گاز مایع جایگزین بنزین و cng

 

گاز مایع جایگزین بنزین و cng

 

رمضانعلی سنگدوینی درباره روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: در حال حاضر مصرف تمام حامل‌های انرژی از جمله برق، گاز و بخصوص بنزین بالاست و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: اکنون متوسط مصرف بنزین در کشور به بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و حتی در روزهایی از ایام نوروز به ۱۴۲ میلیون لیتر هم رسید که لازم باید برای کنترل این ارقام تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا ، عضو‌ هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: حتما باید در برنامه هفتم‌ توسعه به دولت تکلیف شود که نسبت به بهینه‌سازی مصرف سوخت اقدام کرده و راهکارهای لازم را برای نیل به این مهم اتخاذ کند.

وی گفت: اکنون سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار در کشور انرژی مصرف می‌شود که در این بین مصرف متوسط بنزین که به ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده رقم بسیار بالایی بوده و لازم است که به هر طریق ممکن این میزان مصرف متعادل شود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت این است که به دولت تکلیف کنیم خودروهای گازسوز، هیبریدی و کم مصرف را تولید و وارد چرخه حمل و نقل کند چراکه هرقدر که مصرف سوخت را کاهش دهیم یک‌گام به اجرایی شدن صادرات و ارزآوری برای کشور نزدیک‌تر خواهیم شد.

 وی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف بنزین صادرات این فرآورده باارزش را بیمه خواهد کرد، یادآور شد: یکی از اقدامات مهم برای کاهش مصرف بنزین بکارگیری گاز مایع (ال‌پی‌جی) در خودروها است، ضمن اینکه این سوخت به لحاظ کیفیت نیز برای خودرو مناسب‌تر بوده و عمر موتور خودرو را بالا می‌برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیته انرژی برگزار شد بنا بر این شد که در برنامه ۵ ساله کمک کنیم که دولت به سمت اجرای برنامه صرفه‌جویی در مصرف سوخت برود.

وی بیان داشت: اگر رشد مصرف بنزین به همین شیوه کنونی ادامه داشته باشد غیر قابل کنترل شده و قطعا برای تامین نیاز حمل و نقل باید واردات داشته باشیم.

سنگدوینی گفت: در حال حاضر نیمی از مردم کشور خودرویی ندارند و نیمی دیگر دارای خودرو بوده و از یارانه بنزین برخوردارند، حتی در این بین برخی بیش از یک خودرو دارند و در نتیجه با نرخ ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومانی بنزین از سوبسید بیشتری نیز بهره می‌برند بنابراین لازم است که دولت و مجلس روی این مسئله کار کنند تا عدالت اجرا شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی مهمترین اولویت دولت و مجلس ابتدا معیشت مردم و سپس بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی است تا تبدیل به واردکننده حامل‌های انرژی بخصوص بنزین و گاز تبدیل نشویم.

عضو‌هیات رییسه کمیسیون تلفیق گفت: طبق تصمیمی که در مجلس اتخاذ شده وزارت نفت و‌نیرو در برنامه هفتم توسعه مکلف شده‌اند که انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا مصرف برابر الگوی تعیین شده رایگان محاسبه شود.

وی درباره اجرایی شدن استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت فعلی نیز گفت: هنوز در برنامه هفتم‌ توسعه و کمیته انرژی و دولت در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

