انتخاب لاستیک مناسب برای خودروهای برقی

انتخاب لاستیک مناسب برای خودروهای برقی

 

رپورتاژ با توجه به اهمیت حفظ سوخت‌های فسیلی و همچنین آثار نامطلوبی که این سوخت‌ها روی شرایط آب‌وهوایی دارند، امروز شاهد تولید انواع خودرو برقی در سراسر دنیا هستیم. ماشین‌های الکترونیکی از انرژی برای حرکت استفاده می‌کنند.

بسیاری از قطعات خودروهای برقی با ماشین‌های رایج تفاوت دارند. یکی از مهم‌ترین این قطعه‌ها تایر است. لاستیکی که برای خودروی برقی خریداری می‌شود، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا عملکرد مطلوبی از خودرو ببینیم. در ادامه با این قطعه بیشتر آشنا می‌شویم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا برای خودرو برقی باید از لاستیک مخصوص استفاده کرد؟

خودروهای برقی ساختاری متفاوت نسبت به ماشین‌های بنزینی و دیزلی دارند. این موضوع باعث تولید تایرهای به‌خصوصی شد تا عملکرد این خودروها با مشکل مواجه نشود. به‌طور کلی از دلایل تولید و استفاده از تایرهای مخصوص باید به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب لاستیک مناسب برای خودروهای برقی

خودروی برقی وزن بالاتری دارد

خودروهای برقی برای تامین انرژی لازم به یک باتری نیاز دارند که این قطعه اضافه باعث افزایش وزن ماشین می‌شود. در بسیاری از مدل‌ها، وزن خودروی برقی حدودا 400کیلوگرم بیشتر از ماشین‌های بنزینی است.

تایرهای معمولی و رایج موجود در بازار توانایی تحمل این وزن بالا را ندارند، به‌ همین دلیل شرکت‌های توسعه‌دهنده خودروهای برقی، لاستیک‌هایی متناسبت با این ماشین تولید کرده‌اند تا با توانایی بالا قابلیت تحمل فشار وزن را داشته باشند.

لاستیک خودروی برقی مصرف انرژی را بهینه می‌ کند

همان‌طور که کاهش میزان مصرف سوخت اهمیت دارد، توسعه‌دهندگان خودروهای برقی نیز همواره به‌دنبال ارائه راه‌کارهایی هستند که با کمک آن‌ها بتوان با کم‌ترین میزان انرژی، بیشترین مسافت را طی کرد.

یکی از مشخصه‌هایی که روی افزایش مسافت پیمایش با کم‌ترین میزان مصرف انرژی تاثیر دارد، مقاومت چرخشی تایرها است. این ویژگی در خودروهای بنزینی خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، چراکه پمپ بنزین‌ها همواره در دسترس هستند.

در خودروهای برقی که به‌جای باک بنزین باتری تعبیه می‌شود، نمی‌توان برای دستیابی به برد حرکتی بیشتر اندازه این قطعه را افزایش داد. در واقع این کار باعث بالارفتن وزن ماشین می‌شود که خود آثار نامطلوب دیگری به‌همراه دارد.

تایرهایی که برای خودروهای برقی تولید می‌شوند، قابلیت پیمایش بیشتری دارند و اگر فردی بخواهد از لاستیک معمولی در این ماشین استفاده کند، تا 48 کیلومتر از قدرت پیمایش خودرو می‌کاهد.

تایرهای خودرو برقی و جذب صداهای مزاحم

خودروهای برقی علاوه‌بر مزایایی که دارند، با ایجاد کم‌ترین میزان سروصدا باعث راحتی افراد می‌شوند. در واقع صدای آزاردهنده موتور به گوش سرنشینان داخل کابین نمی‌رسد، اما در این شرایط برخورد لاسیتک با جاده ممکن است آزاردهنده باشد.

بسیاری از افراد، تولید صدای لاستیک را خیلی جدی نمی‌گیرند، اما باید بدانید که جنس تایر، طول دیواره و نوع آج تاثیر زیادی در ایجاد این صدا دارند و زمانی که از تایری باکیفیت از برندهای مطرح استفاده کنید، متوجه تفاوت آن‌ها خواهید شد.

تولیدکنندگان تایر خودروهای برقی طراحی این محصول را به‌گونه‌ای انجام می‌دهند که کم‌ترین میزان صدا را ایجاد کند. ضمن اینکه معمولا در تولید آن‌ها یک فوم جهت جذب صدا و کاهش لرزش استفاده می‌شود.

ویژگی های لاستیک خودروی برقی

برای انتخاب تایر مناسب خودرو برقی و خرید لاستیک ماشین، باید از ویژگی‌های کلی این محصولات اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را متناسب با نوع خودرو خریداری کنید. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

انتخاب لاستیک مناسب برای خودروهای برقی

اندازه لاستیک خودروی برقی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که حین انتخاب و خرید لاستیک باید به آن توجه شود، اندازه تایر است. خودروهای برقی برای اینکه انرژی کم‌تری مصرف کنند، به تایرهایی با اندازه کوچک‌تر نیاز دارند.

