چگونه به کمک وسایل مناسب بسته بندی، آسانی داشته باشیم

 

چگونه به کمک وسایل مناسب بسته بندی، آسانی داشته باشیم

 

رپورتاژ - تا به حال به بسته بندی اصولی فکر کردین؟ اینکه به چه روشی می توان انواع محصولات را بسته بندی و برای ارسال آماده کرد. ارسال محصولات بدون آسیب دیدگی از اولویت های بسیاری افراد در ارسال مرسولات محسوب می‌شود. برای بسته بندی ایمن و مناسب باید ملزومات مناسب اینکار را تهیه کرده و بر اساس اصول صحیح آنها را بسته بندی کرد. با بسته بندی ایمن و صحیح می توانید از سلامت محصول تا رسیدن به مقصد اطمینان حاصل نمایید.

 

قدم اول، استفاده از وسایل بسته‌ بندی مناسب

بدون در اختیار داشتن وسایل استاندارد و مناسب، عملا بسته بندی آسان و سریع مرسولات امکان پذیر نیست.  توجه داشته باشید که در طول جابجایی لوازم نباید وسیله‌ای آسیب ببیند. این امر به خصوص برای فروشگاههای آنلاین می تواند بسیار حیاتی باشد.  متاسفانه بسیاری از افراد نیاز به وسایل بسته بندی نو و استاندارد را جدی نگرفته و به روزنامه باطله یا کارتن‌های دست دوم و ... در این کار بسنده می‌کنند. چنانچه شما نیز جز این دسته از افراد هستید، باید بگوییم که با این روش نمی‌توانید انتظار یک جابجایی راحت، سریع و از همه مهم‌تر بدون خسارتی را داشته باشید. اما چاره کار چیست و چه وسایلی بهترین گزینه در این مسیر برای شما خواهند بود؟ از جمله مهم‌ترین وسایل بسته بندی که در هر زمینه‌ای می‌توانند مناسب باشند عبارتند از:

 

  • کارتن مقوایی

کارتن‌ها و جعبه‌های مقوایی نقش کلیدی را در هر بسته بندی ایفا می‌کنند. چرا که افراد می‌توانند به کمک کارتن مقوایی چندین وسیله را به صورت همزمان بسته بندی و حمل کنند. در نتیجه علاوه بر محافظت از لوازم شاهد یک جابجایی سریع و منظمی نیز خواهیم بود. همان طور که از نام این محصولات می‌توان متوجه شد، کارتن‌های مقوایی به جعبه‌هایی گفته می‌شود که از بدنه مقوایی طراحی و تولید می‌شوند.

شاید در نگاه اول تصور کنید که جعبه‌ای با دیواره‌های مقوایی استحکام و مقاومت کافی برای بسته بندی و جابجایی وسایل را نخواهد داشت؛ اما اصل کار چنین نیست. به این صورت که در طراحی و تولید این وسیله از چندین لایه مقوایی بر روی هم استفاده می‌شود. معمولا کارتن‌های مقوایی موجود در بازار دارای بدنه‌ای ۳ لایه، 5 لایه و 7 لایه  هستند. هر چه تعداد لایه‌های کارتن مقوایی بیشتر باشد، مقاومت و استحکام آن نیز در برابر ضربه و وزن نیز بالا خواهد بود. البته در خرید کارتن مقوایی نو گزینه‌های ۳ لایه نیز به شرط سنگین نکردن جعبه‌ها مناسب خواهند بود.

 

چگونه به کمک وسایل مناسب بسته بندی، آسانی داشته باشیم

 

امروزه کاربران می‌توانند کارتن های مقوایی را با ابعاد متنوع در بازار پیدا کرده و خریداری کنند. با توجه به تجربه‌هایی که افراد از بسته بندی محصولات مختلف داشته‌اند، بهتر است سراغ کارتن‌های خیلی بزرگ نروید. از کارتن های بزرگ برای بسته بندی محصولات حجیم و در عین حال سبکتر استفاده نمایید و محصولات سنگین را در کارتن‌های با ابعاد کوچکتر قرار دهید. کارتن های بزرگ و سنگین درجابه جایی مشکل ایجاد م یکنند و همچنین احتمال آسیب دیدگی به کارتن  و در نتیجه وسایل درون آن زیاد خواهد شد. بنابراین کارتن ها را با وزن های غیر معمول پر نکنید. به یاد داشته باشید هر کارتن ظرفیت مشخصی برای تحمل وزن دارد که در شرایط مختلف هم متغییر است. 

