راهنمای خرید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو از صفر تا 100

 

راهنمای خرید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو از صفر تا 100

 

رپورتاژ - تجهیزات تعمیرگاهی خودرو در واقع دستگاه‌ها و ماشین‌هایی هستند که برای تعمیر خودروهای سبک و سنگین و سرویس‌های دوره‌ای آن‌ها در کارگاه‌هایی مانند: باطری سازی، آپاراتی و مکانیکی‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به دنبال خرید این نوع تجهیزات و دستگاه‌ها هستید، باید قبل از هرچیزی اطلاعات جامع و کاملی راجع به آن‌ها داشته باشید که در این مطلب قصد داریم راجع به راهنمای خرید این نوع تجهیزات و دستگاه‌ها با شما صحبت کنیم! با ما همراه باشید.

چرا باید بهترین تجهیزات تعمیرگاهی خودرو را تهیه کرد؟

یکی از مهم‌ترین عناصر در تعمیرگاه‌ها به جز مکان‌هایی مانند خدمات تخصصی، مواد مصرفی و تجهیزات خدماتی هستند که نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان و ارائه خدمات درجه یک برای آنها ایفا می‌کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به تجهیزات مدرن‌تر تعمیرات، این نیاز بیشتر از قبل احساس می‌شود و مالکان خودرو به عنوان مشتریان عمده صنعت تعمیر خودروهای سبک و سنگین، تمایل به استفاده از خودروهایی با امکانات ایمنی و راحتی بیشتر با تعمیر و نگهداری کمتر دارند. (همچنین مصرف سوخت کمتر و دوستدار محیط زیست!)

بدون شک یکی بهترین راه‌های دستیابی به این اهداف، ارائه خدمات تعمیرات بهتر به مشتریان و مالکان خودرو است با استفاده از تجهیزات تعمیر مناسب، دقیق، باکیفیت و منطبق بر آخرین فناوری‌های روز دنیا است! در ادامه مهم‌ترین تجهیزات تعمیرگاهی خودرو را با شما در میان می‌گذاریم که می‌توانید آن‌ها را برای مجموعه خود تهیه کنید:

دستگاه دیاگ خودرو یکی از مهم‌ترین تجهیزات تعمیرگاهی

راهنمای خرید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو از صفر تا 100

سیستم عیب یاب داخلی خودرو یا به اختصار OBD یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی است که در کامپیوتر مدرن خودروهای مدرن یا همان ECU تعریف شده است. این سیستم اطلاعات را از سنسورهای مختلف موتور دریافت می‌کند قابلیت رصد آن‌ها را دارد. اگر یکی از اجزای موتور به درستی کار نکند،ECU  خطا را به عنوان خطای سیستم ثبت می‌کند، اما چطور باید به این خطا دسترسی پیدا کرد؟ درست است! با کمک دستگاه دیاگ خودرو!

دستگاه دیاگ یک دستگاه عیب یابی خودرو محسوب می‌شود که به پورت تعبیه شده در ECU متصل شده و با دریافت اطلاعات از سنسورها و بررسی پارامترهای مختلف در رایانه خودرو، خطاهای سرویس‌ها را به طور کامل یا تنها در قالب کدهای ویژه نشان می‌دهد و کار را برای تعمیرکار آسان می‌کند.

برای خرید دیاگ شما چند گزینه در پیش روی خود خواهید داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به دیاگ ثابت و پرتابل، دیاگ شرکتی و مولتی برند و .... اشاره کرد. با توجه به نوع کار خود و خودروهایی که معمولاً در حال تعمیر آن‌ها هستید، می‌توانید یک نوع دستگاه دیاگ خودرو را برای خود تهیه کنید.

انژکتورشور یکی از مهم‌ترین تجهیزات افزایش بهره وری خودرو

انژکتور در معنای لغوی به معنای پاشیدن باقدرت گفته می‌شود. دستگاه انژکتور شور، انژکتورشوی یا دستگاه سوزن شور که همگی به یک دستگاه گفته می‌شود در مدل‌های مختلف وجود دارد. انژکتور وقتی باقدرت فراوان سوخت را در خودرو با شدت به سیلندر می‌فرستند ممکن است گاهی با رسوب مواجه شود که دستگاه انژکتور شور رسوب این قطعه را از بین می‌برد و می‌توان گفت با این دستگاه سلامت انژکتور تضمین شده است.

انژکتور یک قطعه بسیار مهم در خودرو است که در زمان معین توسط سنسورهای دریافتی از کامپیوتر خودرو ECU یک مقدار سوخت را در سیلندر می‌پاشد. در حال حاضر به دلیل وجود بیش از حد آلاینده‌ها و مواد نفتی مردم از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند. برای صرفه‌جویی در این سوخت‌های فسیلی موتورها از انژکتور استفاده می‌شود که بازدهی بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

اگر آلودگی در این انژکتور رسوب کند، قدرت موتور کاهش میابد و در نتیجه سوخت بیشتری هم استفاده می‌شود. وقتی انژکتور به‌درستی عمل نکند ذرات سوخت در محفظه سیلندر باقی‌مانده و به‌مرور افزایش میابد  بدین صورت احتراق صورت نمی‌گیرد. علاوه بر اینکه انژکتور دچار مشکل می‌شود، در سنسورهای خودرو و باقی تجهیزات هم تأثیر منفی می‌گذارد.

اگر برایتان این سوال بوجود آمده که چرا باید خرید انژکتورشور را در اولویت قرار دهید، باید به شما بگوییم که خرید انژکتورشور مزایای فراوانی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی همچون  دستگاه انژکتور شور سوزن‌ها رابه‌صورت کامل رسوب‌زدایی می‌کند،  آلاینده‌ها و مواد نفتی مضر را کاهش می‌دهد، باعث آلوده نشدن هوا می‌شود، طول عمر موتور افزایش می‌یابد، موتور خودرو وران و نرم کار می‌کند، مصرف سوخت خودرو به‌شدت کاهش پیدا می‌کند، خودرو به‌راحتی استارت می‌خورد و ... اشاره کرد.

در انتهای این محتوا به شما فروشگاهی آنلاین را معرفی خواهیم کرد که قادر به تهیه انواع تجهیزات تعمیرگاهی خودرو از آن‌ها با بهترین قیمت به همراه مشاوره رایگان خواهید بود.

جک دو ستون، وسیله ای که به آن نیازمند هستید!

جک دو ستون یکی از پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین تجهیزات تعمیرگاهی است برای مکانیک‌ها و تعمیرکاران خودرو است. نصب و استفاده کردن از این ابزار بسیار ساده و راحت است و به همین دلیل نیز در میان قشر تعمیرکار جامعه محبوبیت بالایی دارد. جک دو ستون قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر جک‌های موجود در بازار دارد و همچنین فضای بیشتری را برای کار کردن تعمیرکاران به آن‌ها می‌دهد.

جک دو ستون یا بالابر مکانیکی وسیله‌ای است که از آن برای بلندکردن خودروها در تعیرگاه استفاده می‌کنند. این ابزار همانطور که از نامش نیز پیداست، دو ستون دارند که این ستون‌ها مجهز به الکتروموتورهایی هستند که کارشان بالابردن و نگه‌داشتن خودرو در حین کار مکانیک است. این مدل جک‌ها به راحتی نصب شده و همانطور که گفتیم فضای آزاد بیشتری جهت انجام انواع کارهای تعمیرات، تعویض روغن، مکانیکی، جلوبندی و ... را به تعمیرکار می‌دهد. از جک دو ستون در انجام اغلب کارهای تعمیرگاهی مانند تعویض روغن، مکانیکی، تعمیر گیربکس خودرو، جلوبندی، تعویض لنت، تعویض لاستیک‌ها، تعمیرات بخش‌های زیری خودرو، اگزوز سازی، تعویض کمک فنرها و ... می‌توان استفاده کرد. ویژگی بسیار خوب جک دو ستون است که مشتری نیز می‌تواند به سادگی بخش زیرین خودرو خود را مشاهده کرده و از ایرادات موجود اگاه شود.

شما می‌توانید برای خرید انواع جک دوستون از جمله جک دوستون چینی از فروشگاه اینترنتی دیاگ لند به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی موجود در زمینه انواع تجهیزات تعمیرگاهی خودرو مراجعه کرده و موار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

پروگرامر آخرین تجهیز تعمیرگاهی که به آن نیاز خواهید داشت!

