحی و توسعه آن سرمایه گذاری شده است. خطیبی اشاره کرد که با توجه به هدف ایران خودرو مبنی بر تولید خودروهایی با کیفیت تر، سال آینده 35 درصد محصولات این شرکت با پیشرانه EFP در مدل تنفس طبیعی و TCP (EF پلاس توربوشارژ) عرضه خواهند شد.
 
 
خطیبی در خصوص تفاوت های موتور EFP توربوشارژ نسبت به EF7 توربو اظهار کرد که توان آن در حدود 10 کیلووات افزایش پیدا کرده و گشتاور آن نیز 25 نیوتن متر بیشتر شده است. وی در ادامه گفت که پیشرانه EF پلاس توربوشارژ در حال حاضر نه تنها قدرتمندترین پیشرانه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، بلکه قدرتمندترین پیشرانه تولیدی در داخل کشور است. خطیبی اشاره کرد که پیشرانه EFP تا پایان سال با دنا پلاس جدید وارد بازار می شود. در اوایل سال 1402 این پیشرانه روی تارا نیز نصب خواهد شد و سپس ایران خودرو پیشرانه EF+ توربو را روی کراس اوور ری را در شهریور ماه هم نصب می کند.
 
 
خانواده پیشرانه‌های EFP که در این مراسم از آن‌ها رونمایی شد به صورت پایه گازسوز و در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژر عرضه می‌شود. نسخه 1. تنفس طبیعی پایه گازسوز پیشرانه جدید ایران خودرو در حالت بنزین سوز توان تولید 110 اسب بخار و در حالیت گازسوز توان تولید 99 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی در زمان استفاده از بنزین 153 نیوتن متر و در حالت گاز سوز 136 نیوتن متر اعلام شده است. پیشرانه EFP با تنفس طبیعی با مصرف رسمی 7,1 لیتر سوخت در حالت بنزینی و 5 کیلوگرم گاز در هر 100 کیلومتر از استاندارد آلایندگی یورو 5 بر خوردار است.  
 
 
نسخه توربو پیشرانه جدید EFP با حجم 1,7 لیتر در حالت بنرین سوز توان تولید حدود 160 الی 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر را دارد. نسخه گازسوز پیشرانه EFP مجهز به توربوشارژ نیز توان تولید 152 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را داراست که خروجی بسیار مناسبی برای یک پیشرانه گازسوز محسوب می‌شود. این پیشرانه به دلیل مجهز بودن به سیستم توربوشارژر از مصرف کمتری برخوردار است و با مصرف 6,8 لیتری بنزین و 4,9 کیلوگرمی گاز در هر 100 کیلومتر از وضعیت خوبی برخودار است. 
 
 
نسخه تنفس طبیعی پیشرانه جدید ایران خودرو قرار است بر روی محصولات جدید خانواده دنا و سورن پلاس نصب شود و نسخه توربوشارژ بر روی محصولات رده بالاتر مانند ری‌را، تارا و دنا پلاس جدید نصب می‌شود.این پیشرانه از امروز وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.
 
از دیگر امکانات خودرو دنا پلاس توربو EFP جدید می‌توان به اضافه شدن سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایرها، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید اشاره کرد و در آینده قرار است که سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیر به امکانات ایمنی این خودرو اضافه شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتور EFP






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

فردین جعفری
0

با سلام
این مطلب الان که اواخر سال 1402هستیم و نگارنده در مطلب بالایی اشاره به این نکته کرده بود که از سال بعد این نوع موتور که EFP هست به بازار میاد هنوز خبری نیست میشه دقیقا بفرمایید این نوع از موتورها دقیقا از چه تاریخی وارد بازار خواهند شد چون من نزدیک به یک سال هست که دارم انتظار این نوع از موتور که قراره روی دنا و تارا نصب بشه رو میکشم .
در ضمن یه گلایه ای هم از ایران خودرو دارم که اولین موتورهای دارای توربو در ایران خودرو روی سورن نصب شد و به نوعی سورن موش آزمایشگاهی شد تا دنا و تارا صاحب این موتور بشن ،حالا انصاف نیست این موتور رو سورن نصب نشه ،راستشو بخواین من انتظار سورن توربو پلاس بودم نه دنا و تارا
01:38  1402/09/17
پاسخ دادن
بوی دردسر میاد
0

