بنز برای بستن قرارداد خودرویی با شرکت های ایرانی شرط گذاشت

 

بنز برای بستن قرارداد خودرویی با شرکت های ایرانی شرط گذاشت

 
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس نهم رانت و دولتی بودن را دو عنصر آسیب رسان به صنعت خودرو کشور دانست و گفت: شرکت بنز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی صنعت خودرو ایران اصلاح نشود با شرکت های ایرانی قرارداد نمی بندد.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی علیلو در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تحقیق و تفحص در صنعت خودرو را ضروری دانست و افزود: «دو عنصر آسیب رسان در صنعت خودرو حاکم است که یکی مدیریت دولتی بوده به طوری که رئیس هیئت مدیره دو خودروساز بزرگ، معاونین وزیر هستند؛ عنصر دوم رانت است و تا زمانیکه شرکت هایی متصل به مراکز ثروت و قدرت باشند و به شکل قانونی و رقابتی عمل نکنند مشکلات پا برجاست.»
 
نماینده سابق مجلس زنجیره تامین قطعات را آلوده به رانت خواند و گفت: «در تحقیق و تفحص آسیب اصلی را در اینجا دیدم و بعد گزارش را ارائه دادیم اما هیچ اقدام اساسی در این دو حوزه نشده است؛ حتی اگر با فرانسه و ایتالیا و بنز قرارداد ببندند، مشکل حل نمی شود؛ شرکت بنز نیز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی اصلاح نشود، قرارداد نمی بندد.»
 
علیلو تصریح کرد: «اقتصاد مقاومتی در این حوزه ها، تا زمانیکه صاحبان منافع بر آن چنبره انداخته اند، پیاده سازی نخواهد شد. قانون اساسی و اصل 44 باید با فرمول های اساسی پیاده سازی شود. ما به مدت دو سال اعتراض کردیم که اینگونه واگذاری و رد دیون اشتباه است؛ چرا اصل 44 در رونق و پویایی صنعت تاثیر ندارد چون اعتراضات ما ترتیب اثر داده نمی شود.»
 
رئیس کمیته تحقیق از صنعت خودرو در مجلس نهم خاطرنشان کرد: «مقام معظم رهبری به نکته ای اشاره داشتند که نگذارید کانون های فساد رشد کنند، بر مردم هم مبرهن است که وقتی اقتصاد به مسیر رشد نمی افتد، به دلیل وجود رانت و فساد است که شاید میزان آن کم باشد ولی اثر بالایی داشته است. چرا همه دولت ها شعار مبارزه با رانت می دهند؟ چون چشم خود را بر رانت هایی که کنار دست شان است، بسته اند.»
 
 
 

منبع

تسنیم نیوز

برچسب : خودرو , بنز برای بستن قرارداد خودرویی با شرکت های ایرانی شرط گذاشت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

فرزاد
0

تا زمانیکه ایرانی واحد نداشته باشیم اوضاع افتضاح بازار خودرو بدتر نیز خواهد شد و ما باید هر خودرویی رو از کشورهای همسایه بصورت کارکرده و دست دوم خریداری کنیم.
صنعت خودروسازی نداریم ولی نمایندگی فروش و دلالی خودرو...؟
همیشه حق با مصرف کننده است ولی در کجا؟
23:30  1395/04/22
پاسخ دادن
نیما
6

بنز.......ایول واقعآ تو خط خودت بهترینی یه لاستیکت کل ایران خودرو و سیما رو می ارزه ؛ احسن ........واقعآ بنزی
19:06  1395/04/22
پاسخ دادن
فرزاد
2

واقعا بی شرمانه است این کردار اجنبی که میخواهد سیاست !(همیشه حق با مشتری است)! را با دخالت بیجا خدشه دار کنند، فقط همین مونده که یه اجنبی و نامسلمون به یه کشور ،اسلامی، درس دین و اخلاق بده!
ما با هوشیاری و آگاهی خود نباید به اجنبی اجازه بدهیم که اوضاع صنعت؟خودرو! کشور از این هم افتضاح تر شود>
15:55  1395/04/22
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
13

والا اونا مسلمون هستن و ما نا مسلمون. همه چی اینجا هست به جز اسلام.
کافیه یکم بیشتر بررسی کنیم تا ببینیم اونجا اسلام داره پیاده میشه حتی اگر دین نباشه.
17:15  1395/04/22

