مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده اشتراک یک ماهه سامانه‌پیامکی یک‌خودرو اهداء می گردد.

سؤال این هفته:

خارج شدن دود آبی و سفید از اگزوز خودرو نشانه چیست؟

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95)

راهنمایی: شما می‌توانید با مراجعه به بخش "مقالات خودرو" پاسخ سوال را بیابید.


شما می توانید با مراجعه به صفحه مسابقات با آدرس 1Car.ir/game تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمائید.


با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 95)

 

برچسب : مسابقه , هفته , جایزه , نقد , برنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

25 نظر

کاربر: فاطمه رضائی
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
19:46  1393/11/21
پاسخ دادن
کاربر: کویر
0

دود سفید: از نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است با این حال دود سفید ضخیم می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد و می‌تواند باعث سوختن سیستم خنک کننده موتور شود که این مشکل خود نیز در نتیجه یک مشکل جدی تر مانند سرسیلندر آسیب دیده ،نشت مایع خنک کننده ،بدنه موتور ترک خورده باشد که همگی این تعمیرات هزینه بر و گران هستند. دود آبی: خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است. دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
08:36  1393/11/21
پاسخ دادن
کاربر: hosseinlm
0

خروج دود ابی رنگ از اگزوز: در این صورت موتور دچار روغن سوزی شد و بسته به اینکه در چه حالتی این دود خارج شود یا از لاستیک گاید است و یا از رینگ و پیستون . که اگر در ابتدای روشن کردن و یا در سر گاز دادن دود خارج شد این عیب ناشی از ضعیف و فرسوده شدن لاستیک گاید می باشد در غیر این صورت این روغن سوزی بر می گردد به خرابی رینگ و پیستون است

دود سفید یا همان بخار آب : خارج شدن بخار اب در زمستان از اگزوز خودرو تا حدودی طبیعی میباشد ولی چنانچه از اب سیستم خنک کننده هم کم شود در این صورت عیب اصلی مربوط به سوختن واشر سرسیلندر می باشد که درمواردی با آب روغن قاطی کردن همراه است

23:50  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: reza tm
0

اگر از خودرو شما دود آبی خارج می‌شود یک نشانه روشن و بسیار قطعی است که موتور در حال سوزاندن روغن است و این در زمانی روی می‌دهد که سوپاپ یا رینگ پیستون شما فرسوده بوده و زوغن از آن نشت کند و برای رفع این مشکل باید قطعات متحرک موتور رودوباره چک کنید و این چک کردن باید تا محفظه احتراق ادامه داشته باشد

دود سفید مورد نگران کننده ای ندارد و در اکثر موارد بخاری است که احتمالا در نتیجه ایجاد تراکم طبیعی در داخل سیستم اگزوز پدید می‌آید و این نوع دود به سرعت از بین می‌رود.
با این حال دود سفید ضخیم می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد و می‌تواند باعث سوختن سیستم خنک کننده موتور شود که این مشکل خود نیز در نتیجه یک مشکل جدی تر مانند سرسیلندر آسیب دیده ،نشت مایع خنک کننده ،بدنه موتور ترک خورده باشد که همگی این تعمیرات هزینه بر و گران هستند.
19:44  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: مجید غفوری
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
17:17  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: الهام غفوری
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
17:15  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: سعید باقری
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
16:24  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: سیدرضا اطیابی
0

دود آبی:

خروج دوی به این رنگ از سیستم اگزوز معنایی نمی تواند داشته باشد مگر،سوختن روغن موتور درون محفظه احتراق.
توجه!
در صورتیکه دود خروجی از اگزوز خودرو به رنگ آبی بود حتما در ابتدا سطح روغن موتور را چک نمائید.در صورت پایین تر بودن میزان روغن از حد مجاز حتما به روغن درون موتور بیافزایید تا از خطات جدی که نداشتن روعن میتواند برای موتور اتومبیل بوجود بیاورد جلوگیری کنید.