 

  • محافظ حبابدار

دومین مورد از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین وسایل بسته بندی، محافظ حبابدار است. چرا که این وسیله احتمال وارد شدن ضربه و ایجاد شکستگی در لوازم را تقریبا به صفر می‌رساند. این وسیله از جنس نایلون بوده که یکی از لایه‌های آن حاوی حباب‌های ریزی از هوا است. بنابراین حکم یک عایق را ایفا کرده و تا حد زیادی از آسیب دیدن وسیله‌هایی که با آن بسته بندی شده‌اند جلوگیری می‌کند. طرز استفاده از محافظ حبابدار بسیار آسان بوده و تنها کاری که باید انجام شود، پیچاندن آن دور تا دور وسیله‌های حساس و شکننده و فیکس کردن به کمک چسب پهن و یا سلفون استرچ است.

از جمله مهم‌ترین لوازمی که توصیه می‌شود به کمک محافظ حبابدار بسته بندی گردند، می‌توان به لوازم شیشه‌ای و دکوری منزل و اشیا بزرگ آشپزخانه از قبیل لباسشویی و ... اشاره کرد. نایلون‌های حبابدار به صورت رولی در عرض‌ها و متراژهای مختلف به فروش می‌رسند. بنابراین کاربران می‌توانند مناسب‌ترین گزینه را بر اساس نیازی که دارند خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند.

 

چگونه به کمک وسایل مناسب بسته بندی، آسانی داشته باشیم

  • نایلون استرچ

برخی از وسایل به دیل ابعاد بزرگ و نامتناسب امکان قرار گیری درون کارتن‌ها و جعبه‌ها را ندارند.  از آنجایی که بسته بندی این وسیله‌ها نه درون کارتن و نه هر گزینه دیگری ممکن نیست، این محصولات را باید به شیوه دیگری بسته بندی کرد. یکی از بهترین متریال‌ها برای بسته بندی لوازم بزرگ مثل انواع مبلمان استفاده از نایلون استرچ است. این نایلون‌ها حالتی شفاف داشته و در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. کاربران می‌توانند آن را دور تا دور هر وسیله‌ای پیچانده و از نفوذ آلودگی‌های محیط به درون آن و همچنین وارد شدن آسیب‌هایی احتمالی حین جایجایی جلوگیری کنند. نایلون استرچ نیز به صورت رولی در متراژها و عرض‌های متنوع به فروش می‌رود. در نتیجه کاربران می‌توانند، گزینه ایده‌آل خود را انتخاب و خریداری کرده و اطراف هر آنچه که قصد محافظت از آن را دارند، بپیچانند.

 

قدم دوم، انتخاب شرکت معتبر برای خرید وسایل بسته بندی

حتما شده که وسیله‌ای را از شرکتی غیر معتبر خریداری کرده و بعدا به دلیل کیفیت پایینی که داشته از انتخاب خود پشیمان شوید. این موضوع در خصوص خرید وسایل بسته بندی نیز با هر هدفی کاملا صادق می‌باشد. فرض کنید که هزینه‌ای را بابت تهیه کارتن مقوایی یا هر گزینه دیگری پرداخت کرده‌اید تا بتوانید لوازم خود را با خیال راحت و بدون داشتن استرس بسته بندی و جابجا کنید؛ اما به دلیل کیفیت پایین کار متحمل ضرری دو جانبه شده‌اید. چرا که هم هزینه‌ای که بابت خرید وسایل بسته بندی کرده بودید را از دست داده‌اید و هم لوازم درون آن دچار آسیب شده‌اند. بنابراین دومین قدمی که برای داشتن یک بسته بندی ایده‌آل و بی‌دردسر باید برداشته شود، مراجعه به شرکت‌های شناخته شده و معتبر بابت خرید وسایل مورد نیاز در این زمینه است.

امروزه شرکت‌های مختلفی درحال ارائه خدمات برای کسانی هستند که نیاز به وسایل بسته بندی استاندارد و باکیفیت را دارند. پس تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب مناسب‌ترین مورد است.

