خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
واردکنندگان خودرو در انتظار
1394/10/27
12:00
واردکنندگان خودرو در انتظار
با لغو تحریمهای بینالمللی علیه ایران، حالا راه برای حضور مستقیم و بیواسطه خودروهای خارجی در بازار ایران باز شده و این در حالی است که مشخص نیست تکلیف نمایندگیهای دارای مجوز (برای واردات خودرو به کشور) چه خواهد شد؟ طی سالهای گذشته بهدلیل اعمال تحریمهای بینالمللی علیه ایران، خودروسازان خارجی امکان صادرات مستقیم به کشور را نداشتند و از همین رو، خودروها با واسطه و ازسوی نمایندگیهایی که وزارت صنعت،معدن و تجارت به آنها مجوز داده، وارد کشور شدند. بهعبارت بهتر، وزارت صنعت برای مدیریت بازار خودروهای وارداتی، اقدام به صدور مجوز برای اشخاص و شرکتهای حقیقی و حقوقی کرد تا آنها مسوولیت واردات خودرو در دوران تحریم را بر عهده بگیرند.
مجوزهایی که تا پیش از سال جاری به این شرکتها و اشخاص داده شد، پنج ساله بوده و بدین معناست که واردات خودرو ازسوی آنها (نمایندگیهای دارای مجوز) تا پنج سال مجاز بوده و از نظر وزارت صنعت،معدن و تجارت بلامانع است. هرچند دقیقا مشخص نیست که کدام یک از این نمایندگیها با اطلاع شرکتهای خودروساز خارجی اقدام به واردات محصولات آنها به کشور کردهاند، اما به هر حال طی این سالها بازار خودروهای وارداتی ایران بهواسطه همین مجوزهای پنج ساله و نمایندگیهای موردنظر اداره شد تا مشتریان ایرانی از محصولات روز دنیا محروم نباشند. این در شرایطی است که با توجه به لغو تحریمهای بینالمللی علیه ایران، مانع بزرگ از سر راه واردات مستقیم خودرو از شرکتهای به اصطلاح مادر، برداشته خواهد شد و اینجاست که یک علامت سوال بزرگ بهوجود میآید. این «علامت سوال بزرگ» اما تکلیف نامشخص نمایندگیهایی است که وزارت صنعت به آنها مجوز واردات خودرو داده است. در واقع ازآنجاکه شرکتهای خودروساز خارجی برای حضور در ایران، خود اقدام به تعیین نمایندگی رسمی خواهند کرد، مشخص نیست تکلیف نمایندگیهای مجوزدار فعلی چه خواهد شد؟ واضح تر اینکه خودروسازان خارجی برای حضور در ایران، نمایندگیهای مدنظر و مورد تایید خود را معرفی خواهند کرد و شاید نمایندگیهای مجوزدار فعلی، جایی در سبد انتخاب آنها (شرکتهای خودروساز خارجی) نداشته باشند؛ با این حساب، پرسش اینجاست که تکلیف این نمایندگیها که طبق مجوز وزارت صنعت،معدن و تجارت و به شکلی قانونی فعالیت کردهاند، چه خواهد شد؟ بهعبارت بهتر، وزارت صنعت چه برنامهای برای این نمایندگیها دارد و چگونه میخواهد در دوران پساتحریم از آنها حمایت کند و آیا اصلا حمایتی در کار خواهد بود؟
وقتی خودروسازان خارجی نمایندگیهای مدنظر خود را معرفی کنند، نمایندگیهای فعلی به حاشیه رفته و بازار، تمایل به نمایندگی اصلی خواهد داشت. در این شرایط، نمایندگیهای فعلی معتقدند تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت است که میتواند در راستای حفظ حق و حقوق آنها وارد عمل شده و بهنحوی هوای شان را در پساتحریم داشته باشد. از نظر نمایندگیهای فعلی، چون آنها در دوران تحریم بازار خودروهای وارداتی کشور را مدیریت کردهاند، حالا وزارت صنعت باید دست شان را گرفته و اجازه ندهد از بازار حذف شوند. در این مورد، رئیس پیشین حقوقی اتاق بازرگانی ایران و عضو هیاتمدیره یکی از شرکتهای واردکننده خودرو به «دنیای اقتصاد» میگوید: نمایندگیهای فعلی، در مسیری قانونی قدم برداشته و مطابق با مجوزی که وزارت صنعت به آنها داده، فعالیت کردهاند؛ بنابراین این موضوع برای آنها ایجاد حق میکند و دولت در قبال شان مسوولیت دارد. ضیاالدین خرمشاهی با اشاره به اینکه نمایندگیهای فعلی هزینه کرده و در دوران تحریم اقدام به واردات خودرو کردهاند، میافزاید: انتظار این نمایندگیها از دولت این است که در دوران پساتحریم و با توجه به حضور مستقیم خودروسازان خارجی، حق و حقوق آنها رعایت شود. به گفته وی، اصل حرف این نمایندگیها این است که وزارت صنعت در اعطای نمایندگی رسمی به خودروسازان خارجی، آنها را در اولویت قرار دهد.
