زمینه های مشترک همکاری با ژاپن

زمینه های مشترک همکاری با ژاپن

 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با همتای ژاپنی خود در تهران گفت: تولید خودرو و قطعات، خودروهای آشنا با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.
 
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا ، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با هیات تجاری ژاپن، اولویت ایران پس از تحریم را حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یا با مشارکت ایرانی‌ها عنوان کرد و افزود: دولت ایران تمام توان خویش را در این مسیر به کار می‌گیرد. ایران نمی‌خواهد تنها یک مصرف‌کننده کالاهای سایر کشورهای دنیا باشد، بلکه می‌خواهد تولید مشترک با خارجی‌ها داشته باشد و تامین‌کننده بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای اطراف خود باشد.
 
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ایران علاقه‌مند به واردات صرف کالاها از کشورهای دنیا نیست، گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را دنبال می‌کنیم و علاقه‌مند به همکاری با ژاپنی‌ها هستیم.
 
وی اظهار کرد: شرایطی که بعد از امضای توافقنامه ژنو به وجود آمده، آینده مطلوبی را برای اقتصاد ایران رقم زده است که در این میان، کشورهایی همچون ژاپن باید برای توسعه تجارت با ایران گام بردارند، این در شرایطی است که ایران و ژاپن به عنوان دو کشور در شرق و غرب آسیا ارتباط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.
 
افخمی‌راد اظهار کرد: حجم تجارت دو کشور ایران و ژاپن در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته و در سال ۲۰۱۴ به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است و البته با توجه به اینکه ژاپن از ایران نفت خریداری می‌کند، چنانچه بهای نفت را هم به مبادلات تجاری دو کشور اضافه کنیم، رقمی ۶ میلیارد دلاری حاصل خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه به‌رغم تحریم ایران توانست، بر اساس دکترین «ما می‌توانیم» اقدامات ارزشمندی را انجام دهد و بسیاری از نیازمندی‌های خود را با تکیه بر توان داخلی تامین کند، گفت: در بخش صنایع های‌تک و نانو تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی در سال‌های تحریم حاصل شده که در این میان اولویت ما برای دوران بعد از تحریم‌ها حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با مشارکت ایرانی‌ها است و دولت هم تمام توان خود را به کار بسته است که پذیرای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشد.
 
افخمی‌راد خطاب به هیات ژاپنی گفت: به همه هیات‌های خارجی این مطلب را گفته‌ایم که به بازار ایران فقط به عنوان بازار کالای مصرفی صرف نگاه نکنند، چرا که کشور ما ویژگی‌های متفاوتی با دیگر کشورها دارد به ویژه آنکه نیروی انسانی متخصص و فراوان، منابع طبیعی ارزشمند، انرژی ارزان و در منطقه امن جغرافیایی قرار گرفته است.
 
وی اظهار کرد: ایران مرکزیت سرمایه‌گذاری در خاورمیانه است و در رشته‌های مختلف صنعتی می‌تواند به عنوان بخشی از زنجیره تولید ژاپن محسوب شود و از این طریق مطمئنا ژاپن می‌تواند سهمی در توسعه بازار کسب کند، البته ایران در زمینه نانوفناوری زیستی و سایر فناوری‌ها، زمینه‌های بسیار مساعدی برای همکاری با ژاپن دارد.
 
افخمی‌راد، معدن و صنایع معدنی را از جمله اولویت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در ایران دانست و توضیح داد: زمینه همکاری بین شرکت‌های فنی مهندسی ژاپن و ایران به ویژه در پروژه‌های زیرساختی فراهم است و در عین حال معدن و صنایع معدنی از اولویت توسعه سرمایه‌گذاری‌های ایران است. در بخش تولید خودرو و قطعات مربوطه نیز خودروهای آشنا با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.
 
افخمی‌راد از ژاپنی‌ها خواست تا با توجه به سابقه خوب آنها در حوزه تولید خودرو و خودروهای آشنا با محیط زیست از جمله خودروهای هیبریدی و برقی با ایران همکاری مشترک داشته باشند.
 
وی گفت: ایران کشور وسیعی است که در زمینه شبکه ریلی داخلی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است، ضمن اینکه در زمینه ساخت بنادر و تهیه تجهیزات بندری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری است. البته ژاپن نیز در بخش محیط زیست توسعه خوبی داشته است که ما نیازمند همکاری در این زمینه هستیم.
 
رئیس سازمان توسعه تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در 25 شهر کشورمان، برنامه‌ریزی برای شبکه ملی مترو و تراموا در دست انجام است که همه اینها زمینه همکاری برای ساخت واگن و لوکوموتیو برون شهری، درون شهری و پرسرعت را فراهم کرده است.
 
افخمی‌راد همکاری در زمینه ساخت بنادر و تجهیزات،‌ دارو و تجهیزات پزشکی،‌محیط زیست و محصولات غذایی و شیلاتی را از موارد دیگری نام برد که ایران و ژاپن می‌توانند، به خوبی با یکدیگر همکاری کنند.
 
«هیرویوکی ایشیگه» رئیس آژانس توسعه تجارت ژاپن نیز در این نشست گفت: چشم‌انداز مناسبی پیش روی روابط تجاری آینده ایران و ژاپن وجود دارد و رفت و آمدهای فعلی شرکت‌های ژاپنی آغازی بر توسعه روابط دو کشور خواهد بود.
 
وی افزود: مراودات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ژاپن تنها محدود به حمل و نقل و زیرساخت انرژی نخواهد بود بلکه در حوزه محیط زیست و تولید لوازم خانگی اقدامات موثری را صورت خواهیم داد و سرمایه‌گذاری مشترک را دنبال می کنیم.
 
 
 
 
زمینه های مشترک همکاری با ژاپن
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : همکاری با ژاپن , خودروی ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : ما شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست ولی استدعا دارم تهرانی های عزیز و شهرهای نزدیک تهران خواهشا از طرف ما یکشنبه ساعت 12 تشریف ببرید و صدای ما رو هم بگوش رسانه ها برسانید. در ضمن شما هم عزیز دل دقت کن صمت هیچ دخلی به خسارت دیرکرد نداره . شرکت بم خودرو (کرمان موتور) بیخود کرده بصورت غیر قانونی قرارداد یکطرفه نوشته " طبق قانون حمایت از مصرف کننده" میزان خسارت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل هست و فقط زمان انتظار کاری مثلا 60 روز ازش کسر میشه. حتی پنجشنبه هم روز کاری حساب میشه. . فقط هم باید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید حتی اگر توی این انتظار قسطی خرید کردید و چک پاس شده باید به میزان خسارت اضافه کنید. باید مبلغ رو دقیق حساب کنید بانضمام هزینه دادخواست و ... و شکایت از کرمان موتور کنید.
تارا اتومات : سلام من 4فروردین بودم هنوز فاکتور نشد
سجاد اس تری مشکی : دوستانی که دلشون خوش کردن به پانزده اردیبهشت به بعد فاکتور شن همش حرفه فردا زنگ بزنید میگن نیمه اول خرداد خواهشا فردا همگی بیایید پشت گوش نندازید
بنیامین : ۲۸بهمن NOفاکتور پس کی ‌‌ توهم مارادیوانه کردی با این تیبا وکوییک ول ما کو اطلس فقط
حمید : سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
چانگان : سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
شهریار : با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
سعید8 : این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
محمود : تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : یه خبر جزئی را صدا وسیما ده بار نشون میده ولی حق 100هزار نفر تو روز روشن خورده شده هیچ گزارشی نمیگیره
جومنگقبل : قبل از خرداد تحویل میدن
جومنگ : پیش فروش تیر ماه پرداخت اولیه بهمن ماه و تحویل تیر ماه کی دعوتنامه تکمیل وچه میاد تا بتونم پول جور کنم افزایش شامل ما میشه سورن اجباری موتور جدید
اسماعیل : سلام‌‌‌ تروخداقیمت‌روبیارید‌پایین‌شرمنده‌ی‌زن‌وبچه‌نشیم پارس‌بهارم‌یک‌سال‌پول‌جمع‌کردیم‌سرمایه‌رو‌خوابوندیم‌ به‌خاطر‌اینکه‌پیامک‌اومد‌پول‌داشته‌باشیم‌ الان‌دیگه‌نه‌بااین‌پول‌میشه‌ماشین‌خرید‌نه‌طلا‌نه‌زمین‌به‌ خدا‌گناهه‌‌دیگه‌کجارومیخواید‌بگیرید‌مگه
جومنگ : دی ماهی تا 25 فروردین فاکتور شدن وپیامک حضوری براشان اومده
احسان : دوستان 207 که دارن به جای رانا پلاس میدن با قیمت 334 میدن بدون هیچ استانداردی و به قیمت زمستان فقط ما متقاضیان پارس این وسط همه جوره حقمان ضایع شده
اسفند : ازش شکایت کن
85گانه90روزه : آقا پرهام یکپارچه یک بهمن تکمیل وجه کردم 90روزه هنوز خبری نیست ما کی فاکتورمیشم خبر بده جان خودت شده 106 روز
تحویل 10فروردین : 2فاکتور،3پلاک،4حمل خودرو برا نمایندگی تیک خورده ولی هنوز نرسیده اگه با لاکپشت هم حملش کرده بودن باید تا حالا رسیده بود
رضا : سورنا سلام 16 خرداد تا25 خرداد تحویل میدن