معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

همان‌طور که در قسمت‌های پیش عنوان کردیم، مسابقات نسکار یکی از پرطرفدارترین مسابقات اتوموبیل‌رانی در سراسر جهان است که در آمریکا برگزار می‌شود. در قسمت‌های قبل به معرفی چند تیم از تیم‌های شرکت کننده پرداختیم؛ در این قسمت نیز، به معرفی دو تیم دیگر می‌پردازیم.

 

تیم Penske Racing

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

مالکیت و مدیریت تیم Penske Racing در دست Roger Penske است و تیمی است با فعالیت‌های بسیار متنوع. این تیم در سال‌های قبل این تیم در مسابقات کارتینگ، رالی جاده و حتی مسابقات فرمول یک شرکت کرده است ولی به تازگی در مسابقات Indy Car و نسکار هم حضور پیدا کرده است. شرکت این تیم در مسابقات Indy Car از سال 1968 و با راننده‌ای به نام  Mark Donohue شروع شد. این تیم در سال 1969 برای نخستین بار در مسابقات Indianapolis شرکت کرد و تا سه سال پیاپی همه چشم‌ها به آن دوخته شده بود. Mark Donohue در سال 1972 برنده مسابقات Indy 500 شد. در این سال مالکان تیم  یعنی Pat Patrick ،Dan Gurney و Roger Penske که درگیر مسابقاتی مانند Indy Car و Champ Car بودند گرد هم جمع شدند تا تیمی برای شرکت در مسابقات کارتینگ تشکیل بدهند. تا سال 2006، تیم Penske Racing موفق شد پیروزی‌های زیادی به دست بیاورد. این پیروزی‌ها عبارت بودند از: 124 مرتبه پیروزی در مسابقات کارتینگ و  IRL، چهارده مرتبه پیروزی در مسابقات Indianapolis 500 و سیزده مرتبه کسب جایگاه نخست هنگام استارت (pole position) در مسابقات Indianapolis 500.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

این تیم به علت شرکت در مسابقات کارتینگ، پنج سال در مسابقات Indy 500 غایب بود ولی در سال 2001 اعلام کرد که به این مسابقات باز خواهد گشت. پس از آن Roger Penske مسابقات کارتینگ را ترک کرد تا در لیگ Indy Racing شرکت کند. از سال 1973 تمرینات این تیم در پیستی واقع در پنسیلوانیا انجام می‌شد ولی در سال 2006 اعلام شد که تمرینات در شهر مورسویل ایالت کارولینای شمالی صورت خواهد گرفت. با این حال به علت وقوع سیل در پنسیلوانیا، محل تمرینات زودتر از زمان مقرر تغییر کرد. این تیم بسیار موفق به این می‌بالد که در مسابقات نسکار سه خودرو همواره صدرنشین با شماره‌های 2، 12 و 77 در مسابقات نسکار داشته است، خودروهای شماره 12 و 22 نیز در سری مسابقات Nationwide افتخار آفرین بودند.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

خودروهای مدال‌آور در مسابقات Indy Car شماره‌های 3، 6 و 12 را بر خود داشتند و خودرو شرکت کننده در مسابقات Grand-Am نیز خودرو شماره 12 بود. راننده‌هایی که با این تیم همکاری کرده‌اند عبارتند از: Kurt Busch، Helio Castroneves، Rayan Briscoe، Brad Keselowski، Justin Allgaier،  San Hornish Jr و سایرین.

 

تیم Petty Enterprises

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

در سال 2009 تیم Petty Enterprises با تیم Gillett Evernham Motorsports ادغام شد تا تیم Richard Petty Motorsports شکل بگیرد. تیم Petty Enterprises یکی از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار است که تحت مالکیت فردی به نام Richard Petty و پسرش Kyle Petty قرار دارد. مقر این تیم در شهر راندلمان ایالت کارولینای شمالی واقع است. این تیم با دو خودرو دوج چارجر توانسته است موفقیت‌هایی به دست بیاورد. یکی از این خودروها یک دستگاه دوج Petroleum Marathon با شماره 45 است که رانندگی آن را خود Kyle Petty بر عهده داشت، و یک دستگاه دوج Crocker با شماره 43 که Bobby Labonte پشت فرمان آن می‌نشست. این داستان‌ها مربوط بود به سال 1969 که این تیم به صورت رسمی اسم Petty Enterprises را روی خودش گذاشت. در طول تاریخ برگزاری مسابقات نسکار، این تیم همیشه به خاطر پیروزی‌هایش معروف بوده است، ولی در سال‌های زیاد به رغم تلاش‌های زیاد، موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

در سال 1949 پدر Richard Petty یعنی Lee Petty تیم Lee Petty Engineering را برای شرکت در مسابقات نسکار بنیان‌گذاری کرد. در همان سال نخست، این تیم موفق شد در مسابقات Heidelberg Raceway اولین پیروزی‌اش را به دست بیاورد و در پایان فصل در جایگاه دوم بایستد. در سال‌های 1950 و 1951 نیز این تیم در هر فصل یک پیروزی به دست آورد و در سال 1952 نیز موفق به کسب سه پیروزی با شکوه شد. به دنبال این موفقیت‌‎ها، تیم تصمیم گرفت گسترش پیدا کند و خودرو دیگری را به کار بگیرد. این خودرو جدید یک دستگاه دوج Plymouth بود که رانندگی آن را Jimmie Lewallen بر عهده داشت. سال بعد از یک پیروزی بزرگ دیگر به دست آمد و تا قبل از سال 1979 این تیم موفق شد 10 پیروزی دیگر در مسابقات نسکار به دست بیاورد. از سال 1980 تا 1984 ریچارد پتی سخت تلاش کرد و چندین پیروزی به دست آورد ولی از آن زمان تا هنگام بازنشستگی‌اش موفق به کسب موفقیت دیگری نشد. بخت بد این تیم همچنان روی خوش نشان نداد و پس از بازنشستگی ریچارد پتی، تیم فقط توانست سه پیروزی بیاورد.

معرفی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات نسکار (قسمت پنجم)

در سال 2006، تیم Petty Enterprises را پس از این که موفق شد جام NEXTEL را ببرد، به عنوان راننده خودرو شماره 43 به کار گرفت. خودرو شماره 43 توسط خانواده Petty خلق شد، به همین خاطر اسم Petty Blue روی آن گذاشته شد. رنگ آبی این خودرو رنگی متفاوت است و آشکار است که برای رنگ‌آمیزی خودرو رنگ کافی در دسترس نبوده است. البته این شایعه نیز سر زبان‌ها افتاده بود که این تم رنگ به این خاطر ایجاد شده است که ریچارد پتی به اسپانسرها اجازه نداده است حمایت از او را بر عهده بگیرند مگر این که موافقت کنند بخشی از خودرو به رنگ آبی باشد و اسپانسر بخش دیگر را به رنگ قرمز STP در بیاورد.


منبع

AutoRacing

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی , تیم Penske Racing , تیم Petty Enterprises






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: Bugatti
0

مرسی از مطالب خوبتون
19:04  1394/02/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : من اولویت رنگ بابت چانگان cs55مشکی بود اما خاکسری پذیرفته شده ومن تایید کردم گفتن فاکتور شده خواستم ببینم پلاک گذاری چقدر طول میکشه
شاهین جی اذر : خداوکیل اخه چرا تبدیل بزنیم زور داره اون موقع پول شاهین جی رو کامل تسویه کردیم قرار بود ۳ماه تحویل بدن حالا می خوان به زور بهمون جی ال بدن اخه شما که نداشتید به مردم ماشین بدید چرا پول ازمون گرفتید و ضرب العجل تعین کردید برامون چه بدبختی گرفتار شدیم اعصاب هم برامون نزاشتن زندگی رو برامون تلخ کردن. لعنت خدا به سایپا و سایپا درست کن
جانا : پارسال از g به gl تبدیل زدم و اوایل بهمن حدود ۲۸۲ تومن‌واریز کردم و موعد تحویل زده هفته آخر مهرماه اما هنوز پیام تکمیل وجه برام نیومده . این موضوع رو باید کجا پیگیری کرد؟
سهند : این یچیز سلیقه ایه اما من ساینا اس داشتم پارسال، سهند رو ترجیح میدم، هم از نظر ظاهری یکمی بهتر هم موتوری اما در کل تفاوت چندانی ندارن
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : سلام داداش شما شاهین جی هستی یا تبدیل به جی ای زدین و فروش فوق‌العاده بودین یا پیش فروش ۲مرحله ای ممنون میشم یه توضیح کوچیک بدین
ایگل : سلام ما تحویل 60 روزه بودیم .2 ماه و نیم بعد از تحویل سیستمی دادن.البته حالا من همون روز اول شرع ثبت نام واریز پیش پرداخت کردم.بعضی دوستان که چند 4 5 روز بعدش ثبت نام کردن تازه شاسی شده
E_J7 : باید از خود کرمان موتور شکایت کنید دادگاه صالح تهرانه و نیاز ب رفتن نداره،میتونید لایحه بفرستید ولی مشکل اینه آیا شکایت ب جایی میرسه یا نه
J7 اردیبهشت : منم استرس همینو دارم اگه دوباره افزایش قیمت بدن مجبورم انصراف بدم ، آخه این چه وضعشه ، یکی ام نظارت نداره ، مگه میشه هر دوماه افزایش قیمت بدن
رویا x5 : سلام دوستان من میخوام برای سود تاخیر شکایت کنم . کسی میدونه باید از خود شرکت کرمان موتور شکایت کنم یا نمایندگی و اینکه که من اراک هستم آیا برای جلسه رسیدگی باید برم تهران یا شهر خودم ؟ کسی هست از شهرستان که دادخواست داده باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایوب مرادی : با سلام دوستان من 207سقف شیشه ارتقا تحویل آخر مهر زده ولی فاکتور شدن داره میچرخه به نظرتان کی تحویل میدن
پیش فروش6اسفند : سلام دوسنان من 5 اسفند ثبت نام 5 اسفند پذیرش 6 اسفند تکمیل وجه اخرای تیر تاریخ تحویلم اخرای شهریور بود الان نزدیک به 3ماهه تکمیل وجه کردم بنظرتون کی شروع میکنن پیهای بهمن اسفند رو فاکنور کنن بخدا مردیم از انتظار وسیله زیر پامو فروختم برا ثبت نام این ساینا لعنتی دیگ بخدا نا نداریم
مهرداد : دوستان تبدیلی تا چند فاکتور شده؟
پانا تبدیل رینگ و موتورو تحویل مرداد : قسمت پرداخت وجوه رفتی ببینی مبلغی واست نیومده دوباره ، چون من بعد از هردو تبدیل باز دوباره 2م و 400 بدهی خورده بود که پرداخت کردم تا فاکتور شد
ساینا : سلام فوق العاده اسفند تا چندم هست؟؟
حسین : تبدیل اومده به پلاس به نظر شما بزنیم یا نه تو فاکتور شدن تاثیر داره یانه
علی بی پلاک : داداش بی پلاک الان گذاشته منو تو هم خریدیم و به ما تحویل نمیدن خودشون میگن از ما شاکی بشین تا ما براتون مجوز بگیریم دیگ ازین واضح تر اقا خاستن بیش از حد بفروشن ما تو تله افتادیم الان شکایت بکن بعد شرکت ک شاکی زیاد داشته باشه میره وزارت صمت میگه ما باید جواب مشتری بدیم با هر قیمتی و با شکایت ما به تعداد شاکی ها مجوز میدن و پلاک میکنند
علی بی پلاک : اره فقط 136 و124 هم جوابگو هستن به دوتا شاکی بشین اگ مالتون مهمه براتون
غدیر رضوی : فقط دوستان خواهش دارم فقط و فقط آرامش تون رو حفظ کنید شرکت به اندازه کافی تحت فشارهست کلی سودتاخیر پرداخت نشده داره که توی پرداخت همونا مونده خودشون خبردارم ظرفیت تولیدرو بالابردن که به سرعت ماشینا رو تحویل بدن خواهشا از پرداختن به حرفا و کارای ایضایی خودداری کنید صبوری کنید تا یکماه آینده تمام حواله های نیمه اول سال 1404تعیین تکلیف میشه و مشتری ها به ماشینشون میرسن.
غدیر رضوی : طبق خبری که من از حوالی شرکت دارم تا 15 آبان تمام حواله های پیش فروش بهمن و اسفند تعیین تکلیف میشه ومشتری ها به ماشیناشون میرسن.