دلایل:
1.شکستن رینگ پستون
2.خراش برداشتن دیواره سیلندر
3.شکستگی و یا خرابی در بوش سوپاپ



دود سفید:

دود سفید را باید جدی گرفت!
شایع ترین احتمالی که در زمان خروج دود سفید از اگزوز ممکن است وجود داشته باشد،سوختن مایع خنک کننده موتور درون محفظه احتراق است که در این زمان به قول مکانیک ها خودرو آب روغن غاطی کرده!در این زمان ابتدا سطح مایع خنک کننده را چک کنید و در صورت کم شدن به آن بیافزایید.عیب دیگری که ممکن است مسبب بوجود آمدن دود سفید باشد سوختن روغن هیدرولیک درون گیربکس خودروست.
مشاهده دود سفید در صبح و مخصوصا سرد بودن هوا طبیعی است؛اما در صورت گرم شدن و ادامه این روند مسئله از جایی دیگر است.
...
16:20  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: ارش غفوری
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
14:35  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: امین غفوری
1


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
14:34  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: روح انگیز صمدی خانقاه
0


1- دود ابي :خروج اين دود نشان دهنده ان است كه روغن در موتور در حال سوختن است خراش يا شكسته

شدن رينگ پيستون ها اسيب ديدن سيلندرها خراب شدن سوپاپ ها يا كاسه نمدهاي سوپاپ از دلايل ان

است در اين حالت بايد هرگز نگذاريد سطح روغن موتور پايين تر از سطح عادي برسد زيرا صدمات جبران ناپذيري

به موتور خودرو ميزندو بايد هميشه به ان روغن اضافه كنيد در اين حالت احتمالا بايد رينگ هاي پيستون يا

پيستون و بالشتكهاي سوپاپ ها را تعويض كنيد يا به عبارت ديگر موتور را تعمير كنيد



2-دود سفيد :نشان دهنده ان است مايع خنك كننده يا روغن هيدروليك در حال سوختن است اگر مايع خنك

كننده در حال سوختن باشد دليل ان وجود نشتي در واشر سر سيلندر و يا وجود ترك در ان است و چاره ان باز

كردن سر سيلندر و تعويض واشر سر سيلندر است و اگر روغن هيدروليك ميسوزد موتور در حال مكيدن ان از

طريق لوله از گيربكس است
14:31  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: senko
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
03:12  1393/11/20
پاسخ دادن
کاربر: حسین اکبرپور نیاسر
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.

در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
21:01  1393/11/19
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
16:10  1393/11/19
پاسخ دادن
کاربر: emad 99
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.
در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.
13:18  1393/11/19
پاسخ دادن
کاربر: سیامک آتاکیشی پور
2

اگر از خودرو شما دود آبی خارج می‌شود یک نشانه روشن و بسیار قطعی است که موتور در حال سوزاندن روغن است.
دود سفید مورد نگران کننده ای ندارد و در اکثر موارد بخاری است که احتمالا در نتیجه ایجاد تراکم طبیعی در داخل سیستم اگزوز پدید می‌آید و این نوع دود به سرعت از بین می‌رود.
11:13  1393/11/19
پاسخ دادن
کاربر: علی عابدین پورجعفری
0

دود سفید:
دود سفید را باید جدی گرفت!
شایع ترین احتمالی که در زمان خروج دود سفید از اگزوز ممکن است وجود داشته باشد،سوختن مایع خنک کننده موتور درون محفظه احتراق است که در این زمان به قول مکانیک ها خودرو آب روغن غاطی کرده!در این زمان ابتدا سطح مایع خنک کننده را چک کنید و در صورت کم شدن به آن بیافزایید.عیب دیگری که ممکن است مسبب بوجود آمدن دود سفید باشد سوختن روغن هیدرولیک درون گیربکس خودروست.
مشاهده دود سفید در صبح و مخصوصا سرد بودن هوا طبیعی است؛اما در صورت گرم شدن و ادامه این روند مسئله از جایی دیگر است.

