آشنایی با گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس ها گفته می شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است. گیربکس های اتوماتیک در گذشته با استفاده از دنده های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده را در پروسه تعویض دنده تنها به  D (حرکت)، N (خلاص)، R (عقب)و P (پارک) محدود می کردند،  اما سیستم های منومتیک با اهرم های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده ها را برای راننده فراهم کرده اند. شرکت های خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کرده اند، نام هایی مانند "تیپ ترونیک (Tiptronicگیرترونیک (Geartronicتاچ ترونیک (touchtronicاسپرت ترونیک (Sporttronic) و دستی بدون کلاچ (clutchless-manual).

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

برخی از گیربکس های منومتیک و نیمه اتوماتیک اجازه کنترل تعویض دنده ها را کاملاً به راننده می دهند؛ در حالی که بیشتر آن ها با تعویض دنده  در دور موتور پایین یا دور موتور بالا و براساس مکان پدال گاز، در این پروسه مداخله می کنند و به صورت اتوماتیک دنده ها را عوض می کنند. گیربکس های منومتیک و بیشتر گیر بکس های نیمه اتوماتیک می توانند همانند یک جعبه دنده اتوماتیک عمل کنند و اجازه دهند که سیستم کامپیوتری نسبت به تعویض دنده ها اقدام کند. در واقع باید اذعان داشت که با اختراع سیستم های منومتیک، راننده ها دیگر نیازی به کسب مهارت برای کار با دو پدال گاز و کلاچ نخواهند داشت و درگیر پروسه تعویض دنده ها نمی شوند.

 

تیپ ترونیک

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

بسیاری از مردم سیستم های اتوماتیکی با ویژگی کم و زیاد کردن دستی دنده را تحت عنوان "تیپ ترونیک" می شناسند؛ درحالی که "تیپ ترونیک" محصول انحصاری شرکت آلمانی پورشه است که لیسانس استفاده از آن را به شرکت های خودروسازی دیگری چون لندروور و گروه فولکس واگن (آئودی، سئات، اشکودا، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه و فولکس واگن) فروخته است. تیپ ترونیک عملکردی شبیه به دنده های معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه می دهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دنده ها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول می انجامد، راننده ضمن کنترل دنده ها در پیچ، می تواند با دخالت در تعویض خودکار دنده ها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد. همانطور که اشاره شد، در برخی مدل ها، کم و زیاد کردن دنده ها با اهرم های تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان یا توسط دکمه های تعبیه شده روی آن صورت می گیرد که در این حالت، راننده می تواند وضعیت دنده را روی صفحه کیلومتر دیجیتالی مشاهده کند.

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

اگرچه تیپ ترونیک همانند سایر گیربکس های اتوماتیک، از مبدل گشتاور استفاده می کند، اما باید گفت، تیپ ترونیک همانند گیربکس های دستی که توسط سیستم های کامپیوتری کنترل می شوند،نیست و حتی نیمه-اتوماتیک هم محسوب نمی شود. برای مثال، شرکت آئودی در برخی خودروهای خود از تیپ ترونیک 5 سرعته استفاده می کند که تعویض دنده ها از یک به دو در هنگام حرکت از حالت توقف کامل، به صورت اتوماتیک انجام می شود. حتی در زمانی که حالت دستی انتخاب شده است، سیستم هوشمندانه منتظر اضافه کردن دنده ها توسط راننده از 2 به 3، 3 به 4 و 4 به 5 می شود، البته اگر راننده به هر دلیلی، دنده را دیر عوض کرد و خط قرمز تعویض دنده رد شد، خود سیستم برای جلوگیری از صدمه دیدن موتور، به صورت اتوماتیک اقدام به اضافه کردن دنده می کند.

