واکنش‌ها به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو

واکنش‌ها به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو

 
"مشکل خودروسازی سوءمدیریت است نه واردات"، "افزایش تعرفه واردات خودرو باعث تنبل‌تر شدن خودروسازان می‌شود"، "به جای افزایش تعرفه واردات، خودروسازی اصلاح شود" و نظایر اینها چکیده واکنش‌های برخی کارشناسان به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود 10 روز پیش نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داد.
 
این اقدام در حالی است که مصرف‌کنندگان ایرانی از قیمت و کیفیت خودروهای داخلی و همچنین کیفیت خدمات پس از فروش خودرو در کشور ناراضی بوده و خواستار افزایش کیفیت و کاهش قیمت این محصولات هستند.
 
در این شرایط کارشناسان و اساتید دانشگاه ارائه طرح افزایش تا 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو را طرحی غیر کارشناسی و در حد شوخی دانسته و آن‌را پاسخ مناسبی به مطالبات مصرف‌کنندگان در این حوزه نمی‌دانند.
 
در این زمینه امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - می‌گوید:" افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو بیشتر به شوخی شبیه است و در هیچ کجای دنیا چنین تعرفه‌ای برای واردات خودرو اخذ نمی‌شود. نمایندگان مجلس به جای ارائه طرح برای افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی برای اصلاح صنعت خودروی داخلی ارائه کنند".
 
وی خاطرنشان می‌کند:" افزایش تعرفه واردات خودرو تنها موجب سستی و تنبلی بیشتر خودروسازان و ادامه روند معیوب گذشته در صنعت خودرو خواهد شد. به نظر من به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید شرکتهای خودروسازی را به مجلس فراخوانده و از آنها بخواهند طرحی برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی ارائه کنند".
 
محمدقلی یوسفی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - نیز در این زمینه می‌گوید:" مشکلات خودروسازان داخلی ناشی از مواردی چون مدیریت نادرست و سیاستهای غلط پولی و بانکی است و با افزایش تعرفه واردات خودرو نمی‌توان این مشکلات را حل کرد".
 
به گفته وی،‌" به جای افزایش تعرفه واردات خودرو باید بررسی شود که چرا در زمانی‌که تعرفه واردات خودرو بالا بود، خودروسازان اقدامی برای تولید خودروهای با کیفیت انجام ندادند".
 
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز از ناکارآمدی شرکتهای خودروساز می‌گوید:" تولید خودروهایی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است نشان‌دهنده ناکارآمدی شرکتهای خودروسازی است، در این شرایط افزایش تعرفه واردات خودرو تنها باعث تنبلی بیشتر خودروسازان خواهد شد".
 
محمد جعفری خاطرنشان می‌کند:" افزایش تعرفه واردات خودرو به معنای این است که به خودروسازان بگوییم روند نامطلوب گذشته را ادامه داده و همچنان خودروهایی با تکنولوژی سه دهه پیش را تولید کنید".
 
شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - نیز در این رابطه می‌گوید:" اگر تعرفه واردات خودرو را افزایش دهیم خودروسازان دیگر انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان نخواهند داشت. در این شرایط به جای ارائه طرح افزایش تعرفه واردات خودرو، دولت و مجلس باید هم‌راستا با یکدیگر طرحی کارشناسی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای تولید داخل ارائه کنند".
 
وی خاطرنشان می‌کند:" اتفاقا راه حمایت از صنعت خودروی ایران، کاهش تعرفه واردات خودرو برای تسهیل ورود خودروهای خارجی، افزایش رقابت و اجبار خودروسازان به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان است".
 