دلایل:
1.سوختن واشر سرسیلندر
2. ترک خوردگی سرسیلندر و یا بلوکه موتور
3.سوختن روغن هیدرولیک گیربکس
-----
دود خاکستری مایل به آبی:

خروج دوی به این رنگ از سیستم اگزوز معنایی نمی تواند داشته باشد مگر،سوختن روغن موتور درون محفظه احتراق.

در صورتیکه دود خروجی از اگزوز خودرو به رنگ آبی بود حتما در ابتدا سطح روغن موتور را چک نمائید.در صورت پایین تر بودن میزان روغن از حد مجاز حتما به روغن درون موتور بیافزایید تا از خطات جدی که نداشتن روعن میتواند برای موتور اتومبیل بوجود بیاورد
09:38  1393/11/19
پاسخ دادن
کاربر: سام
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.

Read more: http://1car.ir/ns-6201#ixzz3R4odsbIy
19:47  1393/11/18
پاسخ دادن
کاربر: nima
0

روغن سوزی خودرو و گرفتگی فلتر هوا ناشی از سوختن و یا نیم سوز بودن واشر سر سیلندر آب به همراه روغن سوخت میشود
16:34  1393/11/18
پاسخ دادن
کاربر: vahideh
0

ممکن است از قسمت جلو یا عقب خودرو دود خارج شود که در هر دو صورت نشانه خوبی نیست. در این گونه موارد، معمولاً اگزوز دودهایی رنگی متساعد می‌کند تا شما را متوجه وجود یک مشکل بکند. در این قسمت به معنای دودهای رنگی اشاره می‌شود:

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
16:03  1393/11/18
پاسخ دادن
کاربر: majidabhari
0

دود آبی:
چنین دودی معمولا رایحه‌ای مانند نان برشته سوخته شده دارد. در این حالت باید سطح روغن را در موتور کنترل کرده و در صورت پایین بودن میزان آن، باید روغن اضافه کرده تا به سطح عادی برگردد. هرگز اجازه ندهید سطح روغن موتور از میزان معین پایین‌تر آید چون در این‌صورت موتور لطمه و آسیب کاملا جدی می‌بیند. برای پی بردن و تشخیص اینکه رینگ‌های پیستون و یا خود پیستون خراب هستند یا نه، باید آزمایش کمپرس پیستون را انجام داد که در صورت پایین بودن فشار و کمپرس، وجود چنین عیوبی قطعی است.
دود سفید:
اگر دود، مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد اصطلاحا به آن دود شیرین می‌گویند و اگر فقط بوی سوختگی باشد مربوط به سوختن مایع هیدرولیک گیربکس است. در این وضعیت ابتدا باید سطح مایع خنک‌کننده را کنترل کرده و پس از آن اقدام به کنترل روغن هیدرولیک داخل گیربکس کرد. چنانچه سطح مایع خنک‌کننده پایین‌تر باشد و یا موتور بیش از حد گرم شود و درجه حرارت آن بالاتر از حد نرمال باشد باید آزمایش فشار را انجام داد تا مشخص شود که آیا سیستم خنک کننده قادر به حفظ و تحمل فشار بوده یا خیر؟ چنانچه سیستم نتواند فشار را تحم
14:45  1393/11/18
پاسخ دادن
کاربر: اسد123
0

بااهداسلام -خدا قوت ---خارج شدن دود آبی نشانه آنست که روغن درموتور درحال سوختن است . وخارج شدن دودسفید نشان دهنده آنست که مایع خنک کننده ویاروغن هیدرولیک در حال سوختن است . موید وموفق باشید.
14:36  1393/11/18
پاسخ دادن
کاربر: ستاره
0

