چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

اولین نشانه از وجود مشکل در سنسور اکسیژن این است که "چراغ چک" خودرو روشن می‌شود. با یک دیاگ ساده می‌توانید متوجه بشوید که سنسور اکسیژن خراب شده است و نیاز به تعویض دارد. بسته به نوع و مدل خودرو، ممکن است 2 تا 4 سنسور اکسیژن روی سیستم اگزوز آن سوار شده باشد. ممکن است 1 یا 2 سنسور قبل از مبدل کاتالیستی و یا احتمالاً 1 یا 2 سنسور بعد از آن قرار گرفته باشد. دیاگ زدن مشخص خواهد کرد کدام یک از سنسورهای اکسیژن از کار افتاده‌اند.

 

مرحله اول

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

سنسور اکسیژن را پیدا کنید. برای این کار باید دنبال قطعه‌ای بگردید که شبیه شمع یه نظر می‌رسد و از لوله اگزوز بیرون زدن است. این قطعه دارای یک رابط الکتریکی است که به آن متصل است.

 

مرحله دوم

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

اتصال الکتریکی را قطع کنید. یک پیچ‌گوشتی دو سو را در محل اتصال سوکت‌ها فشار بدهید و آن‌ها را از هم جدا کنید.

 

مرحله سوم

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

با استفاده از آچار تخت سنسور اکسیژن را باز و آن را از اگزوز جدا کنید. بیشتر سنسورهای اکسیژن با آچار تخت 7 یا 8 باز می‌شوند.

 

مرحله چهارم

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

سنسور اکسیژن جدید را با سنسور کار کرده مقایسه کنید. اگر سنسور جدید سوکت ندارد و فقط به همراه سیم ارائه شده است، باید کار کوچکی انجام بدهید:

- سوکت قدیمی را از سنسور کارکرده جدا کنید. سر سیم‌ها‌ را لخت کنید و با استفاده از ترمینال برق آن را به سنسور جدید وصل کنید.

- اتصالات را با استفاده از چسب برق بپوشانید.

- به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید تا متوجه بشوید کدام سیم‎‌ها را باید به همدیگر وصل کنید.

 

مرحله پنجم

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

سنسور جدید را سر جایش قرار بدهید و با استفاده از آچار تخت آن را سفت کنید. سنسور را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سنسور را بیش از حد سفت نکنید چون ممکن است سیم‌ها قطع بشوند.

 

مرحله ششم

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

اتصال الکترونیکی را بر قرار کنید.

 

مرحله هفتم

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

سوئیچ را باز کنید ولی خودرو را روشن نکنید. از اسکنر عیب‌یاب یا دستگاه دیاگ استفاده کنید تا بتوانید کد سنسور را از روی کامپیوتر خودرو (ECU) پاک کنید.

 

مرحله هشتم

چگونه سنسور اکسیژن را تعویض کنیم؟

خودرو را روشن کنید. بلافاصله تفاوت را احساس خواهید کرد.


منبع

WikiHow

برچسب : سنسور اکسیژن , ECU , کامپیوتر خودرو , سیستم اگزوز , مبدل کاتالیستی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

297 نظر

شاهان
0

سلام،دوستان من پارس ۹۴با ایسیو ssat دارم مشکلی ک داره دستگاه میزنم میگه موتور پله ای بالای ۱۰۰تا عوض کردم حتی به قیمت بالا کروز گرفتم بدتر خفه کار کرد با کروز.میشه راهنماییم کنید ممنون.
مشکل اینه که یا دور موتور بین دنده پایین نمیاد .نوسان که همیشگیه،یا گاز رو ول میکنی یکم گاز میخوره یهو کله میکنه باز گاز میخوره
07:31  1402/10/21
پاسخ دادن
mahan
0

سلام دوستان من مدارک دستمه ولی ماشین و تحویل ندادن امروز جریمه شدم پیامکش اومده۱مالک محترم خودرو به شماره شخصي ايران 20 ــ 336س47 از سامانه دوربین ب از خر کمر دوم-3615 شهرر ورام در تاریخ 1402/01/06 07:10:52 تخلف تجاوز از سرعت مجاز (تا سي كيلومتر در ساعت) دریافت و در حال بررسی می باشد. پلیس راهور فراجا نظرتون چیه؟
19:26  1402/01/06
پاسخ دادن
علی
0