 

چگونه به کمک وسایل مناسب بسته بندی، آسانی داشته باشیم

 

قدم سوم، استفاده اصولی از وسایل بسته بندی

بعد از اینکه شرکت فروش لوازم بسته بندی مورد اعتمادی را پیدا کرده و خرید وسایل بسته بندی مورد نیاز خود را انجام دادید، نوبت به استفاده اصولی از آن‌ها می‌رسد. گاهی اوقات پیش آمده که شخصی هر دو گفته بالا را با نهایت دقت انجام داده اما به دلیل استفاده نادرست از وسیله‌های خریداری شده نتوانسته یک بسته بندی مناسبی داشته باشد. به عنوان مثال اگر در حال قرار دادن لوازم خود درون کارتن مقوایی هستید، باید توجه داشته باشید که هرگز وسیله‌های ظریف و شکستنی در انتهای جعبه قرار نگیرند. چرا که با قرار دادن دیگر وسیله‌ها بر روی آن احتمال وارد شدن فشار و شکستگی بالا می‌رود. از طرفی دیگر توصیه می‌شود درب کف کارتن را با چسب پهن پلمپ کنید که در حین جایجایی وسیله‌ها در نتیجه باز شدن بخش زیری به بیرون ریخته نشوند.

این موضوع در خصوص تمامی وسیله‌هایی که به هدف بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند صادق بوده و باید توسط کاربران مورد توجه قرار بگیرند. اگر بخواهیم مثال دیگری را عنوان کنیم در به کارگیری نایلون حبابدار توصیه می‌شود حتما از چسب پهن برای فیکس کردن قسمت انتهایی آن کمک گرفته شود. در غیر این صورت نایلونی که دور تا دور وسیله مورد نظر پیچانده شده ثابت نمانده و قطعا در طول مسیر باز خواهد شد. در مورد نایلون استرچ نیز پیشنهاد می‌شود به یک لایه بسنده نکرده و حتما چندین دور در اطراف هر آنچه که قصد محافظت از آن را دارید پیچانده شود. با این کار ضخامت سلفون محافظ بیشتر شده و با اطمینان بیشتری از وسایل شما مراقبت خواهد کرد.

 

زودپک، پیشنهاد اول کاربران در خرید وسایل بسته بندی

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید حتما قصد بسته بندی آسان و بی‌دردسری را داشته و یا به هر دلیل دیگری نیاز به تهیه لوازم بسته بندی استاندارد دارید. هر چند که امروزه تعداد شرکت‌های فروش وسایل بسته بندی افزایش یافته اما در این میان گزینه‌هایی وجود دارند که به دلیل ارائه خدمات و محصولات باکیفیت از محبوبیت و اعتبار بیشتری بین خریداران برخوردار هستند. یکی از برترین آن‌ها که در سال‌های اخیر توانسته با فروش اینترنتی انواع لوازم بسته بندی مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرید، وب سایت زودپک است. زودپک از پیشگامان در حوزه فروش آنلاین محصولات بسته بندی بوده و با تنوع بالایی که دارد موفق شده به انتخاب اول مشتریان در این زمینه تبدیل گردد. با در نظر گرفتن تمامی گفته‌ها خرید از زودپک با امتیازهای زیر همراه خواهد بود:

  • فرصت خرید غیر حضوری برای مشتریان از هر نقطه کشور
  • ارسال فوری محصولات به خصوص برای مشتریان تهران و کرج
  • کیفیت بالای محصولات
  • قیمت مناسب محصولات
  • تنوع بالای وسایل بسته بندی

