قیمت خرید آنلاین بیمه خودرو و موتور در سال 1401 چقدر است؟ 

 

قیمت خرید آنلاین بیمه خودرو و موتور در سال 1401 چقدر است؟

 

رپورتاژ- بیمه شخص ثالث و بیمه موتور جزو بیمه نامه‌های اجباری بوده که تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی مانند: موتور و خودرو باید آن را تهیه کرده باشند. همچنین بیمه بدنه هم جزو بیمه‌های اتومبیل است که به صورت اختیاری صادر می‌شود. در حقیقت این سه بیمه نامه برای جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث و راننده مقصر حادثه طراحی شده‌ تا در صورتی که در حادثه رانندگی خسارتی ایجاد شود، نگرانی برای جبران هزینه‌های مالی و جانی وجود نداشه باشد. همچنین شرکت‌های بیمه تا سقف تعهدات خود جبران خسارت خواهند داشت. همچنین در میان انواع بیمه نامه، بیمه نامه ثالث و موتور را تمام شرکت‌های بیمه‌ صادر می‌کنند و جزو پرفروش‌ترین بیمه نامه‌ها خواهند بود. البته که شاید اجباری بودن بیمه نامه باعث استقبال از بیمه ثالث و موتور شده است. در ادامه متن درباره اهمیت این سه بیمه نامه و پوشش‌های آن توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

 

بیمه ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه نامه‌های مورد نیاز برای تمام خودرو‌ها است که با توجه به قرارداد بیمه به شخص اول یا طرف اول قرارداد، بیمه‌گزار به شخص ثانی بیمه نامه، بیمه‌گر و به شخص زیان دیده در حادثه رانندگی، شخص ثالث گفته می‌شود. پرداخت خسارت برای اشخاص ثالث تا سقف تعهدات قابل جبران خواهد بود و بهتر است بدانید که برای راننده مقصر در این بیمه نامه، پوشش جانی تحت پوشش است و خسارت‌های مالی وارد شده تحت پوشش نیست.

 

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می‌دهد. بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های‌جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی كه به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث. چنین خسارت‌هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می‌گردد.

خسارت بدنی: خسارت‌های جانی به اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان پزشکی ناشی از حادثه باشد. خسارت بدنی پرداختی یا ارش به نوعی از دیه گفته می‌شود که مقدار آن در شرع مقدس تعیین نشده است. این خسارت‌ها صدماتی مانند: شکستگی، نقص عضو، ازکارافتادگی جزئی یا کلی، دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث را در برمی‌گیرد.

پوشش حوادث راننده: خسارت جانی راننده مقصر آسیب‌دیده به‌شرط داشتن گواهینامه معتبر و مرتبط با خودرو، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو چگونه است؟

برای اینکه بتوانید قیمت و نرخ بیمه نامه ثالث خودرو رو مشخص کنید نیاز است که عوامل موثر در آن را در نظر گرفته و برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو  اقدام کنید. به طور کلی عواملی مختلفی در بیمه نامه تاثیر خواهند گذاشت که عبارتند از:

·       تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی

·       درصد تخفیف بیمه نامه راننده

·       میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها

·       سال تولید و سال ساخت ماشین

·       میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه ثالث

·       تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث

·       تعداد سیلندر

·       کاربری خودرو

علت تاثیر گذاری پوشش‌های بیمه شخص ثالث با توجه به تغییر دیه اعلام شده است. از این رو در سال 1401 برای اینکه حق بیمه پایه مشخص شود، باید به مبلغ اعلامی ‌دیه توجه داشت. دیه در این سال با توجه به ماه‌های حرام و غیر حرام برای پوشش‌های جانی معادل 600 و 800 میلیون تومان است. همچنین برای پوشش‌های مالی هم حداقل سقف تعهدات معادل 20 میلیون تومان خواهد بود که با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توانید تا سقف 400 میلیون افزایش پوشش دهید.

قیمت خرید آنلاین بیمه خودرو و موتور در سال 1401 چقدر است؟

بیمه بدنه چیست؟

اما همانطور که در پوشش‌های بیمه شخص ثالث اشاره شد، جبران خسارت‌های مالی وارد شده به راننده مقصر تحت پوشش نیست و برای این هزینه‌ها باید از بیمه بدنه استفاده کرد. در حقیقت بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اتومبیل است که به صورت اختیاری ارائه می‌شود و برای جبران هزینه‌های مالی وارد شده به راننده مقصر تعهدات دارد.