کوییک معمولی ۹۰۰کیلومتر کارکرده چراغ چک روشن شده
علتشم سنسور اکسیژنه ولی هیچ نمایندگی نداره وجوابگو هم نیستن
15:45  1402/01/06
پاسخ دادن
مسعود
0

درود. مشکل من باز کردن سنسور اکسیژن ۲۰۶ که یک دنباه فلزی دور سیمهاش هست و امکان رد کردن اچار بکس رو میگیره بخاطر رادیاتور و قطعات دیگه هم امکان اچار فرانسه نیست اینو چطور میشه باز کرد.م
09:04  1401/09/24
پاسخ دادن
پوریا
11

سلام من یه ۲۰۶تیپ۲مدل۸۸فرانسه دارم گاهی اوقات موتور یهو تک کار میکنه و گاز نمیخوره و بعد چند دقیقه درست میشه سنسور اکسیژنو شبیهه سازی کردم ولی بازم این مشکل براش پیش اومد .تورو خدا بگین چیکار کنم اصن سردرگمم ..ماشین تو اون حالتها کپ میکنه و تک کار میکنه ولی خاموش نمیشه و دوباره بعد چند دقیقه درست میشه
12:01  1401/02/16
پاسخ دادن
علیرضا
2

سلام
احتمالا مشکل از ایسیو هست
یا شاید هم سیم کشی
14:33  1402/05/21

علی
0

سلام
من خودرووانت باردارم توی سرعت 80به بالا ریپ میزنه
13:16  1401/01/23
پاسخ دادن
برومند
0

من تیبا ۲ دارم سنسور اکسیژن تعویض کردم دوباره چراغ چک روش و ماشین تو سرعت ریپ میزنه دلیلش چیه..........
21:44  1400/12/01
پاسخ دادن
غلامعلی
0

سلام
موتور تندر را شستم چراغ چکش روشن شد روز بعد دیاگ زدم چراغ حذف شد ولی مصرف بنزین بالاست ۱۱ تا ۱۲ است علت چیست؟
شمع ها را هم عوض کردم فیلتر بنزین را هم عوض کردم ۴۰۰ هزارتومانی خرج کردم ولی هنوز مصرف بنزین بالاست حدود ۱۲. است علت چی هست؟
10:18  1400/07/12
پاسخ دادن
ساجد
0

سلام من یه پژو 405 دارم سنسر اکسیژن خراب شده بود هالا هر سنسری عوز کنن رو همون مصرف زیاد بنزین داره با دود اکزوز چه باید بکنم
05:35  1400/04/02
پاسخ دادن
صادق
0

سلام منم همین مشکل رو داشتم ۶ سال پیش ، یک سنسور عوض کردم بازم چک روشن شد گفتن سنسور خرابه ، یکی دیگه عوض کردم بازم بعد چند روز چک روشن شد ، رفتم اراک پیش یه استاد جوان ولی کاربلدی بود گفت این مشکل کامپیوتری داره ، یه برنامه نصب کرد حل شد
18:04  1400/03/19
پاسخ دادن
احمد فتحی
0

ببخشید ادرس و یا شماره تلفن طرف رو می نویسید منم چندبار سنسور اکسیژن عوض میکنم بدرد نمیخوره
21:42  1402/12/08

0

سلام من پراید دارم چه مدل سنسورخوبه بخرم
13:07  1399/11/18
پاسخ دادن
علی گچسارانی
17

سلام دوستان من هم پراید 84دارم تو سربالایی جون نداره وچراغ چک هم همیشه روشنه و دستگاه عیب یابی هم گذاشتم میگن سنسور اکسیژن خراب است ولی سنسور هیچ ربطی به بی جونی خودرو ندارد اگر کسی استاد واقعی است کمک کنه
01:39  1399/11/03
پاسخ دادن
سعید
0

اتفاقا ربط داره داداش چون‌ماشینت مدل پایینه یه سنسور اکسیژن داره سوکتشو در بیار درس میشه سوکت سنسور اکسیژنو در بیار آزاد بزارش
19:16  1400/09/11

