سنگ اندازی در واگذاری سهام

سنگ اندازی در واگذاری سهام

خیلی از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو پس از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس داووس مبنی‌بر تمایل ایران به واگذاری سهام خودروسازان به شرکت‌های خارجی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا خودروسازان نیز تمایلی به این امر دارند‌؟ هرچند دبیر انجمن خودروسازان پس از اظهارنظر حسن روحانی بلافاصله عنوان کرد که خودروسازان نیز از طرح رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند؛ اما آنچه از شواهد پیداست ظاهرا خودروسازان خیلی هم موافق واگذاری سهام خود به شرکت‌های خارجی نیستند. هم‌اکنون دولت سهمی کمتر از 40 درصد در شرکت‌های خودروساز دارد. این در حالی است که برخی از خودروسازان معتقدند که اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور به سهام دولت در این بخش بازمی‌گردد. در هر صورت ایده روحانی اگرچه می‌تواند زمینه ساز تحولی عظیم در شرکت‌های خودروساز شود؛ اما هم‌اکنون با مخالفت غیر‌علنی برخی از خودروسازان روبه‌رو است؛ به‌طوری‌که چندی پیش یک عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان نیز واگذاری مالکیت خودروسازان به خارجی‌ها را کار درستی نخواند؛ چراکه به تعبیر وی رشد صنعت خودرو کشور از دو دهه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در وضعیت باثباتی قرار گرفته است. در هر صورت چندی است که از گوشه و کنار اخباری مبنی‌بر مخالفت برخی خودروسازان با واگذاری سهام به خودروسازان خارجی به گوش می‌رسد، حال آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اواخر هفته پیش با تاکید بر اظهارات حسن روحانی در اجلاس داووس خودروسازان را مقید به امر خواند. بر این اساس پس از توافقات هسته‌ای در ژنو برخی از خودروسازان خارجی که قبلا نیز در ایران با خودروسازان داخلی همکاری داشته‌اند، پیشنهاد‌هایی در مورد خرید سهام برخی از شرکت‌های خودروساز ارائه کرده‌اند که هنوز جواب مثبتی در این زمینه دریافت نکرده‌اند. 


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : واگذاری سهام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

محمد
4

به نظر من هیچگونه ثباتی در قطعه سازی وجود ندارد و هنوز قطعه سازان راه زیادی تا تولید قطعات استاندارد و با کیفیت دارند و لازمه رسیدن به این هدف همکاری با شرکت های با سابقه و بزگ دنیا و کسب دانش و تجربه از آنهاست تا راهی را که میشود و باید یک شبه طی کنیم را سالها کش ندهیم .
00:39  1392/11/20
پاسخ دادن
رادین
6

خسته نباشید من اولین باره که بسایت شما سر زدم بسیار جامع و سایت پر محتوایی است ارزوی موفقیت و سربلندی را برایتان دارم
19:25  1392/11/19
پاسخ دادن
حامد
31

شرکتهای داخلی به فکر منافع خودشونن چون اگه شریک پیدا کنن دیگه نمیتونن به همین راحتی ماشینای بی کیفیت بسازن و شریکشون رو کارهاشون نظارت میکنه
ایران با این همه جوان بیکار و با استعداد این توانایی رو داره شرکتهای خارجی مستقیما تو ایران کارخونه بزنن وبه تمام خاورمیانه و آفریقا صادر کنن
سرمایه گذاری خارجی در کشور درحال توسعه درهرزمینه کاری باعث کاهش بیکاری و بالا رفتن توان علمی کشور با سرعت بیشتر میشه
12:37  1392/11/19
پاسخ دادن
محمد
20

اصلا راه درست همینه . مثلا این مالزی مگه تو این اندازه ها بود که بتونه یه مارک معروف لوازم الکتریکی بزنه ولی با سرمایه گذاریه سونی و پاناسونیک و بقیه جا ها بیا ببین چی شده .
00:44  1392/11/20