خروج دود آبی رنگ به‌معنای آن است که روغن در موتور در حال سوخته شدن است.
دلایل آن می‌تواند ناشی از خراش برداشتن یا شکسته شدن رینگ‌های پیستون، زخمی شدن یا آسیب دیدن سیلندرها و بالاخره خراش برداشتن هادی سوپاپ‌ها و یا کاسه نمدهای مربوط به هادی‌های سوپاپ‌ها باشد.در صورت مشاهده خروج دود سفید باید گفت وضعیت بسیار جدی‌تر است چون نشان‌دهنده آن است که مایع یا ماده خنک‌کننده و یا روغن هیدرولیک در حال سوختن است.
اگر دود مربوط به سوختن ماده خنک‌کننده باشد دلیل آن احتمالا وجود نشتی در واشر سرسیلندر و یا وجود ترک در سرسیلندر است و اگر دود مربوط به سوختن روغن هیدرولیک باشد که مربوط به گیربکس بوده و دلیل آن این است که موتور از طریق یک لوله خرطومی وکیوم مشغول مکیدن روغن هیدرولیک موجود در گیربکس است.

13:29  1393/11/18
پاسخ دادن
کاربر: علی.ط
0

معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است.
دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است.
13:29  1393/11/18
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
0

دود آبی: معنای دود آبی این است که روغن از مسیر معین خودش در داخل موتور خارج شده است و به همراه بنزین در حال سوختن است. البته می‌توانید مرتب روغن سر ریز کنید تا واشر سرسیلندر نسوزد (و این خطر وجود خواهد داشت که خساراتی جدی به موتور وارد شود) ولی عاقلانه‌ترین کار این است که اتصالات فرسوده یا قطع شده را تشخیص بدهید و آن‌ها را تعمیر کنید.

