بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

ایستگاه های شارژ الکتریکی در حال حاضر تبدیل به موردی  متداول در مراکز شهر ها در سراسر کشور  شده اند، خودروهای برقی کمی بیشتر در حال کاربردی تر شدن هستند، مخصوصا اگر شما رفت و آمدهای کوتاهی داشته باشید. اگر قصد خرید یک خودروی جدید برقی را دارید، میتسوبیشی  i-MiEV 2014 کم هزینه ترین راه ورود به دنیای حمل ونقل تمام برقی است. اگرچه امکان خریدش از نظر مالی  بسار جذاب است، i-MiEV نقاط ضعف قابل توجهی نیز دارد که آن جذابیت اولیه بابت قیمتش را کم می‌کند. به عنوان یک امتیاز مثبت، میتسوبیشی  i-MiEV تقریبا تمامی نیاز های پایه ای مورد انتظار خریدارانش را از یک خودروی برقی بر طرف می‌کند. این هاچ بک کوچک و سبک وزن در ترافیک شهری تقریبا پر انرژی و سرحال ظاهر می‌شود، مانور پذیری و پارک کردنش بی نهایت راحت است. ولی چنانچه، رانندگی روزانه شما شامل مسافرت در بزرگراه ها باشد، در این صورت به دلیل تایرهای باریک و نازکش و سیستم تعلیق تقریبا ابتدایی i-MiEV سواری نه چندان راحت و جهنده ای خواهید داشت. شتابگیری برای رسیدن به سرعت مناسب برای رانندگی در اتوبان احتمالا آزمایش خوبی برای صبر و حوصله شما خواهد بود: ماشین برقی میتسوبیشی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز به 15 ثانیه زمان دارد، که حتی برای خودرویی برقی با این قیمت بسیار آهسته است.  بدتر اینکه مهمترین مسئله در باره  i-MiEV این است که وقتی به مقصد خود رسیدید آیا توان صبر کردن برای شارژ مجدد آن را خواهید داشت یا نه. حتی اگر به یک ایستگاه شارژ (Level 2(240-ولت دسترسی داشته باشید 7 تا 8 ساعت از وقت شمارا برای شارژ کامل خواهد گرفت. این زمان دو برابر خواهد شد، اگر فقط به ایستگاه های شارژ 120 ولتی دست رسی داشته باشید. به علاوه مطابق تخمین  EPA  (آژانس حفاظت از محیط زیست) این خودرو با شارژ کامل بردی در حدود فقط 100کیلومتر دارد، ولی ما در تست طولانی مدت میتسوبیشی  i-MiEV با یک شارژ کامل بیش از 93 کیلومتر مسافت را نتوانستیم طی کنیم. برای اکثر خریداران خودروهای برقی، خودروی سرآمد نیسان Leaf، بسیار کاربردی تر از خودروی میتسوبیشی خودرا نشان خواهد داد که دلایل عمده آن، برد بیشتر ، شارژ سریعتر و واخل زیباتر آن است. کمی ارزانتر از نیسان، شورولت spark EV عملکرد و برد تحسین برانگیزی دارد، اما فقط در ایالت های کالیفرنیا و اورگون قابل خریداری است،

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

ضمنا زمان شارژ آن نیز به طولانی میتسوبیشی است. انتخاب جذاب دیگر فیات 500e است که جنبه های اسپرتی نیز دارد،اما به جز گرانتر بودنش فقط در ایالت کالیفرنیا به فروش می‌رسد. نهایتا، فورد  Focus Electric است که جادار ترین خودرو در این کلاس است. بالاترین قیمت را دارد، ولی در کل کشور قابل خرید است و لیست کاملی از تجهیزات رفاهی و آپشن های پیشرفته دارد. تمام خودرو های ذکر شده نسبتا راحت تر و مناسب تر از داشتن  میتسوبیشی  i-MiEV 2014 هستند، که فقط مناسب ساکنان شهر هایی است که به ایستگاه های شارژ  Level 2 دسترسی دارند.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

میتسوبیشی  i-MiEV  مدل 2014 خودرویی تمام برقی هاچ بک و 4 درب است که فقط در تیپ SE عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد شامل رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، چراخ های جلو اتوماتیک، چراغهای مه شکن، آینه های جانبی مجهز به گرم کن، شیشه ها و آینه های تمام برقی، تهویه مطبوع، صندلی های جلوی مجهز به گرم کن، صندلی عقب تاشو با نسبت 50/50، فرمان دورچرم و دسته دنده چرمی، سیستم شارژ کردن داخلی ( همراه با کابل شارژ پورتابل 120 ولتی)، سیستم صوتی با شش بلند گو و پخش کننده CD و ورودی صوتی کمکی. موارد دیگر که می‌توانند شامل شوند عبارتند از درگاه شارژ Level 3 و سیستم  پیش فعال کننده تهویه مطبوع و تایمر شارژر از راه دور می‌باشد. تجهیزات سفارشی شامل سنسور های پارک عقب، ورودی برای USB، روشنایی LED به رنگ آبی و توری برای قسمت بار.

