خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : نادر وهاب اقایی
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های نادر وهاب اقایی
نظرات نادر وهاب اقایی
نام مقاله
متن نظر
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشترییابی
در پاسخ به سوالات اینگونه عرض میشود: خدمات پس از فروش در ایران بر اساس الگوبرداری ناشیانهای از سازمانهای خارجی و مشابه بوده است. بطوریکه برای انرا از یک روش پیشبرنده برای سازمان تبدیل به یک حق برای مشتری نموده است (البته این جمله بصورت عام بیان میشود و امکان دارد مشتریهایی باشند و یا سازمانهایی که روش اجرایی آنان متفاوت باشد، اما عموم بر این باورند که خدمات پس از فروش فقط و فقط برای رفع ایرادات مشتری کارکرد دارد). بنابراین برای اجرایی شدن آن، سازمانها شروعکننده این روش بوده و با اجرایی ساختن آن، منجر به تغییر فرهنگ خواهند شد. اما لازمه این امر، کاهش تصدیگری دولتی در این امر میباشد. (در پاسخ آقا یا خانم محمد)
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشترییابی
آنچه که بعنوان میزان رضایتمندی مشتریان را از خدمات پس از فروش در صنعت خود را ملاک قرار میدهد، ارزیابیهای شرکت بازرسی میباشد. علیرغم اینکه به این ارزیابی نقدهایی وارد است، اما بجای خود دارای بیشترین اعتبار در سطح شرکتهای خودروسازی است. اگر به این نظرسنجیها دقت گردد مشاهده میگردد که متوسط ارزیابی وقتی متوسط شاخص رضایتمندی حداکثر ۵۰ درصد است، یعنی اینکه بیش از ۵۰ درصد مشتریان از این خدمات راضی نیستند. فکر کنم همین کفایت میکند که نارضایتی مشتریان اطمینان حاصل کنیم. (در پاسخ به خانم یا اقای رها)
خدمات پس از فروش: مقولهای نو در بازاریابی
در پاسخ به آقای حسام عزیز: برای ایجاد یک فضای رقابتی نیاز به ایجاد پایه های محکم و اصولی می باشد. معادله و صورت مساله کاملا مشخص و راهکاری اجرایی آن نیز معرفی شده باشد. در این سری مقالات سعی بر این است توضیح داده شود که تولیدکننده از مقوله خدمات پس از فروش نه تنها برای کسب رضایت مشتریان که بعنوان حربه بازاریابی می تواند بهره ببرد. اگر چنین دیدگاهی را تولید کننده بپذیرد؛ انگاه از ارایه خدمات به مشتریان خود ابایی نخواهد داشت. اگر خدمات پس از فروش بعنوان حق مشتری تلقی گردد آنگاه شرکتها از ارایه ان به مشتری طفره خواهند رفت. اما اگر به این قضیه به دیدگاه برنده برنده نگاه شود انگاه سازمان ها هم از متنفع شده و مشتریان نیز به منفعت خود می رسند. پس همانگونه که گفته شد در این سری مقالات سعی براین است که اصول اولیه تببین و انگاه به راهکاری اجرایی مرتبط اشاره شود.
خدمات پس از فروش: مقولهای نو در بازاریابی
ممنون از لطفتون. ولی ممنون تر می شوم که از اظهار نظرهای شخصی در نظراتتان خودداری فرمایید و اجازه دهید که فقط در ارتباط با متن مقاله گفتگو شود.
خدمات پس از فروش: مقولهای نو در بازاریابی
دوست عزیز مجددا شما را به متن مقاله ارجاع می دهم. برعکس جنابعالی که خدمات پس از فروش را جزو فرعیات می دانید این از آنگونه مقولاتی هست که جزو اصول محسوب میشود. دقیقا به همین دلیل است که بحث مشتری مداری و تکریم مشتری در جامعه ما باب شده است. از سوی دیگر در صنایعی که بحث تولید و علم با هم گره خورده - مانند صنعت خودروسازی- و تمامی اقشار جامعه به آن به نوعی درگیر هستند باید از بطن جامعه فرهنگ سازی کرد و تعاریف را مشخص نمود. در حقیقت به این روش میگویند فرهنگ سازی از بالا به پایین. این جامعه هست که خواسته خود را به سازنده القا میکند و نه اینکه سازنده به مشتری بگوید چه باید بخواهد و یا نخواهد.
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشترییابی
ممنون می شوم از طرح مباحث خارج از موضوع خودداری و فقط به متن مقاله اشاره فرمایید.
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشترییابی
وظیفه شرکتهای ارزیابی کننده است که میزان صداقت در گزارش خود را به اثبات برسانند. در این مقاله هم سعی بر این بوده است که با اعتماد به گزارش شرکت بازرسی به این امر پرداخته شود. اگر بخواهیم اینگونه مفروضات را وارد معادله کنیم به پاسخ درخودری نخواهیم رسید.
خدمات پس از فروش: رضایت اجباری یا مشترییابی
از تذکرات شما ممنونم.