کلینیک تخصصی مراقبت خودرو تیوان

 

کلینیک تخصصی مراقبت خودرو تیوان

 

رپورتاژ- سرامیک خودرو نوعی پوشش برای بدنه خودرو است که باعث افزایش مقاومت رنگ خودرو شده و زیبایی و درخشندگی خاصی به رنگ خودرو می‌بخشد. سرامیک بدنه خودرو در واقع یک لایه از پلیمر مایع است که بر روی بدنه خودرو کشیده می‌شود و باعث شفافیت رنگ بدنه اتومبیل می‌گردد.

به نوعی می‌توان گفت که روکش سرامیکی اتومبیل نوعی لایه آبگریز بر روی بدنه‌ی اتومبیل است که مثل یک لایه محافظتی روی بدنه خودرو عمل کرده و باعث افزایش بازتاب نور، براق شدن بدنه‌ی اتومبیل، جلوگیری از خوردگی شیمیایی و جلوگیری ایجاد خط و خش بر روی بدنه اتومبیل می‌گردد. همچنین روکش‌های سرامیکی یکی از بهترین راه‌ها جهت محافظت از بدنه‌ی خودرو در برابر آلودگی‌های موجود در هوا به حساب می‌آیند. در ادامه اطلاعات کامل‌تری در خصوص سرامیک بدنه خودرو ارائه خواهیم کرد.

 

کلینیک تخصصی مراقبت خودرو تیوان

 

آشنایی با مهمترین مزایای سرامیک خودرو

روکش سرامیکی بدنه خودرو از مزایای قابل توجهی برخوردار است که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

·      حفاظت از رنگ خودرو در برابر اکسایش یکی از مهمترین مزیت‌های سرامیک خودرو است. مولکول‌های مایع سرامیک بدنه خودرو با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و مانع از برقراری پیوند بین هوا و رنگ اتومبیل می‌شود.

·      سرامیک خودرو موجب درخشان ماندن رنگ خودرو شده و از رنگ اتومبیل در برابر باران اسیدی، مواد شیمیایی و اشعه یو وی خورشید محافظت می‌کند.

·      خاصیت آبگریز بودن روکش‌های سرامیکی خودرو سبب راحت‌تر پاک شدن سطح خودرو شده و از سطح خودرو در برابر آلودگی‌های محیطی حفاظت می‌نماید.

·      جلوگیری از خوردگی شیمیایی ناشی از آلاینده‌های محیطی در سطح خودرو هم یکی دیگر از مزایای روکش سرامیک ماشین به حساب می‌آید.

·      بالا بردن مقاومت بدنه خودرو در برابر لکه‌های شیمیایی ناشی از آلاینده‌های اسیدی نیز از مزیت‌های مهم سرامیک اتومبیل است.

·      افزایش مقاومت به اکسیداسیون رنگ بدنه اتومبیل نیز یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از روکش سرامیکی خودرو می‌باشد.

·      پوشش سرامیک خودرو نسبت به رنگ معمولی، از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار است.

 

کلینیک تخصصی مراقبت خودرو تیوان

مهمترین معایب پوشش سرامیکی خودرو کدام است؟

با وجود مزایایی که برای سرامیک ماشین یاد شد، پوشش سرامیکی خودرو دارای یکسری معایب کلیدی نیز می‌باشد. یکی از مهمترین معایب سرامیک بدنه خودرو، زمان‌بر بودن فرایند تکمیل این پوشش‌هاست. عموما اجرای پوشش سرامیکی بر روی بدنه اتومبیل به دقت و حوصله‌ی زیادی نیاز دارد. در نتیجه این فرایند، زمان‌بر خواهد بود. اجرای پوشش سرامیکی خودرو چیزی در حدود 2 روز زمان می‌برد.