سنگدوینی درباره افزایش قیمت بنزین نیز تاکید کرد: دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند و اگر برنامه‌ای بود دولت در بودجه می‌آورد، کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند در صدد بهم زدن آرامش مردم و جامعه هستند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گاز مایع جایگزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا s5 نقدی : کسی از خرید نقدی ها شاسی شده؟
S5مهر تهران : نه واقعا خیلیا رو دارن شاسی میکنن از اول هفته ی قبل. از بس رفتیم شاکی شدیم و...
S5مهر تهران : فکر کنم همین روزا برای شما شاسی بشه . برا منم تازه شد ۲۴مهری ام . و گفتن کل مهر ماهی هارو شاسی میکنن جکs5
S5مهر تهران : من ۲۴مهرم چهارشنبه هفته پیش بالاخره شاسی شد بعد از کلی دعوا و شکایت و... امروز پیام بیمه شدنش اومد و تو سایت دیدم فاکتور شد تکمیل وجه سبز شد و فاکتور.
S3سفید : سلام دوستان بلاخره امروزتماس گرفتن گفتن دوشنبه ساعت ده ونیم صبح بریم برای تحویل گرفتن ماشین
T8 و T9 : دوستان چطوری هاست ، تو قسمت وضعیت مشتری ، چراغ فاکتور شد و چراغ بیمه سبز شده و در مرحله پلاک است ولی هیچ پیامکی برای شماره شاسی و بيمه نیومده و در قسمت شماره شاسی چیزی درج نشده است فقط زده نوع خودرو T8 ۲۰۰۰ همین
S3 سفید : سلام ثبت نام 1402/08/09نود روز کاری 12/26شاسی شد صدور بیمه 01/15 کارت وسند 01/25 دیروز تماس گرفتن 02/30 برم تحویل بگیرم. به امید خدا پیام تحویل برای شما هم بیاد
دانیال : با سلام دوستان من ماشین و 70 روزه گرفتم باید آذر میدادن که برج 12 دادن میخواستم بدونم چرا سود تاخیر بهم ندادن کی میدن و چطور میشه فهمید مبلغش چقدر هست اگه کسی می دونه راهنمایی کنه ممنون میشم
حمیدرضا : زنگ زدم سایپا گفت قیمت جدید شامل همه میشه .البته من که هنوزپیامک نیومده برام ولی خوب اگر بخان دبه کنن یه ۸۰ تا ۹۰ تومنی آماده داشته باشید و گفت پیامک هم مشخص نیشت کی میاد .البته یجوری انگار الکی جواب میدن
مهدی : سلام خداروشکر امروز فاکتور شدم . تکمیل وجه 18 دیماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دانیال : سلام دوستان من ماشین و 70 روزه تحویل گرفتم باید آذر ماه میدادن که ندادن و اسفند دادن میخواستم بدونم کی سود تاخیر واریز میشه الان دو ماه و نیمه گذشته هنوز سود تاخیر ندادن و چه جوری میشه فهمید مبلغش چقدر هست ممنون میشم اگه کسی می دونه راهنمایی کنه.
207دستی سقف فلز : یکی یه خبر درست بگیره،،من به اون شماره زنگ میزنم رد تماس میده،چه جوری جواب شمارو میدن،،،،سقف فلز دستی تولید نمیشه ؟؟؟ فقط شیشه؟؟ یکی یه خبر درست بگه من مردم دیگه ازبس استرس دارم چکار کنم،،18 دی تکمیل وجه کردم فاکتور نمیشه؟ اینجا همش تبدیلی ها روفاکتور میکنن یعنی یکی سقف فلز فاکتور نمیشه؟؟
شهرزاد : سلام من ماشینم در حال حمل به نمایندگی هست کی میتونم برای جریمه اقدام کنم؟ چقدر طول میکشه بهم بدن:؟
امین فوری اسفند : 27ام پلاک شدم
دکتر ژئولوژی : برو دنبال پدر واقعیت،متاسفانه ازمایش منفی در اومد برات
فارمر : یه نفر که اخیرا دعوتنامه تکمیل وجه برا پیش فروش اومده اطلاع بده چقدر دیگه غیراز128واریزیمون باید واریز کنیم.تحویل هفته4تیر هستم
دانش ایکس 22 پرو ام تی شیراز : مبارک تون باشه ایشالله چرخش بچرخه و اکسل عقبش سالم و بی عیب بمونه برات
دانش ایکس 22 پرو ام تی شیراز : مبارک تون باشه ایشالله چرخش بچرخه و اکسل عقبش سالم و بی عیب بمونه برات
رضا : فعلا 18 دی سفید نیومده کو تا 25
مراری : سلام دوستان اخرین بخشنامه پژو پارس چی میشه و کسی اطلاع داره که ببینم کی پیام واریز وجه میاد