لوتوس امیا در جواب تسلا مدلS؛ سوپرسدانی برقی با شتاب 2.8 ثانیه

 

لوتوس امیا در جواب تسلا مدلS؛ سوپرسدانی برقی با شتاب 2.8 ثانیه

 

لوتوس طی مراسمی در نیویورک از یک مدل جدید رونمایی کرد. این خودرو که تا همین چندی پیش با اسم رمز «تایپ 133» شناخته می‌شد، امیا (Emeya) نام دارد و باید به مصاف رقبایی مثل پورشه تایکان و تسلا مدل S برود. سدان برقی لوتوس از طراحی جذابی برخوردار است و از آخرین تکنولوژی‌های موجود سود می‌برد. این خودرو به پیشرانه دو موتوره 905 اسب‌بخاری مجهز بوده و صفر تا صد آن فقط 2.8 ثانیه است.

نمای روبرو

توجه ویژه به مباحث آیرودینامیک در لوتوس امیا

آخرین مدل سدان لوتوس کارلتون نام داشت که در دهه 90 میلادی وارد بازار شد. این خودرو درحقیقت همان اوپل امگا بود که با نشان لوتوس نیز به‌ فروش رسید. پس از سه دهه، امیا آمده است تا به اولین سدان لوتوس در هزاره سوم تبدیل شود. همانند دیگر محصولات لوتوس، در این خودرو نیز مهندسان مباحث آیرودینامیک را در اولویت قرار داده‌اند. مثل شاسی‌بلند الترا، جلوپنجره امیا هم فعال است و با توجه به شرایط تغییر حالت می‌دهد. وقتی که پنل موجود باز باشد، جریان هوای عبوری باعث خنک‌کاری باتری و اجزای سیستم ترمز می‌شود. در مواقعی هم که نیازی به خنک‌کاری وجود نداشته باشد، جلوپنجره بسته شده و آیرودینامیک ارتقا پیدا می‌کند.

لوتوس امیا

علاوه‌براین، اسپویلر فعال جلو، دیفیوزر برگرفته‌شده از خودروهای مسابقه‌ای و اسپویلر فعال عقب نقشی کلیدی در بهبود آیرودینامیک ایفا می‌کنند. این اسپویلر عرضی برابر با 11 اینچ یا 27.9 سانتی‌متر دارد که در مقایسه با اسپویلر الترا، 3.9 اینچ یا 9.9 سانتی‌متر عریض‌تر است. وقتی که این اسپویلر فعال می‌شود، 215 کیلوگرم نیروی روبه‌پایین ایجاد می‌کند.

کابینی انباشته از نمایشگر دیجیتال

لوتوس امیا در داخل کابین نیز طراحی مدرن و پیشرفته‌ای دارد. در این سدان اسپرت، اکثر مواد به‌کاررفته از نوع پایدار و دوست‌دار محیط‌زیست هستند. برای روکش قسمت‌های مختلف، لوتوس برای اولین‌بار از نوع جدیدی از نخ استفاده کرده است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم برخی روکش‌ها و نخ‌های به‌کاررفته از الیاف دورریز صنایع پوشاک و نساجی تولید شده‌اند. استفاده از این الیاف به‌جای چرم، ضمن کمک به حفظ محیط‌زیست، باعث کاهش وزن خودرو می‌شود.

لوتوس امیا

اکثر سطوح موجود در کابین لوتوس امیا دارای ظاهری براق و متالیک هستند و روکش‌هایی از جنس آلکانتارا، پارچه پلی یورتان و چرم ناپا در برخی قسمت‌ها به‌چشم می‌خورد. این سدان برقی از یک سیستم صوتی سه‌بعدی با فناوری حذف صداهای مزاحم بهره می‌برد. این سیستم صوتی ساخت برند انگلستانی KEF است و با همکاری سنسورهای بیرون خودرو، لرزش‌ها و صداهای سیستم تعلیق و تایرها را تشخیص می‌دهد. در فاز بعدی، این سیستم صوتی به‌لطف الگوریتم‌های پیشرفته، «سیگنال‌های آکوستیک مخالف» از اسپیکرها پخش می‌کند تا صداهای مزاحم خنثی شوند.

