آشنایی با گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس ها گفته می شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است. گیربکس های اتوماتیک در گذشته با استفاده از دنده های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده را در پروسه تعویض دنده تنها به  D (حرکت)، N (خلاص)، R (عقب)و P (پارک) محدود می کردند،  اما سیستم های منومتیک با اهرم های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده ها را برای راننده فراهم کرده اند. شرکت های خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کرده اند، نام هایی مانند "تیپ ترونیک (Tiptronicگیرترونیک (Geartronicتاچ ترونیک (touchtronicاسپرت ترونیک (Sporttronic) و دستی بدون کلاچ (clutchless-manual).

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

برخی از گیربکس های منومتیک و نیمه اتوماتیک اجازه کنترل تعویض دنده ها را کاملاً به راننده می دهند؛ در حالی که بیشتر آن ها با تعویض دنده  در دور موتور پایین یا دور موتور بالا و براساس مکان پدال گاز، در این پروسه مداخله می کنند و به صورت اتوماتیک دنده ها را عوض می کنند. گیربکس های منومتیک و بیشتر گیر بکس های نیمه اتوماتیک می توانند همانند یک جعبه دنده اتوماتیک عمل کنند و اجازه دهند که سیستم کامپیوتری نسبت به تعویض دنده ها اقدام کند. در واقع باید اذعان داشت که با اختراع سیستم های منومتیک، راننده ها دیگر نیازی به کسب مهارت برای کار با دو پدال گاز و کلاچ نخواهند داشت و درگیر پروسه تعویض دنده ها نمی شوند.

 

تیپ ترونیک

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

بسیاری از مردم سیستم های اتوماتیکی با ویژگی کم و زیاد کردن دستی دنده را تحت عنوان "تیپ ترونیک" می شناسند؛ درحالی که "تیپ ترونیک" محصول انحصاری شرکت آلمانی پورشه است که لیسانس استفاده از آن را به شرکت های خودروسازی دیگری چون لندروور و گروه فولکس واگن (آئودی، سئات، اشکودا، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه و فولکس واگن) فروخته است. تیپ ترونیک عملکردی شبیه به دنده های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می انجامد، راننده ضمن کنترل دنده ها در پیچ، می تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد. همانطور که اشاره شد، در برخی مدل ها، کم و زیاد کردن دنده ها با اهرم های تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان یا توسط دکمه های تعبیه شده روی آن صورت می گیرد که در این حالت، راننده می تواند وضعیت دنده را روی صفحه کیلومتر دیجیتالی مشاهده کند.

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

اگرچه تیپ ترونیک همانند سایر گیربکس های اتوماتیک، از مبدل گشتاور استفاده می کند، اما باید گفت، تیپ ترونیک همانند گیربکس های دستی که توسط سیستم های کامپیوتری کنترل می شوند،نیست و حتی نیمه-اتوماتیک هم محسوب نمی شود. برای مثال، شرکت آئودی در برخی خودروهای خود از تیپ ترونیک 5 سرعته استفاده می کند که تعویض دنده ها از یک به دو در هنگام حرکت از حالت توقف کامل، به صورت اتوماتیک انجام می شود. حتی در زمانی که حالت دستی انتخاب شده است، سیستم هوشمندانه منتظر اضافه کردن دنده ها توسط راننده از 2 به 3، 3 به 4 و 4 به 5 می شود، البته اگر راننده به هر دلیلی، دنده را دیر عوض کرد و خط قرمز تعویض دنده رد شد، خود سیستم برای جلوگیری از صدمه دیدن موتور، به صورت اتوماتیک اقدام به اضافه کردن دنده می کند.

 

تیپ ترونیک s

این سیستم نسخه به روز شده تیپ ترونیک است و در آن بدون اینکه راننده حالت دستی را انتخاب کند، می تواند به کم و زیاد کردن دنده ها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانیه اقدام به تعویض دنده نکرده باشد، سیستم به حالت اتوماتیک برمی گردد و کنترل امور را به دست می گیرد. تیپ ترونیک s برای اولین بار در پورشه باکستر به کار گرفته شد و سپس در ساخت پورشه کاین، به تیپ ترونیک s شش سرعته تبدیل شد.