یکی دیگر از معایب سرامیک خودرو، مهارت و تخصص بالا برای اجرای این پوشش است. از آنجایی که در فرایند اجرای سرامیک خودرو، باید مواد شیمیایی و معدنی را با رنگ خودرو ترکیب کرد، تخصص فرد اجرا کننده از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. عدم توانایی و مهارت شخص اجرا کننده پوشش سرامیکی موجب صدمه زدن به رنگ اصلی خودرو خواهد شد.

علاوه بر این، هزینه‌بر بودن استفاده از پوشش سرامیک ماشین نیز یکی دیگر از مهمترین مشکلات این پوشش‌ها به حساب می‌آید. هزینه‌ی بالای تجهیزات و مواد اولیه و همچنین دستمزد نیروی متخصص جهت اجرای پوشش سرامیکی سبب شده تا اجرای این فرایند به هزینه‌ی قابل توجهی نیاز داشته باشد. همچنین خرید مواد مرغوب و اصل نیز کار ساده‌ای نبوده و به دقت و مهارت نیاز دارد. در صورتی که مواد اولیه از مرغوب کافی برخوردار نباشند، امکان آسیب دیدن بدنه‌ی خودرو بسیار زیاد خواهد بود.  

 

کلینیک تخصصی مراقبت خودرو تیوان

اطلاعاتی درباره انواع سرامیک خودرو

سرامیک خودرو دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. از جمله‌ی مهمترین انواع سرامیک بدنه خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·      سرامیک پلیمری بدنه خودرو: یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع سرامیک بدنه خودرو، سرامیک پلیمری است. از مهمترین ویژگی‌های این دسته از سرامیک‌های اتومبیل می‌توان به قدرت ترکیب شوندگی بالا با رنگ خودرو، مقاومت و استحکام عالی در برابر عوامل شیمیایی و افزایش براق شوندگی سرامیک اشاره کرد.

·      سرامیک کوارتزی بدنه اتومبیل: سرامیک کوارتزی یکی از مهمترین انواع سرامیک ماشین است که مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارد. در نتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از آسیب به بدنه اتومبیل به حساب می‌آید. ماندگاری بالا و درخشندگی زیاد از جمله‌ی دیگر مزایای این سرامیک‌ها به شمار می‌آید.

·      سرامیک هیبریدی بدنه اتومبیل: مرغوب‌ترین و البته گران‌ترین نوع سرامیک خودرو، سرامیک هیبریدی است. این سرامیک‌ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل شیمیایی و خط و خش برخوردار هستند. سرامیک هیبریدی از ترکیب سرامیک کوارتزی و سرامیک پلیمری تولید شده و توانایی بالایی در محافظت از بدنه خودرو دارد. قدرت درخشندگی بالا و مقاومت عالی در برابر خط و خش از جمله مزیت‌های کلیدی این سرامیک‌ها به حساب می‌آیند.

 

مراحل اجرای پوشش سرامیکی خودرو

همانطور که گفته شد، اجرای سرامیک خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چقدر در زمان اجرای پوشش دقت بیشتری به خرج داده شود، پوشش سرامیکی اتومبیل کیفیت بالاتری خواهد داشت. اجرای سرامیک بدنه خودرو شامل 7 مرحله است که این هفت مرحله عبارتند از:

·      تمیز کردن بدنه خودرو: در اولین مرحله از اجرای سرامیک اتومبیل، بدنه‌ی خودرو را به صورت کامل با آب و مواد شوینده تمیز می‌کنند. این مرحله به نوعی حکم زیرسازی برای اجرای سرامیک خودرو را دارد. در نتیجه باید با دقت انجام شود.

·      شناسایی معایب خودرو: در این مرحله تمام معایب بدنه خودرو از جمله رنگ اضافی، تورفتگی، خط و خش و ... شناسایی می‌شود.    

·      پوشاندن تمام قسمت‌های خودرو به جز بدنه: در اینجا، همه‌ی قسمت‌های خودرو به جز بدنه به صورت کامل پوشانده می‌شود. از جمله‌ی مهمترین بخش‌هایی که باید در این مرحله پوشش داده شود می‌توان به شیشه‌ها، آینه‌ها، قفل و ... اشاره نمود.

