پرداخت نامحدود خسارت جنرال موتورز به قربانیان خودروهای معیوب

پرداخت نامحدود خسارت جنرال موتورز به قربانیان خودروهای معیوب

صندوقی که از سوی جنرال موتورز برای جبران خسارت قربانیان خودروهای دارای سوئیچ احتراق معیوب تشکیل شده به کسانی که کیسه هوای خودرویشان در تصادف باز نشده خسارت پرداخت خواهد کرد.
کنت فاینبرگ، کارشناس خسارت که این صندوق را اداره می‌کند احتمالا تا هفته آینده جزییات پرداخت خسارت به قربانیان را اعلام خواهد کرد.
خانواده‌های افرادی که در نتیجه این ایراد کشته یا مجروح شده اند در صورتیکه مایل به شکایت از جنرال موتورز هستند، می‌توانند از قبول این خسارت امتناع کنند اما این شرکت اعلام کرده تحت اعلام ورشکستگی خود در سال 2009 هیچ مسوولیت محصولی متوجه این شرکت نیست.
جنرال موتورز اعلام کرده نمی‌داند چه میزان پول از طریق این صندوق پرداخت خواهد شد اما مرگ 13 نفر در تصادفات ناشی از مشکل سوئیچ احتراق را تایید کرده است.
بررسی وال استریت ژورنال از آمار سوانح فدرال حاکیست 309 راننده و سرنشین در تصادفاتی که در آن کیسه‌های هوای مدل فورد کار نکرده و اکنون مشمول فراخوان شده اند، جانشان را از دست داده اند. حدود 228 نفر دیگر نیز در این تصادفات زخمی شده اند.
جنرال موتورز رسیدگی به ادعاهای خسارت را از اول اوت آغاز خواهد کرد.
ماری باررا، مدیر عامل جنرال موتورز هفته گذشته در کنگره آمریکا حاضر شد و اعلام کرد تصمیم گیری برای پرداخت خسارت برعهده آقای فاینبرگ خواهد کرد و این شرکت قصد ندارد محدودیتی برای پرداخت خسارت اعمال کند.
وی مجاز خواهد بود 500 هزار دلار تا 7.1 میلیون دلار برای جبران خسارت کشته شدگان به خانواده‌های آنها پرداخت کند و برای مجروحان نیز متوسط مبلغ خسارت دو میلیون دلار است و از 500 هزار دلار برای انگشت شکسته تا 8.7 میلیون دلار برای سوختگی درجه سه را شامل می‌شود.
کسانیکه از این صندوق پول بگیرند دیگر حق شکایت نخواهند داشت.
تاکنون 15 کارمند جنرال موتورز در ارتباط با نقش خود در این ایراد اخراج و پنج نفر دیگر تنبیه شده‌اند.
جنرال موتورز از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 44 فراخوان داده که به حدود 20 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان بالغ شده است. این رقم بیش از مجموع فروش سالانه خودرو در آمریکاست. از فراخوان‌های امسال، حدود 6.5 میلیون دستگاه خودرو از جمله بیش از نیم میلیون دستگاه شورولت کاماروس برای مشکل سوئیچ احتراق مشمول فراخوان شده‌اند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , پرداخت , جنرال موتور , معیوب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امیر
3

فاصله قانون و فررهنگ در انجا با کشورهای جهان سوم از زمین تا اسمان!!
خوب اگر ایران خودرو در این کشور قرار بود خسارت بدهد برای انگشت شکسته به مبلغ پانصد هزار دلار(یک ونیم میلیارد تومان) خوب برای سوختن
و مرگ ده ها نفر در 405 و سمند و ... باید کارخانه را به فروش می گذاشت که حتی کسی حاضر نشد یک عذرخواهی ساده کند چه برسد
به دادن خسارت.
13:05  1393/04/05
پاسخ دادن
مجید
2

دمشون گرم که اشتباهات انسانی رو قبول دارن و اتفاقات رو به قضا و قدر و نیرو های ماورا ربط نمیدن... اگه تو ایران بود و یه شهر وند بر اثر باز نشدن ایربگ جونشو از دست میداد حتما قسمتش اینجوری بوده و به ماشین مربوط نمی شده.
12:13  1393/04/05
پاسخ دادن
یک دوست
2