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

همانطور که اشاره شد، شرکت های مختلف خودروسازی، نام های متفاوتی برای سیستم های منومتیک ساخت خود انتخاب کرده اند، یکی از این کمپانی ها هیوندای است که نام "شیفت ترونیک" (Shiftronic) را برای گیربکس منومتیک خود برگزیده است. شما تجربه کار با کدامیک از این گیربکس ها را داشته اید؟ کدام سیستم تعویض دنده، حس بهتری در هنگام رانندگی به شما می دهد: دستی، اتوماتیک یا منومتیک (اهرم های پشت غربیلک فرمان یا دسته دنده منومتیک)؟


منبع

Wikipedia

برچسب : گیربکس , جعبه , دنده , منومتیک , تیپت , ترونیک , شیفت , ترونیک


این مطلب را به اشتراک بگذارید...


مقالات مرتبط

مقالات مرتبط

مرتب سازی :

31 نظر

محمدرضا
2

باسلام خدمت کارشناسان و مدیریت محترم سایت و دوستان صاحب نظر میخواستم بدونم میشه روی لیفان ایکس 60 گیربکس اتومات نصب کنم و اگه میشه چه گیربکسی بهش می خوره؟ با تشکر
00:04  1393/06/29
پاسخ دادن
hossein
4

سلام ىه سوال ازاساتىد اىن دکمه کنار بعضى دنده اوتوماتا ماله چىه و ب چه دردى مىخوره عىن jac j5
01:27  1393/04/11
پاسخ دادن
سلام
7

سلام
سيستمي كه دنده ١ ٢ وD داره مثل ماكسيما يا هيونداي اونته هم تيپ ترونيك حساب ميشه؟
04:40  1393/04/07
پاسخ دادن
علیرضا
8

بهترین تیپ ترونیک داخل ایران مربوط به گیربکس اتوماتیک JAC 5 هست که لذت ی سواری عالی رو میتونی با هاش حس کنید
20:44  1393/03/04
پاسخ دادن
lmilad
3

آخ جون. پراید دنده اتومات در راه استتتتتتتتتت
07:30  1393/01/16
پاسخ دادن
مهدی
1

اگه به اندازه کافی با منومتیک ها تمرین کرده باشید خیلی بیشتر از دستی ها لذت بخش خواهد بود. یک هارمونی بین انسان و ماشین. حس همکاری بین این دو. دوستان با تجربه تر اظهار نظر بفرمایند..
12:18  1393/01/15
پاسخ دادن
محمدرضا
2

سلام . یه سوال برام پیش اومده بود . دنده اتوماتیک هیوندا رو باید تو چهار حالت ( پارک ، دنده عقب ، خلاص و حرکت ) حرکت داد و خط مسیر خاص خودشون رو هم دارن . ولی بی ام و و پورشه و مارزاتی و . . . مثل عکس اول هستن !‌اینجور دنده ها چجور کار میکنن ؟ چجور میشه حالت دنده رو تنظیم کرد . ممنون میشم اگه جواب بدین
03:49  1393/01/07
پاسخ دادن
شایان
0

اگه نگاه کنی شاسی پارک بالای دست دنده قرار داره یه شاسی هم کنار دست دنده هست که با بالا و پایین بردن اون شاسی دنده رو انتخاب می کنبم.
11:37  1393/03/05

amir
27

خسته نباشید. لطفا بفرمایید تکنولوژی ساخت پراید در دست چه کشورهایی است؟ ایا فقط ایران توان تولیدش را دارد یا یقیه کشورها هم به این سطح از تکنولوژی رسیده اند؟
16:03  1392/11/03
پاسخ دادن
میلاد
7

ظاهرا تلاش برادران افغان هم برای دست یابی به این تکنولوژی بی نتیجه نبوده است و فعلا توانسته اند در باک بنزین آن را طراحی کنند!!!!
09:10  1393/01/12

حسام
0

ببخشید من درست متوجه شدم؟
پس تیپ ترونیک و شیفت ترونیک هردو 1 چیز هستند؟
یعنی دنده اتومات با قابلیت تعویص دستی دنده؟
09:20  1393/01/12

reza
1

دکمه ی s حالت اسپرت گیربکسه
00:46  1392/10/20
پاسخ دادن
امیر
0

با سلام دکمه s روی 207i اتوماتیک چه کاربردی دارد؟
17:00  1392/10/04
پاسخ دادن
امین
0