بنابراین زمانی اهمیت خرید بیمه بدنه را متوجه می‌شوید که به عنوان راننده مقصر شناخته شده و باید جبران خسارت‌های مالی وارد شده به بدنه خودروی خود را جبران کنید. همچنین این بیمه نامه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با توجه به انتخاب و الویت بیمه‌گزار مشخص شده و مطابق با آن حق بیمه دریافت کرد. این پوشش‌ها عبارتند از:

·       سرقت کلی خودرو

·       واژگونی و سقوط خودرو

·       آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی

·       برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت

·       آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی

·       پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد

·       خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو

·       هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد

·       شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو

·       افزایش یا کاهش قیمت خودرو

·       سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی

·       هزینه رفت و آمد (هنگامی‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.)

·       بلایای طبیعی ( زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)

·       پرداخت خسارت‌های پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی

تخفیف‌های بیمه بدنه ماشین

تمامی شرکت‌های بیمه به بیمه‌گزارانی که حق‌بیمه‌شان را به‌صورت نقدی بپردازند؛ 10% تخفیف می‌دهند. در ادامه سایر تخفیف‌های محاسبه قیمت بیمه بدنه ماشین را مشاهده می‌کنید:

 

تخفیف‌های اصلی بیمه بدنه ماشین

موارد زیر تحت عنوان تخفیف‌های اصلی در شرکت‌های بیمه به بیمه‌گزاران ارائه می‌شود:

 

1. تخفیف ماشین صفر کیلومتر: معمولا شرکت‌ها برای خودروهای صفر کیلومتر 20 تا 30 درصد تخفیف در نظر می‌گیرند.

 

2. تخفیف عدم خسارت: این تخفیف شامل حال بیمه‌گزارانی می‌شود که در طول اعتبار بیمه‌نامه از پوشش‌های آن استفاده نکرده باشند.

بیمه موتور چیست؟

بیمه موتور یکی دیگر از انواع بیمه نامه برای وسایل نقلیه است که مانند بیمه شخص ثالث خودرو اجباری بوده و برای جبران هزینه‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث طراحی شده است. این بیمه نامه را می‌توان در طرح‌های مختلف کوتاه مدت چند ماهه یا بلند مدت یکساله خریداری کرد.

پوشش‌های بیمه موتور سیکلت که در این بیمه نامه در نظر گرفته شده به شرح زیر است:

·       خسارت مالی شخص ثالث در حادثه: در بیمه موتور خسارت‌های مالی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه تصادف جبران خسارت خواهد کرد و تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارد.

·       خسارت جانی اشخاص ثالث در حادثه: در پوشش جانی بیمه موتور سیکلت، خسارت‌ها مطابق با تعهدات بیمه‌گر قابل جبران هستند و برای هزینه‌های درمانی و دیه فوت پرداخت غرامت دارد.

·       خسارت جانی برای راننده مقصر: در این پوشش، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر در حادثه تحت پوشش قرار می‌گیرد و می‌توان برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه کرد. 

قیمت خرید آنلاین بیمه خودرو و موتور در سال 1401 چقدر است؟

به طور کلی خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه موتور هستند عبارتند از:

·       غرامت فوت و نقص عضو

·       جبران خسارت درمان شخص ثالث در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت

·       تمام خسارت‌های مالی وارد شده به شخص ثالث

·       جبران خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن

·       برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت یا متحرک

مدت زمان بیمه‌نامه موتورسیکلت

برخی از شرکت‌ها، بیمه شخص ثالث موتور را به صورت بلندمدت با اعتبار یک ساله یا به‌صورت کوتاه مدت در بازه‌های زمانی مختلف یک ماهه، دو ماهه و... ارائه می‌دهند. در صورتی که بیمه گزار قصد فروش یا انتقال موتور خود را دارد، می‌تواند از این بیمه استفاده کند. قیمت این بیمه‌ کمتر از بیمه موتور بلند مدت (با اعتبار یک ساله) است. در حال حاضر امکان خرید بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت از https://bimeh.com/thirdpartyMotor بیمه دات کام فراهم شده است.