 

 قدرت موتور و عملکرد

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

میتسوبیشی  i-MiEV  مدل 2014 یک خودروی دیفرانسیل عقب است که توسط یک موتور الکتریکی 49 کیلو واتی (66 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن متر) که با یک سری باتری 16 کیلو وات ساعتی لیتیم- یون تغذیه می‌شود، قدرت می‌گیرد. سه حالت رانندگی قابل انتخاب است: “D” برای قدرت کامل، “E” که قدرت موتور را برای حداکثر حالت اقتصادی محدود می‌کند و “B” که حالت باز تولید نیرو توسط ترمز را در عین حالی که اجازه استفاده از حداکثر قدرت موتور را می‌دهد. در آزمایشهای انجام شده، i-MiEV شتاب 0 تا 100 معادل 14.7 ثانیه داشت که حتی برای یک خودروی برقی نیز زمانی بسیار طولانی است. طبق تخمین  EPA  این خودرو به ازای هر بار  شارژ کامل بردی در حدود فقط 100کیلومتر دارد. دیگر خودروهای کوچک برقی بردی طولانی تر یعنی در حدود 120 الی 136 کیلومتر را دارند. سازمان EPA مصرف انرژی معادل 30 کیلو وات ساعت به ازاء 160 کیلومتر را برای i-MiEV تخمین زده است (هرچه کیلو وات بر ساعت کمتر باشد، بهتر است)، که در سطح نیسان  Leaf است. با شارژر 3.3 کیلو واتی i-MiEV، مدت زمانی طولانی برای شارژ شدن کامل آن نیاز است. با وصل کردن شارژر به خروجی 120 ولتی خانگی 14 الی 22 ساعت برای شارژ کامل زمان نیاز است، و در آزمایش ما این زمان معمولا به 22 ساعت نزدیک تر است. در صورت استفاده از ایستگاه های شارژ  Level 2 تخمین EPA  برای شارژ کامل حدود 7 ساعت است که البته در آزمایش ما i-MiEV معمولا به 8 ساعت زمان نیاز دارد.

 

ایمنی

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

میتسوبیشی  i-MiEV  مدل 2014 به صورت استاندارد مجهز به،  ترمزهای ضدقفل (در چرخ های جلو دیسکی و عقب کاسه ای)، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوا در جلو و کیسه های هوای پرده ای است. ویژگی ایمنی دیگر این خودرو سیستم شنیداری تقرب خودرو است (AVAS) که عابرین را از نزدیک شدن i-MiEV  با انتشار صدا در سرعت های پایین آگاه می‌کند. سنسور های پارک عقب جزء تجهیزات سفارشی هستند. در آزمایشهای انجام شده،i-MiEV  با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از طی مسافت 37 متر متوقف شد، که عملکردی خوب برای خودرویی برقی است. در تست تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، i-MiEV موفق به کسب 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی کلی گردید. نمره پایین آزمون برخورد کناری به دلیل فرورفتگی بیش از حد پانل درب عقب هنگام  آزمایش است. که اخطاری است در مورد افزایش ریسک صدمات در ناحیه شکم برای سرنشین عقب می باشد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

بسیاری از خودرو های برقی کابین هایی مملو از استیل و تکنولوژی های فرا تر از زمان خود ارائه می‌کنند، اما  میتسوبیشی  i-MiEV  مدل 2014 از این نوع نیست. پلاستیک سخت با کاربرد فراوان، و داشبورد ساده اش که هیچ منطقی در طراحی و چیدمان ادواتش وجود ندارد، توجیهی جز برای خرید ارزان و کوچکتان نیست! درهمین زمان، تجهیزات استاندارد شامل یک سیستم کنترل از راه دور است که به شما امکان فعال کردن سیستم تهویه مطبوع و زمانسنج شارژر را می‌دهد. بدنه قد بلند میتسوبیشی فضای سر فراوانی را در اختیار می‌گذارد، اما موقعیت رانندگی بسیار ضعیف است و جای پا برای افراد بلند قد تنگ است.

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014 بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014
بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

مشکل جای پا حتی در صندلی های عقب نیز وجود دارد طوری که پشتی آن صاف بوده و به خوبی در بر گیرنده بدن نیست. با حجمی معادل 370 لیتر در پشت صندلی عقب، i-MiEV  کمترین ظرفیت بار را در میان اکثر رقبایش دارد، گرچه برای جادادن یک چمدان سایز استاندارد یا وسایل کلوپ گلف تان کافی است. با تا کردن پشتی صندلی عقب وضعیت بهتر می‌شود، ظرفیت بار به 1430 لیتر که میزانی قابل توجه است میرسد.