کلمه s یعنی حالته رانندگی به صورته اسپرت
تعویض دنده در دوره موتور بالای 3000 دور بر دقیقه انجام میشود
21:39  1392/11/02

ياسين
1

عالي بود
00:22  1392/08/18
پاسخ دادن
حسام
2

سراتو 2014 هم تیپ ترونیک هست یا نه؟
20:03  1392/07/30
پاسخ دادن
علیرضا
0

سراتو از 2010 تیپ ترونیک داره
18:19  1393/03/14

mohsen610
2

با سلام: عالی بود متشکرم.
20:57  1392/07/10
پاسخ دادن
شهرام
7

من هم سیستم شیف ترونیک رو روی محصولات هیوندای تجربه کردم
برعکس نظر دوستان خیلی لذت بخشه و تو تمام انرژی و حواست رو معطوف جاده و یا حتی صحبت کردن و گپ زدن میکنی .. و دیگه درگیر نیستی که کی دنده رو عوض کنی
مثلا یه لحظه دنده رو دستی تعویض میکنی و بعد از چند ثانیه اگر دنده ندادی دوباره سیستم میره روی اتومات !
واقعا لذت بخشه اصلا به هیچ عنوان دنده مانوال رو توصیه نمیکنم هرگز!
15:42  1392/05/20
پاسخ دادن
کاربر: حسام حسینی
2

گیربکسهای منومتیک با اهرم‎های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده‎های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده‎ها را برای راننده فراهم کرده‎اند و شرایط تعویض دنده را راحتر کرده اند. شرکت‎های خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کرده‎اند، نام‎هایی مانند "تیپ‎ترونیک (Tiptronic)، گیرترونیک (Geartronic)، تاچ‎ترونیک (touchtronic)، اسپرت‎ترونیک (Sporttronic) و دستی‎بدون‎کلاچ (clutchless-manual).
12:32  1392/04/25
پاسخ دادن
کاربر: bavard
6

بسیار عالی بود من تیپ ترونیک روی مزدا 3 نیو رو استفاده کردم اما واقعا هیچی مثل دنده دستی و کلاچ نمی شه لذت رانندگی توی دنده عوض کردن هس
23:36  1392/03/05
پاسخ دادن
محمد
12

در جواب sadegh
گیر بکس پراید مزیتی که نسبت به بقیه ماشینا داره دنده هواییشه دیگه .معروفه که.سایپا مطمئن!
16:06  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: rezatech
0

متشکرم
18:17  1392/02/27
پاسخ دادن
کاربر: alireza saboonchi
0

بسیار عالی بود مرسی
11:51  1392/02/20
پاسخ دادن
sadegh
3

لطفا دربارهی گیربکس پراید وهمچنین گیربکس اتومات نیز بگویید
21:19  1392/02/15
پاسخ دادن
کاربر: محسن
4

من تیپ ترونیک رو امتحان کردم
باید بگم کسایی که دوستدار گیربکس های manual هستن به هیچ وجه پیش از امتحان کردن تیپ ترونیک اقدام به خریدن ماشین های با این گیربکس نرن چون توی ذوقشون می خوره
در کل manual چیز دیگریست!
09:56  1392/02/10
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: حیدری
3

پاسخ به: Goyban Bahar
بله. در ضمن دوکاتی، مان و اسکانیا نیز از جمله کمپانی‎های زیر مجموعه گروه فولکس واگن هستند.
08:32  1392/02/10
پاسخ دادن
مجید
0

گروه فولکس‌واگن مالک برندهای: فولکس‌واگن، آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه، ایتال‌دیزاین و دوکاتی است.
11:42  1393/03/05

رضا
0

و جالبه بدونین که سهم اعظمی از گروه فولک واگن فکر کنم 31 % اون مطعلق به شرکت دولتی بانک سرمایه گذاریهای خارجی قطر هستش!
02:47  1393/08/05

