نمایشگاه خودرو تهران را احیا کنید

نمایشگاه خودرو تهران را احیا کنید

 
عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت از بایدها و نبایدهای احیای نمایشگاه خودرو تهران گفت و عنوان کرد: تبادل اطلاعات بین خودروسازان و مشتری بازارسازی خودرو را سرعت می‌بخشد.
 
امیرحسن کاکایی در گفت و گو با اقتصادنیوز با بیان اینکه طی این چند سال با وجود تنوع محصولات خودروسازان ارتباط مستقیم خودروسازان با مردم قطع شد، گفت: معضل ترافیک باعث شد این نمایشگاه بین‌المللی خودرو در پایتخت جمع شود و به صورت محلی در استان‌ها برگزار شود اما این نمایشگاه بین‌‌المللی محلی برای تبادل اطلاعات صنعت خودرو ایران بود. گرچه سال‌های برگزاری این نمایشگاه در آن سال‌ها اندکی بی‌رمق بود اما همان فضا باعث شده بود حتی قطعه‌سازان و مجموعه‌های وابسته به صنعت خودرو هم حضور پیدا کنند و ارتباط خوبی با مصرف‌کنندگان برقرار شود. 
 
او با اشاره به حضور کمرنگ قطعه‌سازان و خریداران در سال‌های آخر نمایشگاه گفت: احیای نمایشگاه خودرو تهران می‌تواند محلی برای عرض اندام خودروسازان داخلی و محصولات خارجی باشد تا خودروسازان به رقبا توانایی‌شان را نشان دهند و بازار رقابتی شود. 
 
عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعتبا اشاره به گذشت 12 سال از تعطیلی نمایشگاه خودرو تهران افزود: در آن سال‌‌ها خودروسازان خارجی تمایلی برای شرکت در نمایشگاه تهران نداشتند اما در مقطع فعلی که مذاکره‌های بزرگان خودرو با ایران از سر گرفته شده این نمایشگاه مجددا در پایتخت برگزار شود. 
 
کاکایی با بیان اینکه احیای این نمایشگاه به دو عامل وابسته است، گفت: در وهله اول باید دید برای حل معضل ترافیک چه باید کرد و دوم اینکه اصلا خود خودروسازان مایل هستند با مردم ارتباط برقرار کنند؟
 
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تنوع محصولات خودروسازان داخلی گفت: خریداران در نمایشگاه می‌توانند از نزدیک خودروهای مختلف را ببینند و از هر نظر اطلاعات کسب کنند اما خرید اینترنتی خودرو با اینکه روش خرید به روزی است اما برخی ویژگی‌های خودروها تنها در عکس مشتریان را راضی نمی‌کند به طور مثال در عکس یک خودرو شاسی بلند در سایت فروش خودروسازان، خودرو بزرگ جلوه می‌کند اما مشتری پس از خریدار حس می‌کند کمی در اقرار شده و در تشخیص زیبایی‌های ظاهری به اشتباه قضاوت کرده است. 
 
او با بیان اینکه باید خودروسازان حرف مردم را بشنوند، اظهار کرد: در سال‌هایی که نمایشگاه برگزار می‌شد بسیاری از دانشجویان با صنعت خودرو و دست‌اندرکاران آن ارتباط می‌گرفتند و همین باعث می‌شد نگاه کارشناسی با این صنعت بیشتر آمیخته شود.
 
عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت افزود: برای احیای این نمایشگاه باید دید آیا خودروسازان آمادگی چنین ارتباطی با مردم را دارند؟ محصولات جدید، متنوع و با کیفیت آماده عرضه شدن در بازار و نمایشگاه دارند؟ تمایل به گپ و گفت با مشتریان دارند؟ 
 
کاکایی تصریح کرد: در شرایط فعلی در مردم انتظاری به وجود آمده که وضعیت فعلی با آن سال‌ها متفاوت است. باید دید چطور می‌تواند در مقطعی که ذهن مردم مخدوش شده، بازارسازی کرد؟ شاید با ارائه اطلاعات از سوی خودروسازان به مردم فضا تغییر کند و کمی از جوهای حاکم علیه خودروسازان که در فضای مجازی رد و بدل می‌شود، چاره‌ای پیدا شود. 
 
او با بیان اینکه باید در فضای رسمی نمایشگاه این مسائل مطرح شود، گفت: با اعتمادسازی و بازارسازی از سوی خودروسازان هدف ارتقای کیفیت خودروهای داخلی هم تحقق پیدا خواهد کرد. 
 
