بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت

 

بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت

 
خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با امضای یک جوینت ونچر به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو با شریک قدیمی خود ایران خودرو، بازگشت به بازار ایران را تسریع کرد.
 
به گزارش ایسنا، نخستین خودروهایی که تحت سرمایه‌گذاری مشترک پژو سیتروئن و ایران خودرو تولید می‌شوند در فوریه سال آینده روانه بازار می‌شوند. این شرکت تولید سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۱۸ را هدف‌گذاری کرده است.
 
پژوسیتروئن نخستین خودروساز غربی است که از زمان اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی در ماه ژانویه بازگشت به ایران را اعلام می‌کند.
 
ژان کریستف کمار - مدیر فعالیت‌های خاورمیانه و آفریقای پژو سیتروئن - در این باره اظهار کرد: امروز زمان بازگشت پژو سیتروئن به ایران است و ما از این بابت بسیار مفتخریم. این شرکت به ایران متعهد است و از طریق شرکت ایرانی خود نشان می‌دهد واقعا برای آینده متعهد بوده و آماده سرمایه‌گذاری در این کشور است.
 
این جوینت ونچر که سهم ایران خودرو و پژو سیتروئن در آن به صورت ۵۰-۵۰ است،   سه مدل شامل پژو ۲۰۸، شاسی بلند ۲۰۰۸ و مدل کامپکت ۳۰۱ را با استفاده از قطعاتی که عمدتا در ایران ساخته می‌شوند، تولید خواهد کرد.
 
هاشم یکه‌زارع – مدیر عامل ایران خودرو - اظهار کرده است ۳۰ درصد از خودروهایی که تحت این جوینت ونچر تولید می‌شوند به خاورمیانه و مناطق دیگر صادر خواهند شد.
 
پژوسیتروئن در سال ۲۰۱۲ که تحریم‌های غربی علیه ایران تشدید شد ناچار شد از ایران خارج شود. هزینه‌ این اقدام بسیار سنگین بود و مدیرعامل ایران خودرو در ماه فوریه اعلام کرد که این شرکت بابت خروج ناگهانی شریک فرانسوی خود ۴۲۷ میلیون یورو خسارت دریافت خواهد کرد، با اینهمه این رقم هرگز از سوی پژوسیتروئن تایید نشد.
 
محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر صنعت و معدن و بازرگانی ایران در مراسم امضای این جوینت ونچر اظهار کرده است: جوینت ونچرهای بیشتری در راه هستند.
 
 وزیر صنعت و بازرگانی گفت: ما بسیار خوشبین هستیم و امیدوار هستیم قرارداد مشابهی برای ایران خودرو دیزل - که یکی از شرکتهای تابعه ایران خودرو است - با یک شرکت آلمانی داشته باشیم.
 
نعمت‌زاده از این شرکت آلمانی نام نبرد، اما ایران‌خودرو از زمان برداشته شدن تحریم‌ها با مرسدس بنز سرگرم مذاکره بوده است.
 
پژوسیتروئن همچنین اعلام کرد: با ایران خودرو در حال بررسی قراردادهای جدید مربوط به ساخت مدل‌های قدیمی‌تر شامل پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ است. این خودروها در حال حاضر در ایران تولید می‌شوند و سال گذشته یک سوم از فروش خودرو در ایران را که حدود ۳۵۰ هزار دستگاه بود تشکیل دادند.
 
با این همه این خودروها در حال حاضر جزء فروش جهانی ۲.۹۷ میلیون خودروی پژوسیتروئن به حساب نمی‌آید، زیرا به صورت کامل با قطعات ایرانی و چینی تولید می‌شوند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ایران یکی از امیدبخش‌ترین بازارهای نوظهور برای خودرو در جهان است، زیرا از هر ۱۰۰ نفر در این کشور تنها یک نفر خودرو دارد که شش برابر کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است.
 
این خبر همزمان با تایید خبر توافق از سوی بویینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران ایر اعلام شد. بوئینگ روز سه‌شنبه اعلام کرد: با ایران‌ایر برای فروش هواپیما توافق‌نامه امضاء کرده است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازگشت پژو سیتروئن به ایران سرعت گرفت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
2

انگار پژو برای یه عده خاص سودهای کلانی داره که تحت هیچ شرایطی حاضر به جایگزینی اون با شرکت های دیگه نیستن
15:09  1395/04/05
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

تعداد خودرو به ازای هر نفر مان یک ششم اروپا است ولی تعداد تلفات مون چند برابر اونها است!حالا وای به اینکه تعد خودرو ها نیز به اروپا برسیم!!
00:51  1395/04/05
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

30 درصد صادراتی رو ب کدوم بازار هدفی میخوان بفرستن؟
این ماشینایی که برای تولید در نظر گرفتن بین 55 تا 80 میلیون در میاد. بازار این رنج قیمتی رقم زیادی نیست. چطور 200 هزار تا ماشین رو براش هدف گذاری کردن؟
رقابت میشه بین چینی ها و محصولات پژو. از این نظر میشه دل خوش کرد ک پژو بهتره.
اما چه رفاه و سودی برای مردم ب بار میاره؟
12:50  1395/04/04
پاسخ دادن
امیر(سابق)
13