 

تیپ ترونیک s

این سیستم نسخه به روز شده تیپ ترونیک است و در آن بدون اینکه راننده حالت دستی را انتخاب کند، می تواند به کم و زیاد کردن دنده ها بپردازد. اگر راننده به مدت 8 ثانیه اقدام به تعویض دنده نکرده باشد، سیستم به حالت اتوماتیک برمی گردد و کنترل امور را به دست می گیرد. تیپ ترونیک s برای اولین بار در پورشه باکستر به کار گرفته شد و سپس در ساخت پورشه کاین، به تیپ ترونیک s شش سرعته تبدیل شد.

گیربکس منومتیک (تیپ ترونیک، شیفت ترونیک)

همانطور که اشاره شد، شرکت های مختلف خودروسازی، نام های متفاوتی برای سیستم های منومتیک ساخت خود انتخاب کرده اند، یکی از این کمپانی ها هیوندای است که نام "شیفت ترونیک" (Shiftronic) را برای گیربکس منومتیک خود برگزیده است. شما تجربه کار با کدامیک از این گیربکس ها را داشته اید؟ کدام سیستم تعویض دنده، حس بهتری در هنگام رانندگی به شما می دهد: دستی، اتوماتیک یا منومتیک (اهرم های پشت غربیلک فرمان یا دسته دنده منومتیک)؟


منبع

Wikipedia

برچسب : گیربکس , جعبه , دنده , منومتیک , تیپت , ترونیک , شیفت , ترونیک






مرتب سازی :

35 نظر

حجت
20

سلام.من یه النترا دارم.عادت کردم همیشه رو دنده خلاص n ماشین روشن و خاموش میکنم.ایا به مشکل گیربکس میرسم .اگه جواب مثبت . دلیلش بگین.با تشکر.




11:25  1393/10/25
پاسخ دادن
T
0

والا منم یه پیکان دارم اونم مال بابامه اصلا النترام سوار نشدم نمیدونم.
18:46  1394/05/08

عارف
10

سلام کار اس در دنده های ترونیک چیست؟
21:49  1393/10/04
پاسخ دادن
احمد
13

سوالی داشتم
تو گیربکس اتومات وقتی ما رو حالت تعویض دنده دستی (تیپ ترونیک) هستیم و دنده رو عوض می کنیم کلاچ چه جوری عمل میکنه [با توحه به اینکه کلاچ هیدرولیکی است] از کجا میفهمه باید کلاچ گرفته شود تا دتده جا رفته و هم آسیبی به گیربکس وارد نشود؟
22:26  1393/09/17
پاسخ دادن
محمدرضا
8

باسلام خدمت کارشناسان و مدیریت محترم سایت و دوستان صاحب نظر میخواستم بدونم میشه روی لیفان ایکس 60 گیربکس اتومات نصب کنم و اگه میشه چه گیربکسی بهش می خوره؟ با تشکر
00:04  1393/06/29
پاسخ دادن
hossein
18

سلام ىه سوال ازاساتىد اىن دکمه کنار بعضى دنده اوتوماتا ماله چىه و ب چه دردى مىخوره عىن jac j5
01:27  1393/04/11
پاسخ دادن
سلام
14

سلام
سيستمي كه دنده ١ ٢ وD داره مثل ماكسيما يا هيونداي اونته هم تيپ ترونيك حساب ميشه؟
04:40  1393/04/07
پاسخ دادن
علیرضا
15

بهترین تیپ ترونیک داخل ایران مربوط به گیربکس اتوماتیک JAC 5 هست که لذت ی سواری عالی رو میتونی با هاش حس کنید
20:44  1393/03/04
پاسخ دادن
lmilad
5

آخ جون. پراید دنده اتومات در راه استتتتتتتتتت
07:30  1393/01/16
پاسخ دادن
مهدی
3

اگه به اندازه کافی با منومتیک ها تمرین کرده باشید خیلی بیشتر از دستی ها لذت بخش خواهد بود. یک هارمونی بین انسان و ماشین. حس همکاری بین این دو. دوستان با تجربه تر اظهار نظر بفرمایند..
12:18  1393/01/15
پاسخ دادن
محمدرضا
3