درصورتی‌که از تایرهای رایج با پهنای زیاد برای خودروی برقی استفاده شود، سرعت ساییدگی آن 20 برابر بیشتر از زمانی خواهد بود که لاستیک را روی ماشین بنزینی نصب کنند. به همین دلیل استفاده از مواد اولیه مقاوم‌تر و ساخت تایر با پهنای کم‌تر، اولین کاری بود که تولیدکنندگان انجام دادند.

لازم است بگوییم هر خودرو برقی به تایری با اندازه به‌خصوص نیاز دارد تا عملکرد مطلوبی ارائه دهد و شما باید با درنظرگرفتن مدل ماشین و عملکرد آن، لاستیک کاملا متناسب با خودرو را خریداری کنید.

عرض لاستیک خودروی برقی

برد خودروهای برقی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پهنای لاستیک است. هرچه عرض تایرها بیشتر باشد، تماس آن‌ها با جاده افزایش پیدا می‌کند و این موضوع سبب چسبندگی و افزایش مقاومت غلتشی می‌شود. بالارفتن مقاومت نیز کاهش دامنه را به‌همراه دارد، پس توجه به پهنای تایر مهم است.

لاستیک خودرو را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید لاستیک ماشین باید توجه داشته باشید که مدل‌های مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد که هرکدام دارای کیفیت و اندازه خاصی هستند. به همین دلیل علاوه‌بر توجه به ویژگی‌های تایر باید در انتخاب فروشنده نیز دقت داشته باشید.

فروشگاه اسنپ شاپ برای راحتی افرادی که دارای خودروی برقی یا معمولی هستند، نمونه‌های متنوعی از این محصول را فراهم کرده است. اگر می‌خواهید خریدی مقرون‌به‌صرفه و مطمئن داشته باشید، فروشگاه اسنپ بهترین گزینه است.

جمع‌بندی

برای انتخاب لاستیک مناسب باید به مواردی مانند اندازه، پهنا و میزان مقاومت تایر توجه کنید. خودروهای برقی برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند، به لاسیتک‌هایی با اندازه و پهنای کم‌تر از تایرهای معمولی نیاز دارند.

لاستیک خودروی برقی باید توانایی تحمل فشار بالا و وزن این نوع ماشین را داشته باشد، پس باید گفت تایرهای معمولی موجود در بازار گزینه خوبی برای استفاده در ماشین‌های برقی نیستند. برای خرید تایر مناسب خودروی خود می‌توانید به فروشگاه اسنپ شاپ مراجعه کنید.

سوالات متداول

لاستیک مناسب خودروی برقی چه ویژگی‌هایی دارد؟

لاستیکی که برای ماشین‌های برقی تولید می‌شود، دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا و عرض کم است. ضمن اینکه طراحی این لاستیک به‌گونه‌ای انجام می‌شود که کم‌ترین میزان سروصدا را تولید کند.

لاستیک خودروی برقی باید چه اندازه‌ای باشد؟

لاستیکی که برای ماشین برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نباید اندازه خیلی بزرگی داشته باشد. در واقع سایز کوچک‌تر تایر عملکرد بهتر خودرو را به‌همراه دارد. ضمن اینکه پهنای لاستیک نیز نباید خیلی زیاد باشد، چراکه روی دامنه حرکت تاثیر منفی می‌گذارد.

آیا می‌توان از لاستیک‌های خودرو بنزینی برای ماشین برقی استفاده کرد؟

با توجه به اینکه وزن خودروهای برقی حداقل 400 کیلوگرم بیشتر از مدل‌های بنزینی است، باید گفت تایرهای معمولی تحمل فشار این نوع ماشین را ندارند و درصورت استفاده نیز خیلی زود دچار فرسایش می‌شوند. ازطرف‌دیگر صدای تولیدشده توسط این لاستیک‌ها زیاد و آزاردهنده است.


 

 

 

 

 

 

برچسب : خودرو , رپورتاژ , لاستیک , مخصوص , ماشین , برقی , الکتریکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : قسطی چیه برادر مبلغ باید کم بشه
بوشهری : ایا قبل از 18 آذر کسی مانده که فاکتور نشده باشه
پارس 4705 : سلام دوستان ازکجا میشه فهمید ماشین ساخت کدوم کارخانه یا کدوم شهره
رسول : تبریک فاکتور شدی به همین خاطر
آریزو5 مجید : منم 23 دی ماه تکمیل وجه کردم 25قراردادشدولی هنوزخبری نیست شماتهران بودید؟
حسین : ضدیخ زیاد پر کردی باید نصف اب نصف ضدیخ بریزی منم‌ضدیخ زیاد ریختم رادیاتورم نابود شد درز هاش باز شد بعد رفتم یه مسی خریدم اینار ضدیخ کم ریختم مشکل حل شد البته اگز از درزهای دور ردایاتورت باشه اگر هم از درش باشه که هیچی یه در بخر
پژوپارس : پس بقیه کی فراخوان میده بخشنامه 4714 انگار بیخیال شده ،
د : خخخخخخخخخخ
استپ : یعنی چی؟ طرح تبدیل استپ اتومات چیه الان؟
ساینا تک : منم فاکتور نشدم پذیرش 11 بهمن