احترام به حقوق مشتری و تکریم ارزش انسانها و پذیرفتن معایب و برخورد قاطع با خاطی و پذیزقتن مسئولیت فروش محصول معیوب و انجام کار ناقص همه و همه در این متن موج میزند آن هم در کشوری که به اعتقاد عده ای چنین است و چنان و ما چنینیم و چنان.
11:37  1393/04/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام سارا خانم مبارک باشه به امید روزی که برای همه فاکتور بشه🙏 ای کاش توضیحات تکمیلی رو هم میگفتید فروش فوری بودید یا پیش فروش چه ماهی تکمیل وجه کردید و چند ماه ماشینتون تاخیری داشت
حسین پور : مال من اسفند کی باید تکمیل وجه کنم همش پیام برای تک سوز میاد
اس پنج : به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم چرا که علیرغم عدم ایفای تعهدات قدیم تعهدات جدید ایجاد می کند
اس پنج : دوستان به نظرم همه باید از کرمان موتور به جرم کلاهبرداری شکایت کنیم به این دلیل که علیرغم عدم ایفای تعهدات خود اقدام به ایجاد تعهد جدید (ثبت نام خودروی جدید می کند )
آرمان : سلام حمید جان من طرح مادران بودم نزدیک به بیست روز پیش پلاک شده بود امروز ظهر رسیده نمایندگی فردا می‌خوام تحویل بگیرم
امیر j7 تهران : سلام. امروز به امور مشتریان جنت آباد مراجعه کردم و گفتم ماشین مارو چرا نمیدید ۲ ماهه فاکتور و بیمه شده . ۳ ماه از موعد تحویل که بهمن بوده میگذره. طرف با کمال وقاحت و پر رویی برگشته میگه اینجا ایرانه و همینی که هست. چهارتا کارمند گذاشتن که مردم رو دست به سر کنن. مشتری مداری صفر. با اینجا نظر گذاشتن کاری پیش نمیره.
تیمور : اخه بی مغزاونا طرح فروش یکپارچه بودن.ما طرح فروش مازادیکپارچه بودیم.چرا نمیخواید بفهمید.مازاد یعنی اگه چیزی از اونا اضافه اومد یا کسی انصراف داد به تعداد محدود میفروشن.....مازاد....بفهمید
علیرضا : سلام مبارکه. چقدر جریمه تاخیر زدند. منم بخشنامه ۲۶۱۵ هستم تحویل سوم بهمن ولی رنگ تیتانیوم. سپاسگزارم
عادل : مبارک باشه دوست عزیز ایشالله این خبر خوب برای هممون اتفاق بیفته 😍
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : سلام از آماده تخصیص تا تحویل خودرو چقدر طول میکشه ؟؟
زهره : سلام اون سر کشور هم باشی یک میلیون کرایه اتوبوست نمیشه پس بیایی بهتر از اینه که 150میلیون بیشتر بدی
علی آریزو 6پرو : در جواب لطفا پاسخ بدین: داداش من تایید لیزینگ 24بهمن هستش هنوز شاسی نخورده شما هم صبر ایوب رو داشته باش
رانا پلاس تبدیل به207 tu3 : برای ثبت شکایت اول شماره 096440 روشماره گیری کنید بعد عدد 2 رو شماره گیری میکنید بعد دوباره عدد 2 رو شماره گیری میکنید بعد یه خورده منتظر می مونید تا به کارشناس وصل بشید بعد از وصل شدن میگید بخاطر تاخیر شکایت دارم بعد کد ملی میگید یارو شکایتتون رو ثبت میکنه و یک کد پیگیری میاد بهتون دوباره فرداش همون شماره رو می گیرید و کد پیگیری رو میگید نتیجه شکایت و تاریخ حدودی فاکتور شدنتون رو میگه
جواب اشنا : اخه داداش ما چند ین کیلومتر دوریم نمیتونیم بیاییم وسیله نداریم ما چه گناهی داریم اخه
2077 : آقا کسی تازگیا پلاک شده گزینه سبز بزنه
محمدحسن : برگ سبز ببر پلیس +10 درخواست بده
اسفند : سلام بچهای اسفند از شرکت سایپا به منم زنگ زدن برا تبدیل قبول نکردم این دیگه تیر آخرشون بود نهایتن تا 15 میاد اسفندی های منتظر تیک سبز بزنن ببینم چند نفری میشیم
در جواب پارس tu5 1400 : تو هم با این پارست دیونمون کردی.برو بفروش مارو هم راحت کن دلال نامررردددد .اصلا پارس شما خدای ماشین خوبه؟
امین فوری اسفند : سلام دوستان فعلا خبری نیست