لوازم مصرفی فوتون از کجا بخریم؟

 

لوازم مصرفی فوتون از کجا بخریم؟

 

رپورتاژ - یکی از دغدغه های اصلی صاحبان خودرو، رویارویی با مشکلاتی مانند تهیه لوازم مصرفی با کیفیت برای خودرو است. از آنجایی که تنوع محصولات و لوازم مصرفی بالاست ممکن است سردرگمی هایی در زمینه خرید بهترین لوازم مصرفی و یا فروشگاهی که این لوازم را از آن تهیه میکنید، ایجاد شود. یکی دیگر از دغدغه های اصلی خرید لوازم مصرفی مختص به هر مدل خودرو به خصوص خودروهای کمپانی های کمتر شناخته شده مانند فوتون است، در همین راستا در ادامه به بررسی و معرفی لوازم مصرفی فوتون خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با لوازم مصرفی خودرو

بدون شک خرید لوازم مصرفی خودرو نیز با در نظر گرفتن کارایی مهمی که دارند و اثر منفی استفاده از لوازم مصرفی نامرغوب بر روی عملکرد خودرو، میتواند این دید را به طور دقیق تر به کاربر بدهد تا از لوازم مصرفی با کیفیت و برندهای شناخته شده استفاده کنند و نسبت به مصرف محصولات نامرغوب و یا شناخته نشده، اقدام نکنند. به طور کلی میتوان گفت لوازم مصرفی خودرو آن دسته از محصولاتی هستند که پس از مدتی استفاده دچار فرسودگی شده و باید با قطعات جدیدتر جایگزین شوند. از آنجایی که این قطعات دارای عمر مفیدی هستند و نمیتوان آنها را تعمیر کرد، توصیه میشود پیش از اینکه به پایان زمان کارایی خود برسند با قطعه نو جایگرین شوند.

 

از شناخته شده ترین لوازم مصرفی خودرو میتوان به باتری خودرو، انواع فیلتر هوا و روغن و سوخت، پیچ و لنت ترمز اشاره کرد. این قطعات قیمت تقریبا مناسب و مقرون به صرفه ای دارند و جایگزین کردن آنها معقول تر از تعمیر آنها به شمار میرود.

 

انواع لوازم مصرفی فوتون

به طور کلی با در نظر گرفتن محصولات معرفی شده در بالا، توجه به این نکته ضروری به نظر میرسد که برای تعویض و جایگزین کردن لوازم مصرفی باید به دقت طول عمر مفید قطعه بررسی شود. به همین جهت در ادامه به بررسی انواع لوازم مصرفی خودرو پرداخته خواهد شد.

 

·       انواع روغن خودرو

 

روغن های موتور به منظور افزایش دهنده بهره وری خودرو مورد استفاده قرار گرفته و در انواع مختلفی تولید میشوند که هرکدام به تقویت بخشی از خودرو منجر میشود. روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک و روغن دنده از جمله پرکاربردترین لوازم مصرفی خودرو به شمار میروند.

لوازم مصرفی فوتون از کجا بخریم؟

 

·       انواع فیلتر خودرو

 

به طور کلی وظیفه فیلترها، تصفیه و جلوگیری از ورود مواد متخل کننده عملکرد قطعه است که به در نهایت به عملکرد بهتر قطعه منجر میشود. فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر اتاق و فیلتر بنزین از جمله پرکاربردترین و بهترین فیلترهای خودرو به شمار میروند.

 

·       لنت ترمز

 

کارکرد سیستم ترمز خودرو بر اساس ایجاد اصطکاک میان لاستیک و سطح آسفالت است که به وسیله لنت ترمز انجام میشود. این قطعه انرژی حرکتی را به انرژی حرارتی تبدیل کرده و باعث کاهش سرعت خودرو میشود. لنت های ترمز در دو مدل لنت دیسکی و کفشکی تولید و عرضه میشوند. در صورتی که لنت ها تعویض نشوند، ممکن است آسیب های جدی به دیسک چرخ وارد شود.

 

لوازم مصرفی فوتون از کجا بخریم؟

 

 

·       شمع خودرو

 

یکی از اصلی ترین قطعاتی که میتواند در عملکرد خودرو و ایجاد جرقه اولیه برای احتراق سوخت، شمع خودرو است که در انواع و مدل های مختلفی تولید و در بازار عرضه میشود. شمع های نیکلی، پلاتینیومی و ایریدیومی سه مدل از بهترین شمع های قابل استفاده بر روی خودرو هستند. یکی از دغدغه های اصلی در زمان استفاده از شمع خودرو، توجه به عمر مفید آن است، معمولا توصیه میشود هر 3 الی 4 سال نسبت به تعویض شمع خودرو اقدام شود.

 

·       ضد یخ و آب رادیاتور

 

استفاده از ضد یخ از ایجاد رسوبات در موتور خودرو جلوگیری میکند و به کارکرد بهتر موتور خودرو می انجامد. از آنجایی که ممکن است در صورت استفاده از آب آشامیدنی، رادیاتور یخ بزند از آب رادیاتور که یک تقویت کننده ضد یخ است استفاده میشود.

 

·       تسمه دینام

 

با اینکه تسمه دینام و تسمه تایم نام مشابهی دارند، اما از هرکدام از این قطعات در قسمتی مخصوص استفاده میشود. تسمه دینام وظیفه انتقال نیرو به قسمت های مختلف موتور خودرو را به عهده دارد، از آنجایی که این تسمه میان قطعات و فولی های سر میل لنگ قراردارد، با گذر زمان دچار فرسودگی و ساییدگی میشود، بنابراین توصیه میشود در صورت پارگی، ترک خوردگی و خشک شدن نسبت به تعویض آن اقدام شود.

 

به غیر از لوازم مطرح شده، از پر استفاده ترین لوازم مصرفی خودرو میتوان به تسمه تایم، واشر سرسیلندر، باتری و لاستیک اشاره کرد.

 

نکات مهم که پیش از خرید لوازم مصرفی خودرو باید بدانید

بدون شک اطمینان از داشتن خریدی معتبر و با ضمانت میتواند در جلب رضایت مشتری و همچنین خرید مجدد موثر باشد، به همین جهت توصیه میشود خرید خود را از فروشگاه های معتبر که اصالت و ضمانت کالا را تضمین میکنند، انجام دهید.

 

با اینکه محصولات مصرفی ضمانت خدمات پس از فروش ندارند، اما توجه به این نکته ضروری است که فروشگاه باید تضمین سلامت و اصالت کالا را به عهده بگیرد.

 

توجه به کیفیت و قیمت محصول یکی دیگر از مواردیست که پیش از خرید باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که ممکن است محصولات اصلی قیمت بالاتری داشته باشند، توجه به کیفیت را نباید از یاد برد. برخی افراد تنها به قیمت کالا توجه کرده و کیفیت را از یاد میبرند، در صورتی که نباید کیفیت را فراموش کرد.

 

توجه به مدل و سال تولید خودرو یکی دیگر از نکات مهمی است که در هنگام خرید لوازم یدکی و لوازم مصرفی فوتون باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بهترین فروشگاه فروش لوازم مصرفی فوتون

یکی از دغدغه های اصلی خریداران لوازم مصرفی فوتون، همانطور که پیشتر به آن پرداخته شد، خرید لوازم مصرفی از فروشگاه های شناخته شده و برتر است که این امکان را به کاربر میدهد تا در کوتاه ترین زمان خریدی مطمئن داشته باشند. فروشگاه پارتیفا یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه ها در زمینه تامین و تجهیز قطعات و لوازم مصرفی خودروهای فوتون، به شمار میرود که شما میتوانید خریدی معتبر و با کیفیت را داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع لوازم مصرفی از وبسایت این مجموعه بازدید نمایید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لوازم مصرفی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه : فرم سخا رو 27 ام ثبت کردم. هرجوری حساب می کنم کلا 25 ام ندارم توی پرونده ام.
ابولفضل اتومات : متاسفانه قدرت موتور اصلا انتظاراتمو برآورده نکرد به نظرم با این پول باید رفت سمت چینی های توربو
j4 : سلام من ثبت نام 29 فروردین مشکی 12اردیبهشت فاکتور و شاسی 16 اردیبهشت بیمه. یه هفته بعد پلاک نوشته 24 تحویل مدارک به پست ولی بارکدو سایت پست میزنم هنوز چیزی تحویل پست نشده!! هنوزه تحویل نشده!!
S3 سفید : من اس۳ سفید ، ۱۵ آبانم، ۲۷ اسفند فاکتور و شاسی شدم و تهرانم ولی هنوز تحویل نگرفتم .
علی : عجب روزگاری شده بعضی آدمها تو این گروه میان میفهمند که مردم حلاف ماشیناشونن هنوز میگن ما ثبت‌نام میکنیم عجب مردمی داریم چقدر عاقل هستن
شاهین : اره داخل پیچ شاهین سواران هم پذیرش ۱۹ دی هم بود فاکتور شده بود
شاهین : بستگی داره اون فرم سخا کی تحویل داده باشی و نمایندگی کی ثبت کرده باشه از اپراتور بپرس بهت میگه ثبت سخا چندم
یک عدد پورشه به قیمت 0 هزار خریداریم : مایی که داریم. ولی بچه هامون قدرشو نمیدونن
مجید اصفهان : سلام ثبت نام شما در چه تاریخی بوده
مجید اصفهان : سلام ثبت نام شما چه تاریخی بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 سقف فلزی تحویل آذر : دوستان من از 27ام تیک صدور اسنادم تیک خورده ولی هنوز به دستم نرسیده و کدرهگیری چیزی هم ارسال نشده. ماشین دیروز تحویل شد. چقدر طول میکشه اسناد برسه؟
بهار آریزو 5 : تهران ، نمایندگی حیدری
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام امروز فاکتور شد 20 دی واقعا حقیقت داره؟
رضا تحویل اسفند : آقا موسی شما حتی فرق تعطیلی و عزای عمومی رو نمیدونی دورت بگردم 🤣
207پانا تبدیلی : شعر نگین عزای عمومی چه ربطی ب تعطیلی داره
207تحویل 20دی : آرش عزیز مبارکت باشه تکمیل وجه چه تاریخی بودی
تبدبل به 207 : رانا واریزی 20 دی فاکتور شده دوستان جهت اطلاع . دوستان تیوتری کسی فاکتور نشد؟
اسفند دوگانه : طی جلسه ای که با مدیران سایپا برگزار شد ریدم به روح هرکس که شایعه پراکنه میکنه شرافت ندارید
ابوالفضل آپشنال : امروز تحویل گرفتم خداروشکر همه چیز عالی بود مخصوصا قدرت موتور
شهروند : بله راسته