سلام . یه سوال برام پیش اومده بود . دنده اتوماتیک هیوندا رو باید تو چهار حالت ( پارک ، دنده عقب ، خلاص و حرکت ) حرکت داد و خط مسیر خاص خودشون رو هم دارن . ولی بی ام و و پورشه و مارزاتی و . . . مثل عکس اول هستن !‌اینجور دنده ها چجور کار میکنن ؟ چجور میشه حالت دنده رو تنظیم کرد . ممنون میشم اگه جواب بدین
03:49  1393/01/07
پاسخ دادن
شایان
0

اگه نگاه کنی شاسی پارک بالای دست دنده قرار داره یه شاسی هم کنار دست دنده هست که با بالا و پایین بردن اون شاسی دنده رو انتخاب می کنبم.
11:37  1393/03/05

amir
41

خسته نباشید. لطفا بفرمایید تکنولوژی ساخت پراید در دست چه کشورهایی است؟ ایا فقط ایران توان تولیدش را دارد یا یقیه کشورها هم به این سطح از تکنولوژی رسیده اند؟
16:03  1392/11/03
پاسخ دادن
میلاد
12

ظاهرا تلاش برادران افغان هم برای دست یابی به این تکنولوژی بی نتیجه نبوده است و فعلا توانسته اند در باک بنزین آن را طراحی کنند!!!!
09:10  1393/01/12

حسام
0

ببخشید من درست متوجه شدم؟
پس تیپ ترونیک و شیفت ترونیک هردو 1 چیز هستند؟
یعنی دنده اتومات با قابلیت تعویص دستی دنده؟
09:20  1393/01/12

reza
1

دکمه ی s حالت اسپرت گیربکسه
00:46  1392/10/20
پاسخ دادن
امیر
2

با سلام دکمه s روی 207i اتوماتیک چه کاربردی دارد؟
17:00  1392/10/04
پاسخ دادن
امین
4

کلمه s یعنی حالته رانندگی به صورته اسپرت
تعویض دنده در دوره موتور بالای 3000 دور بر دقیقه انجام میشود
21:39  1392/11/02

ياسين
1

عالي بود
00:22  1392/08/18
پاسخ دادن
حسام
4

سراتو 2014 هم تیپ ترونیک هست یا نه؟
20:03  1392/07/30
پاسخ دادن
علیرضا
0

سراتو از 2010 تیپ ترونیک داره
18:19  1393/03/14

mohsen610
2

با سلام: عالی بود متشکرم.
20:57  1392/07/10
پاسخ دادن
شهرام
7

من هم سیستم شیف ترونیک رو روی محصولات هیوندای تجربه کردم
برعکس نظر دوستان خیلی لذت بخشه و تو تمام انرژی و حواست رو معطوف جاده و یا حتی صحبت کردن و گپ زدن میکنی .. و دیگه درگیر نیستی که کی دنده رو عوض کنی
مثلا یه لحظه دنده رو دستی تعویض میکنی و بعد از چند ثانیه اگر دنده ندادی دوباره سیستم میره روی اتومات !
واقعا لذت بخشه اصلا به هیچ عنوان دنده مانوال رو توصیه نمیکنم هرگز!
15:42  1392/05/20
پاسخ دادن
کاربر: حسام حسینی
2

گیربکسهای منومتیک با اهرم‎های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دنده‎های مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دنده‎ها را برای راننده فراهم کرده‎اند و شرایط تعویض دنده را راحتر کرده اند. شرکت‎های خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کرده‎اند، نام‎هایی مانند "تیپ‎ترونیک (Tiptronic)، گیرترونیک (Geartronic)، تاچ‎ترونیک (touchtronic)، اسپرت‎ترونیک (Sporttronic) و دستی‎بدون‎کلاچ (clutchless-manual).
12:32  1392/04/25
پاسخ دادن
کاربر: bavard
7

بسیار عالی بود من تیپ ترونیک روی مزدا 3 نیو رو استفاده کردم اما واقعا هیچی مثل دنده دستی و کلاچ نمی شه لذت رانندگی توی دنده عوض کردن هس
23:36  1392/03/05
پاسخ دادن
محمد
19