بوی دردسر میاد...
21:37  1401/11/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خودم : خجالت بکش، کم دروغ بگو آدم بخیل
علی cs : سلام داداش سامانه سخا ۶ماه یک بار بروز رسانی میشه،خودت میتونی رو گوگل بزنی سخا و وارد سامانه بشی،احراز محل سکونت بزن اگه سبز بود حله و کاری لازم نیست ولی اگه قرمز بود باید دوباره مانور پست بیاد ادرس رو تایید کنه
ایکس ۵ بهمن : دوست عزیز ، ثبت نام چه ماهی را تحویل میدن ؟ من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم ، تحویل ۹۰ روز
تارا : ۲۴ دی تحویلمه هنوز فاکتور نشدم
جی ۴ : من که ناامید شدم از خوندن کامنتا ، وضعیت جی ۴ هم همین قدر افتضاحه؟ به ما گفتن تحویل ۱۱ تیره یعنی اینم تاخیر داره؟
رضا عبداله زاده : متاسفانه خودرو kmc t 8 خریدم، ۶۰روز کاری هنوز پنج ماه شده ندادن .. وقتی یه شرکت به تعهد خود در وقت معین عمل نکند. دزد اعتماد هست. قرار داد تنظیم ۳درصد ظرل زیان نوشته... مردم خریدار محصول کرمان موتور بدبخت میشه
تارا اتومات : بنده هفتم بهمن فروش فوق العاده تکمیل وجه کردم و هفتم اردیبهشت باید فاکتور وتحویل میشد متاسفانه خبری نیست. زنگ هم زدم میگن که تا آخر خرداد طول میکشه. معلوم نیست ایران خودروه چه خبره. هر روز هم دعوت نامه به مردم میفرستن که پول بریزید لااقل تعهدات قبلی تون را انجام بدید بعد. این همه اذیت کردن مردم انصاف نیست.
فرهاد : متاسفانه همه بخاطر قیمت پایین تر نسبت به خودروهای مشابه و پشتوانه سایپا در انتخاب مون اشتباه کردیم فقط امیدوارم یه فرصت تغییر انتخاب بهمون بدن
سید : مسعود میگی چراغ وسپر عوض کردن دلیل اختلاف قیمت نیست خب مانیتور کلید رو فرمون ساندروف داشبورت متفاوت کلاستر متفاوت موتور باراندمان بهتر وصدای کمتر چی اما درمورد قیمت من گفتم که میگی خیلی گرونه کفتم مقایسه من باموتور تیو۳ اما تو که کوییک داری برو صفحه کوییک اینجا ملت میخوان ضرر کنن نکته اخر پارس و۴۰۵اس ال ایکس هر دو موتوری یکی ان از بغلم یکی ان اما همون رخ عقب وجلو دلیل اختلاف قیمتشونه
فرهاد : تا دیروز با فروردین خودمون رو گول می زدیم بعد رسیدیم به اردیبهشت و حالا هم که خرداد و این داستان ادامه دارد ولی تا کجا؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
4714 : از کجا معلوم میشه بخشنامه چندم هستیم
محمد : داداش مهم نیست،از داخل کاستومر چک کن ،کاستومر به روزه ولی میز کار طول می‌کشه ثبت کنند
امیرمهدی : سلام کدوم شهرید ؟
اتومات : میگی برج یازده ،برج پنج چی هنوز تحویل نگرفتیم داره میچرخه
علی : سلام ببخشید کسی می دونه بعد از ثبت شاسی چقدر طول میکشه ماشین رو تحویل بدند
امیر : سلام دوستان دیروز پیامک تکمیل وجه 207 سقف شیشه ای کد 23 برام اومد امروز تکمیل وجه کردم چیزی که نگرانم کرده در میز خدمت تیک پرداخت کل وجه هنوز سبز نشده کسی میدونه جریان چیه؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون
207 اتو اسفند : 25 آذر هم امروز داشتیم.
دنا آ پشنال زمستان 402 : سلام 29 آذر تکمیل وجه کردم 29 اسفند مود تحویل 6 اردیبهشت فاکتور 15 اردیبهشت پلاک هنوز هیچ خبری نیست
علی دی ماه : برنامه رو حذف و نصب کردم بازم تعداد پلاکهای فعال رو خطا میزنه
سید : سلام بعد از فاکتور چند روز طول کشید ماشین تحویل بگیری ممنون میشم توصیح بدین.