حامد
17

مثال کاملا مناسبی زدی آقا محمد
نمونه دیگش کشورچین که تمام محصولات دنیارو تحت لیسانس تولید میکنه به دلیل وجود زمین و کارگر و منابع طبیعی فراوان همه مارکهای معتبر جهان اونجا شعبه دارن
ساعت سوییسی خریدم روش نوشته بسته بندی چین
حتی من شنیدم شرکت BMW محصولات سری Z تو کشور آمریکا با اون همه پیشرفت علمی تولید مستقیم میکنه
13:31  1392/11/20

کاربر: hm_hitcher
19

"رشد صنعت خودرو کشور از دو دهه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در وضعیت باثباتی قرار گرفته است" ؟؟؟ این جک ساله؟ یا جک قرن؟
آخه چی بگیم به شماها؟ مردم بدبخت این کشور چه گناهی دارن که باید به پای حرص و طمع شما بسوزن آدمای ...
کو پیشرفت؟ کجاست این رشد باثبات؟ اگه به رشد مورد نظر رسیدین چرا از کل دنیا عقبین؟ به کدوم کشورای اروپایی ماشین و قطعه صادر میکنین؟ اگه این همه رشد کردین پس چرا اینقدر تصادفات جاده ای کشته میدن؟ چرا مردم نمیتونن این پیشرفت رو ببینن؟ به پراید که حتی اون رو هم خودتون طراحی نکردین میگید پیشرفت؟ به ۴۰۵ مال ۴۰ سال پیش میگید پیشرفت؟ به قطعه های چینی درجه n میگید پیشرفت؟
بخدا هرچیزی حدی داره، بدبختی تا این حد میشه؟
خدا ازتون نگذره، آره خدا ازتون نگذره
ببخشید سرتون رو درد آوردم
10:10  1392/11/19
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
10

داداش بی خیال کار میدی دست خودت.....نرود میخ آهنی در سنگ...یکی نیست به همین آقایون بگه چند نفر از خود شما سوار همین پیشرفته های داخلی میشه
14:13  1392/11/19

محمد
5

ایول داداش حرف دل میزنی به خدا .
00:41  1392/11/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 بهمن تبریز : از دوستانی که j7هستن و قبل بهمن ماه نوشتن کسی هست که فاکتور نشده باشه؟
آریسان سفید تبریز فروردین : دوستان اگه کسی فاکتور و پلاک شده بگه ثبت نام کی هست .اگر فاکتور نمی کنن بریم کنسل بزنیم
ابراهیم : سلام منم میرم داخل سایت هیچی ثبت نشده ولی پیامک تبدیل اومده
حسین : سلام دوستان امروز کسی پیگیری کرده اگ کسی اطلاع داره خبر بده ک چی شد
اس ۵ شهریور : منم همینطور مثل شما ، هیچ کس هم خبری نداره
j7تبریز : با سلام دوستانی که خودرو را با تاخیر تحویل گرفته اند برای دریافت سود دیر کرد و تاخیر چکار باید بکنیم؟
میلاد : سلام منم مثل شما هستم شاسی هم نخورده
J4 : به کسی واسه تحویل j4 زنگ نزدن؟؟
محمد : منم شرایط شما رو دارم برا منم شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس مشکی : والا ما وی ماهیم تحویل 30 دی تکمیل وجه 5 دی خبری هم از فاکتور نیس
تبدیلی رانا به 207 : تحمیل وجه 20دی ، تبدیل به تیوتری هیچ آثاری از فاکتور نیست
207 اتو پانا ارتقا یافته : تاریخ تکمیل وجهتون برج چنده
پارس سفارشی 4714 : بخش نامه 4714 دوستان فاکتور شدین اعلام فرمایید
علی : سلام امروززنگ زدم سایپاگفت چندروزدیگه دعوتنامه اسفندماه یاد
محمد آریزو 6 : جالبه تیگو ها دارن ترخیص میشن حتی اگر قسطی باش ولی دریغ از خروج آریزو 6 امروز زنگ زدم به من میگن خودرو آریزو 6 جزو آخرین خروجی ماشینامون
مهدی : سود تاخیر چقدر بوده
کارن : اینایی که میگید 2500 دستگاه مجوز خورده دقیقاً چه خودروهایی هستن؟ ایکس 22 شاملشون بوده؟
راجو : ببخشید عمتون در جلسه بودن
کارن : چه ماشینایی بوده؟