محمد
0

سلام ببخشید ماشینم پراید یورو۴ هست .سنسور بالا مشکل داره و خطا میده میشه سنسور پایین رو به بالا وصل کنم و سنسور پایین را ازمدار خارج کنم.یا کلا سنسور بالا را ازمدار خارج کنم!؟
17:49  1399/08/28
پاسخ دادن
Maxima
15

دوست عزيز به نظر بنده منظور از سانتافه مدل جديد آن است كه از موتوز 3300 معولي و يا توربو بهره ميبرد. اگر به وزن خودرو هم دقت كني بسيار بالاست و با اين قيمت ماشين هاي بهتري مي توان خريد
17:27  1394/02/25

m.m
9

اولا هاوال متورش توربو هست و سانتافه2400 تنفس طبیعی!
در ثانی همین سانتافه با موتور2000 توربو حدود250 اسب تولید میکنه که به دلایلی توی ایران این موتور موجود نیست!
شتاب هم یکی از ملاک های کند بودن یا نبودن ماشین هست وگرنه این همه کمپانی بیکار نبودن سر بحث موتور و کمترین شتاب بدست اومده باهم رقابت نمیکردن!
با این حال سانتافه خیلی گزینه با ارزش تری هست نسبت به h8 هم اپشن و هم خدمات و بازار فروش!همینطور امتحان خودشم پس داده!
13:40  1394/12/06

بی
0

ها کاکو
20:58  1401/08/08

علیرضا
0

سلام ۴۰۵ معمولی دارم ریمپش کردم ماشین خیلی بیشتر راه میرفت الان بعد ۱ ماه ماشین دنده ۵ ۱۴۰ بیشتر نمیره هر جا که میبرم نمیدونن مشکلش چیه .ممنون میشم اگه راهنماییم کنیین
18:20  1399/08/09
پاسخ دادن
اصغر
0

سلام من پژوه ۴۰۵ دارم مدل ۸۵ خیلی هم ازش راضی ولی از مکانیک ناراضی چون اکثریت مکانیک تعویض کارند خودم مکانیک نیستم راننده پا یکم جاده خودم کارهای ماشینم را انجام میدهم خوش رکاب با ۴۵۰ هزار کارکرد تعمیرکار نداریم اینا همه تعویض کار خرج میزنند به ما با این گرانی
20:57  1399/08/01
پاسخ دادن
فریبرز
28

سلام وقت بخیر من یک پژو پارس ۹۴ دارم چراغ چکش روشن شد رفتم دیاگ زدم گفتن سنسور اکسیژن پایین هست رفتم خریدم عوضش کردم دوباره چراغ چکش روشن شد همون خطای سنسور اکسیژن بود تعمیر کار اینسری گفت کاتالیست رو عوض کن رفتم کاتالیزور رو هم عوض کردم دوباره همین خطا رو داد رفتم ecu رو هم چک کردم مشکلی نداشت ۱هفته درگیر این مشکل هستم نمیدونم چکار کنم لطفا‌" راهنمایی بفرمایید
01:04  1399/05/16
پاسخ دادن
Amir
0

سلام من یه سنسور اکسیژن به مدل 0258006028 دارم ولی ماشینم سنسوری که روشه به مدل 0258006027 هست یعنی فقط عدد اخریش فرق داره ایا مشکل داره اونی که یه شماره بالاتره رو روش ببندم؟!
در ضمن ماشین 206 تیپ 2 هست اونم مدل 83
ممنون میشم جواب بدین🌹
13:45  1399/05/10
پاسخ دادن
احسان
0

حتی در حد اماتورم نبود توضیحات بلد نیستین اطلاعات اشتباه ندیدن من کارم اینه کاملا مسخره و اشتباه بود
13:51  1399/03/29
پاسخ دادن
محمد
0

سلام
خطای سنسور اکسیژن پایین دست به منزله ی ایراد کاتالیست هست
23:03  1399/03/16
پاسخ دادن
ابراهیم
24

سلام من یه پراید مدل 88 خریدم با 45000 کارکرد به نظر شما ایا تسمه تایمش رو عوض کنم در صورتی که هیچ ایرادی نداره
18:35  1393/09/26