فساد
5

ببینید اقا فرزاد ... من دقیقا منظورتون رو نفهمیدم .... من فقط یه سوالی ازتون دارم ؟؟ لطفا خیلی واضح جواب بدید ... ایا درسته یه موتوری با مشخصات خاص که در یه شرکت معتبری ثبت شده رو بدون اجازه شرکت مرجع، کپی کرد و از روی اون با تعداد بسیار بالا بدون اجازه اون شرکت مونتاژ کرد یا نه ؟؟؟؟ اخلااااقا درسته یا نه ؟؟؟
18:21  1395/04/22

امید ایران
14

واقعن دستشون درد نکنه!
با این شروط نشون دادن که الکی( بنز )نشدن!
درود بر شرف و درستکاری این شرکت آلمانی
14:21  1395/04/22
پاسخ دادن
امید ایران
11

واقعن دستشون درد نکنه!
با این شروط نشون دادن که الکی( بنز )نشدن!
درود بر شرف و درستکاری این شرکت
14:19  1395/04/22
پاسخ دادن
الودگی
13

ینی شرکت بنز بهتر از خود ما میدونه اینجا چه خبره .... برای همون اول گفته که شاکله باید عوض بشه .. اونا خوب میدونن که تا وقتی رئیس هیئت مدیره یک شرکت خودرو ساز معاون وزیر باشه، هر طوری شده نمیزاره که روی اون خودرو ساز ها فشار بیاد دیگه ... هر چی هم که خودروی های بی کیفیت و به درد نخور بدن باز هم میفروشن چون دست خودشونه .. همه چیز ماله خودشونه .... بنز واقعا نیاد بهتره ... ارزو میکنم قرار داد نبندند تا بی ابرویی دیگری رقم نخوره .. اگه بنز بیاد و قرار داد ببنده تا 4 یا 5 سال دیگه موتور کپی شده بنز رو هم ایرانی ها می زنند البته خیییییلی اشغال تر ... بنابراین همین که نیاد خیلی بهتره حداقل مفداری ابرو حفظ میشه .. در برابر پژو که کاملا بی ابرویی شد و موتور پژو رو ایرانی ها دادن به چین که از روش بزن و برای ما با نصف قیمت بده ....
13:17  1395/04/22
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
16

یعنی خوشم میاد دونه دونه دروغایی که دارن میدن و جو سازیایی که کردن و به عنوان افتخارات بهش میبالیدن داره رو میشه.
اینم از بنز که زد تو پوزشون.
12:52  1395/04/22
پاسخ دادن
امیر(سابق)
15

نوید جان ضمن تائید فرمایش شما من همیشه گفتم که اگر شرکتی اندکی برای آبروی خودش و محصولش ارزش قائل بشه با این زالوصفتان همکاری نمیکنه و این هم یک نمونه دیگر. اینها فکر میکنند که همه شرکتها مثل فرانسویها رانت خوار و باندبازند
14:36  1395/04/22

کاربر: نوید جهرمی
12

کاملا باهات موافقم. مخصوصا یادمه سر این که ژاپنیا نیومدن با ایران قرارداد ببندن روی این تأکید داشتی.
15:23  1395/04/22

امیر(سابق)
1

خوشحالم که دوستانی هم فکر چون شما دارم
03:01  1395/04/23

سجاد
0

عجب
نمي دونستم " رئیس هیئت مدیره دو خودروساز بزرگ خود ، معاونین وزیر هستند "
چقدر بيخودي خودمون رو ... داديم و نظر گذاشتيم ...
12:02  1395/04/22
پاسخ دادن
امیر(سابق)
19