اهمیت خرید همزمان بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

در طول متن اشاره شد که بیمه بدنه به جبران هزینه مالی می‌پردازد و راننده مقصر در حادثه می‌تواند خسارت‌های وارد شده به بدنه خودروی خود را دریافت کند. از طرفی هم بیمه شخص ثالث برای خسارت‌های مالی راننده مقصر تعهدی ندارد اما خسارت‌های اشخاص ثالث در حادثه رانندگی را متعهد می‌شود. از این رو با تهیه همزمان این دو بیمه نامه می‌توانید بهترین خدمت را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کنید. همچنین بیمه موتور هم جزو بیمه نامه‌های اجباری است که بهتر است با سقف تعهدات انتخاب شود، زیرا خطرات بسیاری در کمین موتورسوارهای عزیز است و با توجه به شرایط اقتصادی و دیه اعلام شده در سال 1401، در صورت عدم تهیه این بیمه نامه، جبران هزینه‌ها بار سنگینی را بر روی دوش راکب یا صاحب موتور سیکلت قرار می‌دهد. 

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خرید آنلاین بیمه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : ابجی گلم شما که دارید تحویل میگیرید خیر شامل نمیشه
امید ایکس ۵ : واسه من ۱۹ اسفند فاکتور شده ولی چطور واسه منو بارگیری نکردن ! پرسیدم میگن بارگیری نشده
حمید : سلام ابتدا وی یک در خواست داشتم موقع واریذ گفتند فقط وی چهار حالا با قیمت گرانتر معلوم نیست کی تحویل می‌دهند آن وزیر سمت داره چکار می‌کنه این که از قبلی صد پله بدتر یک خبر نگار باغیرت نیست پیگیری کنه نظارت کو مردم گناه دارند هیجکس نیست
تارا : شما هم قطعا ماشین ندارید و درک میکنید بی ماشینی سخته... واقعا درست نیست خب! الکی یکی میاد خبر خوب میگه... بابا ماشینی که قرار بوده ۳ ماهه بدن شده ۴ ماه خب واقعا سخته... درک کنیم شرایط هم رو...
احمد : آقا ماشین مدل پایین نباید فلاش کنید چون اون رسوبات دیگه حالت درزگیر گرفتن برای موتور شما وقتی فلاش کنی تمام اون رسوباتی که درز های باز شده ی موتور شمارو پوشونده رو باز کردی الان دیگه باید ببری تعمیر موتور اساسی کنی و خواهشا دیگه نرو پیش اون تعویض روغن احمقی که باید اینارو میدونست
ساینا : آخر سال که پیامک مالیاتش اومد متوجه داستان میشی.
زهرا : سلام دوستان من هم هفته چهارم بهمن بودم دیگه امیدی نداشتم ولی خدا را شکر پنجم اردیبهشت دعوت نامه صادر شد و مابقی هزینه واریز کردیم نگران نباشید امروز فردا که برای شما هم دعوت نامه با قیمت مناسبتر از کارخانه و بازار بیاد
عبدالا : خدا از تون نگزرد کلا برداری می کنید تو روز روشن هیچ کس هم خو تو وای نمی ستد هر روز یک باملوی سهم می کنید من ساینا دوگانه سوز شیش ماه نوشتم حالا شد یک سال هنوز تحویل نمی دهید هیچ کس هم پاسخگو نیست خدا پول من را گرفتید خواب هم نمی دهید
اسفند ماه ۱۴۰۱ : انشالله عزیزانتان را گرفتار کنه سایپا
اسفند ماه ۱۴۰۱ : خدا لعنت کنه بر مدیران سایپا آخرش پس میدین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا هژبری : سلام خداروشکر امروز فاکتور شد.تکمیل وجه 17 دی ماه.تبدیل 19فروردین.
207 پانو : داداش چرا من فاکتور نشدم منم مثل توام خدایی راس میگی ؟؟؟
پیمان : سلام دوستان، دعوتنامه تیرماه بدون افزایش قیمت صادر شد.
پیمان : آره دعوتنامه تیر اومده
هستی : سلام. با ایرانخودرو تماس بگیر شاید جایی مشکل داره چون یازده دیماهی الان دارن فاکتور میشن
حمید اریزو 5 اف ال : ممنون از اطلاع رسانی عزیز
هستی : سلام. تازه پرداخت ده دیماه وتحویل 11فرودین داره فاکتور میشه
تحویل 29 اسفند : ببخشد5میلیون وپانصد،16دیماه تکمیل وحع کرده بودم ولی توسبستم ،17دیماه ثبت شد
دوگانه دی : خیلی خوشحالم پلاک شدم زنم برج 10 برفت خونه پدرش گفت تا ماشین نیاد منم نمیام خونه با پلاک شدن دیگه مثل آدم میرم خونه و غذا میخورم
زهرا : تاریخ آماده برای صدور فاکتور به روز شده . خدایا چی میشه امروز همه ما رو یکجا فاکتور کنن تا راحت بشیم از این بلاتکلیفی و چشم انتظاری