این گفته خرمشاهی در شرایطی است که فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو میگوید: نمایندگیهای فعلی را باید به دو دسته تقسیم کنیم؛ یکی آنها که با اطلاع شرکتهای خودروساز خارجی فعالیت میکنند و دیگری آنها که بدون اطلاع خارجیها مشغول کار هستند. وی میافزاید: نمایندگیهایی که با اطلاع خودروسازان خارجی به آنها مجوز فعالیت داده شده، بهطور منطقی نباید مشکلی در پساتحریم داشته باشند و بعید است شرکتهای مادر اقدام به تعویض آنها با نمایندگی دیگری بکنند. احتشامزاد ادامه میدهد: در مورد نمایندگیهایی که بدون اطلاع خودروسازان خارجی فعالیت کردهاند، اوضاع فرق میکند و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود خارجیها تمایلی به ادامه کار آنها دارند یا نمایندگی جدیدی را معرفی خواهند کرد. وی با اشاره به اینکه ممکن است این نمایندگیها مورد تایید شرکتهای خارجی نباشند، تاکید میکند: در نهایت همه چیز به مذاکرات خودروسازان خارجی با وزارت صنعت،معدن و تجارت بستگی دارد و این مذاکرات، سرنوشت نمایندگیهای مجوزدار فعلی را در دوران پساتحریم مشخص خواهد کرد.
احتشامزاد در نهایت میگوید: وضع نمایندگیهای فعلی در پساتحریم از سه حالت خارج نیست؛ یا کنار میروند، یا ازسوی شرکتهای خارجی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان نمایندگی رسمی فعالیت خواهند کرد یا در کنار نمایندگی مورد نظر خارجیها، به فعالیت خود ادامه خواهند داد. گفتههای رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در شرایطی است که به گفته منابع آگاه، وزارت صنعت برنامهای برای حمایت از نمایندگیهای مجوزدار فعلی نداشته و فعالیت آنها را به بازار و مشتریان خواهد سپرد. بهعبارت بهتر، اگرچه نمایندگیهای فعلی انتظار حمایت از وزارت صنعت را داشته و معتقدند این وزارتخانه باید آنها را در اولویت اعطای نمایندگی رسمی به شرکتهای خارجی، قرار دهد، اما وزارت صنعتیها خود را از این ماجرا کنار کشیدهاند. در واقع وزارت صنعت قصد دخالت در انتخاب نمایندگیهای خودروسازان خارجی را ندارد و از طرفی، مجوز نمایندگیهای فعلی را نیز لغو نخواهد کرد. با این حساب، این مشتریان هستند که تصمیم میگیرند از نمایندگیهای رسمی (آنها که در پساتحریم تعیین و معرفی خواهند شد) خودرو بخرند یا نمایندگیهای مجوزدار فعلی؟
حرفهای های صنعت خودرو کانال وانکار را از دست نمیدهند.
منبع
ایسنا
برچسب :
خودرو
,
واردات خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
10 نظر
اریا بهمن
1
مطمئن باشید به وقتش از حلقوم خودشون و هفت پشتشون میکشن بیرون. تاریخ اینو ثابت کرده.
20:53 1394/10/27
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4
من یکی که فک نکنم چیزی عوض شه. لاقل تا دو سال دیگه وضع همینه.
بعدش هم معلوم نیس بعد از اوباما وضع چی میشه.کلن نیمشه دل خوش کرد ب حرف این دولت مردا. چ اینوری چ اونوری. چ چپ چه راست.
باید خودمون درست کار کنیم و اگر تونستیم دست هم نوعمون رو بگیریم. شاید وضع ی تغییری کرد.
17:28 1394/10/27
پاسخ دادن
مرتضی
1
زهی خیال باطل....خودرو سازان داخلی دست رو دست میزارن که خودرو خارجی وارد بشه و ملت خودرو با کیفیت و ارزان سوار شوند....خواب خوشی است...اولا با این قیمت نفت ارزی برای واردات خودرو باقی نمیماند یا خیلی ناچیز است و ثانیا بودجه سال اینده وابستگی کمی به نفت خواهد داشت ...البته بالاجبار...و این یعنی افزایش تعرفه واردات و افزایش هزینه پلاک و مالیات ارزش افزوده و......حتی داخلی ها هم ممکنه با افزایش بعضی تعرفه ها مانند پلاک گذاری و مالیات ارزش افزوده بیشتر مواجه شوند.