کاربر: Goyban Bahar
1

ببخشید سوالم مرتبط با بحث اصلی نبود
ولی گروه فولکس واگن که فرمودید
یعنی همه این شرکت ها زیر مجموعه فولکس واگن هستند؟
حتی آیودی و پورشه؟؟؟
00:16  1392/02/10
پاسخ دادن
مجید
1

بله دادا زیر مجموعه فلکس هستن
11:38  1393/03/05

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
نظر سنجی
بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات از نظر شما؟





مشاهده نتایج
Price Price Leasing Ad Exhaust Game Safety
مطالب برتر
wait
دوستان
آخرین نظرات اخبار و مقالات
hm_hitcher : اونطور که ما دیدیم وشنیدیم همه اونایی که دو سه سال از محصولات هیوندای استفاده کردن بعد اون مقدار استفاده اکثراناراضی بودن،حالا شما رضایت رو یه چیزدیگه تعریف میکنی این به خود شما بستگی داره در مورد لندکروزر تقصیر شرکت تویوتا نیست که شما تو انتخابت درست عمل نمیکنی، لندکروزر یه ماشین بیرون شهری و ۷ سرنشینه و آف رودی هست، نباید انتظار داشته باشی مثل یه ماشین هاچ بک یا کوپه کوچیک و کم مصرف باشه، فک کنم کلاس مختلف ماشین ها واسه همین تعریف شدند، بد ریختی هم سلیقه ای هست سنتنیال هم که چه عرض کنم، یه سدان لوکس هست،در کلاس خودش رقیبانش بنز اس کلاس، آئودی سری ۸، بی ام و سری ۷ و پورشه پانامرا هستند،که یه درصد هم فک نمیکنم حتی به گرد پاشون برسه،در مورد لکسوز هم بگم اگه یه بار سوار لکسوز LS بشید نظرتون به کلی تغییر میکنه ماشینای کره ای دقیقا مثل گوشیهای سامسونگ هستن، بیشتر رو کمیت مانور میدن تا کیفیت، مثل پردازنده ۸ هسته ای، ماشینای ژاپنی و اروپایی مثل آیفون شرکت اپل هستن، همه چیزشون کیفیت هست، مثل پردازنده دو هسته ای ولی عملکرد عالی در مقابل ۸ هسته ای، گرچه الان در حال بالابردن کیفیتن
vahid : درود به دوستان گرامی خب از نظر کیفیت من میتسوبیشی لنسر 1993 اتومات داشتم 4 سال باهاش خیلی حال کردم و از نظر شتاب و هندلینگ خیلی عالی بود همه سر بالایی ها پشت همه چراغ میدادم تو جاده شمال از فیروزکوه و چالوس و هراز همیشون رفتم و کسی ازم تو سربالایی نتونست سبقت بگیره من از کیفیت و سواری ژاپنی راضی بودم البته خب بخاطر کمبود لوازم دیگه نتونستم لنسر بشینم و اینکه دیگه تو شوش هم وسایلش کم بود و جنس خوبش رو پروتن ویرا مالزی میرفتن میگرفتن چرا که فنیش دقیقا این ماشین بود به هر حال از ژاپنی خیالتون راحت باشه اعتماد به لوازمش حرف نداره
علی : سهامدارن شرکتهای ایران خودرو و سایپا با هر ترفندی که باشه نمیگذارن قیمت خودرو بیاد پایین حتی اگه اون خودرو یه خودروی اشغال چینی باشه
دوستدار روشنایی : یا حرف ها واقعیتند یا ... اگه واقعیت باشند باید دید به چه قیمتی؟!!!!
mostafa : ای الهه پولداری، ای الهه ماشین سواری، چو سوار این ماشین های مدل بالا شدی ..مواظب باش بوق نزنی خوابت می پره
