بهترین قفل ضد سرقت ماشین؛ کابوس سارقان!

 

بهترین قفل ضد سرقت ماشین؛ کابوس سارقان!

 

رپورتاژ- بین ابزارهای امنیتی مختلفی که تاکنون برای خودرو طراحی و ساخته شده است، انواع قفل‌های ضدسرقت شناخته‌شده‌تر هستند. این تجهیزات راه دسترسی سارقان به داخل کابین خودرو را می‌بندند و در بسیاری از موارد مانع روشن کردن و حرکت ماشین توسط سارق می‌شوند. در این مقاله بهترین قفل‌های ضد سرقت ماشین را معرفی می‌کنیم و به مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم. اگر شما هم به دنبال راهی برای تضمین امنیت ماشین خود هستید، مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

قفل فرمان؛ بهترین قفل برای ماشین یا ابزار دست سارقان؟!

یکی از اولین و البته قدیمی‌ترین گزینه‌ها به عنوان قفل ضد سرقت ماشین، قفل فرمان است. این قفل روی فرمان قرار می‌گیرد و مانع از چرخش و به عبارتی حرکت خودرو می‌شود؛ مگر اینکه قفل را با کلید مخصوص آن باز کنید. بنابراین با وجود این قفل قاعدتا سارقان نباید بتوانند ماشین شما را جابه‌جا کنند. همچنین بستن این قفل به ویژه بین رانندگان تازه‌کار محبوبیت بیشتری دارد؛ چرا که باز و بسته کردن قفل فرمان کار چندان دشواری نیست.

با وجود مزایای فوق، متاسفانه گاهی اوقات استفاده از قفل فرمان به ضرر شما و به نفع سارقان تمام می‌شود. در برخی از موارد، سارق به کمک قفل، فرمان را از جا درمی‌آورد و با قرار دادن فرمان دیگری، اقدام به سرقت خودروی شما می‌کند. ضمن اینکه سارقان حرفه‌ای به راحتی می‌توانند با بریدن قسمتی از فرمان، قفل را خارج کنند یا با سوراخ کردن و بریدن خود قفل، ماشین را بدزدند. در چنین شرایطی صرفا در صورتی می‌توانید خودروی به سرقت رفته را پیدا کنید که از قبل ردیاب ماشین مخفی روی آن نصب کرده باشید. به طور خلاصه مزایا و معایب این قفل عبارت‌اند از:

مزایای قفل فرمان:

●      کند کردن سرقت

●      باز و بسته کردن سریع

●      استفاده آسان

معایب قفل فرمان:

●      احتمال سرقت خودرو وجود دارد

بهترین قفل ضد سرقت ماشین؛ کابوس سارقان!

 

قفل پدال؛ یک ابزار ضد سرقت نسبتا کارآمد اما نه چندان کاربر پسند!

قفل پدال به ترمز یا کلاچ متصل می‌شود و از فشار دادن هر کدام از این پدال‌ها جلوگیری می‌کند. این قفل در مقایسه با قفل فرمان امنیت بیشتری برای خودرو فراهم می‌کند و به دلیل اندازه کوچک، از بیرون قابل مشاهده نیست. در نتیجه سارق را به محض ورود به کابین ماشین غافلگیر می‌کند. امروزه انواع مختلفی قفل پدال در بازار وجود دارد که نوع اتوماتیک آن بین رانندگان محبوب‌تر است؛ چرا که باز و بسته کردن مداوم این قفل در طول روز کار چندان خوشایندی برای رانندگان نیست.

در واقع از آنجایی که هر بار برای نصب قفل باید در ناحیه پدال ماشین خم شد، بسیاری از رانندگان عطای آن را به لقایش می‌بخشند؛ به ویژه در مواقعی که فرد برای مدت کوتاهی از خودرو خارج می‌شود و برای مثال به سوپرمارکت می‌رود. متاسفانه اکثر دزدی‌ها در همین فواصل کوتاه پارک ماشین اتفاق می‌افتد. یک سیستم ضدسرقت ایده‌آل چیزی است که کاربری ساده‌ای داشته و در طول شبانه‌روز کارآمد باشد؛ در غیر این صورت، دور نیست زمانی که در صف استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک باشید.

مزایای قفل پدال:

●      کند کردن سرقت

●      سخت‌تر بودن شکستن قفل نسبت به قفل فرمان

معایب قفل پدال:

●      باز و بسته کردن دشوار

●      احتمال اهمال‌کاری در بستن قفل در توقف‌های کوتاه

●      احتمال سرقت خودرو بدون استفاده از کلاچ وجود دارد

بهترین قفل ضد سرقت ماشین؛ کابوس سارقان!

 

ردیاب خودرو؛ گزینه جایگزین بهترین قفل ضد سرقت ماشین که باید امتحان کنید!

طبق آنچه که تاکنون توضیح دادیم، هر دو قفل فرمان و قفل پدال می‌توانند کار را تا حدی برای سرقت خودرو سخت کنند اما چندان گزینه‌های مطمئنی نیستند و چه بسا ماشین‌هایی که با وجود این دو قفل، تنها در عرض چند دقیقه به سادگی به سرقت رفته‌اند. به دلایل متعددی استفاده از جی پی اس ماشین گزینه جایگزین و بهتری نسبت به دو مورد قبلی است. اولا ردیاب‌ها در قسمت‌های مخفی خودرو نصب می‌شوند و کاملا از دیدرس سارقان دور هستند. با این حال حتی اگر سارق بتواند ردیاب را پیدا کند، به محض جدا کردن جی پی اس، پیام هشداری برای شما ارسال می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از سرقت اقدام کنید.

دوم اینکه نیازی نیست مدام ردیاب را از روی ماشین خود بردارید و مجدد نصب کنید. ردیاب یا جی پی اس محافظ شبانه‌روزی خودروی شماست و می‌تواند امنیت صددرصدی این دارایی ارزشمند را تضمین کند. در واقع جی پی اس‌ها اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خودرو را در هر لحظه و هر کجایی که باشید، از طریق ماهواره‌ها برای شما ارسال می‌کند و شما می‌توانید با رایانه یا تلفن همراه هوشمند خود به این داده‌ها دسترسی داشته باشید. بنابراین حتی اگر ماشین شما دزدیده شود، به راحتی می‌توانید با استفاده از این اطلاعات مچ سارق را بگیرید و خودروی عزیزتان را برگردانید.

بهترین قفل ضد سرقت ماشین؛ کابوس سارقان!

خرید بهترین ردیاب از فروشگاه جی پی اس خودرو؛ کابوس سارقان را از ما بخواهید

در این مقاله توضیح دادیم که بهترین قفل ضد سرقت ماشین چیست و چه مزایا و معایبی دارد. همچنین توضیح دادیم این قفل‌ها چندان گزینه مطمئنی برای جلوگیری از سرقت نیستند و ردیاب را به عنوان گزینه جایگزین و بی‌نقصی معرفی کردیم. با این حال بهره‌مندی از همه مزایای یک سیستم جی پی اس، در گروی آن است که ردیاب را از فروشگاه معتبری خریداری و نصب کنید.

فروشگاه جی پی اس خودرو با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه واردات و فروش دستگاه‌های ردیاب و جی پی اس خودرو بزرگ‌ترین واردکننده این ابزارهای ضدسرقت است. محصولات عرضه‌شده در جی پی اس خودرو، قبل از فروش در 3 مرحله مختلف تست و سپس به مشتری با گارانتی و خدمات پس از فروش تحویل داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین جی پی اس‌های موجود در بازار ایران به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی gpskhodro.com مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قفل ضد سرقت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند