الزام خودروسازان به شفاف سازی

الزام خودروسازان به شفاف سازی

 
طبق یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از نوع خدمات ارائه شده به مشتریان، هزینه آن و خسارات احتمالی راه‌اندازی کنند.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، برخی ابهامات و روشن نبودن حقوق قانونی مشتریان در روند ارائه خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود.
 
یکی از این موارد الزام نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به پرداخت خسارت خواب خودرو در شرایطی است که خودروی تحت گارانتی به دلیل نبود قطعه بیش از 48 ساعت در تعمیرگاه متوقف شود، با این حال در بسیاری از موارد به دلیل عدم آگاهی مشتریان این خسارت پرداخت نمی‌شود.
 
این موضوع در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای اعلام نوع خدمات، هزینه آن و خسارت‌های احتمالی شده‌اند.
 
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 
 
 
 
الزام خودروسازان به شفاف سازی
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : شفاف سازی , خودرو سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

سعید
5

تا الان چیکار می کردین پس ؟ هنوز تازه می خوایین شفاف سازی کنید؟ نه تور خدا ..... نکنی این کارو ها ، تو زحمت می افتی ، ما اصلا راضی نیستیم شما اذیت بشی . می خوای ما شفاف سازی کنیم ؟

ماشاالله هزار ماشاالله تصادف که ندرایم - آلودگی هوا که اصلا حرفشو نزن دیگه پاکتر از این - کیفیتو بگو وای وای وای رقیب نداره خارجی ها توش موندن اینا چیکار می کنن ، ایمنی رو نگفتم تو اصلا دیدی یک ذره خون از دماغ کسی بیاد الکی میگن آمار تصادف زیاد شده - قیمت ، اصلا قابل شمارو نداره ، بخدا اگه پول بدی دیگه نگاهت نمی کنم آخه مگه ما داریم واسه سود زحمت می کشیم ، بیا ببر هر موقع خواستی پول بده ، نیاورد هم نیاوردی .
01:37  1394/07/16
پاسخ دادن
امیر
10

شفاف سازی کنند که آبرو خیلیها میره . بعد دیگه نمیشه جمعش کرد
14:52  1394/07/15
پاسخ دادن
رضا
7

اگه میتونی برو سره اصل مطلب اونجا شفاف سازی کن
13:09  1394/07/15
پاسخ دادن
لای
7

چی ؟! کفاش سازی ! ببخشید ، خودرو سازان داخلی باید همراه تحویل خودرو یک جفت کفش آهنی بدند تا بتوانیم خودروی بی کیفیتشون رو با کفش آهنی به تعمیرگاه برسونیم ، ! شفاف سازی !! بابا ایهاالناس گداها هم میدونند مشکل از کجاست ، چند سال پیش موارد شفاف بود ولی به مرور زمان کدر شد و خط ،خطی ! دیگه فایده نداره! امیدوارم کفشش یورو 0 نباشه !!
12:28  1394/07/15
پاسخ دادن
تحریییییم کننده فرغوووون
12

دیگه واسه اینکارا خییییلی دیر شده...
نابودی خودروسازا حتمیه...
بی خود دست و پا میزنید!!!
12:01  1394/07/15
پاسخ دادن
حق طلب
11

منتظر بووودن شما بگین


از فردا همهء کارهاشون قانونی و با اطلاع رسانی عمومی صورت میگیره

اگه شما میتونستین کاری بکنین که اوضاع صنعت خودرو این نبود.بعد این همه سال بازی با جان مردم و کشته شدن هزاران نفر وهزاران نفر مصدوم وقطع عضو و... اونم فقط بخاطر اعتراض مردم ونخریدن خودروی صفر ، لطف کردن نیم نگاهی به این خودروسازا انداختین . تاشاید با وضع همچین قوانینی مردم را مجاب کنین تا برن خودرویی بخرن
اما...