اکبر
0

با سلام نیسان ۸۹ دارم ماشین رو گاز درست کار نمیکنه همش خاموش میشه
لطفا راهنمایی کنید
14:16  1399/03/16
پاسخ دادن
حسین
0

سلام..پژوپارس مدل۸۱سنسور اکسیژن داره..اگه داره راهنمایی کنید سوکتش کجاس..ممنون
02:16  1399/02/22
پاسخ دادن
مهران
0

سلام. اره داره.سوکتش سبز هست.سیم بلند. پایین و جلوتر از باطری.یعنی پشت چراغ سمت راننده.دوتا سوکت بهم وصلن به رنگ سبز.
12:17  1403/01/09

مجتبی ذ
0

باسلام خدمت دوستان
من دیروز سنسور اکسیژن پایین ۲۰۶ تیپ پنج رو عوض کردم امروز باز خطا سنسور اکسیژن پایین میده!!! بنظرتون باید چیکار کنم مشکل از کجا میتونه باشه!؟ ممنونم میشم راهنمایی کنین.
10:46  1399/02/19
پاسخ دادن
محمد
0

سلام ۴۰۵ دوگانه دارم . وقتایی ک دور موتورو میبرم بالا بعد این که دور موتور میاد رو ۳۰۰۰ ماشین ریپ میزنه . میزنم رو بنزین درست میشه اما رو گاز دوباره ریپ میزنه
کسی میتونه کمکم کنه؟؟؟
ماشین واشر زده بود بعد این ک واشرشو عوض کردیم اینجوری شد.
23:46  1399/02/17
پاسخ دادن
محمد
0

سلام ۴۰۵ دوگانه دارم . وقتایی ک دور موتورو میبرم بالا بعد این که دور موتور میاد رو ۳۰۰۰ ماشین ریپ میزنه . میزنم رو بنزین درست میشه اما رو گاز دوباره ریپ میزنه
کسی میتونه کمکم کنه؟؟؟
ماشین واشر زده بود بعد این ک واشرشو عوض کردیم اینجوری شد.
23:46  1399/02/17
پاسخ دادن
محمد
0

سلام ۴۰۵ دوگانه دارم . وقتایی ک دور موتورو میبرم بالا بعد این که دور موتور میاد رو ۳۰۰۰ ماشین ریپ میزنه . میزنم رو بنزین درست میشه اما رو گاز دوباره ریپ میزنه
23:44  1399/02/17
پاسخ دادن
میلاد
1

شما بایستی دو مرحله رو چک کنی.اول از همه تعویض موقت سنسور اکسیژن پایین با یک سنسور اکسیژن سالم دست دوم تا بتونی مطمئن بشی و بعد هزینه کنی.
مورد بعد اینکه سنسور مپ رو در بیارید و داخل سوکتش باید یه مغزی پلاستیکی باشه که کارش محکم نگه داشتن سوکت مپ هست اگر نداشت مغزی پلاستیکی رو، بهتره مغزی پلاستیکی داخل سنسور روی ریل گاز رو در بیارید و روی سوکت سنسور مپ بگذارید تا سفت و محکم اتصال داشته باشه.
14:31  1399/05/16

محمد
0

سلام ۴۰۵ دوگانه دارم . وقتایی ک دور موتورو میبرم بالا بعد این که دور موتور میاد رو ۳۰۰۰ ماشین ریپ میزنه . میزنم رو بنزین درست میشه اما رو گاز دوباره ریپ میزنه
23:44  1399/02/17
پاسخ دادن
ابراهیم
0

ماشینم تک سوزه
06:19  1399/01/20
پاسخ دادن
ابراهیم
0

سلام دوستان من پیکان مدل ۸۳ انژکتور دارم دو ماه میشه سنسور اکسیژن نو خریدم حدود یه ماه خوب کار میکرد ولی بعدش گاه گاهی موتور بد کارمیکرد چراغ چک هم روشن نمیشه خاموش روشن میکنم خوب میشه چند بار بردمش تعمیرگاه تست کردم ولی دستگاه هیچ خطایی نمیده همینطوری میگن سنسور اکسیژنه یه سوال اگه ازکار بیفته همیشه بد کارکنه موتور .اما ماشین من گه گاه اینطور میشه سنسور نیم سوز میشه؟؟ لطفا کمک کنید
06:17  1399/01/20
پاسخ دادن
حامد
0

