فریب خرید خودرو گذرموقت را نخورید

 

فریب خرید خودرو گذرموقت را نخورید

 

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در مورد خرید خودروهای دارای پلاک گذر موقت هشدار داد و گفت: با وجود اینکه معامله تمامی خودروهای گذر موقت در کشور ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد، تبلیغات نسبتاً گسترده‌ای از خرید و فروش این خودروها به خصوص در پایتخت دیده می‌شود.

سردار سیدتیمور حسینی در گفت وگو با ایرنا درباره داغ شدن بازار معاملات خودروهای گذرموقت به خصوص در تهران تاکیدکرد: معاملات خودروهای گذر موقت فقط در مناطق آزاد باید صورت گیرد و در غیر اینصورت غیرقانونی است.

وی خرید و فروش گذر موقت را اکیداً ممنوع دانست و افزود: فردی که خودرویی را به صورت گذر موقت وارد کشور می کند، تنها کسی است که مجاز به استفاده از این خودرو است.

جانشین رئیس پلیس راهور اظهارداشت: تمامی تبلیغات درباره خرید و فروش خودروهای گذر موقت به غیر از مناطق آزاد نیز غیرقانونی است و خریداران نمی توانند مالک خودرو شوند.

سردار حسینی قیمت پایین و لوکس بودن خودروهای گذر موقت را یکی از عوامل وسوسه خرید این خودروها دانست و گفت: هیچ گونه خدماتی از جمله کارت سوخت، کارت خودرو و دیگر موارد به این خودروها تعلق نخواهد گرفت و برگ سند آن نیز در معاملات منتقل نمی شود.

البته سخنان صریح جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در حالی است که در سامانه های رسمی خرید و فروش خودرو، شاهد تبلیغات فروش خودروهای لوکس گذرموقت هستیم که طبعاً خریدار هم دارند.

حتی در برخی از این تبلیغات ادعا می شود که این خودروها قابل تمدید هستند که در تعارض کامل با قوانین و مقررات و همچنین تاکید فرماندهی راهور فراجا قرار دارد.

براساس قوانین کشور اجاره و فروش اتومبیل با پلاک گذر موقت ممنوع است و به‌عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود. در واقع به دلیل اینکه این پلاک‌ها به‌صورت دائمی شماره‌گذاری نمی‌شوند، خریدوفروش آن‌ها غیرقانونی شمرده می‌شود.

طبق ماده ۵۰ و ۷۸ قانون گمرکات کشور، اجاره و نقل‌وانتقال خودروهای با پلاک گذرموقت حتی برای زمان کوتاه هم امکان پذیر نیست. علاوه بر این خودروی گذرموقت با وجود اینکه می توانند در تمام جاده های ایران تردد کند، اما حداکثر مدت زمان قانونی تردد آنها ۶ ماه است که البته بسته به نوع خودرو و مبدا خودرو این زمان متغییر است. اما در حال حاضر این مدت زمان سه ماهه است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو گذرموقت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 صادرات : NAKNH8325RB114519 سلام این شماره شاسی بیزحمت ببینید بیمع شده
محمد : دعوت نامه تکمیل وجه هفته اخر اردیبهشت برای شاهین اتومات برای کسی اومده؟!
فرهاد : این خبر رو پیشنهاد می کنم دوستان بخوانند https://www.iranjib.ir/shownews/120561/%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C/
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : دوستان برای من دعوت نامه شاهین gl اومده با مدت تحویل ۳۰ روز کسی از دوستان تجربه اینو داشته که چه مدت تحویل میدن gl رو ؟ یا واریز نکرده و بعد چه مدت مجددا دعوت نامه شاهین g براش اومده ؟
حامد : خير دوست عزيز فعلا ك خبري از فاكتور شدن هم نيست!
علی : دوستان قیمت جدید رو اعلام کردن یقین داشته باشین تا چند روز آینده پیامک واریز برای همه به امید خدا میاد
نبیلی : اطلس تحویل 90 روزه کسی فاکتور شده ؟ خودم 19 اسفند 1402 پذیرش شدم 90 روزه هنو فاکتور نشده .
نبیلی : 19 اسفند اطلس سفید قرمز تحویل 90 روزه پذیرش شدم هنوز فاکتور نشده
نویان : ما ۲۰ مهر بودیم دیروز پیامک اومد برای مشاره شاسی
j7 : برو بانک خودت ۱ هفته جلوشو میگیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
60019تحویل 29اسفند : پرداخت اولیه 5اسفند 1401رو از کجا آوردی .
دنا : سلام علی جان مبارک باشه. تاریخ واریز تاریخ تحویل کی بوده
60019تحویل 29اسفند به 21 : اون که تو دیدی برق میزنه یه چیز دیگه است .کارخونه جیگیلی میگیلی نمیکنه برات😂😂
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : هنوز خبری نیست
سلام : .شماره گذاری ایکس 55 پرو در تمامی مراکز راهور متوقف شد. به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بنابر درخواست سازمان ملی استاندارد، شماره گذاری خودرو ایکس 55 پرو(X55PRO) در تمامی مراکز شماره و پلاک گذاری راهور کشور متوقف شده است سردار سیدتیمور حسینی پنجشنبه 27 اردیبهشت در واکنش به اطلاعیه سازمان ملی استاندارد به ایرنا گفت: بنابر درخواست سازمان ملی استاندارد ناشی از ضعف در برخی قطعات این مدل از خودرو، شماره گذاری آن در تمامی مراکز پلیس راهور ممنوع شده است. وی تاکید کرد: تا زمانی که سازمان ملی استاندارد شرایط را برای شماره گذاری خودرو ایکس 55پرو متناسب با الگوهای استاندارد و ایمنی نبیند، پلیس راهور از ارائه پلاک به آن معذور است.
ژینا🤗 : بچه ها رنگ مشکی207 از سفید شیکتره و داخل رنگش جیگیلی_میگیلی و اکلیل داره و برق میزنه. اگر تبدیل اومد به رنگ مشکی بزنید نترسید.
151 اسفند : هنوز فاکتور نشدم از یک اسفند
علی : اخه خره یه کشور اینجا نظر میده تو چی میفهمی
رانا : سلام تکمیل وجه 19 دی تحویل 30 بهمن ظهرفاکتور شد
امیر : سلام .کی تمدید شد .ما منتظریم شنبه فراخوان بیاد .راست یا دروغ که تمدید شده ؟