کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

کمپین خودرویی؛ به نام مردم، به کام مافیا

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر عده‌ای منافع‌شان در واردات خودروست نباید با کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی باعث ایجاد هزینه برای اقتصاد و اخلال در روند توسعه صنعتی کشور شوند.

محمدقلی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مطمئنا در یک جامعه آزاد همه می‌توانند و باید نظرات خود را بیان کنند که در کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر داخلی نیز این موضوع صدق می‌کند اما نکته این است که در این کمپین مشکلات صنعت خودرو به درستی ریشه‌یابی نشده و منافع مصرف‌کنندگان نیز از این طریق تامین نخواهد شد.

وی با بیان این‌که برخی نباید اختلافات سلیقه‌ای خود با برخی مسوولان را بر سر تولیدات داخلی خالی کنند، خاطرنشان کرد: در هر حال صنعت خودروسازی از صنایع پیشروی کشور است که نقش توسعه‌ای در پیشرفت 60 صنعت وابسته دارد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط باید از افراد پشت پرده‌ای که به بهانه حقوق مردم و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی به کمپین نخریدن این محصولات دامن زده و از آن متنفع می‌شوند، بپرسیم سطح کیفی کدام کالای تولیدی در کشور بالاتر از خودروهای تولید داخل است؟

وی افزود: متاسفانه در کشور ما وضعیت به‌گونه‌ای است که گروه‌هایی به صورت مافیا در بخش‌هایی از اقتصاد جا خوش کرده‌اند و منافعی دارند. طبیعتا این افراد دوست ندارند منافع‌شان را از دست بدهند، همانطور که وارد‌کنندگان نفع زیادی از واردات خودرو می‌برند.

یوسفی با بیان این‌که متاسفانه همه از مردم صحبت می‌کنند اما مردم هم‌زمان قربانی سوء‌مدیریت خودروسازان از یک سو و سودجویی وارد‌کنندگان خودرو از سوی دیگر شده‌اند، تصریح کرد: با این حال برادران و خواهران همین مردم در صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی کشور مشغول به فعالیت هستند و در کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی نباید به نام مردم، منافع مافیای اقتصادی و عده‌ای خاص تامین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: صنعت خودروی ایران هنوز به حد مطلوب نرسیده که دلایل آن از یک طرف به سوءمدیریت این بنگاه‌ها و از سوی دیگر مشکلات کلان اقتصادی کشور باز می‌گردد با این حال کسانی‌که می‌خواهند در دوران پساتحریم درآمدهای نفتی را خرج واردات خودرو و سودجویی خود کنند، سوار بر کمپین نخریدن خودروهای داخلی شدند.

وی افزود: در این شرایط راهکار درست، اصلاح مدیریت صنعت خودرو و کمک دولت برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول در کشور برای کاهش قیمت آن است، اما نخریدن خودروهای داخلی تنها توسعه صنعت خودرو را کند کرده و به جای تامین حقوق مصرف‌کنندگان، به دلیل اخلال در روند رشد صنعت خودرو حقوق مصرف‌کنندگان را بیش از پیش ضایع می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: به دلایل مختلف مردم از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی راضی نیستند و این ضعف‌ها باید اصلاح شود، اما این‌که صاحبان منافع به مردم بگویند خودروی داخلی نخرید، مصداق ضرب‌المثل "به نام مردم به کام دیگران" است.


منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودرو داخلی , خودروسازان , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

امیر
17

ایرانخودرو به خودش زحمت نمیده خط تولیدشو بازسازی کنه (نوسازی رو نمیگم) تصمیم گرفته بعد تحریم دوباره یه پژو تولید 2001 که تولیدش تو فرانسه و چین به پایان رسیده رو مونتاژ کنه با اینکه میدونه مردم از پژو بخاطر نامردیهاش دلخورن . چرا که خط تولیدش شبیه 206 هست و تغییر زیادی نباید انجام بده . تازه این ماشین قدیمی رو 3 برابر قیمت خودش قیمت گذاشته
17:36  1394/06/04
پاسخ دادن
pedram
15

معلومه بهشون فشار اومده ها که اومدن به دست و پای مردم افتادن که جلوی ضرر خودشون رو بگیرن دمه مردممون گرم که بلاخره بلند شدن و حالی از این شرکت های خودرو سازی گرفتن امید وارم این داستان ادامه پیدا کنه تا دزد ها بیچاره بشن که مطمعن هستم این اتفاق میفته پیروزی نزدیکه دوستان وقتی ما نخریم این آشغال هارو از کجا میخوان بخورن! همین راه رو ادامه میدیم تا به خاک سیاه بشینن .
16:35  1394/06/04
پاسخ دادن
رضا
0

جالبه جامعه آزاد!!!!
عزیز که خودت رو استاد فن میدونی یا اینقدر سرت تو کتاب هست که نفهمیدی دور و برت چه خبره یا......
عزیز دل آزادی هست ولی برای یه عده خواص که هر طور میخوان ملت بیچاره رو به راهی که خودشون میخوان وا دارن یا به زور یا تهدید یا ...
اگه یکی از این ملت جرات داره بپرسه از بودجه نهادهای حکومتی که چقدر هست و از کجا میاد و کجا خرج میشه اونوقت فردا صبح به هرچیزی نیست متهم میشه و بعدم بالا .
اونوقت شما میگی ازادی آره آزادی هست برای بیرون کشیدن همه اطلاعات زندگی من و امثال من برای بقیه حتی حقوق هم جزء موارد محرمانه هست تو این مجلس یه بار شد بیان بگن میخواهیم جلو دزدیها رو بگیریم و طرح بدن ولی در عوض تا دلتون بخواد به چیزای دیگر گیر میدن از پیراهن و شلوار بگیر تا طریقه حرف زدن و حتی فکر کردن مردم اگه این مسئولین میخواستن چیزی در ست بشه خیلی زودتر درست شده بود
15:20  1394/06/04
پاسخ دادن
امیر
0

دوست کارشناس آسیاب به نوبت! نوبت باقی تولیدکنندگان ایرانی هم میرسه. اول خودرو ساز ظالم وطنی و بعد باقی نولیدکنندگان. مثلا لوازم خانگی که همیم الان هم همه مردم خارجی رو میخرن. و بعد اینها 37 سال وقت داشتن اما ظلنم کردن الان وقتشه گوشمالی بشن. حالا باید اونها برادریشون رو ثابت بکنن به مردم با کیفیت بهتر،قیمت جهانی و تولید اتومبیل به روز دنیا بعد مردم بهشون اعتماد میکنن.آقای کارشناس وقتی یه زندانی از زندان بیرون نیاد باید اعتماد بقیه رو جلب کنه وگر نه اون که ضرر میکنه!!!!
15:08  1394/06/04
پاسخ دادن
hoda
27

ما مردم هم داریم از این تحریم سود میبریم خیلی مهم نیست که کی پشت پردس
ما کار حودمونو میکنیم و دست اون دست پشت پرده رو هم بوس میکنیم
14:23  1394/06/04
پاسخ دادن
تارزان
0

آخه چرا حرف بی پایه و اساس می زنید که آبرو هر چی هیئت علمی می بره. آقای دانشمند خودروسازی کجای صنعتو داره میچرخونه که اگه لحظه ای نرخ ارز بالا پایین بشه قیمت اینا هم دوبله سوبله میشه. تازه صنعتی که بدون رقابت و تنها با زور انحصار بخواد بچرخه همون بهتر که نچرخه. گمرک رو آزاد کنین واسه مصرف کننده احترام قائل بشین خودش خوب و بدشو تشخیص میده.
14:13  1394/06/04
پاسخ دادن
امیر
28

به نظر شما اگه ما ماشین بخریم تمام مشکلات عدم مدیریت و....حل میشود . خود شما هم میدانید که نه . همانطور که شما فرمودید همه از خادم مردم بودن میگویند . اما در عمل ارباب شلاق بدست مردمند . مردم تصمیم گرفتند خودشان مشکل خود را حل کنند . در ضمن نظارت بر مافیایی که شما میفرمایید به عهده مردم نیس پس در این مورد وظیفه خود را درست انجام دهید . ما ماشین صفر نمیخریم تا قیمت و کیفیت معقول
13:34  1394/06/04
پاسخ دادن
انزلی چی
26

شما هر چی که بگید نمیتونید در مقابل اراده مصمم مردم مقاومت کنید، ما به قول دوستمون کاری به مافیا نداریم آقا خودروی صفر داخلی نمیخریم!!!
12:54  1394/06/04
پاسخ دادن
ali
3

سلام یه سوال تویوتا کرولا صفر وارداتی هم نخریم آیا ?
یا قیمت اون تغییر نمی کنه ? یا میکنه ?
14:25  1394/06/04

american and japan
25

به پای ملت افتادن.دارن هر کاری میکنن تا ملت رو قانع کنن که ماشین های 25 الی 30 سال پیششون رو بخرند.نخرید ملت.اینا باید برشکسته شوند.دو کارخانه ی داخلی برشکسته بشن قیمت خارجی ها هم افت میکنه چون تعرفه ی گمرک برای این دو خودرو ساز هست و اگر خودرو ساز داخلی نباشه دلیلی برای تعرفه گمرک وجود نداره.آینده ی نوینی در انتظرمونه.
12:21  1394/06/04
پاسخ دادن
All
0

چرا تیتر های گمراه کننده میزنید؟؟طرف مردم هستید یا مافیا؟
12:14  1394/06/04
پاسخ دادن
رضا
28

مردم کاری به مافیا ندارند.موضوع این است چرا خودروی با تکنولوژی بیست سال پیش را بخرند و از انطرف هم بی کیفیتی قطعات ان را تحمل کنند.!!!
11:08  1394/06/04
پاسخ دادن
ma
9

این حرفا همش کشکه خود وارد کننده ها هم همین ایران خودرو و سایپا هستند
کلا مردم فرق نمیکنه ماشین صفر چه ایرانی چه خارجی نمیخریم تا هردو مورد به وضعیت مطلوب برسه.
11:07  1394/06/04
پاسخ دادن
کاربر: dodge
7

یعنی منظور اینا اینه که کسایی دیگه به اسم مافیا دارند سود میکنند








چرنده.
10:58  1394/06/04
پاسخ دادن
امیرحسین
32

نکته اول اینکه خودرو نخریدن مربوط به ماشین خارجی هم میشه
دوم اینکه تحریم خودروی خارجی باعث میشه که ماشین های خارجی به سود کمتر و منطقی و با شرایط اقساطی عرضه بشه که بخش وسیعی از طبقه متوسط توانایی خریدش رو پیدا میکنند
10:50  1394/06/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام بد پلاک جند روز کشید کارت ماشین امد
سعید تیگو7 : قرار داد من 26 بهمن بوده و تکمیل وجه 23 اسفند تا الان هنوز حتی تخصیص نخورده چه برسد به فاکتور .اخه چقدر انتظار
تکمیل 11 دی سورن جدید : دقیق 30 روز
کوئیک اتومات : کوئیک اتومات بودی یا دنده؟
ساینا اسفند : کسی میدونه دعوتنامه دوگانه اسفند کی میاد ؟
بقال سر کوچه : داداش من نفروش الان زمان فروش نیست زمان خرید است
اقتصاد دان : چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است افزایش قیمت خودروها قطعی و صدرصد است فروش خودرو = ضرر و زیان و باخت شدید و از دست دادن سرمایه
ناهید : من امروز تکمیل وجه کردم دوگانه بهمن بنظرتون کی فاکتور میشم
توصیه کارشناسی : افزایش شدید قیمتها در پیش است