15:13 1394/10/27
پاسخ دادن
arman
1
دقیقا مثل قانون حجم موتور بالای 2500 سی سی و اضافه کردن 100 درصدی قیمت جرایم رانندگی
01:31 1394/10/28
ali
2
اتفاقا تحریما برداشته شد فرارگاه دستش باز تر شد .منتظر بلعیدن تمام و کمال این کشور باشید
14:41 1394/10/27
پاسخ دادن
کاربر: Reza
1
آقا بهنام چه تحریما برداشته بشه چه برداشته نشه همین آش و همین کاسه ست.خودروی خارجی نهایتا 10 میلیون ارزون می شه.خودروهای داخلی هم حداکثر 3-4 تومن ارزون می شه.
خودتونم می دونید که تحریم بهونه ی این آقایونه.
12:59 1394/10/27
پاسخ دادن
بهنام
1
تحریم ها به لطف خدا برداشته شد ولی دلتون صابون نزنید از ارزانی و کاهش قیمت هیچ خبری نیست
از سال ۸۴ ایران تحریم کردن شما دقت کنید ببینید قیمت خودرو به سال ۸۴ برمیگرده. من که پذیرش همچین موضوعی ندارم
در ایران متاسفانه شاهد افزایش بودیم و خبری از کاهش قیمت ها نیست
12:49 1394/10/27
پاسخ دادن
موجودی زنده
1
ارزش پول بره بالا همه چی ردیف میشه.
19:52 1394/10/27
بهنام
2
تبریک به ملت عزیز ایران.
تحریم ها برداشته شد
12:20 1394/10/27
پاسخ دادن
سجاد
7
نياز نيست نگران اينها باشيد
اين گردن كلفتا بارشونو واسه هفت پشت بستن
12:19 1394/10/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Masoudd2
3 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614
116 نظر
شایان بهاری
33 نظر
مریم کوییک پلاس اتومات
25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
s3 کرمان
: ما شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست ولی استدعا دارم تهرانی های عزیز و شهرهای نزدیک تهران خواهشا از طرف ما یکشنبه ساعت 12 تشریف ببرید و صدای ما رو هم بگوش رسانه ها برسانید. در ضمن شما هم عزیز دل دقت کن صمت هیچ دخلی به خسارت دیرکرد نداره . شرکت بم خودرو (کرمان موتور) بیخود کرده بصورت غیر قانونی قرارداد یکطرفه نوشته " طبق قانون حمایت از مصرف کننده" میزان خسارت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل هست و فقط زمان انتظار کاری مثلا 60 روز ازش کسر میشه. حتی پنجشنبه هم روز کاری حساب میشه. . فقط هم باید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید حتی اگر توی این انتظار قسطی خرید کردید و چک پاس شده باید به میزان خسارت اضافه کنید. باید مبلغ رو دقیق حساب کنید بانضمام هزینه دادخواست و ... و شکایت از کرمان موتور کنید.
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا اتومات
: سلام من 4فروردین بودم هنوز فاکتور نشد
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
سجاد اس تری مشکی
: دوستانی که دلشون خوش کردن به پانزده اردیبهشت به بعد فاکتور شن همش حرفه فردا زنگ بزنید میگن نیمه اول خرداد خواهشا فردا همگی بیایید پشت گوش نندازید
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
بنیامین
: ۲۸بهمن NOفاکتور پس کی توهم مارادیوانه کردی با این تیبا وکوییک ول ما کو اطلس فقط
ثبت نام شاهین اتوماتیک و ساینا S (دی 1402)
حمید
: سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
چانگان
: سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شهریار
: با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
اطلس
: دقیقا...
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
سعید8
: این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
محمود
: تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
رضا
: سورنا سلام 16 خرداد تا25 خرداد تحویل میدن
پژو 207i دستی
29 اسفند
: دوستان امشب که می خوابید دعا بکنید فردا وپس فردا تکمیل وجه 16 و17 دی تبدیل به 21 فاکتوربشود واقعا دیگه تحمل نداریم اوناییکه دعا می کنن علامت بزن
ساینا
رضا
: سلام دی ماهی همه تکمیل وجه کردن فکر نکنم بهمنی کسی مونده باشه که تکمیل وجه نکرده باشه دی ماهی 20 روز بعد ماشین میگیرن شما هنوز داری میگی که تکمیل وجه کردن یا نه
ساینا
رضا
: سلام غزاله جان هیچکی پاسوخگو نیست با شرکت تماس میگیری
ساینا
هوسانگ نیانگ
: جومونگ رفته گل بچینه😀😀
ساینا
ایمان
: از بند پ استفاده شده
پژو 207i دستی
محمد
: کلا کارشناسان ایران خودرو تو آذر ماه گیر کردن، یا میگن فعلا داره آذر 1402 فاکتور میشه، یا میگن ماشین شما آذر 1403 میخواد فاکتور بشه.
پژو 207i دستی
فرشاد
: کجا مهلت مشخص کردند که ما ندیدیم ؟؟؟
پژو پارس TU5
تاراز
: 😃😃😃😃😃 قالیباف مونده که ما زنگ بزنیم و جواب بده
ساینا
سورنا
: چه جوری فهمیدی فاکتور شدی