ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده دورهاتو

 

ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده دورهاتو

 

رپورتاژ-از مراحل ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده اطلاع دارید؟ می­دانید که برای دریافت گواهی اسقاط خودرو باید چه مراحلی را طی کرد؟

در این مقاله قصد داریم به همین سوالات پاسخ دهیم. پس اگر شما نیز قصد دارید پاسخ سوال خود را پیدا کنید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت نام اسقاط خودرو فرسوده شرایط خاصی نیاز دارد؟

برای ثبت نام خودرو فرسوده عملا شرایط خاصی نیست. اما در درجه اول شما باید خودرویی واجد شرایط اسقاط داشته باشید و دوم بودجه‌ای برای تهیه خودرو جدید.

نام‌نویسی تولید­کنندگان خودرو به‌شکل ماهانه است و آنها هر ماه برای طرح جایگزینی نام‌نویسی می‌کنند. ثبت نام طرح جایگزینی خودرو فرسوده و نظام آن در گذشته شکل ساده­ای داشت و به‌همین خاطر هم اصلا از آن استقبال نشد.

به­همین دلیل دولت در سال 1401 دستور داد که باید 20 درصد از ظرفیت قرعه‌کشی خودرو­سازان به طرح جایگزینی اختصاص داده شود. از آن پس این طرح جانی دوباره گرفت و افراد بسیاری جویای شرایط آن شدند.

شما نیز برای اینکه بدانید باید چه زمانی در سامانه نام‌نویسی کنید می­توانید پیگیر اخبار باشید یا شرایط را از وبسایت­‌های مختلف پرس و ­جو کنید. آخرین اخبار طرح جایگزینی خودروهای فرسوده 1402 را می‌توانید از وبسایت دورهاتو و کارشناسان آن بگیرید. 

ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده دورهاتو

 

برای اسقاط خودرو فرسوده به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر خودرو شما عمر مفیدش را رد کرده باشد می‌توانید با شرایطی که دولت در اختیار شما قرار داده خودرو قدیمی و فرسوده خود را بفروشید و یک خودرو جدید دریافت کنید.

برای این کار ابتدا نیاز به نام‌نویسی در سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir دارید. به طور کلی مدارکی که برای اسقاط خودرو نیاز دارید عبارت است از:

·      سند سبز(سند مالکیت خودرو)

·      کارت خودرو

·      بنچاق ها(تسلسل اسناد)

·      خلافی

·      مفاصا حساب شهرداری

·      مالیات نقل و انتقال خودرو

·      پرینت ابطال کارت سوخت خودرو

·      مالیات مشاغل برای خودروهای وانت

·      و شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو

چنین مدارکی را باید به‌طور کلی همراه خود داشته باشید. در صورت نیاز نیز متصدیان امور به شما مدارک جدید را با توجه به شرایط خاص شما معرفی خواهند کرد.

البته می­توانید در مورد این موضوع مشاوره‌های مختلفی نیز بگیرید. یک مرحله از تسلیم مدارک مربوط به زمانی می­شود که قصد نام‌نویسی در سامانه نوسازی ناوگان را دارید. مرحله دوم نیز مربوط به زمانی است که باید مدارک خودتان را به مراکز اسقاط ارائه دهید.

چگونه گواهی اسقاط خودرو دریافت کنیم؟

برای دریافت گواهی اسقاط شما می‌بایست مراحل پیشین را به‌طور کامل و دقیق طی کرده باشید. ابتدا باید در سامانه نوسازی ناوگان نام‌نویسی کرده باشید و سپس پیامک تایید برای شما ارسال شده باشد.

پس از آن می‌توانید به یکی از مراکز اسقاط خودرو مراجعه کنید. رسیدن به این نقطه منوط به درستی ثبت نام اسقاط خودرو فرسوده شما است.

پس از آن مرکز اسقاط، خودرو شما را تحویل می‌گیرد و از آن لحظه به بعد حدود 14 الی 20 روز کاری طول خواهد کشید تا گواهی اسقاط شما صادر شود. در صورتی که مدارک شما مشکل یا نقص داشته باشد تعداد روز­ها بیشتر هم خواهد شد.

به کدام مرکز معتبر برای اسقاط می‌توان مراجعه کرد؟ (انتخاب مرکز اسقاط)

مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده جایی است که باید انتخاب مرکز اسقاط را انجام دهیم. مراکزی مختلفی وجود دارند که دورهاتو یکی از بهترین­های آنهاست.