علی : و اینم بگم اینجا بحث ماشینه نه هتل که بخوایم راجع به بیزینس و پول حرف بزنیم دوست ارجمند.خودت انصاف به خرج بده ببین چند درصد مردم ایران حتی ممکنه همچین ماشینی رو از نزدیک دیده باشن که بخوان بگن سوار ماشین هم شدن.ضمن اینکه پروفسورجان این ماشین نسخه محدوده و من قبلا طبق اطلاعات کامل تو بخش همین ماشین عرض کردم این مدل از محدود خودروهایی هست که واقعا کمپانی از الک رد میکنه تا به مشتریهای پروپاقرص و دائمی فراری بده.دوچرخه نیست که به هرکی رسید بده.پس خود به خودداستان نشستن این ماشین همینجا نفی میشه.منم مشکلی با قشر ثروتمند ندارم.خدا به همشون خیر بده.زحمت کشیدن بایدم لذت ببرن.پس یاد بگیر به دیگران احترام بذاری.بدون دلیل وارد بحثی شدی و قبول کن تقصیر خودت بود.مدیران سایت هم بهت تذکر دادن.ضمنا یاد بگیر به همه اقشار جامعه احترام بذاری.حالا من نه اما اگه روزی با کسی که از نظر توان مالی در اندازه شما نیست مثل دستمال کثیف باهاش برخورد نکن.هرکسی شخصیت والایی داره و باید بهش احترام بذاری.راجع به کامنت قبلیم هم منظور یا هدف پز دادن نبود دوستان عذر میخوام.میخواستم دوستمون متوجه بشن
علی : بابا بامبول بازی رو بذار کنار.هرچی نمیخوام چیزی بگم باز میخواین دهن منو بازکنی.نکنه فکر کردی ما کارمون گدایی کنار چهار راست شما میلیاردر!! نه دوست عزیز.خیلی باید ببخشید دوستان اینو میخوام بگم.والله شرمنده اخلاق تک تک شمام.جسارته بگم.و بی ادبی و بی نزاکتی.اما دوست عزیز محسن خان.پدر بنده کاپیتان کشتی تجاریه دوست من.جسارت منو ببخشید دوستان اما سی سال پیش که خیلیا ارزوی داشتن یه فرغون رو داشتن پدرم از کویت کادیلاک اوتومات میاورد.اون موقع که تلویزیون پارس سیاه وسفید آرزو بود پدرم ناسیونال ژاپنی رنگی میاورد.اواخر دهه شصت هوندا سیویک پلاک کویت و دوحه میاورد.دورانی که دبی یه بیابون برهوت بود.دروغ چرا بگم.چون دلیل نداره بگم.الان بنده 206 دارم.پدر بنده هم مگان 1600 مدل 86 وارداتی.خداروشکر دستمون به دهنمون میرسه گرچه باز ادعایی نمیکنم و میگم 99 درصد بچه های سایت صدبرابر خانوادم دارند و پیشاپیش گفتم بی ادبی منو ببخشید.حمل بر فخرفروشیم نباشه.مشکلم همون یک درصدی هست که اینجا خودشون رو میلیاردر و بقیه رو فقیر میدونن.این افکار کوته بینانه رو بذار کنار.یکم به حرفات فکر کن.واقعا خجالت آوره
nmac : عشق است تیانا
شایان : خطاب به آقای hm-hitcher می گم که من تا حالا 5 خودرو عوض کردم : سوناتا - جنسیس - لندکروز - لکسوس rx 350 - سنتنیال - 4 سال بود که سوناتا داشتم. حتی برای یک بار هم ازش صدا نشنیدم. یک قرون هم خرج رو دستم نگذاشت. با 234 هزار کیلومتر کارکرد - لندکروز داشتم که ترک دست انداز رو هم حس میکرد. مصرفش 24 لیتر بود مردم از بس بنزین تو حلقش ریختم. هیچ جا هم جا نمی شد انقدر بزرگ و بدریخت بود. همیشه جریمه می شدم - الان یک ساله که سنتنیال دارم. کیفیت سواری و رانندگیش بیسته. خداییش ماشین رو دستش نیومده. موتور 5000 سی سی . قدرت 430 اسب بخار که با پورشه کورس میگذاره - شتاب 5.4 ثانیه - کیفیت مواد داخلی در حد عالی - جاداری بی نظیر کابین - خلاصه اونقدر خودروی لذت بخشی است که دوست داری شبها هم توش بخوابی. در حالیکه نه تویوتا نه لکسوس هیچکدومشون این حس رو به من منتقل نمی کردند. ماشینهای ژاپنی فقط اسم دارند وگرنه هیچی نیستند.
