برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

مرسدس بنز از یک کانسپت هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این کانسپت پیشرفته ویژن یک-یازده (Vision One-Eleven) نام دارد و برای ادای احترام به سری تحقیقاتی C111 توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید این سری نیز مفهومی بود و در دهه‌های 60 و 70 میلادی با هدف آزمایش آخرین تکنولوژی‌های وقت تولید شد. کانسپت جذاب اشتوتگارتی‌ها، به پیشرانه برقی با موتورهای بسیار پیشرفته‌تر مجهز است و از آخرین فناوری‎‌‌های موجود سود می‌برد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده از نظر طراحی کاملاً یادآور C111 است، خودرویی فراتر از زمان که در سال 1969 معرفی و 16 دستگاه از آن برای انجام تحقیقات مختلف تولید شد. این کانسپت جدید بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک و با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی دارد. در نمای روبرو، اسپویلر فوق‌العاده حجیم و یک پنل بیضی‌شکل شاخص‌ترین المان‌ها هستند. این پنل در حقیقت یک نمایشگر دیجیتال است که می‌تواند پیام‌های مختلفی را نشان دهد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مثل C111، کاپوت مرسدس بنز ویژن یک-یازده نیز دارای دو شکاف بزرگ است. این شکاف‌ها با محفظه کابین ادغام شده و ساختاری واحد را ایجاد کرده‌اند. شیبی که از دماغه خودرو شروع شده، با قوسی زیبا و ملایم و عبور از روی کابین شیشه‌ای، به انتهای خودرو ختم می‌شود. همان‌طور که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، کانسپت جدید اشتوتگارتی‌ها بدنه صاف و یکدستی دارد و برخلاف مدلی مثل لامبورگینی روئلتو، اثری از خطوط تیز و شکسته‌ای به‌هیچ‌وجه نیست.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده تنها 1,170 میلیمتر ارتفاع دارد. درهای بزرگ این مفهومی برقی گالوینگ هستند و مدل افسانه‌ای 300SL متعلق به دهه 50 میلادی را در ذهن تداعی می‌کنند. نمای عقب این مفهومی جذاب، حالتی قرینه با نمای روبرو دارد. مرسدس بنز ویژن یک-یازده در قسمت عقب به یک باله متحرک مجهز است. اما نکته جالب اینکه کمپانی پیشتاز آلمانی تأکید دارد اسپویلر موجود در پایین سپر به اندازه باله نیروی رو به پایین تولید می‌کند. این کمپانی می‌گوید قطعه مذکور به «اتصال محکم و ادغام خودرو با سطح جاده» اشاره دارد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

بهره‌گیری از تکنولوژی فرمول یک و نسل بعدی موتورهای برقی

کانسپت‌های سری C-111 به موتورهای دورانی و پیشرانه‌های دیزلی مجهز بودند. اما ویژن یک-یازده یک کانسپت مدرن است و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بهره می‌برد. باتری‌ این خودرو با کمک تیم فرمول یک مرسدس بنز توسعه یافته‌ است. سلول‌های باتری ساختاری استوانه‌ای شکل دارند و با کمک مایع مخصوص خنک‌کاری می‌شوند. اشتوتگارتی‌ها روی ترکیب شیمیایی باتری نیز مانور زیادی می‌دهند، هر چند وارد جزئیات نشده‌اند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

پیشرانه مرسدس بنز ویژن یک-یازده متشکل از دو موتور برقی است. این موتورها از نوع شار محوری هستند و توسط شرکت انگلستانی «یاسا» ساخته شده‌اند. بد نیست بدانید مالکیت این شرکت در اختیار کمپانی مرسدس بنز است. این موتورها وزن پایین‌تری دارند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قدرتمندتر هستند. در رابطه با خروجی این موتورها متأسفانه اطلاعاتی در دست نیست.

موتور برقی شار محوری

طراحی مشابه با ابرخودروها، فضایی همانند خودروهای سدان

استفاده از موتورهای برقی پیشرفته با ابعاد کوچک‌تر، امکان گسترش کابین به فضای عقب‌تر را فراهم کرده است. در نتیجه مرسدس بنز ویژن یک-یازده کابینی جادارتر نسبت به سوپراتومبیل‌های کنونی دارد. صندلی‌های این مفهومی از نوع موسوم به سطلی و به رنگ نقره‌ای هستند. سایر قسمت‌ها هم عمدتاً پوششی به رنگ سفید، نارنجی و قهوه‌ای دارند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده در حقیقت یک نمایشگر عریض است که مثل جلوپنجره ساختاری بیضی‌شکل دارد. این نمایشگر برای اشاره به گذشته، اطلاعات و داده‌ها را به‌صورت پیکسلی نمایش می‌دهد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که داشبورد جنسی از پلی‌استر بازیافتی دارد.

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده

فرمان مرسدس بنز ویژن یک-یازده فرمی مستطیلی‌شکل دارد. در کنار این فرمان مدرن، یک نمایشگر دیگر نصب شده که اطلاعات اصلی را در اختیار راننده می‌گذارد. به‌غیر از این نمایشگر، راننده می‌تواند با کمک هدست واقعیت افزوده مجیک لیپ 2 کل فضای اطراف را به یک نمایشگر بزرگ با رابط کاربری تبدیل کند! در صورت استفاده از این هدست، راننده قادر خواهد بود آن طرف ستون‌های A را ببیند!

فرمان

با وجود تمام جذابیت‌ها، مرسدس بنز ویژن یک-یازده همانند اعضای قدیمی در حد یک پروژه مفهومی باقی خواهد ماند. البته مرسدس بنز اعلام کرده است تکنولوژی‌های دیجیتال و فنی این مفهومی در مدل‌های تولید انبوه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام برای من هم پایین صفحه نوشته هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده
محسن : ممنونم چشم آقا وحید
امینی : سلام داداش منم شرایط شما رو دارم برای من هم دعوتنامه نیومده هر وقت اومد به هم خبر بدیم
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرمیوم : مبارکتون باشه، امیدوارم که با خوشی استفاده کنید و حالشو ببرید
مهدی : ساینا دو گانه پیش فروش دی هستم تکمیل وجه 28 فروردین .امروز فاکتور شدم .امروز فاکتور شدم باز مجدد میگم امروز فاکتور شدم
حمید هایما اس5 : لطفا اطلاع بدید که نتیجه چه بود من هم به نوبه خودم میرم پیگیری میکنم
207 پاندا : خدااااااااا
207 پاندا : مردیم از انظار
تحویل اسفند ریحانه : کی می‌دونه اسفند که خرداد میاد چند واریز میکنیم لطفاً جواب بدید ؟؟؟؟
207 دستی : تکمیل وجه 21 فاکتور شد پس 18 دی چی شد جا انداختن؟؟ چرا تونوبت انجام نمیدن،ما 18 دی چرا فاکتور نمیشیم؟؟
تبدیل رانا به تی یو 3 تحویل بهمن : تا 11 دی
حسین : 😃 😃 😃 دمت گرم ، ، ، ، می خوامت . .