در صورتی که احساس می‌کنید خرید لوازم بسته بندی از زودپک می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند می توانید به وبسایت زودپک مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق پل ارتباطی این وب سایت به شماره ۷۲۱۴۲ ۰۲۱ با کارشناسان فروش آن در تماس باشید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارتن , محافظ حبابدار , سلفون , چسب پهن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک : باشگاه خبرنگاران جوان : گروه خودروسازی سایپا از چهارشنبه هفته جاری فروش محصولات خود را آغاز می‌کند. زمان فروش محصولات سایپا اعلام شد گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عرضه محصولات،‌ فروش محصولات خود را در قالب سه طرح عادی،‌ جایگزینی خودروهای فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،‌ از ساعت ۱۰ روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ) از طریق سایت فروش اینترنتی به آدرس saipa.iranecar.com آغاز می‌کند. ثبت‌نام متقاضیان تا زمان تکمیل ظرفیت، ادامه خواهد داشت. متقاضیان می توانند جهت اطلاع از شرایط به سایت فروش اینترنتی گروه سایپا به نشانی فوق مراجعه کنند.
محمد s5 : امروز بلاخره پیامک شاسی واسم اومد و ماشین شاسی شد و به تاریخ امروز 2/24 شماره فاکتور زده شد ثبت نام 7/20
J4 مشهد : ممنون مشکی هست مال من آخه یه هفته ست گذشته و هنوز تحویل پست نشده بارکد کارت رو مشخصات مقصد داره که یه شهر دیگه ست برای من بارکد سند رو‌ که کلا میکه تحویل نشده
تارا اتومات : ماشین شما چیه ؟ احتمالا میخواد فاکتور بشه
J4 اردیبهشت 1403 : سلام دوست عزیز چیزی که من از خریدهای اینترنتی چند وقت گذشته متوجه شدم پست یکدسته بارکد رو ثبت میکنه و به فروشگاه ها و جاهایی که ارسال پستی زیادی دارن میده که بزنن و آماده باشن و معمولا یکی دو روز بعد بسته پستی رو با همون بارکدها بصورت آماده تحویل پست میدن که سریع ارسال کنه و در محل پست معطل نشن. به همین دلیل وقتی پست بارکد رو صادر و به فروشنده میده در سیستم برای شما ثبت میشه اما یکی دو روز بعد تحویل پست داده میشه و در این چند روز برای شما این پیام میاد که هنوز تحویل پست داده نشده. مبارک باشه . ماشینتون چه رنگه ؟ چون مشکی ها رو دارن زودتر میدن اما سفید خبری نیست.
S5مهر : كارمند كدوم نمايندگي هستي برادر؟؟😂😂😂😂 انقدر تابلو ديگه نباش
تارا v1p : از بیکاری است میرن چندتا تاریخ رو بروز میکنن وقت شون پر بشه.
S5 بیست مهر : سلام شرمنده زود قضاوت کردم حلال کن من امروز پیام شاسی اومد ۲۰ مهر اصفهان
میلاد : با سلام نقدی بوده ثبت نامتون
وحید : دوست عزیز اگه بنا به افزایش قیمت باشه اطلس و سهند هم افزایش میدن و اگه راست میگن چرا طرح فوق‌العاده واسمون نفرستادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا تحویل 29 اسفند : سلام اپراتورا از هیچی خبر ندارن الکی مردمو سر کار میزارن اگه بشون بگی میگن تازه آبان داره فاکتور میشه به نظر من اسفندیا از اول خرداد شروع به فاکتور میشه
محمد دی : سلام امروز سه روز تحویل گرفتم ماشین خوبیه بنزیزن با گاز فرق نداره دیشب 140تا باهاش رفتم عالیه موتورش عالی ولی بدنه ی کم ضعیف هر باک ک میزنی پنج تومن میشه گاز باهاش دقیق 100 تا میری اصلا اصلا تبدیل نزنید دوستان بنزین هم قراره گرون بشه موفق باشید
فاطی : تو رو خدا کسی میدونه کوییک جی ایکس تحویل بهار چی شده؟ هیچ خبری نیست
اتومات : چند وقت بعد باید بریم حواله بگیریم از زمان تحویل ؟
لینچان : اواخر هفته اول خرداد دعوت نامه اسفند میاد...
جومنگ : جاتو تنگ کردم خودت بیا باهم بریم
سامیار : سلام منم بخشنامه 4713هستم پارس ال ایکس از کارشناس پرسیدم گفت گفت احتمالا27م به بعد پیام میاد
دنا اتومات آبشنال : سلام از شهریور به بعد پیام میاد
محمد دوگانه اسفند : من که تبدیل نمیکنم میگن 207 ها مشکل برقی دارن تو نمایندگی ها برای خرابی همه 207 شده من که صبر میکنم به نظرم ارزش نداره سورن دوگانه محشره
شایان بهاری : 11676213 فاکتور گردید .