در جواب sadegh
گیر بکس پراید مزیتی که نسبت به بقیه ماشینا داره دنده هواییشه دیگه .معروفه که.سایپا مطمئن!
16:06  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: rezatech
0

متشکرم
18:17  1392/02/27
پاسخ دادن
کاربر: alireza saboonchi
0

بسیار عالی بود مرسی
11:51  1392/02/20
پاسخ دادن
sadegh
3

لطفا دربارهی گیربکس پراید وهمچنین گیربکس اتومات نیز بگویید
21:19  1392/02/15
پاسخ دادن
کاربر: محسن
6

من تیپ ترونیک رو امتحان کردم
باید بگم کسایی که دوستدار گیربکس های manual هستن به هیچ وجه پیش از امتحان کردن تیپ ترونیک اقدام به خریدن ماشین های با این گیربکس نرن چون توی ذوقشون می خوره
در کل manual چیز دیگریست!
09:56  1392/02/10
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: حیدری
3

پاسخ به: Goyban Bahar
بله. در ضمن دوکاتی، مان و اسکانیا نیز از جمله کمپانی‎های زیر مجموعه گروه فولکس واگن هستند.
08:32  1392/02/10
پاسخ دادن
مجید
2

گروه فولکس‌واگن مالک برندهای: فولکس‌واگن، آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه، ایتال‌دیزاین و دوکاتی است.
11:42  1393/03/05

رضا
0

و جالبه بدونین که سهم اعظمی از گروه فولک واگن فکر کنم 31 % اون مطعلق به شرکت دولتی بانک سرمایه گذاریهای خارجی قطر هستش!
02:47  1393/08/05

کاربر: Goyban Bahar
2

ببخشید سوالم مرتبط با بحث اصلی نبود
ولی گروه فولکس واگن که فرمودید
یعنی همه این شرکت ها زیر مجموعه فولکس واگن هستند؟
حتی آیودی و پورشه؟؟؟
00:16  1392/02/10
پاسخ دادن
مجید
3

