دردسر دیزل‌های تجاری‌

دردسر دیزل‌های تجاری‌

 
مدیر استراتژی ایران خودرو دیزل با اشاره به کمبود نقدینگی خودروسازان داخلی، گفت: بدون پرداخت تسهیلات بانکی مناسب، فروش خودرو‌های تجاری در کشور عملی نیست. حسین غلامی افزود: قیمت یک دستگاه کامیون سنگین یا کشنده بین 200 تا 300 میلیون تومان است؛ بنابراین مشتریان بدون تسهیلات بانکی قادر به خرید این خودروها نیستند.
 
 
وی با بیان آنکه رونق اقتصادی بر فروش خودروهای تجاری بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: رکود اقتصادی سبب شده طی 3 سال گذشته تقاضا برای خرید خودروهای تجاری در کشور به حداقل برسد. مدیر استراتژی ایران خودرو دیزل، یادآور شد: تا زمانی که نوسازی ناوگان تجاری کشور در دستور کار جدی قرار نگیرد تقاضا در بازار افزایش نمی یابد؛ زیرا هرچه رونق اقتصادی بیشتر شود، شاهد فروش خودروهای تجاری بیشتری در بازار خواهیم بود. وی با اشاره به ظرفیت تولید خودروهای تجاری در شرکت ایران خودرو دیزل، افزود: ظرفیت تولید انواع خودرو تجاری در این شرکت سالانه 35 هزار دستگاه است اما طی سال‌های 91 و 92 در این شرکت سالانه به‌طور میانگین حدود 3‌هزار دستگاه خودرو تجاری تولید شده است.
 
 
غلامی با بیان آنکه طی 6 ماه نخست سال جاری در مجموع یک هزار و 200 دستگاه خودرو تجاری در ایران خودرو دیزل تولید شده است، گفت: این در حالی است که طی 6 ماه نخست سال گذشته تولید این شرکت به بیش از یک هزار و 500 دستگاه رسیده بود.
 
 
وی یادآور شد: طی 3 سال گذشته بیشتر خودروسازان داخلی متضرر شده اند، زیرا علاوه بر کمبود نقدینگی تولید آنها کاهش یافته و درآمدهای حاصل از فروش نیز به حداقل رسیده از طرفی پرداخت تسهیلات بانکی 30 درصدی خودروسازان را بیشتر متضرر کرده که این مساله در تعیین قیمت خودرو علاوه‌بر هزینه‌های دیگر، بسیار تاثیرگذار بوده است.
 
 
 
 
دردسر دیزل‌های تجاری‌
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : تسهیلات , خودرو‌های تجاری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
mhd S3 : منظور من تا تاریخ 9 آبان بود دوستان تهران و نیشابور اگر اشتباه نکنم گفتن ما تحویل گرفتیم شما که تاریخ ثبت نامت 15 آبان هست
علی : من زور به باسنم نمیاد من حواله خریدم سرموقع تحویلم‌ میدهند بعد اینو گفتم تو که این حرف زدی میگم می‌دونستی چرا الان میگی فلان و فلان
J4 : من واریز پول ۱ اردیبهشت تاریخ شاسی ۱۲ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت همه ی مدارکم رسیده،رنگ مشکی ماشین فعلا خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرهام : کارما!!!!
روح بهمن : باید زیر یک ماه فاکتور بکنن اگه یک ماه بشه باسد سود تاخیر بدن من خودم 6 اردیبهشت تکمیل وجه کردم
رضا : بچه های 18 دی کاستومرو چک کنید
سجاد 30 دی : عزیزم من تحویل دی هستم هنوز فاکتور نشدم شما چجور میخای اسفند فاکتور بشه
رضا هفته چهارم اسفند : جاده ساوه اوشاخلاری تیک بزنند ببینیم چند نفریم
روح : سلام باید زیر یک ماه برای بهمن فاکتور کنن اگه از یک ماه بگذره باید سود تاخیر بدهن پس بهمن ماهیا سه وچهاروز دیگه فاکتور میشن
آپشنال مشکی : سلام تاریخ فاکتور و پلاک کی بوده
آپشنال مشکی : سلام تاریخ فاکتور و پلاک کی بوده
علی : سلام دوستان تکمیل وجه 20 دی امروز بالاخره فاکتور شد
اریزو 6 رشت : دوستان کسی هست که از موعد تحویل سیستمیش گذشته باشه ولی ماشین تحویل نگرفته؟