 

احساس رانندگی  

بررسی میتسوبیشی  i-MiEV مدل 2014

مانند تمام  ماشین های برقی،  میتسوبیشی  i-MiEV  مدل 2014 بیشتر بر کابین ساکتش تاکید دارد.تنها صدایی آرام و یکنواخت است که از موتور به گوش می‌رسد آن هم وقتی که برای شتاب گرفتن پدال گاز را تا انتها بفشارید کمی صدای لاستیک ها،باد و جاده در کابین شنیده می‌شود، ولی با این وجود کابین همچنان ساکت و آرام است، طوری که به راحتی می‌توانید با سرنشینان مکالمه نمایید. مسئله دیگر راحتی در سواری است، سواری i-MiEV اغلب پر تلاطم است و احساس بالا پایین پریدن شمارا آزار خواهد داد مگر آنکه در جاده هایی که بی نقص و فوق العاده صاف رانندگی کنید. به حداکثر سرعتی که با میتسوبیشی i-MiEV توانستیم  برسیم،  130 کیلومتر بر ساعت بود که بسیار پایین تر از نیسان Leaf باحداکثر سرعت 144 کیلومتر برساعت است. این میزان سرعت برای رانندگی در اتوبان کافی است، اما این محدودیت درکنار کندی ماشین در سرعت گرفتن، تاکیدی بر این واقعیت است که میتسوبیشی برای رانندگی های شهری مناسب تر است. ورای این مسئله،رانندگی با سرعت ثابت 100 کیلومتر بر ساعت باعث خالی شدن سریع باتری های i-MiEV می‌شود. در رانندگی شهری  i-MiEV عملکرد بهتری دارد، طوری که سرعت پایین و توقف های متعدد به افزایش برد آن کمک می‌کند. 


منبع

Edmunds

 

   

برچسب : میتسوبشی , i , Miev , 2014 , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه : شما چه دینی قبول دارید چرا واسه اسفند هیچ خبری نیس کی دیگه آهای ملت اگه من خودکشی کردم همش تقصیر اینا هس چون زندگیم خراب شد سر این ماشین لعنتی ۲ سال پیش من قرض کردم ثبت نام کردم بفهم آ
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ع : واقعاً باید به زمستان به قیمت قبل میدادن .خدا انشاالله اینا رو طوری به زمین بزنه که نفهمند از کجا خوردن خدایا خودت کاری بکن
ع : واقعاً باید به زمستان به قیمت قبل میدادن .خدا انشاالله اینا رو طوری به زمین بزنه که نفهمند از کجا خوردن خدایا خودت کاری بکن
شهناز دوگانه اسفند : آقا بهرام سلام مبارک باشه اسفند که هنوز دعوتنامه نیامد بنزینی واریز کردی بنزینی که قیمتش بیشتر بود چیجوری 141500 تکمیل وجه کردی راستی میگی
فرزاد : اصلا هدف اینها از تحویل ندادن خودرو بحث اختلاف قیمت بازار کارخانه نیست اینها هدفشان اذیت کردن مردمه اگه اینطور نیست چرا یکبار گفتن پارس دیگه تولید نمیشه یکبار دیگه بحث قیمت رو جلو کشیدن ما زمانی که سال 401 ثبت نام کردیم قیمت 196 تومان بود اختلاف قیمتی در بازار و کارخانه مطرح نبود پس نتیجه میگیریم که هدف ثبت نام کنندگان کسب سود و منفعت نبوده بلکه رسیدن به خودرو پارس برای مصرف خانواده بوده
Mhp : منم 6 ام فاکتور شدم ولی پلاک نشدم
رانا اسفند : سلام من تکمیل وجه یکم بهمن هستم هنوز خبری نیست
پیش فروش مهر تحویل فرودین : کل سایپا نابود بشه بجز کارگرای زحمت کن اون موقع بیرون میتونستیم با 260 بخریم 240 بود ثبت نام کردیم بعد کردن 260 الان 310
علی ج : زنده ماندن در ایران دیگر نمیصرفه این همه آزار و اذیت مردم به خاطر یه خودرو پژو پارس واقعا به غیر از آزار و اذیت کردن مردم چه هدفه دیگه ای دارن
رضا : دوستان من به نماینده شهرمون زنگ زدم گفت پیگیری میکنه این هفته جلسه دارن در مورد قیمت تمام شده خدا شاهده خودش به من گفت شما همه تماس بگیرید خیلیهاشون دوره نمایندگیشون داره تموم میشه برای اینکه کاری کرده باشن همکاری میکنن منتخبین جدید هم تهران هستند و با قالیباف جلسه دارن به اونها هم زنگ بزنید قالیباف هم به حرفشون گوش میده چون برای ریاست مجلس به رای اونها نیاز داره همه زنگ بزنید میتونن کمکمون کنن
اتو ارتقا : من 3بهمن تکمیل وجه کردم 3اردیبهشت تحویل بود ولی ارتقا کلا 4ماهه تحویله چونکه دیروز لیست فروش خودرو واسه کارکنان ایرانخودرو دیدم همه ماشین ها 3ماهه بود ولی اتو ارتقا با دنا اپشنال 4ماهه بود بقیه تحویل 3ماهه این لیست که پخش شد کلی جنجال بپا کرد حرامزاده ها اول واسه خودشون فروش میزارن بعد واسه ملت