بله دادا زیر مجموعه فلکس هستن
11:38  1393/03/05

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
silvershadow 159 نظر
مهربد 67 نظر
اطلاعات خودرو
oMIID 277 نظر
پدرام. 95 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد حسین : فقط مرسدس stirling moss ؛ تمام...!
محمد شریف : ما باید در زمینه واردات خودرو از چندین کشور فعال در این خصوص ایده و الگو بگیریم و سپس بومی سازی کنیم تا متناسب با شرایط کشورمان باشد. نه اینکه جلسه و شورا بگذاریم و از اول بخواهیم چرخ را اختراع کنیم. چرخ اختراع شده و ما باید بنا بر مورد مصرف آن را تغییر اندازه و ... بدهیم. چرا وزارتخانه متبوع و شورای رقابت و ... خودشان را سرگردان و خسته نشان میدهند. کسیکه چیزی نمیداند و یا کم میداند باید از متخصص آن درس و الگو بگیرد و این یک امر طبیعی و خدا دادی است که در فطرت همه انسانها قرار داده است. ولی برخی مدیران اصرار دارند که بگویند ما بهتر و بیشتر ... ولی آخرش چی از آب در میاد ...؟
محمد شریف : این خودروها هستند که به آرنولد ابهت اضافه میکنند. حال اگر شما تصویر آرنولد را در کنار پراید یا سمند قرار بدهید چه چیزی به شما القا میکند؟ ناتوانی و ضعیف بودن در جایگاه اجتماعی... خب می بینیم که نوع طراحی به روز و مدرن می تواند در تغییر رفتارها، دیدگاهها و جایگاه اجتماعی و باورها تاثیرگذار باشد. اگر شما هم در کنار چنین خودروهای ودرنی عکس بگیرید، حتما احساس مثبت به شما منتقل خواهد شد. ولی باید بدانید که ابتدا باید خود را باور و قبول داشته باشید...
رامتین : عزیزان لطفا نخرید. یا اگه واقعا نیاز دارید خواهشا دست 2 بگیرید. آخه خودروی زیر 10هزار کیلومتر نه تنها از صفر کیلومتر بدتر نیست، بلکه مشکلاتشم رفع شده. همین انبارداری هزینه های زیادی برای خودروسازها داره ایجاد میکنه، اگر نخریم بنظرم ورشکست میشند. با اعصابشون بازی کنیم تا بفهمند مردم درکشون بالا رفته. من خودم الان مقداری پول دارم اما میخوام به 100 برسونم و امجی یا خودروی خارجی بگیرم. تا 1 سال هم صبر کنم راضیم. 1 قرون حاضر نیستم بابت خودروی داخلی بدم.
محمد شریف : خودروی فوق که در اختیار نیروی پلیس قرار گرفته چند منظوره است. 1- هماهنگی با ساختمانهای مدرن و لوکس 2- هماهنگی با خیابانها و فضای شهری 3- القای قدرت بالای پلیس به شهروندان و بخصوص توریستها 4- ترساندن متخلفان در رانندگی و سایر موارد و پیشگیری از جرم 5- جذب بیشتر توریست به کشورشان حتی برای دیدن این خودرو 6- ایجاد زیبایی بصری بجای آلودگی بصری در کشورمان 7- ...
khashayar : کوئینگزگ از همشون پر سرعت تر است ویدیو های یوتیوب را نگاه کنید که مردم گزاشتن بعد متوجه میشوید!
محمد شریف : با سلام واردات خودروهای لوکس و غیر لوکس هیچ ارتباطی با هیچ یک از دولتها نداشته و ندارد و دولت فقط بصورت روتین مجوز میدهد وگرنه واردات را گروههای دیگر انجام میدهند. اگر واردات خودرو صد در صد بر عهده دولت باشد آنوقت فاصله طبقاتی و فاصله طولی و عرضی مردم از هم کم میشود و مانند هم و در یک خط بر سر سفره برای تناول روزی می نشینند. کسانیکه میخواهند نظر بدهند باید مطلع باشند که همه چیز در اختیار کامل دولت نیست.
محمد شریف : با سلام برای طراحی خودرو اصلا نیاز به برگزاری جشنواره و فستیوال نیست. این همه خودروی لوکس در خیابانها سالهاست تردد میکنند باید خودروسازان از دیدن آنها ایده میگرفتند و بجای برگزاری جشنواره از طراحی مدرن و نوین خود رونمایی میکردند. جای بسی شگفتی و تاسف است که خودروسازان خودروهای لوکس آسیایی و اروپایی را می بینند ولی مجددا خودرویی مثل دنا یا رانا طراحی میکنند که هیچ شباهتی به نوآوری ندارد. دنا یادآور خودروهای دهه 80 امریکایی است و اصلا طرحی زیبا و جدید ندارد و در بین سایر خودروها غریبه است. مانند کلاغی که خودش را به رنگ طوطی در آورده میماند.
فریبرز : سلام فریبرز فرزانه هستم بسیار زیباست
