معرفی رانندگان فرمول 1 (آدریان سوتیل و گیدو ون در گارد)

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

آدریان سوتیل (Adrian Sutil)

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

روز تولد: 21 دی 1361

محل تولد: آلمان - استاربرگ

قد: 184 سانتی متر

وزن: 75 کیلوگرم

تیم فعلی: فورس ایندیا

تیم های پیشین: میدلند، اسپایکر

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ فورس ایندیا (VJM06) هفتم 6 12
مالزی-اسپانگ 24 مارچ فورس ایندیا (VJM06) حذف - 8
چین-شانگهای 14 آپریل فورس ایندیا (VJM06) حذف - 13
بحرین-بیک 21 آپریل فورس ایندیا (VJM06) سیزدهم - 6
اسپانیا-کاتولونیا 12 می فورس ایندیا (VJM06) سیزدهم - 13

"آدریان سوتیل" از جمله رانندگانی است که در نوجوانی قدم در مسیر مسابقات اتومبیلرانی گذاشت. او در سن 14 سالگی کارتینگ را تجربه کرد. پس از آن به تیم فرمول فورد پیوست و توانست تمامی مسابقات را از خط 1 شروع کنند و پیروز هر دوازده مسابقه شود. در ادامه، بعد از این که یک سال در تیم فرمول بی ام و رانندگی کرد و موفقیت چندانی کسب نکرد، در فصل دوم توانست کلاس مسابقات فرمول 3 اروپا را در مقام دوم پشت سر دوست صمیمی اش "لوئیس همیلتون" به پایان برساند. "سوتیل" در سال 2006 پس از آن که قهرمانی رقابت های فرمول 3 ژاپن را کسب کرد، مورد توجه تیم فرمول یک  اسپایکر قرار گرفت. راننده آلمانی، اولین گرندپری خود را در استرالیا و در سال 2007 تجربه کرد. او در این مسابقه جایگاه هفدهم را کسب کرد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

نقاط ضعف و قوت

"سوتیل" ذاتاً علاقه زیادی به سریع بودن دارد و اغلب در دورهای تعیین خط، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. البته برخی او را راننده ای خطرناک می دانند، چراکه چند باری باعث ایجاد تصادفات شدید شده است.

اوج حرفه

او در سال 2009 توانست رکورد سریع ترین دور گرندپری ایتالیا را به نام خود ثبت کند.

دوران افول

بعد از اینکه در گرندپری موناکو در خط هجدهم مسابقه را آغاز کرد، توانست در اواخر این رقابت خود را به رده چهارم برساند (بهترین نتیجه ای که تا آن زمان کسب کرده بود)؛ اما اتفاقات دست به دست هم دادند و او توسط "کیمی رایخونن" از مسیر و در نهایت از مسابقه خارج شد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

جملات به یاد ماندنی از "سوتیل" و در رابطه با وی

- "می خواهم توانایی های خودم را در پیست به همه نشان بدهم. چیز زیادی نمی خواهم. حس بسیار بدی است که همیشه جز آخرین نفرات باشید، درحالی که می خواهید خودتان را به اثبات برسانید، اما خودرو بیشتر از این توانایی ندارد."

"کولین کولس" مدیر سابق تیم اسپایکر: "او جوان با استعداد و آینده داری برای تیم ما محسوب می شود، اما باید واقع گرا باشیم و توان خودروهای خود را در نظر بگیریم. ما دائماً در تلاشیم که بیش تر روی خودروها کار کنیم. تیم می داند که باید خودروی بهتری در اختیار  "آدریان" قرار بدهیم تا بتواند با سایر تیم ها و رانندگان برتر رقابت کند. مطمئن هستم که او در آینده  رقیب سرسختی برای رانندگان و "لوئیس همیلتون" خواهد بود."

حاشیه

او "خورخه سوتیل" پسر ویلون نواز اروگوئه ای است و خود او نیز پیانیست بسیار مستعدی است. قبل از این که با کارتینگ آشنا شود، قرار بود که در کنسرت های پدرش شرکت کند و پیانو بنوازد.