سلام سنسور اکسیژن ساینا جزء گارانتی محسوب میشه بعدش اگه عوض نکنم مشکلی پیش میاد
16:02  1399/01/08
پاسخ دادن
جبالد
0

سلام میتونیم چه سنسوری جا بجای سنسور پراید سنسور شماره یک بکنیم آیا میشه سنسور ماشین دیگه بهش جابجا کنیم
23:16  1398/12/25
پاسخ دادن
توفیق
0

یکی از مشکلات ماشین ۲۰۶
دقیقا برای منم اینطوری میشد که ماشین گاز میخورد ولی روی دورماتور ۲ گیر میکرد بعدش میومد پایین و اینکه توی سرعت که ترمز میکنی وقتی که خلاص میکنی یهویی دور ماتور هم کم میشه
راه حل
اول اینکه باید برسی کنی ببینی که درچه گاز برقی ۲۰۶ شما استپر ماتور داره یا نه؟
اگر نداشت که چه بهتر
ولی اگه داشت باید اون سه تا پیچ ستاره ای درچه گاز برقی ماشین رو باز کردی و پشت اون دو تا پیچ مال استپر رو باز کنی و حتما از اسپره روان کاری و جرم گیری استفاده کنی و حتما استپر رو با به سمت پایین بگیر ایستاده و از زیرش چند بار بزن تا اون الودکی بیادش بیرون و یادت باشه به هیچ وجه از شست و شوی اسپره انژکتوری شوری استفاده نکنی که استپرت خراب میشه درضمن استپر گرونه حدود ۴۰۰ تومانه و مال زیمنس آلمانیه اون چینی ها مهمون ۶ ماه ماشینه
دریچه گاز و سنسنور مپ هم با یه پیچبازس کن بشور و یه اچار شمع هم ۱۰ تا ۳۰ تومانه بخر و شمع ماشینتو باز کن و بشورش
یه ساعت وقت بزار تا ماشین بعدش پرواز کنه در ضمن بعدش باید دیاگ بزنی
درضمن سرباتری قبلش جدا کنی
۱۵ دقیقه صبر کن بعدش جدا کن برای ۲۰۶
یا علی
23:07  1398/11/17
پاسخ دادن
صادق
0

سلام خسته نباشید من ۴۰۵مدل ۹۳دارم چراغ چک روشن شد بود دیاگ سنسور اکسیژن نشون میداد عوض کردم خاموش شد ولی باز تو دیاگ سنسور پایین نشون مید ولی تعمیر کار میگه این یه دونه سنسور داره میشه همچین چیزی (ssat)هستش لطفا جواب بدین
14:20  1398/11/01
پاسخ دادن
بهروز
0

سلام وقت بخیر
من تیبا مدل 94 دارم مصرف سوختش خیلی بالاس. آیا میتونه از سنسور اکسیژنش باشه؟ یا خیر ؟ ضمنا ماشین رو تازه خریدم. لطفا راهنمایی کنید. ممنون
10:17  1398/10/25
پاسخ دادن
حسینی. قاین
0

سلام.نیسان وانت مدل 92 دارم دوگانه کارخانه است.مصرف بنزینش 3 برابر حدمجازه. دیاگ بردم میگن سنسور اکسیژن مرتب کار نمیکنه. تعمیرکار میگه شمع ها ووایراشو عوض کن وفیلر بزن بهتر میشه.اغلب خاموش هم میکنه. ازسراگزوز بوی بدی میاد.مشخصه که بنزین ناقص میسوزه لطفا راهنمای کنید ضمنا چراغ چک هم بیشتر وقتا روشنه.
03:37  1398/10/08
پاسخ دادن
رضا
0

سنسور اکسیژن هیچگونه کاری به شتاب خودرو و بد کارکردن خودرو ندارد فقط هوا را آلوده می کند
21:49  1398/10/06
پاسخ دادن
وحید
0