جون مادرتون قانون وضع کنین خودروسازان خودروهای روزدنیا را باهمون کیفیتوامکانات وقیمت جهانی در بازاری رقابتی تولید وعرضه کنن. و واقعا بهش عمل کنین و نزارین باز عده ای سود جو وصاحب قدرت بیانو هر کاری خواستن بکنن وبعد با اعتراض مردم برین ببینین چه خبره

اللهم عجل لولیک الفرج
11:06  1394/07/15
پاسخ دادن
امیر
8

رفیق این قانونها واسه دیروز و امروز نیست . اجرایی نمیشد و نخواهد شد . در شرایت کنونی هیچ راهی بجز تحریم وجود نداره . چون هیچ نهادی وجود نداره که ذینفع ویا زیر نفوذ خودروساز نباشه و اینها همش شعار . پس فقط مردم باید خودشون بفکر جان خودشون و خانوادشون باشن
14:03  1394/07/15

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
S3 ابان : سلام. بی زحمت تاریخ تکمبل وجه و شهر و رنگ رو میگید
ه : من صبح پرسیدم گفتن نه . البته کارشناس گفت هیچ دستور و بخشنامه ای نیومده .
رضا s5 نقدی : کسی از خرید نقدی ها شاسی شده؟
S5مهر تهران : نه واقعا خیلیا رو دارن شاسی میکنن از اول هفته ی قبل. از بس رفتیم شاکی شدیم و...
S5مهر تهران : فکر کنم همین روزا برای شما شاسی بشه . برا منم تازه شد ۲۴مهری ام . و گفتن کل مهر ماهی هارو شاسی میکنن جکs5
S5مهر تهران : من ۲۴مهرم چهارشنبه هفته پیش بالاخره شاسی شد بعد از کلی دعوا و شکایت و... امروز پیام بیمه شدنش اومد و تو سایت دیدم فاکتور شد تکمیل وجه سبز شد و فاکتور.
S3سفید : سلام دوستان بلاخره امروزتماس گرفتن گفتن دوشنبه ساعت ده ونیم صبح بریم برای تحویل گرفتن ماشین
T8 و T9 : دوستان چطوری هاست ، تو قسمت وضعیت مشتری ، چراغ فاکتور شد و چراغ بیمه سبز شده و در مرحله پلاک است ولی هیچ پیامکی برای شماره شاسی و بيمه نیومده و در قسمت شماره شاسی چیزی درج نشده است فقط زده نوع خودرو T8 ۲۰۰۰ همین
S3 سفید : سلام ثبت نام 1402/08/09نود روز کاری 12/26شاسی شد صدور بیمه 01/15 کارت وسند 01/25 دیروز تماس گرفتن 02/30 برم تحویل بگیرم. به امید خدا پیام تحویل برای شما هم بیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بیگانه اسفند : سلام کجای کشور درمورد افزایش قیمت صحبتشده ک شما الکی جو میدین
فروش فوری اسفند : اسفندی های فروش فوری دیگه نوبت ماست،فاکتور شدین اعلام کنین بدونیم
ال ایکس : سلام دوستان از بخشنامه 4707کسی فاکتور شده
محمد ذاکر : سلام چقدرسودتاخیرتعلق گرفته
الب ارسلان : تحویل 31 فروردینم هنو فاکتور نشدم
60019تحویل 29اسفند به 21 : فعلا تبدیلی های ماشین های دیگه به 207رو میدن ما رو هم فاکتور نمیکنن.چ برسه سقف فلز هم باشی
امین : 177تمن جمع کن
اسفند دوگانه : لطفا الکی حرف نکارید افزایش قیمت یعنی چی ؟؟؟؛!! آذر و دی و بهمن افزایش نخوردن خودرو ما چرا افزایش قیمت بخوره؟؟ حرف بیجا نزنید لطفأ
ساینا : میتونی مهرماه بازم به روز سخا رو بگیری تحویل نمایندگی بدی
سجاد : سلام تا یک سال اعتبار داره