دود سفید: دود سفید نشانه این است که آب یا ضد یخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. در این مورد هم می‌توانید باز اضافه کردن آب یا ضد یخ به رادیاتور، از جوش آوردن موتور جلوگیری کنید ولی عاقلانه‌ترین کار این است که در اسرع وقت به تعمیرگاه بروید. اگر دود از زیر کاپوت خارج می‌شود، به معنای این است که به خروج دود سفید از اگزوز بی‌توجهی کرده‌‍‌اید و حالا موتور جوش آورده است.
10:09  1393/11/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 سفید : S3 معروفه به تویتا چینی، یه خودرو کم استهلاک و اقتصادیه، صندوق عقبش ۶۰۰ لیتر جا داره که خیلی عالیه مثلا لاماری ۴۸۰لیتر،هایما اس۸؛ ۳۴۰ لیتر حجم صندوق دارن یا حتی تی۵ فرداموتور که یک شاستی بلند بزرگه ۵۱۵لیتر حجم صندوقشه. تعلیقش فوق العاده نرمه، وزنش کمه، مصرفش کمه، نگهداری خاصی نمیخواد مخصوصا که موتورش تنفس طبیعیه که با توجه به بنزین داخل ایران که اکتانش ۸۷ هست موتور تنفس طبیعی یه مزییته.
S3 سفید : دوستان ، یه چیزی من مطلع شدم که قبلا هم شنیده بودم : شرکت ۹۰ روز کاری (یا ۴۵ یا ۱۵ یا ...) را از تاریخ قرارداد محاسبه نمیکنه بلکه از تاریخ تکمیل وجه حساب میکنه ، اگه میخواین بدونید تاریخ پایان ۹۰ روزتون و شاسی شدن خودروتون کی هستش برید داخل همون صفحه پیگیری وضعیت خودرو مشتری، داخل اون جدولی که چک ها رو ثبت کردن تاریخ پرداخت رو نگاه کنید(برای اقساطی ها منظور چک های اقساطه و برای نقدی ها هم منظور آخرین چکه) از اون تاریخ ۹۰ روز کاری بشمارید(پنج شنبه ها هم حسابه). خود من قراردادم ۱۵ آبان بود، تاریخ تکمیل وجه یا همون تاریخی که بعنوان تاریخ پرداخت چک های اقساطم در صفحه پیگیری ثبت شده بود ۷ آذره، ۲۷ اسفند هم شاسی شدم که میشه دقیقا ۹۰ روز کاری.
رضا : با سلام نیسان منم همینجور شما چه راهی براش پیدا کردین ممنون راهنمایی کنید مدل ۹۲ از سرعت ۷۰ به بالا میلرزه رینگ جلو عوض کردم بالانس کردم گاردن چک کردم ولی لرزش داره بازم
سعیدs5 : داداش من ثبت نام شهریورم شاسی نشدم هنوز
تورم : اینجا ایران است ..
پیام : بچه ها خواهشا 1403.2.8همه شرکت کنید تا به یه جواب برسیم 10 صبح
پیام : عالیه حتما من هستم بریم.
تارااتومات : دیگه یهو میکردنش پیش فروش هم خیال خودشونو راحت میکردن هم ماها رو وگرنه این دیگه چه مدل فروش فوری هست هممونو دست انداختن الکی پولمونو دادیم دستشون به امان خدا معلومم نیست کی ماشین و تحویل بدن
علی : داداش عجله نکن هر چی بیشتر صبر کنی سود تاخیرت بیشتره من خودم ۳۰ ملیون سود تاخیر گرفتم دیر ترهم میدادن خوشحال تر میشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : جاسوس پست
فرهاد : دلال ها ناله میکنن چون سود شون کم شده برید سر چهار راه ها نیرو و کارگر بیارید جهت تجمع شما ها پول دارین خرج کنید شاید جواب بده😂😂
علیرضا : بیست و چهارم فروردین یا اسفند؟؟؟
سورن تک اسفند : یه مدت بعداز تحویل خودرو بهتون پیام میاد یا زنگ میزنن میری نمایندگی یه حواله بهت میدن میری بانک میگیری شانسی احتمال داره ده روز بعد یا دوماه بشه. شخصا یه ماشین تبدیل زدم سرانه منو بعداز شصت روز دادن
پارس : سلام قیمت خودرو پایین آووردن نگران نباشید پارس xup,372،،
جناب 207 : اگر برای همه امده باشه باید قبلش اطلاع رسانی از طریق پیامک به همه انجام بشه که فلان تاریخ شما میتونی تغییر رنگ انجام بدی و ظرفیت محدود هست نه بدون اطلاع رسانی
علی رضا تنها : خنده داره،بجای سواری ،ماشین تجاری بدن؟اگه گفته بودی رانا یا 207 شاید کسی باور می‌کرد
دوگانه : شما داری ادرس بد میدی به مردم ،خدارو شکر کن که گرون نکردن ،نه این که بیای حساب کنی کی چه قدر سود کرده،بقیه گیج کنی ،اگه اونجوری حساب کنی من مرداد 1402تحویل گرفتم 218 تک
سیروان : مال شما ارتقا یافته ست خودش اون واسه دنده ای سقف فلز قیمت قدیم.
پارس سال زمستون : ما اواخر سال 401 طرح یکپارچه با قیمت 165 ملیون ثبت نام کردیم بهار 402 قیمت رفت 180 تابستون 402 قیمت شد 202 ملیون اوایل پایز229 تومن وسط پاییز قیمت شد 256 ملیون چند هفته بعد شد 279 تومن اوایل زمستون شد 294 ملیون تو یک سال چندین بار تغیر قیمت داشتیم . ما به امید 165 ملیون ثبت نام کردیم نه 450 ملیون . کدوم کشوری یه جنسی رو تو یک سال ده بار افزایش قیمت میدن ؟ این واقعا حق ما نیست فراخوان ما باید پاییز میومده زمستون تحویل میگرفتیم ولی یک ماه از سال جدید میگزره باز پیامک نیومد برا بعضی ها هم که اومده با قیمت بهار امثال خدایی خیلی بی انصافیه من خواهش میکنم فردا حضور داشته باشید که به قیمت زمستون بدن بهمون نه بهار تا الانم 10 بار افزایش قیمت دادن به 300 رسوندن اشکال نداره همون 300 تومن بدن بیشترش نکنن منتظر حضور همه با غیرتا هستیم که حقمونو بگیریم نزاریم پایمال بشه یاحق