سلام من یه پژو پارس سال دارم از روز اول که تحویل گرفتم چراغ چک روش شد بردم نمایندگی گفت سنسور اکسیژن پایینه عوض کرد اخطار هم توی سیستم پاک کرد ولی باز چراغ چک روشن شد دوبار دیاگ زدم خطای سنسور اکسیژن پایین رو میزنه کمکم کنید ممنون میشم
02:41  1398/10/05
پاسخ دادن
قلی
0

کاتالیست عوض کن
10:39  1399/05/08

سلمان
0

سلام ماشین پراید مدل ۹۷ دارم ریپ میزنه بنظرتون سنسور اکسیژنش خرابه
ممنون
18:33  1398/09/25
پاسخ دادن
ابوذر
0

با سلام من پراید ۱۱۱ دارم مصرف سوختش اوایل صدی۶ بود. اما بعدها رفت بالا و الان صدی ۹ شده. چند بار هم بردم تنظیم موتور ولی به نتیجه ای نرسیدم.ممنون میشم راهنمایی کنید چه کار کنم
18:59  1398/09/15
پاسخ دادن
حسین
0

ممنون میشم کمکم کنید
17:14  1398/09/08
پاسخ دادن
حسین......
0

سلا م ماشین من در دور بالا کم میاره بعضی وقتا ۳ کار میکنه بعضی وقتا عالیه
17:12  1398/09/08
پاسخ دادن
کاربر: ۱:خدا ۲:پرچم ساینا☝️
0

مفید بود.ممنون
14:53  1398/08/13
پاسخ دادن
سیدمجتبی
0

سلام جناب . مردم وقتی میرن پیش دکتریاتعمیرکاریابناحکم یه ادم بیسواد و امل رو دارند درحالیکه اکثریت تعمیرکارهای خودرو یا اکثریت شغلها ، خدمات رسانش دست چپ و راستش رو بلد نیست ۱سال یه جا شاگردی میکنه بعد مغازه باز میکنه یه لقب کیلویی استاد و مهندس و دکتر هم برای خودش دست و پا میکنه .شما با کمی فکر و پرسش از دیگران میتونی رابطه و نوع خرابی را با قسمت عیب دیده نودرو یاهرچیز دیگه براحتی بیابی بشرط تحقیق . بیخود به دهن یک مشت بیسواد هم نگاه نکن و هزینه نکن . چراغ تست فقط مربوط به سنسور اکسیژن نیست تعمیرکار خوب پیدا باید کرد بچه ۱۵ساله هم میتونه تعویض کارخوب باشه ولی تعمیرکار نمیتونه باشه .بازهم میگم والبته خودم هم سعی میکنم گیر این بیسوادان الکی خوش که ادعای خدایی تعمیرکاربودن دارن نیفتم . ماشین انواع سنسور داره هرکی گفت اکسیژن رو عوض کن بگید چی تضمین میکنی اگه مربوط به اون نبود ضررو زیان بدی . اگه تعمیرکار متبحرباشه کنار نمیکشه .
14:28  1398/08/04
پاسخ دادن
محمد چ
0

با سلام اتصال سوكت برق سنسورماشينم روبرقكارقطع كرده الان براي تعويض سنسورمشكل دارم
10:54  1398/07/17
پاسخ دادن
آرمین
0

پراید 94 دارم سه ساله چراغ چک روشنه گفتن سنسور اکسیژنه الان دیگه موقع دنده عوض کردن, استپ میکنه

کسی میدونه پراید132- یورو 4 چندتا سنسور اکسیژن داره و قیمتش حدوداً چنده؟
15:16  1398/06/26
پاسخ دادن
اسعد
0

سلام - من تیبا مدل 93 دارم - چراغ چک روشن شده و تست گرفتم میگن سنسور اکسیژن خراب شده - از هر کی میپرسم میگه اشکالی نداره و عوضش نکن چون هیچ فرقی نمیکنه عوض کنی یا نه ! استادکار میگه بیار سنسور رو از تست انژکتور حذف کنم و چراغ چک خاموش میشه ! آیا این کار صحیحه و فردا روز مشکلی پیش نمیاد؟ ممنون میشم راهنمایی ام کنید. با تشکر
21:05  1398/06/03
پاسخ دادن
سید
36