 

گیدو ون در گارد (Giedo Van der garde)

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

روز تولد: 5 اردیبهشت 1364

محل تولد: هلند - رن

تیم فعلی: کاترهام

تیم پیشین: باوا آداکس تیم - کاترهام ریسینگ

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ کاترهام (CT03) هجدهم - 21
مالزی-اسپانگ 24 مارچ کاترهام (CT03) پانزدهم - 22
چین-شانگهای 14 آپریل کاترهام (CT03) هجدهم - 21
بحرین-بیک 21 آپریل کاترهام (CT03) بیست و یکم - 20
اسپانیا-کاتالونیا 12 می کاترهام (CT03) حذف - 18

با وجود این که "گیدو ون در گارد" تجربه زیادی در رانندگی در مسابقات مطرح جهانی داشته است، اما فصل 2013-2014 اولین فصل حضور وی در فرمول 1 است. کسب جایگاه 15 در دومین گرندپری فصل بهترین نتیجه ای است که تا حال در این رقابت به  دست آورده است.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

نقاط ضعف و قوت

همان طور که اشاره شد، "ون در گارد" تجربه کافی در رقابت های جوانان داشته است، اما چهار سال حضور در GP2 و نزدیک نشدن به قهرمانی از نکات منفی کارنامه حرفه ای او محسوب می شود. با این حال او توانست در سن 27 سالگی به سرعت خودش را به اثبات برساند و در فرمول 1 جایگاهی بدست آورد.

اوج حرفه

او در سال 2008 و در رقابت های فرمول 3.5 رنو، قهرمانی را در حضور رانندگانی چون "چالرز پیک" از آن خود کرد.

دوران افول

در مسابقات GP2 سال 2010 درخشش هم تیمی او "سرخیو پرز" باعث شد تا او کمتر در کانون توجه قرار گیرد و در ادامه نیز یکی از مسابقات تست تیم "ویرجین" را از دست داد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

جملات به یاد ماندنی از "ون در گارد"

"بهترین ضرب المثل آلمانی که شنیده ام این بود "اگر نتوانی چیزی را به اشتراک بگذاری، هیچ وقت نمی توانی آن را دو برابر کنی".

حاشیه

روی کلاه ایمنی "گیدو" خطوط سفید و مشکی به سبک کتاب های کمیک نقش بسته است، خطوطی که یادآور کتاب های کمیکی است که پدرش در کودکی برای او خریده است.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , ون , در , گارد , آدریان , سوتیل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: Goyban Bahar
0

خسته نباشید و ممنون از شما
علی دادرس عزیز برای دیدن پست مسابقه در صفحه اول سمت چپ روی قسمت مسابقه برید
08:49  1392/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
0

سلام. چرا پست مربوط به مسابقه حذف شده؟؟
15:33  1392/02/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام خیر روی پرداخت وجه مونده
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟
متین : ثبت نام چه ماهی بودید؟ من اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز نیومده
علیرضا 207اتومات پانا تحویل دی : برای من سوال بود چرا رنگ مشکی رو مشکلی به اشتباه تایپ کردی تا الان تصحیحش نکردی داداش 🤔😂😂
علی اهواز : با شماره 02182272727 داخلی صفر رو بگیر بهت میگه که مشکل از کجاست
دنا 6 دنده دیماه : سلام اره 25 وفیزیک پلاک 28 منتظرم بیاد نوشته حمل خودرو به نمایندگی
افسوس : من الان خودرو نیاز دارم، شمایی که نمیتونی جوابگو باشی چرا نمیزاری واردات آزاد باشه، هر چند وقت یه با یه دو تا ماشین میزارن برا فروش کسی صداش در نیاد
رادوین : دوستان ما دوگانه آذر ماه مرحله اول رو ریختیم دعوتنامه هفته چهارم آذر قرار بود بیاد برای کسی تبدیلی اومد؟
سیاوش : مرسی ممنونم دمت گرم
a : منظورتون ابانه؟ذ