 
نمایشگاه خودرو تهران را احیا کنید
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : نمایشگاه بین الملی خودرو , تهران , ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

سعید
3

« خودروسازان حرف مردم را بشنوند » اینا واسه حرف مردم تره هم خورد نمی کنه چه برسه گوش کنن . بعد میگن معضل ترافیک - حضورکمرنگ قطعه سازان ، نه داداش این حرفا نیست خودشون می دونن چه گندی زدن تو این مملکت که نمیان ،بعدام بیان نماشگاه بزننن .آخه یکی نیست بگه گاری ام دیدن داره که نماشگاه واسش بزنی

برو چند تا نماشگاه ببین بعد بیا ببینم خود خجالت نمی کشی ازاین نماشگاه ها.
23:09  1394/07/12
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

نمایشگاه بین المللی مشهد چی داشت ک حالا بخوان تو تهران چیز بیشتری ارائه بدن؟
اصلا نمایشگاه برگزار نکنن بهره.
04:13  1394/07/12
پاسخ دادن
حصین
7

میگم چرا اسم این کارشناساتونا نمینویسد

هرچی میخواین میگید تهش هم یه کارشناس میزارین از کجا معلوم که این حرفا راست باشه
19:52  1394/07/11
پاسخ دادن
Ttt
16

نه قربون دستت لازم نکرده چیزی رو احیا کنید، تعطیل کنید بره...
14:54  1394/07/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 : هيچ ماشيني طبق گفته مركز پاسخگويي اينور سال شاسي نشده ربطي به رنگ هم نداره اينا ماشين بده نيستن
S5 : شماره قرداد بذار اگر درست ميفرماييد
S5 : دوستاني كه s5 ثبت نام كردند رفتم نمايندگي ميگه به ما ربطي نداره زنگ زدم مركز پاسخگويي ميگه سال جديد هيچ ماشيني شاسي نشده در جريان باشيد اينايي كه ميگن شاسي شد و تحويل گرفتيم هيچ خبري نيس اگر كسي شاسي شده شماره قراداد بذاره كلا سر كاريم معلوم هم نيس چه اتفاقي برام ميفته اگر كسي راهكاري داره بگه اينا به ما ماشين بده نيستن فقط امروز و فردا ميكنن بايد به فكر اساسي كرد
علی از گیلان : سلام دوست عزیز اس ۵ مشکی مورخ پانزه سه ۴۰۳ تحویل گرفتم
علی : اره برادر برج سه پانزدهم اس۵ مشکی ماشینم را تحویل گرفتم از گیلان
سورنxu7p : سلام سورن xu7pتحویل ۱۵فروردین دیروز فاکتورشد
اطلس : سلام رنگ سلیقه ای هستش ولی اگه برای خرید و فروش میخوری من فکر کنم سفید باسقف مشکی بهترینه
م : سلام بله اشتباه از سامانه س سایت و درست نرفتین
حامد : این خبر صحت ندارد،من کارمند ایرانخودرو هستم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات مشکی تحویل دی : سلام من تاریخ تکمیل وجه 30 آذر هستم دیروز فاکتور شدم
اهواز : آقا محسن کاملأ درست داداش سی روز کاری بعد از تاربخ تکمیل وجه اونوقت هرچقد طول کشید تا فاکتور جریمه تأخیر حساب میکنند
علی آریزو 6پرو : سلام دوستان اریزو6 قراردادش 26دی تایید لیزینگ 24 بهمن شاسی 18 خرداد که دیروز جمعه تخصیص شد
207 ارتقا پانا تحویل 31 فروردین : سلام 12 اسفند تکمیل وجه انجام شد 9 خرداد فاکتور و 17 خرداد پلاک شد در انتظار هستم تا تحویل بگیرم.قسمت همه ی دوستان
آوا : شما سورن قسطی بودید؟
بهار : برای شما تبدیل به چی امده بود؟ نقدی بودید یا چکی؟
سمیرا : سلام دوستان داخل گروه زمستانی 4713داریم که هنوز پیامک واریزوجه پارس براش نرفته فقط پیامک تبدیل براش رفته باشه
سارا : سلام. فقط برای سورن اقساطی تبدیل به تیو فایو اومده؟؟
پزو207 : 2 ماه بعد از موعد تحویل
151 : چجوری میشه درخواست تحویل حضوری داد؟