معرفی المنت شیشه ای و ویژگی های آن

 

معرفی المنت شیشه ای و ویژگی های آن

 

مقدمه

رپوتاژ المنت شیشه ای ابزاری صنعتی و کاربردی است که نقش مهمی را در صنایع گوناگون ایفا می کند. المنت های شیشه ای انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی و حرارتی تبدیل می کنند به همین دلیل به نام المنت حرارتی نیز شناخته می شوند. این المنت های صنعتی دارای ابعاد و تنوع مختلفی هستند در نتیجه می توان در موارد مختلفی از آنها استفاده نمود. علاوه بر کاربرد های فراوان، این المنت ها دارای مزایای بسیار خوبی نیز می باشند. برای مثال انتقال حرارت و گرما با کمک این المنت بسیار سریع اتفاق می افتد.

طراحی و عملکرد المنت حرارتی شیشه ای

المنت حرارتی از شیشه هایی با جنس خاص (کوارتز یا پیرکس) ساخته شده اند. این شیشه ها نشکن و در مقابل حرارت مقاوم هستند. درون این شیشه ها با گاز هالوژن پر شده است. وجود گاز هالوژن سبب می شود که دمای درون المنت تا حدود 2700 درجه سانتیگراد افزایش یابد. درون المنت ترکیبی از چند آلیاژ (نیکل-کروم) وجود دارد که به صورت فنر قرار گرفته اند. وجود این آلیاژ ها سبب می شود انتقال گرما به سرعت اتفاق بیفتد. در واقع این آلیاژ ها ظرفیت گرمایی المنت را افزایش می دهند. نحوه عملکرد المنت های شیشه ای این گونه است که با عبور جریان الکتریکی از مقاومت های مختلف، حرارت و گرما تولید می شود.

به طور کلی اجزای یک المنت حرارتی شیشه ای شامل بدنه شیشه ای، یک سیم نیکل-کروم، سرپیچ های دو طرف المنت و سرامیک می باشد. هر کدام از این اجزا ویژگی های خاص خود را دارند که برای تولید حرارت و گرما توسط المنت های شیشه ای انتخاب شده اند.

 

انواع المنت های شیشه ای

المنت های شیشه ای و حرارتی دارای انواع مختلفی هستند که در بازار تنوع زیادی از آنها را مشاهده می کنید. هر کدام از انواع المنت های شیشه ای دارای کاربرد و ویژگی های مشخصی هستند.

ü    نوع اول المنت های شیشه ای به بخش کانکشن آنها مرتبط است. این نوع به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول المنت هایی هستند که در دو سر آنها کانکشن وجود دارد. این المنت ها از دو سر خود انتقال حرارت را انجام می دهند. نوع دیگر المنت هایی هستند که تنها در یک سر خود دارای کانکشن و یا رابط می باشند. در این نوع المنت ها سر دیگر المنت به طور کامل عایق است که باعث می شود برای استفاده در محیط های مایع مناسب باشند.

ü    انواع دیگر المنت شیشه ای می توانند بر اساس شکل ظاهری تقسیم بندی شوند. المنت های شیشه ای دارای انواع مختلفی از نظر شکل هستند. المنت های گرد، میله ای (صاف) و دوقلو از انواع دیگر المنت های حرارتی شیشه ای هستند.

ü    همچنین المنت حرارتی شیشه ای می تواند از نظر رنگی دارای انواع مختلفی باشد. المنت های شیشه ای دارای رنگ های مختلفی همچون سیاه، سفید، قرمز، شفاف، طلای روبی و ... می باشند.

کاربرد های المنت حرارتی شیشه ای

از المنت شیشه ای در زمینه های مختلف صنعتی و حتی غیر صنعتی استفاده می شود. این المنت ها به علت داشتن مزایا و ویژگی های خوب، کاربرد های متنوع و زیادی دارند.

ü    مورد استفاده در دستگاه های خانگی و دستگاه های پخت و پز

ü    مورد استفاده برای خشک کردن چوب، کاغذ و یا پارچه

ü    مورد استفاده در صنعت و دستگاه های چاپ

ü    مورد استفاده در صنعت بسته بندی

ü    مورد استفاده در آزمایشگاه ها

ü    مورد استفاده برای خم کاری و یا حالت دهی به انواع لوله ها از جمله لوله PVC

ü    مورد استفاده در روکش های حرارتی

ü    مورد استفاده در دستگاه های لاک خشک کن

ü    همچنین المنت های شیشه ای در بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال از المنت حرارتی شیشه ای در دستگاه هایی همچون بخاری های برقی، آبگرمکن ها، اتو و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی المنت شیشه ای و ویژگی های آن

المنت شیشه ای در هیتر های برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایا و ویژگی های المنت های شیشه ای

ü    همانطور که دیدید از المنت حرارتی شیشه ای در صنایع و زمینه های مختلفی می توان استفاده کرد. این المنت های صنعتی کاربرد و تنوع گوناگونی دارند.

ü    المنت های شیشه ای با سرعت بسیار بالا انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. پس از این تبدیل انرژی، شما در زمان بسیار کوتاهی شاهد انتقال گرما خواهید بود.

