خودروسازان برای رونق بازار آستین بالا زدند

خودروسازان برای رونق بازار آستین بالا زدند

 
تشدید رکود حاکم بر بازار خودرو و فعالیت شرکت‌های خودروساز با کمتر از نیمی از ظرفیت موجب شده تا خودروسازان برای بازگشت رونق به بازار خودرو آستین بالا بزنند.
به گفته يك عضو هيأت علمي مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني، در سال‌هاي ۹۲ و ۹۳ به‌طور تقريبي ۴۰ درصد از ظرفيت خودروسازي ايران مورد بهره‌برداري قرار گرفته است. بهاره عرياني به مهر گفت: در سال‌هاي گذشته مقياس توليد ۳۱ توليد‌كننده خودرو پايين بوده و اين خودروسازان تنها با توليد ۵ تا ۱۰ هزار دستگاه خودرو به‌عنوان توليد‌كننده خودروي تجاري محسوب شدند گرچه عملا با ۱۰ درصد ظرفيت فعاليت كرده و ۹۰ درصد ظرفيت آنها خالي بود.
 
پيشنهاد افزايش تعرفه واردات
اين در حالي است كه ديروز كارگران شركت‌هاي خودروسازي با حضور مقابل مجلس شوراي اسلامي، پيشنهاد افزايش ماليات، عوارض و تعرفه واردات خودرو به هزار درصد را پيگيري كردند. رئيس فراكسيون كارگري مجلس با اعلام اينكه حضور كارگران خودروسازي مقابل مجلس براي پيگيري طرح افزايش ماليات و تعرفه واردات خودرو بوده است به ايسنا گفت: پيش از اين كارگران خودروسازي پيشنهاد كرده بودند كه عوارض ماليات و تعرفه‌هاي واردات خودروهاي خارجي تا هزاردرصد افزايش يابد. عليرضا محجوب كه با حضور در جمع كارگران خودروساز وعده پيگيري طرح آنها را داد، افزود: براساس اين طرح پيش‌بيني شده تا از واردات قطعات خودروهاي خارجي كه كمتر از 70درصد ساخت داخل دارند، عوارض سنگيني دريافت شود تا توليد داخل رونق گيرد.
 
افزايش تعرفه كارساز نيست
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اكنون زمينه‌اي براي افزايش ماليات، عوارض و تعرفه واردات خودرو وجود ندارد به همشهري اعلام كرد، بايد خودروسازان داخلي با همين تعرفه، كيفيت محصولات خود را افزايش دهند. حميدرضا فولادگر هرگونه تغيير تعرفه واردات خودرو را منوط به تصويب كميسيون ماده يك و دولت دانست و افزود: براساس قانون ارتقاي كيفي خودرو و كالاهاي صنعتي، مجلس اختيار تعيين تعرفه واردات خودرو را به دولت واگذار كرده و فعلا نمي‌تواند طرحي در اين زمينه ارائه كند. وي با تأكيد بر اينكه كمپين نخريدن خودروهاي داخلي يا ضد‌انقلاب خواندن مشاركت‌كنندگان در اين كمپين هر دو نادرست است، افزود: بايد خودروسازان كيفيت محصولات خود را افزايش دهند و در كنار آن از توليد داخل نيز حمايت شود.
 
طرح اتوخدمت
تعميق ركود بازار موجب شده تا برخي خودروسازان اجراي شيوه‌جديد «هزينه سفر مشتريان» را براي عرضه خودرو در دستور كار قرار دهند كه بر مبناي آن پرداخت سود مشاركت 28درصدي حتي در هر زماني كه مشتريان از خريد خودرو انصراف دهند، مطرح است؛ طرحي كه مهدي جمالي، مديرعامل سايپا آن را اتوخدمت ناميده و اعلام كرده است اين طرح منحصر به‌ فرد مي‌تواند مشكلات خودروسازان و مشتريان را برطرف كند. در اين طرح كه از ديروز و به‌مدت 4روز اجرا مي‌شود، قيمت خودرو افزايش نخواهد يافت. درصورت انصراف مبلغ ثبت‌نام حداكثر طي مدت يك‌‌ماه پرداخت مي‌شود و مشتريان از روز ثبت‌نام تا روز تحويل خودرو به‌صورت روزشمار از سود مشاركت 28درصدي براي خريد 5مدل خودروي مشمول اين طرح برخوردار مي‌شوند.

