نمایشگاه خودرو تهران را احیا کنید

نمایشگاه خودرو تهران را احیا کنید

 
عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت از بایدها و نبایدهای احیای نمایشگاه خودرو تهران گفت و عنوان کرد: تبادل اطلاعات بین خودروسازان و مشتری بازارسازی خودرو را سرعت می‌بخشد.
 
امیرحسن کاکایی در گفت و گو با اقتصادنیوز با بیان اینکه طی این چند سال با وجود تنوع محصولات خودروسازان ارتباط مستقیم خودروسازان با مردم قطع شد، گفت: معضل ترافیک باعث شد این نمایشگاه بین‌المللی خودرو در پایتخت جمع شود و به صورت محلی در استان‌ها برگزار شود اما این نمایشگاه بین‌‌المللی محلی برای تبادل اطلاعات صنعت خودرو ایران بود. گرچه سال‌های برگزاری این نمایشگاه در آن سال‌ها اندکی بی‌رمق بود اما همان فضا باعث شده بود حتی قطعه‌سازان و مجموعه‌های وابسته به صنعت خودرو هم حضور پیدا کنند و ارتباط خوبی با مصرف‌کنندگان برقرار شود. 
 
او با اشاره به حضور کمرنگ قطعه‌سازان و خریداران در سال‌های آخر نمایشگاه گفت: احیای نمایشگاه خودرو تهران می‌تواند محلی برای عرض اندام خودروسازان داخلی و محصولات خارجی باشد تا خودروسازان به رقبا توانایی‌شان را نشان دهند و بازار رقابتی شود. 
 
عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعتبا اشاره به گذشت 12 سال از تعطیلی نمایشگاه خودرو تهران افزود: در آن سال‌‌ها خودروسازان خارجی تمایلی برای شرکت در نمایشگاه تهران نداشتند اما در مقطع فعلی که مذاکره‌های بزرگان خودرو با ایران از سر گرفته شده این نمایشگاه مجددا در پایتخت برگزار شود. 
 
کاکایی با بیان اینکه احیای این نمایشگاه به دو عامل وابسته است، گفت: در وهله اول باید دید برای حل معضل ترافیک چه باید کرد و دوم اینکه اصلا خود خودروسازان مایل هستند با مردم ارتباط برقرار کنند؟
 
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تنوع محصولات خودروسازان داخلی گفت: خریداران در نمایشگاه می‌توانند از نزدیک خودروهای مختلف را ببینند و از هر نظر اطلاعات کسب کنند اما خرید اینترنتی خودرو با اینکه روش خرید به روزی است اما برخی ویژگی‌های خودروها تنها در عکس مشتریان را راضی نمی‌کند به طور مثال در عکس یک خودرو شاسی بلند در سایت فروش خودروسازان، خودرو بزرگ جلوه می‌کند اما مشتری پس از خریدار حس می‌کند کمی در اقرار شده و در تشخیص زیبایی‌های ظاهری به اشتباه قضاوت کرده است. 
 
او با بیان اینکه باید خودروسازان حرف مردم را بشنوند، اظهار کرد: در سال‌هایی که نمایشگاه برگزار می‌شد بسیاری از دانشجویان با صنعت خودرو و دست‌اندرکاران آن ارتباط می‌گرفتند و همین باعث می‌شد نگاه کارشناسی با این صنعت بیشتر آمیخته شود.
 
عضو دانشكده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت افزود: برای احیای این نمایشگاه باید دید آیا خودروسازان آمادگی چنین ارتباطی با مردم را دارند؟ محصولات جدید، متنوع و با کیفیت آماده عرضه شدن در بازار و نمایشگاه دارند؟ تمایل به گپ و گفت با مشتریان دارند؟ 
 
کاکایی تصریح کرد: در شرایط فعلی در مردم انتظاری به وجود آمده که وضعیت فعلی با آن سال‌ها متفاوت است. باید دید چطور می‌تواند در مقطعی که ذهن مردم مخدوش شده، بازارسازی کرد؟ شاید با ارائه اطلاعات از سوی خودروسازان به مردم فضا تغییر کند و کمی از جوهای حاکم علیه خودروسازان که در فضای مجازی رد و بدل می‌شود، چاره‌ای پیدا شود. 
 
او با بیان اینکه باید در فضای رسمی نمایشگاه این مسائل مطرح شود، گفت: با اعتمادسازی و بازارسازی از سوی خودروسازان هدف ارتقای کیفیت خودروهای داخلی هم تحقق پیدا خواهد کرد. 
 
 
نمایشگاه خودرو تهران را احیا کنید
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : نمایشگاه بین الملی خودرو , تهران , ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

سعید
3

« خودروسازان حرف مردم را بشنوند » اینا واسه حرف مردم تره هم خورد نمی کنه چه برسه گوش کنن . بعد میگن معضل ترافیک - حضورکمرنگ قطعه سازان ، نه داداش این حرفا نیست خودشون می دونن چه گندی زدن تو این مملکت که نمیان ،بعدام بیان نماشگاه بزننن .آخه یکی نیست بگه گاری ام دیدن داره که نماشگاه واسش بزنی

برو چند تا نماشگاه ببین بعد بیا ببینم خود خجالت نمی کشی ازاین نماشگاه ها.
23:09  1394/07/12
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

نمایشگاه بین المللی مشهد چی داشت ک حالا بخوان تو تهران چیز بیشتری ارائه بدن؟
اصلا نمایشگاه برگزار نکنن بهره.
04:13  1394/07/12
پاسخ دادن
حصین
7

میگم چرا اسم این کارشناساتونا نمینویسد

هرچی میخواین میگید تهش هم یه کارشناس میزارین از کجا معلوم که این حرفا راست باشه
19:52  1394/07/11
پاسخ دادن
Ttt
16

نه قربون دستت لازم نکرده چیزی رو احیا کنید، تعطیل کنید بره...
14:54  1394/07/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مریم : دی دوگانه هیچی پول نمیدن
چرا : حالش خوب نیست
مریم : علی گلستان قیمت 285 شماکلا 255 میدی
حمید : همه ماشینارو دارن میدن به دوگانه هایه سورن باره همشون تبدیل 207پانا دنده دستی میاد بعد اینجا همه لنگ فاکتور شدن
207 ارتقا : آخه ماهایی که ارتقا یافته ثبت نام کردیم برا این بود که اجبار کردن سقف فلزی رو تبدیل بزنیم به ارتقا یافته
مهرانs5 : سلام.از نمایندگی که موقع ثبت نام انتخاب کردی میتونی بپرسی . فقط اون نمایندگی خاص امکان مشاهده میزان اعداد و ارقام داره.
نازلی فونیکس fx : ممنون هم چنین شما عزیزان ی کم صبوری کنید حل میشه همه چیز
حسین آقا : نه. اشتباه کردیم ارتقا ثبت نام کردیم. الان اینایی که تبدیل زدن هم ارتقا بهشون رسید. 200 میلیون پول بیشتر فقط برای روکش چرم و آینه فوتوکرومیک دادیم. اشتباه کردیم. ارزششو نداشت. همین پول توی طلا سود خوبی میداد بدون این مسخره بازی های فاکتور و پلاک. من که دیگه هیچ وقت پیش خرید نمیکنم. پول آدم قفل میشه.
سورن تبدیلی : سلام تو پیامکی که برام آمده بود تبدیلی بزنید زدن یود 90 روزه
صادق : بهاریهاهمچنان سردرگم خدالعنت بکنع ویران خودرو