محمد شریف : بالا بودن هزینه تولید بخاطر چند موضوع اساسی است: 1- قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات کارخانه ها 2- تعمیر نشدن و زیاد از حد کار کشیدن از ماشین آلات 3- نداشتن نیروی کار ماهر و با انگیزه قوی در کار 4- نداشتن ثبات قیمت در مایحتاج زندگی که هر نیروی کاری را کم انگیزه میکند. 5- حمایت نشدن از سوی سیستم مالیاتی، شهرداری، کارگری و انرژی ... 6- انگیزه نداشتن مدیران به جهت نداشتن تخصص در کار مورد نظر برای حمایت و پیگیری رفع موانع و مشکلات 7- تغییرات مکرر مدیران شرکتها و واگذاری مکرر آنها به سایر افراد و نهادها 8- نداشتن ثبات شغلی کارگران 9- برداشت پاداشهای میلیونی برخی مدیران از سود شرکت 10- هماهنگ نبودن فناوری تولید و فناوری مونتاژ خودرو و قطعات آن 11- ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میثم : شنبه چه ساعتی؟ منم میام البته به نظر من بریم م ولیعصر.سازمان تعزیرات. بهتر جواب میگیریم
Dalamper : سلام، رفیق عزیز شما باز برو شکر کن الان وضعیت بهتر شده، همین که اینقدر امیدواری خودش کلی هست، من پارس تندر آبان 93 هستم که 6 تیر تکمیل وجه کردم، تازه من جز اولین های آبان هستم و اگه چند روز زودتر ثبت نام میکردم مهر ماه میشدم، حالا من چی بگم که آذر ماه هم تحویل گرفته و دوستان بعد من هم گرفتن ولی من همچنان منتظرم!!! زمان انتظار ما 93 ای ها 14 ماه از زمان ثبت نام هست، شما که هنوز یک سال هم نشدی، بقیه شو دیگه خودت حساب کن، انشاالله هر چه زودتر ماشین های من و همه دوستان رو تحویل بدن و از دستشون خلاص بشیم.
شاهین : با این وضع گندیده خیارخودرو ما که تکمیل وجه کردیم هنوز برای تحویل ماشین هنوز منتزریم شاید این جمعه بیایی همه دوستانی که هنوز تکمیل وجه نکردن این مشکل برای اونا هم پیش میاد یه سر هم به سایت دیار خودرو مشهد بزنید مشهدیا از ما جلوترن
ساسان : اگر دونبال ظاهر و آپشن هستی هیوندا بخر گرچه پس از مدتی سرو صدای ماشین اذیتت میکنه ولی اگر دنیال کیفیت و اطمینان هستی حتما تویوتا بگیر
بهنامی : سلام دوستان _شیشه دودی تا چند درصد استاندارده؟
عماد : دوستان عزیزی که دو دل هستن عرض کنم که قیمت این ماشین تو چین 38 هزار یوآن هست که پول ایران میشه تقریبا حدود 40 میلیون تومان. بنابراین حتی با فرض ارازن شدن خودرو نهایت 4-5 میلیون ارزون بشه که قرار نیست ورشکست بشید. ازطرفی خیاله ارزونی یه تو ایران یه احتمال بعید چون همیشه بازار تو ایران تمایل به افزایش قیمت نشون داده نه کاهش. دوستان دیگه هم که دو دل هستن و به خودرویه دیگه فکرمیکنن باید ببین چه ایتمهایی برای خرید خودرو دارن کنار هم بزارن و انتخاب کنن.
صادق واثق : سلام من دیروز ماشینم رو تحویل گرفتم ولی متاسفانه دوتا ایراد داره اول اینکه شیشه های عقب تا آخر پایین نمیاد!!! دوم اینکه در سرعت 95 به بالا فرمون میلرزه مدل ماشین ex و امیدوارم این مشکلات راه حل داشته باشه! کسی به این مشکل خورده؟
ناشناس : نه دادا پراید برای اونا شش میلیون تومن درمیاد با کیفیت بسیار بهتر,اگه رفتی کربلا از راننده تاکشیاشون بپرس,مگه عقلشون کمه با 17 تومن پراید بخرن,با 17 تومن کلی گزینه بهتر از پراید و پارس و ال نود ... دارن .
نانا : من دارم مریم جان فوق العاده هم ازش راضی هستم و اصلا با ماشینMVM قابل قیاس نیست چون یه ماشین لوکس محسوب میشه و یه package کامل رو تو یه ماشین جمع و جور داری حتی با حجم موتور پایین شتاب خوبی داره الانم کلی غصه دارم که مجبورم بفروشمش
صادق واثق : سلام من دیروز ماشینم رو تحویل گرفتم ولی متاسفانه دوتا ایراد داره اول اینکه شیشه های عقب تا آخر پایین نمیاد!!! دوم اینکه در سرعت 95 به بالا فرمون میلرزه مدل ماشین ex و امیدوارم این مشکلات راه حل داشته باشه! کسی به این مشکل خورده؟
botL
botR
Logo
فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
استفاده از مطالب سایت 1car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد.