معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

همان‌طور که در قسمت‌های پیش عنوان کردیم، مسابقات نسکار یکی از پرطرفدارترین مسابقات اتوموبیل‌رانی در سراسر جهان است که در آمریکا برگزار می‌شود. در قسمت‌های قبل به معرفی چند تیم از تیم‌های شرکت کننده پرداختیم؛ در این قسمت نیز، به معرفی دو تیم دیگر می‌پردازیم.

 

تیم Penske Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

مالکیت و مدیریت تیم Penske Racing در دست Roger Penske است و تیمی است با فعالیت‌های بسیار متنوع. این تیم در سال‌های قبل این تیم در مسابقات کارتینگ، رالی جاده و حتی مسابقات فرمول یک شرکت کرده است ولی به تازگی در مسابقات Indy Car و نسکار هم حضور پیدا کرده است. شرکت این تیم در مسابقات Indy Car از سال 1968 و با راننده‌ای به نام  Mark Donohue شروع شد. این تیم در سال 1969 برای نخستین بار در مسابقات Indianapolis شرکت کرد و تا سه سال پیاپی همه چشم‌ها به آن دوخته شده بود. Mark Donohue در سال 1972 برنده مسابقات Indy 500 شد. در این سال مالکان تیم  یعنی Pat Patrick ،Dan Gurney و Roger Penske که درگیر مسابقاتی مانند Indy Car و Champ Car بودند گرد هم جمع شدند تا تیمی برای شرکت در مسابقات کارتینگ تشکیل بدهند. تا سال 2006، تیم Penske Racing موفق شد پیروزی‌های زیادی به دست بیاورد. این پیروزی‌ها عبارت بودند از: 124 مرتبه پیروزی در مسابقات کارتینگ و  IRL، چهارده مرتبه پیروزی در مسابقات Indianapolis 500 و سیزده مرتبه کسب جایگاه نخست هنگام استارت (pole position) در مسابقات Indianapolis 500.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

این تیم به علت شرکت در مسابقات کارتینگ، پنج سال در مسابقات Indy 500 غایب بود ولی در سال 2001 اعلام کرد که به این مسابقات باز خواهد گشت. پس از آن Roger Penske مسابقات کارتینگ را ترک کرد تا در لیگ Indy Racing شرکت کند. از سال 1973 تمرینات این تیم در پیستی واقع در پنسیلوانیا انجام می‌شد ولی در سال 2006 اعلام شد که تمرینات در شهر مورسویل ایالت کارولینای شمالی صورت خواهد گرفت. با این حال به علت وقوع سیل در پنسیلوانیا، محل تمرینات زودتر از زمان مقرر تغییر کرد. این تیم بسیار موفق به این می‌بالد که در مسابقات نسکار سه خودرو همواره صدرنشین با شماره‌های 2، 12 و 77 در مسابقات نسکار داشته است، خودروهای شماره 12 و 22 نیز در سری مسابقات Nationwide افتخار آفرین بودند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

خودروهای مدال‌آور در مسابقات Indy Car شماره‌های 3، 6 و 12 را بر خود داشتند و خودرو شرکت کننده در مسابقات Grand-Am نیز خودرو شماره 12 بود. راننده‌هایی که با این تیم همکاری کرده‌اند عبارتند از: Kurt Busch، Helio Castroneves، Rayan Briscoe، Brad Keselowski، Justin Allgaier،  San Hornish Jr و سایرین.

 

تیم Petty Enterprises

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

در سال 2009 تیم Petty Enterprises با تیم Gillett Evernham Motorsports ادغام شد تا تیم Richard Petty Motorsports شکل بگیرد. تیم Petty Enterprises یکی از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار است که تحت مالکیت فردی به نام Richard Petty و پسرش Kyle Petty قرار دارد. مقر این تیم در شهر راندلمان ایالت کارولینای شمالی واقع است. این تیم با دو خودرو دوج چارجر توانسته است موفقیت‌هایی به دست بیاورد. یکی از این خودروها یک دستگاه دوج Petroleum Marathon با شماره 45 است که رانندگی آن را خود Kyle Petty بر عهده داشت، و یک دستگاه دوج Crocker با شماره 43 که Bobby Labonte پشت فرمان آن می‌نشست. این داستان‌ها مربوط بود به سال 1969 که این تیم به صورت رسمی اسم Petty Enterprises را روی خودش گذاشت. در طول تاریخ برگزاری مسابقات نسکار، این تیم همیشه به خاطر پیروزی‌هایش معروف بوده است، ولی در سال‌های زیاد به رغم تلاش‌های زیاد، موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

در سال 1949 پدر Richard Petty یعنی Lee Petty تیم Lee Petty Engineering را برای شرکت در مسابقات نسکار بنیان‌گذاری کرد. در همان سال نخست، این تیم موفق شد در مسابقات Heidelberg Raceway اولین پیروزی‌اش را به دست بیاورد و در پایان فصل در جایگاه دوم بایستد. در سال‌های 1950 و 1951 نیز این تیم در هر فصل یک پیروزی به دست آورد و در سال 1952 نیز موفق به کسب سه پیروزی با شکوه شد. به دنبال این موفقیت‌‎ها، تیم تصمیم گرفت گسترش پیدا کند و خودرو دیگری را به کار بگیرد. این خودرو جدید یک دستگاه دوج Plymouth بود که رانندگی آن را Jimmie Lewallen بر عهده داشت. سال بعد از یک پیروزی بزرگ دیگر به دست آمد و تا قبل از سال 1979 این تیم موفق شد 10 پیروزی دیگر در مسابقات نسکار به دست بیاورد. از سال 1980 تا 1984 ریچارد پتی سخت تلاش کرد و چندین پیروزی به دست آورد ولی از آن زمان تا هنگام بازنشستگی‌اش موفق به کسب موفقیت دیگری نشد. بخت بد این تیم همچنان روی خوش نشان نداد و پس از بازنشستگی ریچارد پتی، تیم فقط توانست سه پیروزی بیاورد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

در سال 2006، تیم Petty Enterprises را پس از این که موفق شد جام NEXTEL را ببرد، به عنوان راننده خودرو شماره 43 به کار گرفت. خودرو شماره 43 توسط خانواده Petty خلق شد، به همین خاطر اسم Petty Blue روی آن گذاشته شد. رنگ آبی این خودرو رنگی متفاوت است و آشکار است که برای رنگ‌آمیزی خودرو رنگ کافی در دسترس نبوده است. البته این شایعه نیز سر زبان‌ها افتاده بود که این تم رنگ به این خاطر ایجاد شده است که ریچارد پتی به اسپانسرها اجازه نداده است حمایت از او را بر عهده بگیرند مگر این که موافقت کنند بخشی از خودرو به رنگ آبی باشد و اسپانسر بخش دیگر را به رنگ قرمز STP در بیاورد.


منبع

AutoRacing

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی , تیم Penske Racing , تیم Petty Enterprises






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: Bugatti
0

مرسی از مطالب خوبتون
19:04  1394/02/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه محمددادی : ازماسورن پلاس دوگانه است ۱۰/۲۸تکمیل وج شده ولی هنوز خبری نیست چکارکنیم به کجا اعتراض بیاوریم خاه شا راهنمایی کنید خیلی نیاز دارم
یوسف : سلام دوستان کسی میدونه تاراهای v2 چرا فاکتور نمیشن ؟؟ الان چند ماه تاخیر دارن و فاکتور نمیشه .. دوستان اگه کسی میدونه اطلاع رسانی کنه 🙏🙏
تارا : من سفید انتخاب کردم خدا کنه زودتر بدن بابا سخته بدتن ماشین، ماشین زیر پامو فروختم به امید اینکه سر ۳ ماه یا کمتر از ۳ ماهه بدن...
مجمو : داداش فرمایش دیگه شما یا اطلس نتونستی بخری یا اینجا زندگی نمیکنی الان خودت همین اطلس رواگرازکارخانه بخری بخوای بفروشی عمرا این حرفوبزنی اطلس درحال حاضرتورنج 600 بهترین ماشین درایران هست واز 207 900 میلیونی هم بهتره درضمن ازتیرماه دیگه خواب اطلس 400 میلیوتی کارخانه روببینی ا همچین میگی ارزش نداره انگار 207 با900 میلیون پروازمیکنه وارزش داره یا پارس بدنه کاغذی یاهمه ماشینای ایرانخودرو که الان زیر700 نیست توبازار پسرجان یک ماشین بخر که با این تفکرت چندوقت دیگه موتورهم گیرت نمیاد اطلس فول اپشن ترین ماشین سایپا وایرانخودروهست که با600 میشه خرید
فرهاد : بعدم ممکنه این مسئله در مورد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی اتفاق بیافته ولی در مورد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بعیده
رصا : اها انشالله ماشینتو زودتر بگیری هم استفاده کنی هم کیف کنی
Mona J4 : سلام مشکل راهنمای چپ برای منم پیش اومد هنوز تحویل نگرفته. بردید نمایندگی؟ برای رفتن نمایندگی باید وقت بگیریم؟
کیان : شما ی لطف کن قیمت بقیه چیزارو هم ببین طلا دلار لوازم یدکی خودرو برنج روغن گوشت مرغ خونه میبینم خریدن هیچکدومشون عاقلانه نیس ولی تجربه ثابت کرده الان نخری باید چندماه دیگ گرونتر بخری تورم بالاست آخر سال با دلار ۷۵ تومنی اطلس ۷۰۰ میشه طلا بالای ۴ تومن میشه مافیا نمیزاره خودرو قیمتش پایین بیاد تا دست خودروساز واسه افزایش قیمت باز باشه کار عاقلانه اونیه ک پول نگه نداره بده خونه ماشین طلا یا هرچیزه دیگ بخره
فرهاد : حتی اگه این اتفاق هم بیافته طرف حساب ما دیگه شرکت سایپاست و فقط ممکنه بتونه تغییر قیمت اعمال کنه ولی نمیتونه ما رو حذف کنه لطفا ته دل افراد رو خالی نکنین
کیان : سلام استاد من با اطلس مسافرت رفتم شد حتما نباید ماشینت ایران خودرویی باشه واسه خانواده ۳ نفری عالیه پارس موتور xu7p کی گفته خوبه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی ج : دوستان جلسه امروز سر تا پاهاش در مورد پژو پارسه اگر امروز اومدید مشکلتون حل میشه با بیست سی نفر هم فایده نداره همتون بیائید مطمئن باشید این افزایش قیمت غیر قانونی بوده تمام خودرو سازان دنیا سالانه 5 الی 7 درصد گران میکنن آن هم به خاطر بیمه و مالیات در کشور ما از سال 401 که ثبت نام کردیم تا الان 150 درصد اضافه کردن به هیچ عنوان کوتاه نیایید حرف هممون این باشه که ایران خودرو با ما قرارداد داشته قرار دادشم این بوده که ثبت نام انجام شده 100 میلیون دو ماه در حساب ایران خودرو بوده خوب این یعنی قرار داد بسته شده اگر گوش ندادن به دیوان عدالت شکایت میکنیم وکیل هم میگیریم
رضا : آقایی که فرمودین شکایت کنیم، ماها همه طبق قرار دادی که امضا کردیم تحویلمون 90 روز کاری هست وهیچ کاری از دستمون نمیاد نهایتش حتی اگه از موعد 90 روز هم بگذره دوباره میگن طبق قرارداد بهتون جریمه تاخیر میدیم، اما راجع به قضیه سیل باید تحقیق کنیم اگه واقعی باشه و ماشینهای ما که پلاک شدن توی سیل افتاده باشن که هیچ کدوم باید تحویل نگیریم چون دیگه ماشین نمیشه و کما اینکه چند سال پیش توی کره همچین اتفاقی افتاده بود همه ماشین‌ها رو اسقاط کردن
رانا : امروز با خبر خوب بیاین لطفا دیگه واقعا نامید شدیم با این همه خبر منفی
استپ 97 : توجه کنید این طرحها و پیشنهادهای گوشه وکنار برای فروش حواله و تبدیل بعد از محکومیتهای بالای 2میلیاردی پارس خودرو داره ارائه میشه و پارس خودرو میخواد با حدود یک میلیارد پائین تر حواله ها رو جمع کنه. حواستون باشه و فریب نخورید چون پارس خودرو با این قیمت داره فقط قیمت ساندرو مدل 97 رو میده و 6 سال افت مدل که حدود 700 میلیون میشه رو پرداخت نمیکنه. در صورت تبدیل هم شما دیگه حق دریافت هیچ گونه خسارتی رو ندارید.
رانا : سلام 207 هستش مانیتور هم داره برای یکی از آشناهای ما در اومده بود
زهره 55 : من کاملا موافقم
مجیدآریزو5 : دوستان منم نزدیک 4ماه پیش نقدی خریدکردم تحویل نگرفتم میگن مجوزصادرنشده اگه کسی تحویل گرفت اینجاکامنت بذاره لطفا
علی : درسایت شورای رقابت زده برای عرضه پژو پارسه جلسه امروز بعد یه عده میان میگن ربطی به پارس نداره
X55 : سلام دوستان به جای ا حرص خوردن پیشنهاد کنیم اگر کسی وکیل یا آشنایی دارد که وکیل باشد هماهنگ شود تا با پرداخت حق الزحمه وکالت به ایشان از طرف تمامی افراد ذی نفع مسأله را پیگیری نمایند
رانا30بهمن : سلام میگم این Tu3ها داشبوردشون 207 یا 206