·      پولیش بدنه خودرو: در چهارمین مرحله از فرایند پوشش سرامیک خودرو، با استفاده از پولیش، خط‌های عمیق ایجاد شده بر روی بدنه‌ی اتومبیل برطرف می‌گردد. عمق پولیش کاری باید در حدی باشد که هیچ ردی از خط‌های عمیق بر روی بدنه خودرو باقی نماند.

·       برطرف کردن خش‌های ریز: در اینجا سعی می‌شود به کمک وسایلی مثل چراغ قوه و یا ذره بین، خش‌های ریز خودرو را شناسایی و برطرف کنند.

·      پاک کردن ثانویه اتومبیل با مواد سیلیکونی: پس از برطرف شدن تمام خط و خش‌ها، یکبار دیگر بدنه‌ی اتومبیل را با مواد سیلیکونی تمیز کرده و اتومبیل آماده پوشش دهی می‌شود.

·      اجرای پوشش سرامیکی: در آخرین مرحله، روکش سرامیکی با دقت تمام بر روی بدنه خودرو اجرا می‌شود.

 

کلینیک تخصصی مراقبت خودرو تیوان

اجرای پوشش سرامیک خودرو با بالاترین کیفیت

همانطور که در جای جای این مقاله ذکر شد، تخصص تیم اجرا کننده پوشش سرامیک خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

مجموعه حرفه‌ای تیوان یکی از مراکز معتبر دیتیلینگ ماشین می‌باشد که بیش از 10 سال است در زمینه انجام کلیه خدمات خودرویی از جمله اجرای پوشش سرامیکی اتومبیل، جرم زدایی موتور و کابین خودرو، کاور کردن خودرو، تعویض چرم صندلی و فرمان، بلک پکیج و ... فعالیت می‌کند و می‌توانید اجرای پوشش سرامیک انواع مختلف خودروها را به این مجموعه بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اجرای پوشش سرامیک خودرو کافی‌ست با شماره تلفن‌های موجود در سایت ما تماس حاصل فرمایید.