لوتوس امیا

لوتوس امیا از چند نمایشگر دیجیتال روی داشبورد بهره می‌برد که بزرگ‌ترین آن‌ها نمایشگر حاضر در قسمت میانی است. در رابطه با ابعاد این نمایشگر حرفی به میان نیامده، اما به‌نظر می‌رسد 14 اینچ یا بزرگ‌تر باشد. این نمایشگر به فناوری 5G مجهز است و از آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور پشتیبانی می‌کند. به‌‌جز نمایشگرهای داشبورد، یک نمایشگر دیگر روی پنل درها وجود دارد که تصاویر دوربین‌های جانبی از طریق آن‌ها در اختیار راننده قرار می‌گیرد. مکمل این نمایشگرها، یک هداپ دیسپلی 55 اینچی مبتنی بر واقعیت افزوده است که اطلاعات لازم را روی شیشه جلو منعکس می‌کند.

لوتوس امیا

مشخصات فنی لوتوس امیا

لوتوس امیا براساس پلتفرمی مشترک با شاسی‌بلند الترا تولید می‌شود. این پلتفرم که به‌اختصار EPA نام دارد، درحقیقت از پلتفرم SEA شرکت جیلی اشتقاق پیدا کرده است. نیروی موردنیاز امیا توسط یک پیشرانه دو‌موتوره تأمین می‌شود. این پیشرانه 905 اسب‌بخار قدرت و 985 نیوتن‌متر گشتاور دارد و نیروی آن از طریق گیربکس دو‌سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، لوتوس امیا صفر تا صدی برابر با 2.8 ثانیه دارد و قادر است در مسیر مستقیم نهایت سرعت 255 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

لوتوس امیا

لوتوس می‌گوید قدرت ترمزگیری امیا در حد خودروهای مسابقه‌ای است. این کمپانی مانور ویژه‌ای روی عملکرد سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر امیا می‌دهد و ادعا می‌کند برای دستیابی به سواری و هندلینگ بهتر، سنسورهای مختلف در هر ثانیه هزار بار مسیر مقابل را اسکن می‌کنند.

انرژی‌بخش لوتوس امیا پک باتری 102 کیلووات‌ساعتی است. انتظار می‌رود همانند الترا، امیا نیز بتواند با یک بار شارژ و مطابق با استاندارد WLTP، مسافتی در حدود 373 مایل یا 600 کیلومتر مسافت را پشت‌سر بگذارد. باتری این سوپرسدان برقی هم از فناوری شارژ پرسرعت 350 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و تنها با 5 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش 93 مایل یا 150 کیلومتر مسافت در آن ذخیره می‌شود. رسیدن شارژ باتری از 10 به 80 درصد نیز 18 دقیقه زمان می‌برد؛ البته به شرط اتصال به یک پورت 350 کیلوواتی.

نمای عقب

«بن پین»، معاون ارشد دپارتمان طراحی گروه لوتوس، امیا را یک لوتوس کاملاً جدید توصیف می‌کند. وی این سدان برقی را یک اتومبیل لوکس با عملکردی خارق‌العاده و مدلی مناسب برای عشاق رانندگی می‌داند و معتقد است امیا اعتمادبه‌نفس و هیجان را برای خریداران به ارمغان می‌آورد.

قیمت و زمان عرضه لوتوس امیا

براساس برنامه‌ریزی‌ها، تولید لوتوس امیا از سال آینده شروع خواهد شد. جالب اینکه مأموریت تولید این سوپرسدان برقی بر عهده کارخانه جیلی در شهر ووهان چین خواهد بود. این کارخانه شاسی‌بلند الترا را نیز تولید خواهد کرد. امیا از سه‌ماهه چهارم سال آینده در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. در رابطه با قیمت فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. پیش‌بینی می‌شود همانند الترا، امیا نیز در مدل پرچمدار دارای قیمتی در حدود 120 هزار پوند باشد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا مدلS