سلام من ساینا دارم نا به حال دو بار سنسور اکسیژن پایین عوض کردم دلی درست نشده باز چراغ چک روشن میشود
11:50  1398/05/04
پاسخ دادن
محمد
27

آیا میتوان سنسور سه سیم یا چهار سیم را بجای سنسور تک سیم استفاده کرد؟
19:35  1398/04/03
پاسخ دادن
حامد بخشی. از تهران
0

با سلام.ماشین من سمند ef7 مدل ۹۱ تو جاده وقتی دنده سبک میرم یا کولر میگیرم ماشین انگار جون نداره اصلا میچسبه زمین راه نمیره.احتمال دلره سنسور اکسیژن خراب باشه.در ضمن چراغ چک هم همیشه روشنه.ممنون
23:55  1398/03/01
پاسخ دادن
رامین
0

با سلام من یه پراید مدل ۹۳دارم سنسور اکسیژن خراب نشده ولی یخرده شل وول شده واسه همونم تا تکون میخوره خطا میزنه وچراغ چک روشن میشه میخواستم بدونم احتمالش هست درست بشه
08:46  1398/01/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : آقا همایون داداش نزن این حرفو . من که الکی یه حرفی بدون تحقیق که نمیزنم . شما که در جواب من داری میگی تا اونجا که من یادمه قیمت کوییک از تیبا بیشتر بوده همین حالا برو توی سایت دیوار توی قسمت فیلترش ماشین (تیبا 2 و کوییک دنده ایی) مدلهای 1401 و با کارکرد صفر انتخاب کن بعد میبینی که ماشینهایی که آگهی شده قیمت کوییک و تیبا 2 یکیه و به نسبت امکانات و طراحی و آپشن بخواییم حساب کنیم قیمت تیبا 2 بیشتر از کوییک هست چون امکانات تیبا 2 مثل پراید 111 هست فقط آیینه و شیشه عقب برقی اضافه داره تازه تیبا2 دیگه تولید نمیشه ولی کوییک دنده ایی مدل 1403 هم هست و هنوز پر قدرت داره تولید میشه . میانگین بخواییم حساب کنیم تیبا2 و کوییک مدل 1401 صفر خشک از 403 میلیون هست تا 425 میلیون .
مسلم S3 : کسانی که موعد اصلی تحویلشون سال 1403 بوده (نه تاخیری ها) طبق قرارداد تمامی هزینه های جاری اعم از بیمه، مالیات ها و... چون طبق تعرفه 1402 محاسبه شده،پرداخت مابالتفاوت آن بر عهده مشتری میباشد. این مابالتفاوت شامل کسانی که موعد تحویلشان سال ۱۴۰۲ بوده ولی هنوز تحویل نگرفته اند، نمیشود. ______________________________
ابراهیم : اطلس و کوییک برای استفاده شهری ماشینهای خوبیه و بنظر من فقط با قیمت کارخانه اگه خریداری بشه ارزش خرید داره و با این قیمت نجومی غیر منطقی بازار آزاد بخصوص اطلس خریدش کار عاقلانه ایی نیست ! بنده خودم یه کوییک اس تیپ DA دارم ( تحویل مردادماه 1402 ) و برام 235 میلیون در اومد و الان قیمت بازار را زده چهارصد و چهل پنجاه میلیون و واقعا برای این ماشین نمی ارزه ! من خودم با وجود اینکه از ماشینم راضیم و خداییش کارم را برای استفاده روزمره در شهر بدون مشکل راه انداخته ولی اگه بخوام همچین ماشینی را با قیمت بازار بخرم این کار را نمیکنه و یه مقدار میذارم روش یه پارس موتور XU7P یا رانا ( اینا فعلا ارزانترین توی ایرانخودرو هست ) میگیرم که حداقل با خانواده بتونم یه مسافرت باهاش برم . من داشتم کامنتها را میخوندم و دیدم بعضی عزیزان پرسیده بودن اطلس بگیریم یا کوییک نظر منو بخوایید اگه از بازار بخوایید بخرید این کار را نکنید بدلیل توضیحاتی که دادم مگر اینکه برای استفاده شهری بخوایید اونم یه تیبا 2 مدل دوست دوم تر و تمیز با قیمت مناسب .