راهنمای خرید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو از صفر تا 100

پروگرامر دستگاهی است که با کمک PC (کامپیوتر خودرو) یا حتی به تنهایی قادر است برنامه‌ها و پیام‌های خطای موجود در سیستم خودرو را بر روی صفحه خود به تعمیرکار نمایش دهد و از طریق مشکل موجود در اتومبیل شناخته شده و به سادگی رفع می‌شود. در اتومبیل‌ها قطعه‌ای وجود دارد به نام  ECUیا کامپیوتر خودرو، این قطعه سرشار از قطعات الکترونیکی است که برخی از آن‌ها مانند میکرو، حافظه فلش یا ایپرام قابلیت برنامه ریزی مجدداً را دارند. هدف از این برنامه ریزی مجدد انجام تعمیرات سخت افزاری یا برنامه ریزی مجدد یک قطعه به منظور عملکرد بهتر خودرو است.
در صورتی که برای تعمیرگاه خود قصد خرید دستگاه پروگرامر را دارید، می‌توانید بهترین دستگاه‌ها را از معتبرترین برندها و با مناسب‌ترین قیمت‌ها را از دیاگ لند خریداری کنید. در ادامه با معرفی فروشگاه اینترنتی دیاگ لند به این مطلب پایان می‌دهیم.

فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی خودرو دیاگ لند

بدون شک خرید از یک فروشگاه معتبر که امکان خرید اقساطی و نقدی را برای شما فراهم می‌کند، بسیار بهتر خرید از سایر فروشگاه‌های موجود است. شما می‌توانید با کمک کارشناسان پشتیبانی دیاگ لند به صورت 24 ساعته سفارش خود را ثبت کرده و از مشاوره رایگان کارشناسان فروش برای بهترین خرید کمک بگیرید.

اگر در این زمینه سوال یا تجربه ای دارید، می‌توانید با ما و سایر خوانندگان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تجهیزات تعمیرگاهی خودر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیدا : سلام ساناز خانم باید بریم خارج
امیرs5 : باسلام سند و مدارک رسیده دستم هنوز ماشین تحویل ندادن ثبت نام مهر ماه بوده
شیدا : سلام مریم خانم مبارک باشه تقریبا ۲۰ روز بعد
شاهین : اینا چقدر خوبن، تا دو روز دیگه هم تمدید کردن گمونم اینا میخان مشتری های شاهین رو کم کنند
فرامرز مهر : خیر دوست من از کرمان موتور خرید نکن بیچاره می شید پرسنل بی ادب ام وی ام بگیر هم خوش قول هستن هم کارمنداش خوبن
S3 سفید : برای من هم پیامکش یک روز دیرتر اومد
J7تبریز : با سلام بنده ثبت نامی ۲۳مهرماه هستم کارت ماشین-برگ سبز-بیمه نامه و کارت سوخت امده ولی فعلا خبری از خود ماشین نیست در ضمن کل وجه را نیز نقدی پرداخت کرده بدم-زمان ثبت نام نمایندگی به دروغ گفت نقد بخرید زود تر تحویل می دهند تا امروز ۱۰۰ روز تاخیر داره
Mohamad : سلام دوستان من حضوری رفتم دفتر فروش سایپا امور مشتریان گفتند اگر مشکلی پیش نیاد برای خرداد فاکتور میشه ۲۶ اسفند تکمیل وجه کردم cs35 طرح مازاد
مرادبیک : چهارشنبه میاد اسفند بین ۱۳۴ تا۱۳۶ حواستون باش
تارا اتومات : یه نفر می‌گفت تا 19فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام دنا پلاس طرح یکپارچه نوبت اول موعد تحویل تابستان 1403 دعوتنامه یا فراخوانی نیومده! قضیه از چه قراره؟ کی باید پول آماده کنیم؟
عرفان : سلام به همگی بنده ایکس 33کراس نقدی در تاریخ دوم اسفند ثبت نام کردم مدارک آمده اما ظاهراً به این زودی ها ماشین تحویل نمیدهند زنگ هم که می‌زنیم جواب درستی نمیدهند
حسن : چنده توی بازار؟
F : سلام دوستان تعزیرات ازسازمان حمایت خواسته افزایش قیمت پارس را به صورت کارشناسی تعیین تکلیف کند همه زنگ بزنید به این ارگانها شاید فرجی شد
محمد 29 اسفند : سلام تکمیل وجه 20 دی، تحویل 29 اسفند، از نمایندگی پیگیر شدم، زنگ زد فروش ایران‌خودرو، طرف گفت که نصف اسفندیا فاکتور شدن مابقی هم ده روزه فاکتورن.
شیما : سلام شبتون بخیر پیام دعوتنامه برای کسی اومده که تحویل بهار و تابستان باشه؟
محسن دیماه : 19تکمیل وجه25فاکتور19پلاک شدتحویل حضوری زدم هنوز منتظرم
x22 : از غیب گفتی ؟
مهدی : آقا یه نفر اینجا تبلیغ داشت که حواله می‌خرید کسی اسمشو یا شمارش و داره؟
مهدی : آقا یه نفر اینجا تبلیغ داشت که حواله می‌خرید کسی اسمشو یا شمارش و داره؟