همچنین از جمله‌ی دیگر خدمات مجموعه دیتیلینگ حرفه‌ای خودرو تیوان می‌توان به پولیش حرفه‌ای شیشه، پولیش حرفه‌ای چراغ، ترمیم و بازسازی رینگ، اجرای احیاء رنگ بدنه جرم زدایی تخصصی موتور، ترمیم چراغ تمامی خودروها، اجرای کاور و بادی فنس بدنه جرم زدایی تخصصی داخل کابین، تعویض چرم فابریک تمامی خودروها، اجرای بلک پکیج برای تمامی خودروها، اجرای صافکاری پیشرفته PDR به صورت حرفه‌ای، نصب طلق‌های uv برندهای آلمانی با تست و ضمانت، رنگ آمیزی بدنه و سپرها به صورت کوره‌ای با برند آلمانی، اجرای پوشش نانو سرامیک از تمامی برندهای حرفه‌ای و ... اشاره نمود. 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سرامیک بدنه خودرو , سرامیک ماشین , دیتیلینگ ماشین , خدمات خودرویی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس ۲۸ بهمن : با سلام شما چه رنگی بودین که زود فاکتور شدین؟
مهم : دوستان اگر واقعا مصرف کننده هستید ثبت نام کنید که بعد از چند ماه دیگه به شدت پشیمان خواهید شد مثال خودم اگه چند ماه پیش برای پیش فروش ساینا تحویل خرداد ماه ثبت نام کرده بودم الان یک ماه دیگه داشتم تحویل می گرفتم نه اینکه الان ۴ ماهه علاف هستیم و منتظر تحویل فوری ساینای خیالی، حالا تصمیم با خودتان است قدر این فرصت رو بدونید
cs55 : دوستان کسی که تهران تشریف داره یه زحمتی بکشه لطفی بکنه بره وزارت صنعت معدن و همینطور سایپا سوال کنه یه خبری بگیره بلخره هر جوابی به اون بنده خداها که شنبه رفته بودن به کسیم که باز بره میدن هزینه ایاب ذهاب وقت گذاشتنش هم میدیم فقط خدایی یکی که تهرانه این زحمتو بکشه
چانگان cs55🤠 : شما پیام نذار اینجا همچی حل میشه ،یه ذره از حرفاتون صداقت برداشت نمیشه.
معروفی : سلام من 24 دی ماه شاهین اتومات تکمیل وجه کردم تحویل سه ماهه بوده ولی هنوز هیچ خبری نیست از دوستان کسی هس که اطلاعی داشته باشه
تارا دستی تبدیل به v1p : وقتی خبری نیس چی اختلاط کنیم همه دمق و ناامید هستم از تاخیر بوجود اومده
Majid : منم فاکتور نشدم هنوز پذیرش ۱۵بهمن، رنگ سفید مشکی.
شیراز S3 : بدون شکایت خیر دوسال پیش s5 با تاخیر گرفتیم اول توی نمایندگی تقاضا دادیم بعد 6 ماه که خبری نشد رفتیم دفتر خدمات قضایی شکایت کردیم خسارت از زمان واریز وجه اولیه تا موقع تحویل می باشد که فقط روزهای کاری مدت قرارداد کسر میشود بعد از ابلاغ به وکیلشون پول رو بفاصله 20 روز واریز کردن به حساب. جدیدا هم s3 نوشتیم قرارداد رو غیر قانونی عوض کردن که خسارت تا موقع شاسی که نقص قوانین خودروسازهاست وقتی تحویل گرفتم بازهم روال قبل رو انجام میدم و شکایت میکنم ازشون
s3 کرمان : شما فکر کردی کارخانه چطوره ؟ چندتایی سوله هست بقیش زمین باز چند هکتاری از هرجای بم روی بلندی وایسی داخل کرمان موتور یا راین خودرو یا مدیران خودرو مشخصه اتفاقا شما داری اطلاعات غلط میدی مشخصه تا حالا کارخانه های هکتاری ماشین سازی رو ندیدی واسه همینه توی ذهنته که همش زیر سقفه
خداسایپا : خداکنه واسه ماهم پیامک بیاد. واسه کسی که پلاک داره هم اومده پیامک دوستان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : زمان مشخصی نداره فکر کنم به نوع ماشین مربوط باشه من ایکس 22 پرو ثبت نام کردم حدود45 روز زمان برد تا تخصیص
207اتو فلز : سلام موعدتحویل سی دی دیروز نهم فاکتورشدم
مهدی دوگانه‌سوز : امروز فاکتور شدید با تاریخ تکمیل وجه اطلاع بدید
مهدی الهایی : سلام من ساینا اس دو گانه طرح پیش فروش جوانی جمعیت دی ماه ثبت نام کردم و بلاخره دعوت نامه اومد و مبلغ141میلیون تومان هم پرداخت کردم.حالا تخصیص خوردو تو قسمت وضعیت مشتری چندی روزی هست که اینطوری مونده.کسی جوابی داره ایا کسانی هستن فاکتور شده باشن یا کسی اطلاع دقیقی داره؟
30بهمن : نه نزدم رانا پلاس هستش بخشنامه 4551 سال1401
سکوت : سلام داداش مبارکت باشه.تاریخ تکمیل وجه و موعد تحویلت رو میگی بیزحمت.با تشکر
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : تبدیل زده بودید نه اونا تبدیل زدن تحویل 30بهمن چند نفر فاکتور شده مثبت بزن فقط تحویل 30بهمن
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : تبدیل زده بودید نه
30بهمن : سلام دوستان تکمیل وجه 10 دی ماه الان فاکتور شدم
عزت اله : چطور بفهمیم فاکتور شده ؟چراغ سبز میشه یعنی چی؟