منبع

همشهری

برچسب : تلاش , خودروسازان , رونق , بازار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

فراهانی
6

دوست من کمری 2007 خریده 1 سال هم هست داره هر روز سوار میشه
مسافرت هم نصف ایران رو رفته
قسم میخوره که صدا از موتور ماشین در نمیاد
به جز بنزین و روغن و لنت هم چیزی هزینه نکرده تو این یه سال
مقایسه کنید با وضعیت حال حاضر خودروسازی ایران
با تولید ماشینهای 20 30 سال پیش و ادامه تولید به این عدد سال
به نظر من خودرو سازهای وطنی حکم تنها تولید کننده های آب رو دارن
مردم مجبورن که بخرن ولی صرفا خریدشون به معنای کیفیت خوب تولید اب نیست
12:13  1394/07/01
پاسخ دادن
بهزاد از سراوان سوران
6

اخه چه مملکتی شده؟ منِ معلم با حقوق یک وچهارصد چجوری می تونمیه ماشین 405بخرم؟تو کشورهای دیگه یه مغلم با لاترین حقوق را داره اما اینجا برعکس شده.نمی خرم اقا زوره مگه ؟
01:57  1394/07/01
پاسخ دادن
هادی
18

این حرفها همش هیچه
ما به نخریدن خودرو ادامه می دیم کشور های اطراف با کیفیت ترین خودرو ها را سوار می شوند ما چی؟؟؟
من عموم 405 صفر داشت که به خاطر یه نقص فنی که از طرف خودرو ساز بود با سرعت 80 چپ کرد و فوت کرد
با همان قیمت هایی که به آدربایجان و عراق پراید و سمند می فروشن به ما هم بفروشن
ما یعنی اینقد نفهمیم که پراید 5 میلیونی را 20 مییلیون بخریم
نمی خریم تا به همان قیمت هایی که به عراق می فروشن به ما هم بفروشن
16:23  1394/06/31
پاسخ دادن
رسول
8

ما دیگه نمیخریم . ما اصلا خواستار توقف تولید هر گونه مدل و انواع و اقسام تیپ های پراید ، پژو 405 ، پارس ، ال90 و از همین رده ماشینهای بی کیفیت و 20 الی 30 ساله پیش هستیم .
01:02  1394/07/01

امیر
0

آخه مگه دیوانه شدم ماشینی بخرم که هر چی حقوق میگیرم خرجش کنم
14:52  1394/06/31
پاسخ دادن
رضا
0

بازهم فایده ندارد هیچ کدوم از این کلکها نمیگیره.
مفت خوری تموم شد
13:06  1394/06/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد
رانا تبدیل به تی یو 3 : ایرانخودرویی ها حتما بچه هاشون بده میشن چون اینجوری پول مردم رو میدزدن میدن بچه هاشون میخورن
ایکس 22 دی ماه : سلام کسی امروز مجوز خروج خورده از ایکس 22 پرو لطفا اطلاع رسانی کنید
فروش فوری 1 اسفند : 🤔🤔ما ک هندز فاکتور نشدیم
مهران : تحویل آریزو 5 اسپرت. واریز نقدی بهمن. موقع تحویل ماشین تا زیر درب ها پر گل و خاک. از عقب ماشین را زده بودند تو جدولی چیزی. دیفیوزر خش و تو رفتگی داشت. نمایندگی که با کمال پررویی اول میگه امضا کن که همه چیز سالمه بعد ماشین را میتونی ببینی. البته برای احمق فرض کردن من هم یک دسته گل و یک جعبه شکلات دادند. بهش میگم تو حق نداری اول امضا کنی بعد ماشین را نشون من بدی. میگه رواله. ای ......دم توی روالتون. بعد که تشونش میرم میگه ما بدتر از اینها را تحویل دادیم ماشین را ببر تا بعد خسارت بدهند اگر کارشناس تایید کرد. یک لکه رنگ هم روی ستون ماشین داشت که میگه فضله.... تماس گرفتم مدیران خودرو. میگه شاسی را بر گردانید 3 الی 4 ماه طول میکشه... دلار که سهم همه ما بوده را دادن به اینها و..... صدر رحمت به ایران خودرو. حداقل به شعور آدم توهین نمیکنه. اول میگه برو ماشین را چک کن بعد تحویل میده..
امیر : زهره جان مبارکه 10 روز