 
واکنش‌ها به طرح افزایش تعرفه واردات خودرو
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : تعرفه , واردات , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
16

این طرح برای شوک دادن به بازار طراحی شده . و واقعا مثل بزرگترین شوخی سال . ما مردم ایران توی این 35سال از این جوکها زیاد شنیده ایم
14:21  1394/07/12
پاسخ دادن
نیما
13

آفرین به درک و فهمت شهرام آزادی؛ چرا تو نماینده ی مجلس نشدی......
14:18  1394/07/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس ۵ مشکی : ثبت نام چه ماهی را تحویل میدن ؟
S5 ثبت ۲۹ شهریور : از ۲۹ شهریور ثبت نام کردم، دهم دی تکمیل وجه کردم، تحویل بهمن بوده، تا امروز هیچ خبری نیست، هر هفته وعده الکی برای هفته آینده، تا الان هر چی هم تحویل دادن برای ارگان دولتی و شرکتی خاص بوده، مردم عادی هییییییچچچچچچچچچ، الانم کاشف به عمل اومده s5 ندارن، ته مانده دارن که به ما نمیرسه و میمونه برای همون اورگان ها و شرکت ها. ما هم بلا تکلیف!!!! تو همین نظرات کسانی که گفتن تحویل گرفتن یا چند مرحلشون جلو رفته، وسط کامنتشون اشاره به مقایسه شرایط خودشون با همکاراشون کردن که مثلا همکار من گرفته، من نگرفتم و... . پس مردم عادی هیچچچچچچ
تارا پلاس اردیبهشت : والا ما که پیش فروش هستیم خبری نیست. حتی از فاکتور فروردین ها هم خبری نیست
محمد : دوستان دلخوش تفاوت قیمت نباشید.همین حالا هم قیمت امده زیر 2.3 . اگه شروع به دادن کنند حول و حوش 2 قرار میگیره. سایپا نمیاد مفت بده هر کس دو برابر سود کنه. اگه پول دیر تر بگیرن ولی کمتر حیران کنند بهتره. برخی از پیش از عید پول دادند
علی : چرا وضعیت تکمیل وجه زرده هنوز کسی اطلاع نداره چون ثبت‌نام 5دوازده بوده
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : امروز روز جهانی کفتار هست این روز رو به مدیران کفتار صفت کرمان موتور تبریک میگم جارکشای عوضی
J4 : چه مدت طول کشید تا تحویل شد؟؟؟
محسن : امیدمون فقط به کاراز. کاراز امضا کنید ۶۰۰ نفر تاحالا امضا کردن
خمیازه : شما همون تارا دستی تبدیل به v1p هستید با نام کاربری جدید؟؟؟
محمد s5 : یه کلیپ دیدم فکر کنم واسه تازیگیا هست دنیا ماشین زیر سایبون پارکینگ کرمان موتور خوابیده چه دردی هست ک تحویل نمیدن خدا میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دوستان ما برا ساینا دوگانه ثبت نام کردم طرح فرسوده ،موعد تحویل هم تابستان 1402 بود ولی نه پیامکی و نه ارسال وجهی برامون نیومد ،کسی نمیدونه چیزی در این موضوع
علی : کسی از طرح فرسوده خبر نداره
حسین خالدی : سلام تیگو 7 پریمیوم 80 م رشوه دادم که 45 روزه بم بدن حالا شده 5 ماه کسی هست بدونه کی مجوز خروج میخوره
آریزو 6 پرو شهرکرد : درود به سلامتی من 21 اسفند تکمیل وج کردم اما هنوز فقط تکمیل وج سبزه
حسین : داداش این مسئولیتی که میگی . خودشون رو به خواب نزدند.داداش یه سفره ای پهنه هرکسی اندازه بشقابش میکشه
حسین : سورن با موتور جدید داداش.تممیل وجه 13دی تحویل 14فروردین.هنوز است و پاس
پارس زمستان : ایا امکان داره قیمت برا زمستانیا اصلاح بشه
پارس سفارشی : لطفا جواب بدین من اگه روز اول پول پرداخت کنم ولی روز اخر مدارو تحویل ایران خودرو بدم مشکلی پیش نمیاد
بچه هرند : باباچرا اینقدر یارورو گندش میکنید کدوم حرفاش درست از اب دراومد که این یکیش باشهدرضمن مخلص بچهاجزه هستم
علی دادگرx55 : من 10دیماه هستم لیزنگی فعلا تحویل نگرفتم