نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

برای مدتی بود که منتظر معرفی پورشه 911 توربو 2014 بودیم. از زمانی که سری جدید 991 کاررا به بازار عرضه شد، احساس کمبودی به چشم می‌خورد. اغلب مدل ها جز سری GT3 مجددا مهندسی شدند تا عملکرد بهتری از خود ارائه دهند؛ اما توربو و خواهرش توربو S باید جزء استثناها باشند، ماشین هایی که خانواده 911 را نهایتا کامل کردند. این هیج ارتباطی به نیروی موتور غول آسای آن‌ها یا سرعت سرسام آورشان ندارد. در عوض هرچه هست در مورد پیشرفت های شگرف صورت گرفته در 991 در زمینه های راحتی، پایداری و پالایش، که بیشتر مد نظر خریدارانی است که از پورشه توربوشان در سفر های کاری طولانی استفاده می‌کنند، می‌باشد. دیگر کسی مدل توربو را از مدل های پایین تر اشتباه نخواهد گرفت. در حالی که مدل های قبلی توربو از بدنه ای عریض‌تر از مدل های تنفس طبیعی 911 استفاده می‌کردند، 991 توربو از بدنه ای که 7.5 سانتی متر عریض‌تر از کاررا استاندارد است، استفاده می‌کند.

نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014
نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014 نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

به عبارتی دیگر، عرض 911 که زمانی از بی‌ام‌و سری 3 کمتر بود، حالا از سری 5 نیز، بیشتر است؛ با گلگیرهای برآمده اش که انسان را به یاد مدل های مسابقه ای قدیمی 911 با تایرهای نازک 15 اینجی شان می اندازد. در جلو، اشتباه گرفتن دو ورودی هوای بزگ و اولین اسپویلر جلوی قابل تنظیم توسط راننده بسیار سخت است. اینها فقط برای نمایش نیستند، بلکه با همکاری باله سه تکه عقب، باعث کاهش رکورد 911 توربو به میزان 2 ثانیه در پیست Nurburgring شدند. البته بیشتر این زمان (7 دقیقه و 27 ثانیه) مدیون موتور و گیربکس آن است. حجم آن همچنان 3.8 لیتر است اما با استفاده از پیستون های قوی تر، زمان بندی بازبینی شده و سیستم اگزوز کارآمدتر، قدرت خروجی به 520 اسب بخار رسیده است. شایان ذکر است، مدل قبلی از 500 اسب بخار قدرت بهره می‌برد.

نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

در مدل توربو S، با وجود فشار اضافی سیستم توربو، قدرت به 560 اسب بخار رسیده است. حداکثر گشتاور برای مدل توربوی استاندارد 660 نیوتن متر و برای مدل S حدود 700 نیوتن متر است. پورشه می‌گوید که مدل توربو در مدت 3.2 ثانیه سرعتش از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد، در حالی که برای مدل S این زمان چند دهم ثانیه کمتر است. البته ما می‌دانیم که پورشه چقدر در مورد اعداد و ارقامش محافطه کار است، بنابراین انتظار خواهیم داشت که یک توربو S با لاستیک های خوب و در جاده ای مناسب شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 2.5 ثانیه پر کند. سوار ماشینی در این سطح عملکرد شدن، مثلا لامبورگینی آونتادور یا فراری F12، قسمت کوچکی از بسته لذت بخشی است که شما در اولین برخوردتان با این ماشین ها دریافت می‌کنید.

نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

چنین ماشین هایی احساس خاص و ویژه ای در شما ایجاد می‌کنند، تعهد نهفته‌ای که پورشه 911 توربو S  به راحتی حسش را به شما منتقل نمی‌کند. با روشن کردن موتور 6 سیلندر تخت توربو و مقایسه آن با کایمن شاید کمی ناامید شوید. در مدل توربو صدایی یکنواخت که از دور دست به گوش می‌رسد و در سرعت های یکنواخت، بی روح و آزار دهنده می‌شود، به گوش می‌رسد. تا زمانی که فراموش نکرده‌اید عقب خودرو بیش از 7 سانتی متر پهن تر از جلو است، رانندگی با آن به آسانی رانندگی با کایمن است. اما وقتی که مسیر مستقیم برای شما باز می ‌شود تازه یادتان می‌آید که چه چیزی یک خودروی توربو را بسیار ویژه می‌سازد. احساستان طوری است که انگار کسی انگشتانش را به دور ستون فقرات شما پیچیده است و می‌خواهد شما را از پشت ماشین تکه تکه کند. در فراری یا لامبورگینی شما به این دلیل آمادگی دارید که زوزه موتور 12 سیلندر خورجینی همیشه در گوشتان است.

نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014
نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

با وارد شدن به اتوبان توانستیم از سرعت 80 تا 240 کیلومتر در ساعت را به نرمی هر چه تمام و به طور بهت انگیزی سریع شتابگری کنیم، بدون اینکه نیاز به بالا رفتن از دنده 5 داشته باشیم. همچنین هرچه سریعتر می‌رفتیم ماشین آرامتر می‌شد، آن صدای کسل کننده با بالا رفتن دور موتور از بین رفت. تمام ماشین ها یک دروازه طبیعی دارند، یک سرعت حرکت با آرامش طوری که برای به حرکت در آوردنشان نیازی به اعمال هیچ نیرویی نیست. در پورشه 911 توربو S این سرعت 240 کیلومتر بر ساعت است. پورشه مقدار قابل ملاحظه ای از تکنولوژی را در توربو قرار داده است تا قدرت فزاینده آن را در مسیر صحیح قرار دهد. هر دو مدل از سیستم  اکسل عقب فعال فرمان پذیر، سیستم جهت دهی به گشتاور و دیفرانسیل مرکزی خنک شونده با آب استفاده می‌کنند، در حالی  که مدل توربو S از ترمزهای سرامیکی، میله ضد غلطش (Anti-Roll Bar) و سیستم Active Engine Mount نیز بهره می‌برد. هیچ یک از این ها این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که علی رغم ساختار دو گانه فولادی-آلومینیومی، مدل توربو، هم‌وزن مدل تمام فولادی قبلی است.

نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014 نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014
نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014 نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

با وزنی معادل 1595 کیلوگرم، پورشه 911 توربو، اولین کوپه 911 است که از مرز 1580 کیلو گرم عبور می‌کند. در نتیجه، علی رغم سرعت فوق‌العاده‌اش ، پورشه 911 توربوی 2014 به اندازه کاررا  S رضایت بخش نیست؛ چراکه دورگیری موتور سریع نیست و وقتی که گاز می‌دهید، پاسخی که می‌گیرید قابل مقایسه با یک ماشین مجهز به سیستم تنفس طبیعی نیست و کیلوگرم های اضافی را در رانندگی های سریع در جاده ها حس خواهید کرد، چه برسد به پیست های بسته. بدنه خودرو در مسیرهای پر پیچ و خم حالت شناور دارد و وقتی که وارد پیچ های سبک می‌شوید، تازه می‌فهمید که خودرو ذاتا میل به کم فرمانی دارد. همین امر روشن می‌کند که چرا با وجود 85 اسب اضافی قدرت موتور و اقیانوسی از گشتاور، توربو S به اندازه GT3 سریع نیست. این واقعیت که پورشه موفق شده است چنین قدرت غیر معمولی را در چنین ماشینی به صورت متمدنانه و  راحت قرار دهد، خود جای تعجب دارد.

نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014
نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014 نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014
نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014 نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014
نگاه کوتاهی بر پورشه 911 توربو 2014

پورشه همچنین با تاکید بر این نکته منحصر به فرد در سیاست فروشش که شما نمی توانید خودرویی را به این راحتی هر روزه برانید در حالی که می‌تواند هرلحظه منفجر شود، اقدام به فروش 911 می‌کند و چون عملکردش را بدون هیچگونه تلاش و نمایش خاصی عرضه می‌کند، بیشتر جای تعجب دارد. قدرتش نمایشی از نسل های گذشته، با کمی بهبود در تمامی زمینه ها است. برای یک خریدار سنتی توربو، این خبری است که او منتظرش بوده است. اما آیا این یک 911 بهبود یافته نیست؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک ماشین عالی مثل توربو بایک 911 معمولی قیاس شود؟ ماشینی که باید درجه یک به حساب آید و بیش از آن یک ماشین خالص برای رانندگی. واقعیت این است که شما یک توربو بخواهید چون بسیار قوی ‌تر یا سریع تر از 911 در مسیر مستقیم است، یا اینکه شما در جایی زندگی می‌کنید که می‌توانید با سرعت ثابت 240 کیلومتر در ساعت در ساعت رانندگی کنید، شما از کاررا S بیشتر لذت خواهید برد و 80000 دلار هم پس انداز خواهید کرد. 