شما می­توانید لیست مرکز اسقاط خودرو تهران و حتی مرکز اسقاط خودرو کرج را ببینید و سپس گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. کارشناسان اسقاط دور­هاتو در اختیار شما هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی و سوال موضوع به‌وجود آمده را برطرف کنند.

دورهاتو مرکز مجاز اسقاط خودرو در منطقه تهران و کرج می‌تواند مرحله دوم از اسقاط خودرو فرسوده را به‌راحتی انجام دهد و گواهی اسقاط  برای شما صادر نماید. برای بررسی و مشاهده لیست مراکز اسقاط خودرو در سراسر کشور نیز می­توانید از دورهاتو کمک بگیرید.

 

قیمت هر دستگاه خودرو فرسوده چگونه محاسبه می گردد؟

طرح اسقاط این‌طور نیست که برای هر خودرو یک قیمت مشخص یا جدول داشته باشد و بر اساس آن تصمیم بگیرد. در این طرح سیستم قیمت‌گذاری شناور است و برنامه‌ای از پیش برای تعیین آن وجود ندارد.

شرایط بازار مشخص می­کند که خودروی اسقاطی شما چقدر ارزش دارد. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که خودرو شما دیگر به‌اندازه یک خودرو قابل استفاده ارزش ندارد و امروز تنها می‌تواند نابود شود. در چنین شرایطی مسلما این خودرو را به قیمت بالایی از شما نخواهند خرید و تنها هزینه لاشه یا همان ضایعات به شما پرداخته خواهد شد. 

ثبت نام و انتخاب مرکز اسقاط خودرو فرسوده دورهاتو

 

طرح قرعه‌کشی خودرو­های فرسوده به چه معناست؟

با اعلام رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، متقاضیان بایستی با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.IR نسبت به ثبت‌نام و ایجاد صفحه شخصی اقدام کنند.(لینک خبر) در این طرح شما باید ابتدا در سامانه‌های مربوط نام‌نویسی کنید. در صورتی که اسم شما برای قرعه‌کشی خودرو تایید شود و برنده آن شوید امکان اسقاط خودرو خود را خواهید داشت. پس از آن می‌توانید با کد تاییدیه خود به یکی از مراکز اسقاط بروید و خودرو خود را اسقاط کنید.

خودروسازان بزرگ و مختلفی مانند فردا موتور، مدیران خودرو، کرمان موتور، سایپا و تعدادی شرکت دیگر از این شرایط پشتیبانی می‌کنند و به‌شکل ماهانه قرعه‌کشی برای افرادی که قصد اسقاط خودرو فرسوده خود را دارند وجود خواهد داشت.

 

خودرو­ها به‌شکل مفید چندسال عمر می­کنند؟

خودرو­ها یک کالای مصرفی هستند و پس از تولید می‌توانند چندین سال برای ما کار کنند. اما کارکردن آنها صرفا برای ما ملاک نیست.

آنها باید بتوانند در طول مدت زمان حیات خود کارکرد مفیدی داشته باشید، نه اینکه صرفا با ایرادات و ضرر­های بسیار مسیر خود را طی کنند. به­همین خاطر دولت‌های مختلف روی این مورد حساس هستند چراکه خودرو­های فرسوده می‌توانند به محیط زیست آسیب‌های زیادی را وارد کنند.

در کشور ما نیز قانون خودرو­های فرسوده تصویب شده و طبق آن همه خودرو­ها عمر مشخصی دارند. برای نمونه خودرو شخصی حدودا 15 سال عمر می­کند و در این مدت نیز هر 2 سال به معاینه فنی نیاز دارد تا سلامتش مشخص شود. باقی خودرو­ها نیز به همین شکل هستند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله ثبت نام اسقاط خودرو فرسوده و نحوه انجام آن را بررسی کردیم. امیدواریم مطالعه آن باعث کمک به شما در انتخاب بهترین مرکز اسقاط خودرو شده باشد.

مشاورین وبسایت دورهاتو در خدمت شما هستند تا در صورت بروز هرگونه سوالی درباره اسقاط خودرو شما را راهنمایی کنند.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدی : سلام امروز کسی فاکتور شده از دو تا بخش نامه اخری پارس
حسین : سلام دوستان تبدیل به تارا بزنین چون هم قیمتا میره بالا هم دنا تاخیر داره وهم این که بازار تارا از دنا خیلی بهتره
شهید🍂 : سلام محمدهادی عزیز، نیاز به پیگیری شما نیست. بر اساس اولویت در ثبت نام و پرداخت ها و تشکیل پرونده بمرور فاکتورها انجام میشه.
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام