آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

در دسامبر سال 2008 کمپانی هوندا اعلام کرد از مسابقات فرمول 1 کناره‌گیری خواهد کرد، علت آن هم چیزی نبود جز مشکلات مالی که در نتیجه بحران مالی جهانی به آن شرکت تحمیل شده بود. کمپانی Honda Motor Company Ltd که به اختصار Honda نامیده می‌شود هم به تولید موتورهای مختلف می‌پردازد و هم انواع مختلفی از وسایل نقلیه تولید می‌کند. در حالی که این کمپانی به خاطر تولید موتورسیکلت و خودروهای فرمول 1 شهرت دارد، به تولید و توسعه تجهیزات مربوط به هوانوردی، دریانوردی و حتی رباتیک و تجهیزات باغی و کشاورزی نیز می‌پردازد. این کمپانی با 14 میلیون تولید درسال، از نظر تیراژ تولید نیز در جزو بزرگ‌ترین تولید کنندگان به شمار می‌رود. ‌با این که مقر این کمپانی در شهر توکیو قرار دارد ولی دفاتر مرکزی آن در شهر براکلی انگلستان واقع شده است.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

کمپانی هوندا در تولید خودروهای فرمول 1 نیز از سابقه‌ای طولانی برخوردار است. این کمپانی نخستین بار در سال 1964 وارد مسابقات اتومبیل‌رانی شد و رانندگی این تیم را نیز رونی باکنام (Ronnie Bucknum) بر عهده داشت. در سال 1965 تیم اتومبیل‌رانی هوندا در مسابقات گرندپری مکزیک اولین پیروزی‌اش را با رانندگی ریچی جینتر (Richie Ginther) به دست آورد. سال بعد از آن این تیم در مسابقات گرند پری ایتالیا پیروزی به دست آورد ولی مسابقات فرمول 2 فرانسه در سال 1968 را از دست داد. حادثه مرگ یکی از اعضای تیم و کاهش فروش محصولات هوندا در ایالات متحده باعث شد کمپانی هوندا برای مدتی از مسابقات اتومبیل‌رانی کناره‌گیری کند و اوایل دهه 80 میلادی دوباره به مسابقات فرمول 2 بازگشت و بار دیگر موفقیت‌هایی به دست آورد.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

در سال 1983 کمپانی هوندا تصمیم گرفت به مسابقات فرمول 1 برگردد و در سال 1984 با تیم Williams به مشارکت پرداخت. این مشارکت بسیار پربار بود و خودروهای تیم Williams که موتورهای هوندا نیروی پیشران آن‌ها را تأمین می‌کردند توانستند در جام قهرمانی خودروسازان فرمول 1 شش پیروزی پی در پی به دست بیاورند. تیم Williams در سال‌های 1986 و 1987 نیز موفقیت‌هایی به دست آورد ولی پس از آن و در سال 1988، کمپانی هوندا تصمیم گرفت با تیم مکلارن همکاری کند.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

کمپانی هوندا موفق شد در کنار شریک جدیدش یعنی تیم مکلارن در سال‌های 1988، 1989، 1990 و 1991 پیروزی‌هایی به دست بیاورد. در این زمان بود که کمپانی تصمیم گرفت به همراه کمپانی زیر مجموعه‌اش یعنی کمپانی Mugen-Honda از ورزش اتومبیل‌رانی بیرون برود ولی نام هوندا تا پایان سال 1999 همچنان افتخار آفرین بود. پس از ورود به قرن جدید، کمپانی هوندا دوباره تصمیم گرفت به مسابقات فرمول 1 برگردد و در نهایت به عنوان تأمین کننده رسمی موتور برای خودروهای تیم British American به مسابقات اتومبیل‌رانی بازگشت. در سال 2005 کمپانی هوندا تیم British American را خریداری کرد و مالک آن شد و در سال 2006 توانست با رانندگی جیسون باتن (Jenson Button) در مسابقات گرند پری مجارستان پیروز بشود.

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)

آشنایی با خودروسازان مطرح در مسابقات فرمول 1 (قسمت سوم)


منبع

AutoRacing

برچسب : هوندا , فرمول 1 , مکلارن , گرند پری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : ما با این حرفا گول نمیخوریم چک ۱۵ خرداد رو مسدود میکنیم شکایت هم میکنم تا قرون آخر هم از حلقومتون می کشیم بیرون حرومزاده ها
۲۹ شهریور ثبت نام J7 : دوستان تا امروز هیچ خبری از شماره شاسی و فاکتور نیست برای من تویه مرحله اول گیر کرده. کسی هست که ۲۹ شهریور ثبت نام کرده باشه و شماره شاسی واسش خورده باشه؟
شاهین اتومات : چرا کسی پیگیر پیش فروش شاهین اتومات نمیشه پذیرش 24 مهرماه 402 290 میلیون واریز وجه کردم هنوز هیچ دعوتنامه ای ارسال نشده که چقدر دیگه باید واریز وجه کنم شماره قرارداد شماره پذیرش دارم توی قرارداد که با سایپا بسته شده هفته چهارم اسفندماه 403
مجید : حالا حالا باید منتظر باشیم، اردیبهشت هم تموم شد و رفت
مسعود : 14بهمن و هنوز فاکتور نشدم رنگ ماشین هم سفید مشکی زدم
هلیا : تصحیح میکنم۲۷ اردیبهشت
سعید : سلام احسان جان . میگم شما تحویل زمستان بودین ؟
اس۵ - ۲۲ مهر : سلام دوستان من خرید اقساطی ۲۲ مهر بودم ۲۴ فاکتور شد. چند روز پیش به نمایندگی مراجعه کردم میگفتن قرار شده تولید اس ۵ ادامه داشته باشه و بر خلاف شایعات متوقف نمیشه و مثل پرشیا هست داستانش و همین حرفو پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن. این خیلی عالیه که تولیدش ادمه داره و به نفع خریدارانش هست حتی نمایندگی میگفت تو ماه اینده بازم براش قرار شده طرح فروش بذارن،
J4 : سلام دوستان من ماشینو که تحویل گرفتم نمایندگی گفت سینی زیر ما نصب نمیکنیم جای دیگه هم نصب نکنید مگر اینکه جاده سنگلاخی و خاکی زیاد میرین. گفت باعث میشه دمای موتور و گیربکس بره بالا و زودتر خراب شه. میگفت بعضی نمایندگی ها خودشون نصب میکنن و میگن گارانتی باطل نمیشه ولی به غیر از خودشون هرجای دیگه ببرین گارانتی باطل میشه. دوستان تجربه ای دارن در این مورد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا ابشنال مشکی : سود تاخیر 23.3 تومن شد
علی : سلام منم 8اسفندم بنظرت تا کی میش
سعید : سلام به همگی اگر پایه یک دارید اصلا خاور نخرید بزنید تو کار تریلی یا دهچرخ ولی اگرم پایه 2 دارید خاور لیزینگی نخرید چون اصلا دخل وخرجش با هم نمیخونه درآمد خاور اونقد نیس که شریکی خاور بخرید دوتا شریک بشید اصلا نمیارزه به زحمتش باربری ها کمیسیون هاشون هم بزار که بماند خلاصه که از ما گفتن بود بعضی ها خیلی کلاس میان و دروغ میگن الان تنها ماشینی که درآمدش به خرجش میارزه تریلی هست حتما تحقیق کنید دوستتان کاری که نداره حتی یه سری به باربری اااا بزنید ببینید اعلام بارشون کرایه مسیر صافی میگه چند خودشونم چن بر میدارن به غیر از بارنومه
ساینا دوگانه : 2 گانه بودی؟
اسفندنیمه اخر : من شوشم
رانا تبدبل به 207 : اینجا تیوتری واریز وجه 17 دی ماه داریم مثبت بزنین ببینیم چند نفرین
تبدبل به 207 : تا 16دی
شهید🍂 : سلام دنای عزیز پاسخ دادم پیام شمارو اما ثبت نشد. شما لطف دارید، فرصتی باشه و پاسخی داشته باشم در خدمتم. البته بنده هم بعداز زمان دریافت خودرو که برسه دیگه اینجا نیستم.
ساینا تک 85گانه : رنگ نوشته سفید شیری
مردمِ مظلومِ ایران : دوستان شما این لامصبا رو نشناختین توو این چند سال؟؟؟ " اینا به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم ". وقتی نارضایتی و اعتراضِ مردم و نسبت به افزایش قیمت بیرحمانه می بینن، بهترین چاره ی کار و این می بینن که عرضه و تحویل خودرو رو محدودتر کنن و بازار و تشنه نگه دارن و موفق هم شدند. چرا که خیلیا بیشتر مشتاق و پیگیرِ پیامک فراخوان و واریز وجه هستن تا اعلام و ابراز شکایت و اعتراض. و روزِ تجمع هم که دیدین چند نفر رفت... لعنت خدا بر ظالمانِ حقوقِ مردمِ مظلومِ مصرف کننده ی خودرو