شرکتی که قبل از اجرای تحریم به یک باره ایران را ترک کرد و باعث ضرر بسیار زیاد به ایران شد و غرامت هم نداد الان شده عزیز دل . شرکتی که به دلیل کیفیت پایین ماشینهاش تو اروپا مشتری نداشت چند هزار نیرو اخراج کرد چون بازار ایران را از دست داده بود الان شده خودروساز برتر
22:19  1395/04/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : چرا وضعیت تکمیل وجه زرده هنوز کسی اطلاع نداره چون ثبت‌نام 5دوازده بوده
رضا اس ۵ ۲۶ مهر : امروز روز جهانی کفتار هست این روز رو به مدیران کفتار صفت کرمان موتور تبریک میگم جارکشای عوضی
J4 : چه مدت طول کشید تا تحویل شد؟؟؟
محسن : امیدمون فقط به کاراز. کاراز امضا کنید ۶۰۰ نفر تاحالا امضا کردن
خمیازه : شما همون تارا دستی تبدیل به v1p هستید با نام کاربری جدید؟؟؟
محمد s5 : یه کلیپ دیدم فکر کنم واسه تازیگیا هست دنیا ماشین زیر سایبون پارکینگ کرمان موتور خوابیده چه دردی هست ک تحویل نمیدن خدا میدونه
مصطفی : تحویل دی بودم امروز تحویل گرفتم
محمد s5 : سلام من 17 مهر ثبت نام کردم 2 اردیبهشت تعویل گرفتم از مشهد
۴۰۲ زمستان : دوستان امروز شاهین دستی رو تحویل گرفتم ایشالله برای همه به زودی. تحویل اسفند ۴۰۲ بودم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژو پارس بهار 1403 : سلام بر دوستان عزیز وقت بخیر یک چیز دو جدی دارم به حواله داران بهار و تابستان میگم الان دو ماه گذشته به بهاری ها یک ماشین هم تحویل ندادن اگر اینطوری بشه ما بهاری ها ماشین مون رو باید تو تابستون بگیرم تابستان هم باید صبر کنه تا زمستان خواهش میکنم یک تجمع کنید ایران خودرو خیلی پژو پارس دپو کرده اگر همین الان بخواد می‌تونه تمام زمستانی ها رو ماشین بده تا بعد نوبت ما برسه خواهش کردم من هر روز دارم زنگ میزنم شرکت ولی میگن باید پارس بهار فراخوان بشن خسته شدم
X55 v : سلام دوستان ، کسی هست تاریخ قراردادش 23 دی باشه و ماشینشو تحویل گرفته باشه ؟ لطفا کسانی که تحویل میگیرن قرارداد و تحویلشونو اطلاع رسانی کنند بقیه هم مطلع بشن
عباس دی 401 : سلام دوستان منم بعدازظهر تحویل گرفتم بردم کارشناسی مشکلی نداشت لاستیک هاش کویره و شتابش هم خوبه ولی ترمزهاش خوب نیست و فرمان‌اش تا 130 که رفتم نمیزد خوب بود به امید خدا بقیه هم زودتر تحویل بگیرن پرونده این دوگانه بسته بشه وتشکر از دوستانی که تو این مدت داهنمائی کردن عجب الخصوص حسام سابق
29 اسفند : یکی از راههای رسیدن به هدف مبارزه با طرف هست آنهم ایران خودرو ما سفارش کردیم به شکایت همه جانبه اما کسی توجه نکرد بهرحال به هدف رسیدیم
دنا آ پشنال زمستان 402 : سلام آره اگه حمل خودرو تیک خورد ماشین توی راه تا بیا به دست نمایندگی شهرتون برسه بستگی داره کدوم شهرستان هستی اگه راهش دور نباشه زود به دست می رسه من خودم منتظر چون بندرعباس 3روز هنوز نرسیده
اکبر.......دوگانه.تبدیلی : 207ارتقاع یافته نیست قیمتش.760
اسفند : آن شا الله
پژو پارس : رضا کارگر ایران خودرو نیست دوستان بلکه جاسوس ایران خودرو هست تا دیروز که از افزایش قیمت برای بهار و تابستان حرف می‌زدی آخه یه کارگر از کجا این همه اطلاعات داره من از 10الی 15نفر سوال کردم ماشین پژو پارس اشغال به تمام معنا الان با این کیفیت 300میلیون هم براش زیاده سورن نسبته خوبه پژو پارس هایی که جدیدا هم ساخته می‌شود مثل همینه گول نخورید دوستان این کارگر ایران خودرو نیست نفوذی هست
رضا : اونا مدل 402 هست قبل بهمن
شایان DA : سلام دوستان از کجا میشه دید اخه بعضی دوستان میگن تحویل قرمز شد یافاکتور شد. از کدوم شایت و کدوم قسمت میبینید؟؟؟ ممنون میشم یکی دقیق جوابمو بده خواهشن مهمه