کانسپت نیسان 20-23 با طراحی بسیار زیبا و جذاب معرفی شد

 

کانسپت نیسان 20-23 با طراحی بسیار زیبا و جذاب معرفی شد

 
شرکت نیسان از یک کانسپت جدید پرده‌برداری کرد. این کانسپت که 20-23 نام دارد، به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس مرکز طراحی این شرکت در لندن توسعه پیدا کرده است و از یک پیشرانه کاملاً برقی سود می‌برد. با این مفهومی، نیسان ضمن ادای احترام به هاچ‌بک‌های جذاب و پرطرفدار خود، برداشتی آزاد از یک خودروی اسپرت شهری در آینده نزدیک را به‌ نمایش می‌گذارد. در طراحی این مفهومی، طراحان از مسابقات فرمول E و شبیه‌سازهای آنلاین مسابقات اتومبیلرانی الگوبرداری کرده‌اند.
 
انتخاب نام 20-23 برای جدیدترین کانسپت نیسان تصادفی نیست. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، عدد 20 نشانگر بیستمین سالگرد تأسیس مرکز طراحی این شرکت در قلب شهر لندن (به‌اختصار NDE) است. عدد 23 هم به امسال اشاره می‌کند.
 
کانسپت نیسان 20-23 توسط تیمی از طراحان این شرکت در NDE طراحی شده است. جالب اینکه این تیم شامل اعضای جوان و کم‌سن‌وسال نیز می‌شود. در طراحی این کانسپت نیسان از اعضای NDE درخواست کرده است که بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود، خودرویی را برای تردد در خیابان‌های لندن خلق کنند.
 
نتیجه کار طراحان مرکز طراحی NDE ستودنی است و کانسپت نیسان 20-23 چهره بسیار جذاب و متمایزی دارد. این خودروی مفهومی بیشتر یک پروژه تحقیقاتی از لحاظ طراحی خارجی محسوب می‌شود، به همین خاطر اطلاعاتی در رابطه با ابعاد یا مشخصات فنی آن موجود نیست. اما از آنجایی که نیسان این کانسپت هیجان‌انگیز را خودرویی شهری توصیف می‌کند، احتمالاً جثه‌ آن مشابه با مدل میکرا است.  
 
کانسپت نیسان 20-23 در دسته هاچ‌بک‌های سه‌در جای می‌گیرد. در طراحی این مفهومی، طراحان توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک داشته‌اند. ازاین‌رو، هم در نمای جلو و هم در نمای عقب شاهد استفاده گسترده از قطعات مربوط به هدایت جریان هوا هستیم. در نمای جانبی کانسپت نیسان 20-23، گلگیرهای بسیار متورم و رینگ‌های مشابه با رینگ‌ خودروهای مسابقه‌ای بیش از هرچیز دیگر جلب‌توجه می‌کنند. این مفهومی ارتفاع بسیار کمی دارد و تایرهای آن دارای دیواره خیلی کوتاه هستند.
 
در نمای عقب، اسپویلر یک‌تکه بزرگ شاخص‌ترین المان کانسپت نیسان 20-23 است. به‌ غیر از این، دیفیوزر حجیم و سرتاسری نیز چشم‌های بیننده را به‌سمت خود فرا می‌خواند! مثل چراغ‌های جلو، چراغ‌های حاضر در این نما هم گرد هستند. این چراغ‌ها درحقیقت از ترکیب دو نیم‌دایره ایجاد شده‌اند و کاراکتری خاص به 20-23 بخشیده‌اند.
 
از دیگر ویژگی‌های جذاب ظاهری کانسپت نیسان 20-23 باید به رنگ خاکستری، درج شماره 23 روی ستون C و گلگیر عقب، دریچه سقفی مخصوص انتقال هوای تازه به کابین و شکاف‌های موجود روی گلگیرها اشاره کنیم؛ ضمن اینکه درهای این هاچ‌بک اسپرت برقی رو به بالا باز می‌شوند.
 
با آنکه کانسپت نیسان 20-23 بیشتر از نظر طراحی خارجی اهمیت دارد، اما طراحان در داخل کابین نیز سنگ‌تمام گذاشته و فضایی بسیار مدرن و آینده‌نگرانه خلق کرده‌اند. داشبورد و فرمان این مفهومی آنقدر متفاوت از مدل‌های کنونی است که خودروهای حاضر در فیلم‌های علمی-تخیلی در ذهن تداعی می‌شود.
 
نکته عجیب اینکه نیسان می‌گوید دو نمایشگر دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات موردنیاز راننده را بر عهده دارند، اما در تصاویر کانسپت 20-23 نمی‌توان این نمایشگرها را پیدا کرد و مشخص نیست که آن‌ها دقیقاً کجا نصب شده‌اند!
 