صنعت ما خیلی آلوده تر از اونی هست که میگن
11:48  1395/04/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک 90 روزه : بعد از اینکه این دوست مون گفت، ما هم زنگ زدیم سایپا و گفتن تاخیر خورده. بعد از کلی اصرار، گفت که حدودا اواسط خرداد تحویل میدن. همین. خسته نباشید تا اواسط خرداد ببینیم چی میشه.
اس ۵ : آقا من رفتم دفتر جاده مخصوص به قران کسی نیومده بود بعد پاسم دادن جنت آباد اونجا هم رفتم باز کسی اونجا هم نبود
سعید : سلام دوستان تا چه تاریخی تارا وی 4فاکتور شده من تحویل ۳۱ اوردیبهشت هستم تکمیل وجه ۲۲ اسفند
مسعود : کاربر محترم ههه شما که میگی اطلس با محصولات قبلی تفاوت داره میشه چندتا از تفاوت هاشو نام ببرید ؟ مثلا کدام ایراد بدنه تیبا برطرف شده ؟ ایراد پلتفرم تیبا ۲ یکیش از نمای بغل بود که در هم اطلس هم همونه . یکی دیگه ایرادات طراحی سایز چرخها بود که با بدنه همخونی نداشت که در اطلس هم تغییری نکرده . در مورد موتور هم که در اطلس همچنان با موتور ۸ سوپاپ پر صدا و پر مصرف و کم توان ( البته کم استهلاک ) M15 استفاده میشه که حالا یه سری تغییرات روش انجام شده ولی خیلی تفاوتی نکرده که بگیم یه موتور جدید روش گذاشتن . بعدشم دوست عزیز شما میگی اطلس با ۲۰۷ رقابت کنه ؟ ! بقول دوستمون موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به کل محصولات سایپا می ارزه . شما که اطلس داری دلیل نمیشه که بهترین خودروی تولید داخل باشه .
محمد : دوستان من 136.irشکایت کردم بازم رد کردن و دوباره شکایت کردن امروز از سایپا زنگ زد گفت دوباره چک میکنم. خبر میدم ولی خبری نداده همگی 136یازنگ بزنید و بعد سایتش شکایت کنید
ایمان (شاهین اتومات) : سلام داداش خواهشاً مستند حرف بزنید الکی مردم و ناراحت وناامید نکنید من تقریبا هرروز زنگ میزنم سایپا فقط میگن منتظر باشین به ما چیزی نگفتن وفلان زمان نمیگن فقط دارم سرگممون میکنن
ساینا دوگانه اسفند : قرار بود امروز دعوت نامه تکمیل وجه اسفند بیاد به گفته دوستان کجاس نیومد که
سعید8 : هنوز بعد چند هفته سامانه در حال به روز رسانیه. یا اینا معنی به روز رسانی رو نمیدونن یا مسول به روز رسانی رو یه شلغم قرار دادن
وحید : سلام دوستانی که شاهین دنده g با موعد تحویل خرداد 1403 فقط اون نصف پول واریز کردن یا تکمیل وجه کردن ؟ لطفاً جواب بدین ممنون
بهنام : دوستان این متن رو بخونین در صورت مواجه شدن با مسائلی چون عدم صدور دعوتنامه از ناحیه شرکت‌ های خودروساز و تمکین نکردن شرکت در این خصوص؛ صدور دعوتنامه با اعمال قیمت‌های جدید در خصوص افرادی که موعد تحویل آن ها قبل از اعمال تغییر نرخ بوده؛ نگهداری و دپوی خودرو به صورت عمده و عدم عرضه غیر موجه، در صورتی که مربوط به تعهدات قبلی شرکت ها باشد، اقدام به ثبت دادخواست و شکواییه نمایند تا محاکم و دادگاه های عمومی، به شکایت رسیدگی کنند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 30 بهمن واریز 13 دی : نه واریز 13 دی هنوز فاکتور نشدم . شما شدین؟! طرح عادی بودی؟
اسفند دوگانه : کی قراره دعوت نامه اسفند بیاد خسته شدیم
207 اتو : سلام دوستان من تحویل مهر هستم کی دعوتنامه میاد ؟باید ماشینمو بفروشم
6دنده : سلام نه من واریزی7پرونده8خبری نیست شما چندمی
فروش فوری 1 اسفند : 🥲🥲همچنان در انتظار فاکتور فروش فوری اسفند
بی قرار دوگانه دی : سلام دوستان از فاکتور تا تحویل چقدر طول میکشه
اسفند : این پیامک جدید که برا اسفندیا امده لغو بزنیم ی ن
207 : آماده تحویلت چن روز طول کشید
29 اسفند : پاسخ صادق : بعد از ثبت شکایت پارسال کد رهگیری بلافاصله به ایران خودرو ارسال کرد ببینیم پاسخ ایران خودرو چیه حتما اطلاع میدم فقط این خوب می‌دونم که ماهاییکه فاکتور نشدیم دیگه فاکتور سدنمان سخته چاره ای جز ثبت شکایت به بازرسی و صنعت معدن نداریم
پارس : آقا محسن ورضا یکی هستن محسن میاد به سوال میپرسه بعد رضا مشهد میاد جواب میده الان سه ماهه توی این سایتم همیشه تقریبا اینجوری بوده