تارااتومات : ماشین من تارا v2 فروش فوق العاده تاریخ تحویلش سه ماهه بوده مهر ماه کل پول رو واریز کردم تاریخ تحویل هم دی ماه بوده ولی متاسفانه هنوز فاکتور نشده با ایران خودرو تماس گرفتم میگن ۳۶ درصد سالانه سود تاخیری تعلق میگیره ولی من به ماشین بیشتر احتیاج دارم چون ماشین ندارم و تمام زندگیم لنگ ماشین مونده
افشین جی۷ : خیلی جالبه😁پیامک اومده فورا یک میلیون و هفصد از بابت مابتفاوت هزینه بیمه ثالث سریعا از سایت واریز کن تا بتونیم بهت شاسی بدیم.۵ اردیبهشت همون روز واریز کردم تو سایت نوشته زمان واریز ۳۰ اردیبهشت😁 زمان ثبت نام نقدا کل مبلغ ۳ بهمن بود. من سردرنمیارم اینا یا ما رو مسخره کردن یا خودشون خرن
علیxu7p : سلام چرا دیگه کسی حرفی نمیزنه . الان تا چندم فاکتور شدن؟ هنوز توی دی ماه هستش یا بهمن شروع شده.
ساناز : من سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۱۴ میلیون واریز کردم هفته ۴ اسفند ماه بودم حالا آمده برام پیامک تبدیل به ساینا ۸۵ گانه و کوییک s فرستاده دوستان اصلا قبول نکنید ما فقط ماشین خودمون میخوایم شرکت سایپا میخواد کلاهبرداری کنه دلش به حال ما نسوخته
تارا اتومات : ۲۹ بهمن قرار به تحویل اارا اتومات بوده الان ۷ اردیبهشت ، معلوم نیست چکار میکنن، اصلا براشون مهم نیست ملت هزارتا برنامه ریزی و... داشتن
J7صادرات : سلام و عرض ادب دوستان ما چند وقته اینجا ندیدیم دوستی پیام بزاره که شاسی شده ولی تماس میگیریم میگیم کی شروع به شاسی کردن میکنید میگن از ۱۴ فروردین شروع کردیم بنده فکر کنم فقط جی۴ شاسی میکنن!؟
سهند : سلام حدوداً روزی 630هزار تومان ملاک تا زمان فاکتور شدن یعنی روزی که فاکتور بشود دیگر سودی پرداخت نمی شود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین پور : دیروز رفتم ی نمایندگی گفت چون رانا ندارن بدن طرح تبدیل اومده
اتومات تابستان : سلام اولویت چندم بهارهستید?
حمید هایما اس5 : احتمالا اس5 شما با جک برقی و سرامیک بدنه هستش.چون مابقی رو تا 21بهمن فاکتور کردن
وحید ایلام : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شده ،تکمیل وجه 14 دیماه ،تبدیلی
ayoob : با سلام بعد تکمیل وجه که دیگه نمیتونند افزایش قیمت بدن
لغات : یادم مادرت زیر پام هم می گفت پول دلالی را بده
Niloooo : دوستان 207سقف فلزی که توی سایت کاستومر روی اماده برای صدور فاکتور میچرخه حتما به نمایندگی یه سر بزنید و‌پیگیر بشید باید ماب تفاوت پرداخت کنید پیامک نمیاد منم دیروز خودم پیگیر شدم پرداخت کردم الان آماده برای صدور تیک سبز خورده و توی صف فاکتور قرار گرفتم
کوییک اتومات : شما برو کیلومتر 9 جاده مخصوص بهت فرم میدن پر می‌کنی قرار داد عوض میشه یک هفته ای هم کوییک s میدن اول حضوری برید وضعیت رو ببنید بعد کامنت مزخرف بزارید
بقال سر کوچه : قیمت واقعی پژو پارس TU5 هم اکنون با توجه به تورم بالای 60درصدی بالای 950الی 990میلیون میباشد قیمتها تا نیمه دوم سال تا 1میلیارد و 200الی 300میلیون هم بالا خواهد رفت
جومنگ : مطمعا باشید افزایش قیمت تو راه اونای که به بهار و پاییز 403 بخورن صددرصد افزایش 100 تومنی دارن