منبع

Edmunds

برچسب : 911 , توربو , توربو S , کاررا , کایمن , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی متین زاده : فروش فری مبعث هنوز فاکتور نشده اطلس
تارا v4 : خدا ازتون نگذره یک سال که منتظر پیامک بودیم که کی باید پول بریزیم به حساب قیمتارو خوب بردین بالا پولای هنگفتی گرفتین هروزم به جز اون پول هنگفت برای مالیات کدوم کوفت زهرماری هروز پیامک میفرسین باید پول بریزیم به حساب الانم دوماه داره میگذره هیچ خبری از فاکتور شدن ماشین نیست فقط بلدین پول بگیرین
مهدی(سایناs) : ممنونم داداش
زهرا : اطلس تکمیل وجه ۱۸ اسفند پیش فروش باید ۱۸ فروردین ماشین تحول میدادن
دریا قربانی : اطلس پیش فروش ۲ مرحله واریز وجه تکمیل وجه اول اسفند قرار بوده ۳۰ روز خودرو تحویل بدن خدا ازت نگذره مدیر عامل سایپا
علی : برو تو پنل کاربری سایپا بخش واریز وجه منتخبین اونجا فعال هست
علی خوزستان : ماشین میگن تحویل ۳۰ ماه ولی یک سال بعد تحویل میگیری
فقط خدا : سلام ۲۳۸ واریز کردم کسی میدونه واریزی دوم ش کی هست
اسفند ماه ۱۴۰۱ : سلام بخدا اسفند ماه همه شون دیگه کلافه شدن آخه این چه وضعشه ۴۰۱ کجا ۴۰۳ کجا کسی جوابگو نیست
سامان : فکر کنم منظورشان برای اشخاصی که در سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت توسط پلیس راهور تائید شده آیا نیاز به ارسال آن به نمایندگی هست؟ فکر کنم نیازی نباشد بصورت الکترونیکی شماره گذاری انجام می شود در سامانه سخا یا تائید اداره پست یا پلیس راهور شده باشد کافی است
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اریزو : سلام وقت بخیر من امروز با نمایندگی صحبت کردم گفتن از 15مجوزها شروع میشه وتا آخر این ماه ماشینهارو میدن
سورن جدید : دوستان چرا ماشین های فاکتور شده رو پلاک نمیکنن پس ،کسی اگر خبر داره بگه بدونیم
امیر : تحویل 29فروردین هنوز فاکتور نشدیم شما چند فروردین هستید؟
فروغی مقدم نیشابور : شریعتی رازی
صادقی : سلام از کجا میشه فهمید فاکتور شده
زمستانی : اون روزی که رسانه ها از خودروساز پول میگرفتن که فروش خودرو را به اسم لاتاری و حراج تیتر کنن کجا بودید !؟ اختلاف قیمتی که بخاطر تولید پایین عمدا ایجاد شد تقصیر مصرف کننده هست!؟ قیمت پارس یا یک زامیاد رو به دلار تبدیل کنید و ببینید با اون پول چه ماشین هایی میشه خرید ! هیچ کس به فکر مردم نیست ، من پیگیر شدم همه هماهنگ هستن
تبدیلی پارس به سورن : سلام.بنده تحویل یک خرداد هنوز فاکتور نشده
عبدالهیان : به نظر می رسه تو شورای رقابت منتظر واکنش مردم درطول زمان هستن اگه اعتراض ها سرد شد قیمت تثبیت بشه اگه واکنش ها تند شد یه مقام عالی بیاد یه تشری بزنه و قیمت برگرده .به والله از رای دادن به رئیسی پشیمون هستم
علیرضا هفته اخر اسفند : خدا لعنتت کنه سایپا طرح تبدیل رو سگ میزنه بعددو سال که تمدیدش کردی حرومزادع؟ واقعا سایپا روی چهل دزد بغداد رو سفید کرده
پارس : سال قبل دنا پلاس معمولی خریده 380الان 850بازار قیمتشه چه طوریه اون دلال نیست پژو پارس که کمترین سود رو داره تو ماشینهای ایران‌خودرو اینا شدن دلال بدبخت تر ودیوار کوتاه تر از پارسی ها پیدا نکردین خیر ندیده ها ما که سپردیمتون به خود الله انشالله خودش جای حق نشسته درستش می‌کنه