محسن : دوست عزیز شما با قشر ثروتمند مشکل داری و این حرفهات همه اش کشکه. ما درمورد قشر ثروتمند بحث می کنیم و هیچ حرف زشتی هم به شما نگفتیم ولی شما در نهایت بی پروایی هرچی از دهنت بیرون اومده گفتی. خداییش یه نگاه به نظرات بندازین ببینین چی نوشتن فقط مسخره بازی و یه مشت توهین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جعفر : نیم شاسیه
جعفر : اون m4 که 75000000 قیمتشه وارداتیه واین یکی که 55000000 قیمتشه گویا مونتاژ داخله
Ali : واستون چند در اومد
احمد : من 26 /6 ثبت نام کردم و همون موقع هم تکميل وجه کردم. رنگ هم سفيد ثبت نام کردم.
کریم : من خودم ۵ماهی میشه که دارمش.فقط هم برای مسافرت استفاده میکنم.خداییش بدی ازش ندیدم.در مورد بازار آزاد هماگه به نمایندگیها مراجعه کنی بهتره آخه تخصصی در این زمینه ندارم
مهرى : سلام بنده هم ٩٢/١٠/١٥مبلغ چهل ونه ميليون و نهصد هزار تومان را پرداخت وثبت نام داستر كردم به اميد تحويل ٩٠روزه در تاريخ ٩٣/٤/٢٣مبلغ چهل وهفت ميليون و ... از من گرفتند ماشين رو ٩٣/٥/١٥تحويل و تاامروز ٩٣/٨/٩ هنوز ماشين بعلت بى برنامگى و سو استفاده هاى شركت قابل پلاك شدن و استفاده نيست در هفته كذشته به شركت مراجعه تا تعيين تكليف محاسبه ديركرد و دريافت اون را كردم تازه گفتند درخواست رو بده تا در جريان قرار بگيره شركت بايستى اين چندر غاز درصد ديركرد كه تو بانكها ٢٨درصد هست بايست تا تاريخ پلاك كردن ماشين پرداخت كنه چون پول ما كاملا بصورت يكطرفه در اختيار انها بوده وخداوكيلى به ما ضرر و زيان زيادى زده ولى خودش سود بالاى بست درصد از بانكها دريافت كرده
نریمان : ام جی ۶ رو بهت پیشنهاد میدم اگر اهل اسپرت در کنار راحتی مسافرت و خواهان هندلینگ بالا هستی ، گزینه های دیگه که خوب باشند دست دوم باید بخری
علی : من از سال 90 سمند موتور EF7 دارم و می خواستم در این مورد کمکی به دوستان کرده باشم کلا سمند های با موتور ملی تولید سال 90 مشکل دار هستند و من نقریبا 10 بار در عرض مدت گارانتی به نمایندگی ها در موارد 1 - تعویض واشر اویل ماژول 2 بار 2- تعویض سیم کشی به علت روشن ماندن چراغ ایربگ 3- رد نمودن دنده 5 4- تعویض نمودن واشر سر سیلندر 2 بار به دلیل قاطی نمودن روغن و آب . . و اکنون 60000 کیلومتر با این ماشین رانندگی کرده ام . بع داز اتمام گارانتی خوشبختانه هیچ مشکلی نداشته و خودم چون در رانندگی سرعت را دوست دارم بلائی به سر موتور می آورم که هر موتوری الان بود سوخته بود ولی خوشبختانه در زمان گارانتی تمام مشکلاتش حل شده و الان ماشینم را با هیج ماشین تولید داخل عوض نمی کنم
pouya : سلام آقا کریم و آقا علی دستتون درد نکنه اطلاع دارید قیمت بازار آزاد چنده؟ راستش من خودم از مزدا خیلی خوشم میاد ولی حیف که دنده دستیه.من هر دو ماه یک بار ( تقریبا) میرم مسافرت و حدودا هر سفر 12 ساعت طول میکشه به نظر شما امگرند7 جواب میده واسه این همه راه رفتن. من خودم سورن دارم الان تو صد هزار تا به سرو صدا افتاده به نظر شما این سختیو تحمل میکنه؟
مجتبی : بله
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.