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : سلام ما من تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱۳ زدن فعلا که ۴روز گذشته معلوم نیست کی بدن
تی ۸ : سلام من که باورم نمیشه کسب ماشین تحویل گرفته باشه شما تی ۸ و تی ۹ که ۱۸و ۱۷ بهمن ثبت‌نام شدیم الان دارین تحویل میگیرین ما هم همون تاریخ بودیم ولی هنوز اتفاقی نیفتاده اگه واقعا تحویل گرفتین ما رو هم راهنمایی کنید راهکار نشون بدین
علیرضا : سلام بچه هاوی 4کسی فاکتورنشده؟
بنیامین : سلام بر همه فکر کنم این سایپا منتظر افزازش قیمت هست واگر افزایش داشته باشد شک میدانم به ماها پول دیرکرد بدهد پس الکی خوش پول نباشید البته شاید هم بدهد من اذر ۱۴۰۱ کوییک ساده با قیمت ۱۶۹ میلیون واریزی ثبت کردم اسفند موقع تحویلش بود که دیرکرد خود بعد سال ازم ۸میلیون مابتفاوت گرفتن بعد یه ما تاخیر فاکتور شد بعد تحویل ۶میلیون دادن بابت دیرکرد بااین تفاسیر برای ۱۷۸میلیون۶دادن یعنی برای ۴۰۰میلیون ماهی باید۱۳تا۱۴میلیون دیرکرد بدن که البته اینجا ایرانه اینجا شرکتا نمیبازن اینجا ایران فقط مردم با پول سوزی خاطره میسازن اوکی
کرمان : ماشین منو دوازدهم دادن باربری هنوز خبری نیست.
اتومات : داداش شماره پذیرشت دو رقم اخر شو نگو بقیه شو بگو که بدونیم چند عددش طبق گفته دوستان هفته دیگه تحویلت میدن مبارکت باشه
تارا اتومات v4 : شما تحویل کی هستید ؟
نبیلی : پذیرش 19 اسفند تحویل 90 روزه هنوز فاکتور نشدم
تارا اسفند : بین یک تا دوهفته
اتومات : سلام امروز کسی فاکتور نشده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطی : سلام از روز فاکتور تا حویل خودرو چند روز تفریبی زمان میبره
. محسن 🌹 : . . ..... سلام ..... سورن دوگانه ..... تکمیل وجه 9 بهمن ..... تحویل 29 اسفند بود ..... 2 ماه و نیم گذشته ..... هنوز هیچ خبری نیست . .....لعنت خدا بر مردم آزار
شایان بهاری : احتمالا تا فردا برات میاد. نیومد دیگه برو نمایندگی بگو میخام بدون لاینر تکمیل وجه کنم ببین میشه؟؟
تحویل تیر ماه : مبلغ دعوتنامه چقدر بود..؟
تیر ماه : دوستان عزیزان کسی با لاینر موعود تیر ماه دعوتنامه آمده براش مثل من باشه نیومده باشه براش
X55-ESF : خدا لعنتشون کنه از نمایندگی تا خود شرکت،الان زنگ زدم صدای مشتری میگه چون مجوز 26اردیبهشت بارگیری نشده مجوز باطل شده باید منتظر مجوز مجدد بمونید با تاخیر چند هفته دیگه میشه
Ali : من امروز رفتم تبدیل بزنم با هزار تا بدبختی آخرشم نه آذر نه دی 207ظرفیت کامل شده بود به شانسش که اوج بد شانسی منه تو زندگیم وایسم پیامک دوم بیاد واسم
دناef7pتحویل2خ : یک خرداد فاکتور شده اما هنوز از پلاک خبری نیست
سورن‌بنزینی‌‌تحویل29اسفند : سلام‌دوستان‌امروز‌کسی‌فاکتور‌شده‌از‌سورن‌تک‌ها‌من‌واریزی‌5‌بهمن‌هستم‌هنوز‌فاکتورنشده
207 : حالا فاکتور میشیم ولی باز باید منتظر پلاک بشیم خدایا تاکی انتظار