ü    اجزای سازنده آن به گونه ای هستند که توان مقاومت در برابر دما های بسیار بالا (تا 2600 درجه سانتیگراد) را خواهند داشت. همچنین در این دمای بالا، المنت هیچ آسیبی نخواهد دید.

ü    عملکرد و کارکرد این المنت ها به گونه ای است که در زمان کار کردن هیچ گونه صدای اضافی تولید نخواهد شد.

ü    با استفاده از این المنت ها در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

ü    المنت شیشه ای دارای وزن بسیار سبکی است در نتیجه کار کردن و استفاده از آن آسان خواهد بود.

ü    المنت های شیشه ای مقرون به صرفه هستند.

معرفی المنت شیشه ای و ویژگی های آن

المنت شیشه ای گرما را با سرعت بالا انتقال می دهد.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , المنت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس : دوستان اطلس رو ثبت نام کنید اشتباه نکنید ببینید کی گفتم اسن حرفو. نقد رو ول نکنید چیزی که مشخص نیست رو بچسبید
شاهین اتومات : چرا خبری از فاکتور شاهین اتومات نیست دوستان خبر جدیدی ندارید ؟؟😐😐😐
تارا وی وان پلاس : سلام، آیا کسی فروش فوری تارا وی یک پلاس فاکتور شده؟؟ چرا هرچی این مدل فاکتور میکنن مال پیش فروش هاست!؟
رسول چهارمحالی : سلام بنده یک دستگاه جک j4خریدم و یک ماه بعد از تاریخ تحویل خودرو را گرفتم اما دیرکرد نمی دهند باید کجا شکایت کرد
j7 سفید : امروز بعدازظهر باما تماس گرفتن برای تحویل اخرهفته به احتمال زیاد تواین چندروزه باهاتون تماس میگیرن گفتن مجوز حمل گرفته تااخرهفته میرسه
ایمان : سیاست افزایش قیمت شاهین رو دارن؛ حذف کردن یا اجباری بودن بعید برنامه شون باشه ولی پیگیر بودن جهت ماشین ثبت نامه شاهین دنده مطالبه همه هست نمیتونن کسی رو اجبار یا حذف کنن خلاصه قانون بازار بر پایه عرضه و تقاضا هست ولی دنبال وام هم باشید شک نکنید افزایش میدن
تارا : سلام دسته برف پاک کن رو به سمت پایین بزنید برف پاک کن وسط شیشه به صورت ثابت میمونه بعد میتونید شیشه رو تمیز کنید یا تیغه رو عوض کنید.
j7 سفید : سلام دوستان امروز از نمایندگی تماس گرفتن بالاخره بعداز ۸ماه گفتن تااخرهفته ماشینتون میرسه مجوز حمل گرفته وبرای اپشنا گفتن چه اپشنایی میخواین براتون نصب کنیم اگه کسی تجربه ایی داره بگه لطفا جهت اطلاع بقیه ثبت نام شهریور تکمیل وجه دی ماه موعد تحویل بهمن ماه ۲۱ اسفند فاکتورشده مدارکش همه نزدیک یه ماهه رسیده شهراصفهان محل ثبت نام
محمد : انشاالله خدابهت خیربده وپشتو پناهت باشه.دمت گرم که خیلی هارو ارگمراهی درآوردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل به سورن : سلام دوستانی که تبدیل زدند هنوز فاکتور نشودند و تحویل نگرفتند???
سلام : طلا که پول نقده هر وقت پیام اومد بفروش. نگرانی نداره
ندا رانا تکمیل وجه 17 دی : برای من هنوز مونده روی تبدیل ماشین من که نمی‌خوام عوض کنم پس چرا مونده
روح الله : سلام برامن 18 هم فاکتورشده 2/20 هم تخصیص پلاک شده ولی همچنان روی صدور اسناد داره میچرخه به نظرتون چقد طول میکشه تا اسناد صادر بشه
Omid54 : سلام بنده هم از بهمن پارسال ماشین فروختم رفتم برای واریز گفتن طرفیت پر شده از اون موقع تا الان بلاتکلیف هستم زنگ زدم ایران خودرو گفتن مشخص نیست برای تابستان مجددا کی اعلام کنن و کماکان بلاتکلیف هستم
امیرx22 : سلام.x22 کی تخصیص وشاسی میخوره دقیقا دوماه پیش تکمیل وجه کردم.لطفاراهنمایی کنین.ممنون
امیرx22 : سلام.x22 کی تخصیص وشاسی میخوره دقیقا دوماه پیش تکمیل وجه کردم.لطفاراهنمایی کنین.ممنون
رضا شیراز کارگر ایران خودرو : سایت بابل و آذرشهر تبریز 10000 تا دپو داره رنگ سفید ولی مشکی انگشت شمار به زودی نگران نباش
کوییک gxr : دوستان میخام واریز کنمgxrl پیامک اومده ولی ظرفیت نداره لعنتی فردا روز اخر
ابراهیم تیگو 8پرو : 😄😄😄😄😄😄