جریمه بسیار سنگین دو خودروساز معتبر آسیایی

جریمه بسیار سنگین دو خودروساز معتبر آسیایی

نمایندگی‌های دو شرکت خودروسازی هیوندای و کیا در پی شکایت مطرح شده از سوی مالکان آمریکایی خودروهای این دو برند کره‌ای مبنی بر اعلام اطلاعات غلط در رابطه با آمار مصرف سوخت مدل‌های تولیدی، رسماً از توافقی برای پرداخت مجموع 395 میلیون دلار غرامت به خریداران خبر دادند.

جریمه بسیار سنگین دو خودروساز معتبر آسیایی

بر اساس این توافق کمپانی‌های هیوندای و کیا به ترتیب به پرداخت جریمه به 600,000 و 300,000 مالک مدل‌های سال 2011 تا 2013 موظف شده‌اند. در نوامبر سال 2012 این دو خودروساز آسیایی رسماً به اعلام اشتباه اطلاعات مصرف سوخت (حداقل به اندازه یک لیتر) اعتراف کردند. البته این اعتراف در پی بررسی سازمان‌های مرتبط در رابطه با مصرف سوخت این مدل‌ها و مشخص شدن وجود تناقض در اعلام مشخصات خودروها به مشتریان صورت گرفته است.

جریمه بسیار سنگین دو خودروساز معتبر آسیایی

سهم هیوندای و کیا از این جریمه سنگین به ترتیب 210 و 185 میلیون دلار می‌باشد. البته با کم شدن مبالغی که پیش از این به خریداران بازگردانده شده، این دو شرکت همچنان در مجموع باید 320 ملیون دلار باقیمانده را به مشتریان خود پرداخت کنند. اگر این اتفاق را فریب دادن خریداران از سوی مسئولان این دو شرکت قلمداد نکنیم و به دید یک اشتباه ناخواسته به آن نگاه کنیم، پذیرفتن اشتباه از سوی این دو خودروساز مطرح آسیایی قابل ستایش هم خواهد بود. البته این سوال مطرح می‌شود که آیا تمام خودروسازهای دنیا نیز اشتباهات خود را می‌پذیرند یا مانند برخی از آن‌ها که مدعی کیفیت هستند، به کل همه چیز را انکار می‌کنند و به سادگی از کنار ضررهای مالی و جانی وارده به مردم چشم پوشی می‌کنند!

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

جریمه بسیار سنگین دو خودروساز معتبر آسیایی


منبع

Carscoops

برچسب : جریمه , هیوندای , کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محسن
32

هه داداش ما 131 خریده 6ماه پیش بردنش گارانتی دیدن صدی 8 میسوزونه کلی شکایت کردن فقط جواب دادن که برو خداتو شکر کن چون بقیه پراید جدیدا صدی 9 یا 10 میسوزه........هیچی دیگه ما هم جوری قانع شدیم که الان داریم با دممون گردو میشکونیم :)))))))))
14:17  1392/10/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : سلام از آماده تخصیص تا تحویل خودرو چقدر طول میکشه ؟؟
زهره : سلام اون سر کشور هم باشی یک میلیون کرایه اتوبوست نمیشه پس بیایی بهتر از اینه که 150میلیون بیشتر بدی
علی آریزو 6پرو : در جواب لطفا پاسخ بدین: داداش من تایید لیزینگ 24بهمن هستش هنوز شاسی نخورده شما هم صبر ایوب رو داشته باش
رانا پلاس تبدیل به207 tu3 : برای ثبت شکایت اول شماره 096440 روشماره گیری کنید بعد عدد 2 رو شماره گیری میکنید بعد دوباره عدد 2 رو شماره گیری میکنید بعد یه خورده منتظر می مونید تا به کارشناس وصل بشید بعد از وصل شدن میگید بخاطر تاخیر شکایت دارم بعد کد ملی میگید یارو شکایتتون رو ثبت میکنه و یک کد پیگیری میاد بهتون دوباره فرداش همون شماره رو می گیرید و کد پیگیری رو میگید نتیجه شکایت و تاریخ حدودی فاکتور شدنتون رو میگه
جواب اشنا : اخه داداش ما چند ین کیلومتر دوریم نمیتونیم بیاییم وسیله نداریم ما چه گناهی داریم اخه
2077 : آقا کسی تازگیا پلاک شده گزینه سبز بزنه
محمدحسن : برگ سبز ببر پلیس +10 درخواست بده
اسفند : سلام بچهای اسفند از شرکت سایپا به منم زنگ زدن برا تبدیل قبول نکردم این دیگه تیر آخرشون بود نهایتن تا 15 میاد اسفندی های منتظر تیک سبز بزنن ببینم چند نفری میشیم
در جواب پارس tu5 1400 : تو هم با این پارست دیونمون کردی.برو بفروش مارو هم راحت کن دلال نامررردددد .اصلا پارس شما خدای ماشین خوبه؟
امین فوری اسفند : سلام دوستان فعلا خبری نیست