کمپانی نیسان در رابطه با مشخصات فنی تازه‌ترین مفهومی خود حرفی به میان نیاورده است. البته همان‌گونه که اشاره کردیم، کانسپت 20-23 یک طرح تحقیقاتی از نظر طراحی است و در آن نوع پیشرانه جزو اولویت‌های اصلی به شمار نمی‌رود. با توجه به این موضوع، می‌توان حدس زد که برخی از المان‌های ظاهری این مفهومی به مدل‌های آتی نیسان منتقل خواهد شد.
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کانسپت نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 27 mehr1402 : سلام خدمت دوستان مطمئن باشید تجمع فردا روبروی دفتر شرکت کرمان موتور موثرترین راه برای رسیدن به حقوق خودمون هست، لطفا فرصت همکاری و همدلی را از دست ندید.
تارا اتومات : من ۲۶ مهر تارا اتومات ۴۹۶ واریز وجه کردم تحویل ۲۶ اسفند هنوز هیچ خبری نیست ولی یکی از دوستان تارا اتومات واریز ۱۹ آذر را دیروز فاکتور کردن ، واریز دوستمون ۶۸۱ بوده. چطوره ک برای واریز آذر ماشین هست و برای واریزی های پاییز ماشین نیست و قطعات ندارن و تحریمه؟
حمید : سلام داداشم قصه مال دنیا رو نخور ولی اگر میتونی از کسی قرض بگیر بریز حساب ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی یا امتیازتو بفروش
حسنی : ادرس شرکت کجاست منم بیام
من : ارسال ب خودرو ساز هستم پیگیری ک کردم گفت تعلق نمیگیری پلاک فعال داری رفتم دیدم ماشینی که ده سال پیش فروختم را طرف ۴ سال پیش فک کرده
اس ۵ مهر : دوستان لطفا همه کسانی که از موعد تحویل خودریشان گذشته بیان از تی ۸ تا جی۴وهمه دیگر خودروهای کرمان موتور ما فردا جواب میخوایم دوستان با خودشان چوب و چماق ۸۰ سانتی هم بیارن که تو لباس جا بشه تا موقع لزوم استفاده کنیم 💪💪👊👊
اس ۵ نیو : من فردا ساعت ۱۲ دفتر مرکزیم مسخره کردن سه ماهو نیمه از موعد تحویل گذشته تخمشونم نیست
ایکس ۵ : دوستانی که فردا نیومدن لطفا دبگه نیان ابنجا ناله الکی بکنن ! تمام
سینا j4 : سلام از دوستان j4 خبری نیست؟؟
ماه : سلام من تحویل ۱۶ اسفند بودم هنوز فاکتور نشده 🥲
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی دنا اتو تحویل اسفند : منظورت تحویله؟
جعفر : اقا پرهام در مورد دعوتنامه اسفند بگو خبر داری؟
مهدی دی : داداش 26تکمیل وجه کردم.دی ماهی.هنو فاکتور نشدم
اف ایکس نقدی : قبلا میشد، الان دیگه نمیشه، کارخونه مستقیما تحویل خریدار نمیده
پرهام : عزیز صبح ساعت 8 مجدد تماس بگیر درست میشه
خسته ام : اخه کدوم احمقی از بازار آزاد پارس میخره800 یا 900 که یه عده هی میاین میگین باز با این قیمت سود میکنید؟ مگه دیوانه ایم بخاطر 200 یا 300 تمن سود 14 ماهه اعصاب خودمون و خونواده هامون رو خراب کنیم ؟اگه به دنبال سود بودیم راه های خیلی بهتر و پرسودتری مثل دلار و طلا یا حتی زمین هم بود
سلمان : سجاد کیه اینجا هیچکس حرف راست نمی زنه اگه اولویت بهار هستی برو پول جور کن یه موقه می بینی پارس ساده میاد به قیمت 530 میلیون از اینا بعید نیست چون قیمت به روزه از ما گفتن به سر ما که الویت زمستان هستیم ابن افزایش قیمت را دادن خدا میدونه الویت بهار و تابستان را چه قیمتی می کنند
پرهام : سلام عزیز نهایت تا هفته بعدی فاکتور میشید ...تو نوبتید ...من نباید آین اطلاعات رو بدم فقط میگم که خیالت راحت شه
خسته ام : نزدیک یکساله تیتر اول اخبار ایران شده حمله غزه.کودکان غزه مردم مظلوم غزه و....الانم شبانه روزی تظاهرات نشون میدن در حمایت از غزه ولی شماها یکبار دیدین خبری از تجمع یا اعتراض ماها بدن که (ظاهرا)مردم این کشوریم؟هیچکس به فکر مردم ایران نیست صدها اعتراض و تجمع بی فایدس خدا لعنت کنه باعث و بانی این اتفاقاتو خدالعنت کنه اون کسایی که دارن مردمو دلال خطاب میکنن و هی دم از سود میزنن اخه مردحسابی دلال خودش پیش بینی میکنه قیمتها رو و حتما فکر گرونیشو کرده بوده ماها که مصرف کننده هستیم و نمیخوایم بفروشیم تو پولش موندیم ...نفرین بر هرکسی که قبل از این و بعد از این ما مردم رو دلال خطاب کنه
علیرضا : شما که میگید قسطی از کجا قسط پرداخت کنیم قسطی بی قسطی باید این قیمت کاهش پیدا کند وزیر صمت