احتمال واردات رنو مگان جدید به ایران و بازنشستگی رنو فلوئنس

 

احتمال واردات رنو مگان جدید به ایران و بازنشستگی رنو فلوئنس

 
با تصمیم رنو، نسل سوم از خودروی محبوب و پرطرفدار مگان بدون نسخه سدان تولید شد. برای پر کردن این خلا، کمپانی فرانسوی در سال 2009 فلوئنس را به صورت یکی از محصولات مونتاژی رو سامسونگ در کره معرفی کرد که البته این خودرو با موفقیت چندانی در بازار کشورهای در حال توسعه روبرو نشد.
 
با ظهور نسل چهارم مگان، رنو در برنامه های خود تجدید نظر کرده و دوباره به گذشته برگشته است؛ اخیرا این کمپانی با معرفی نسخه سدان نسل چهارم مگان، حکم بازنشستگی فلوئنس را صادر کرد.
 
واردات رنو
 
نسل چهارم از مگان با پیروی از زبان طراحی جدید رنو پای به میدان گذاشته است. شکل چراغ ها و جلو پنجره این نسل نسبت به نسل قبلی کاملا دگرگون شده و ظاهر زیباتری به خود گرفته است.
 
چراغ های موازی دو تکه (تقریبا شبیه حرف C ) را می توان شاخصه اصلی در زبان طراحی جدید رنو دانست که ظاهرا قرار است بر روی تمام محصولات متوسط و بزرگ رنو استفاده شود.
 
البته تقریبا تمام بخش های بدنه از برادر بزرگتر یعنی  تالیسمان الگوبرداری شده که این امر به شباهت بسیار زیاد مگان و تالیسمان در ظاهر منجر شده است.
واردات رنو
 
در بخش فنی بسته به بازار، مگان از پیشرانه ها و جعبه دنده های متفاوتی بهره مند خواهد شد.
 
این نسل با دو موتور بنزینی SCe 115 و TCe 130 ارایه می شود؛ گزینه اول با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا گیربکس CVT قابل سفارش خواهد بود.
 
گزینه دوم هم با یک گیربکس 7 سرعت دو کلاچه و یا 6 سرعته دستی به فروش خواهد رسید، علاوه بر این موتورهای بنزینی، مگان با سه موتور دیزلی نیز در برخی از کشورها ارایه می شود.
 
موتور dCi 90 فقط با گیربکس 6 سرعته دستی، موتور dCi 110 با گیربکس 6 سرعته دستی و گیربکس دو کلاچه اتوماتیک و dCi 130 فقط با گیربکس 6 سرعته دستی قابل انتخاب خواهد بود.
 
واردات رنو
 
رنو مگان سدان در شهر بورسای ترکیه تولید شده و در 20 کشور جهان عرضه می شود.
نکته تعجب برانگیز اینکه در برخی از کشورها این مدل با نام مگان Grand Coupe معرفی خواهد شد. 
 
ظاهری مدرن، دینامیک خوب رانندگی، آپشن های بالاتر از کلاس و کابین زیبا و البته بسیار جادار می تواند از نقاط قوت مگان در مقایسه با رقبا باشد.
 
با توجه به شرایط بازار خودرو کشورمان، احتمال عرضه مگان جدید در بازار چندان دور از ذهن نیست اما با توجه به قیمت گذاری احتمالا 170 میلیونی تالیزمان و قیمت حدود 130 میلیونی نسل فعلی فلوئنس، می توان پیش بینی کرد که مگان جدید نیز در صورت عرضه به صورت وارداتی در حدود 130 الی 150 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.
این رقم در صورت ارائه مگان به عنوان یک خودرو مونتاژی توسط پارس خودرو، ممکن است تا حدود یکصد میلیون تومان کاهش یابد اما متاسفانه پارس خودرو در چند سال اخیر در زمینه قیمت گذاری چندان خوب عمل نکرده است و بعضا محصولات خود را با ارقامی بیش از نظر کارشناسان قیمت گذاری کرده است.
 
به هرحال باید منتظر ماند و دید که تصمیم رسمی رنو برای سرنوشت فلوئنس که این روزها در بازار کشورمان نیز عرضه می شود، چه خواهد بود و آیا پای مگان جدید به جاده های ناهموار ایران می رسد یا خیر.
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , رنو , مگان , رنو مگان , بازار خودرو , واردات خودرو , رنو فلئنس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

فرزاد
2

زمانیکه دلسوزان میهن در سرمای زمستان کلاه بر سر مردم میگذارند چه بسیار ؟دعا؟ که برای کمرشان نکردیم، ولی بی انصافها لااقل تو این گرمای طاقت فرسا دیگه دنبال کلاه برای مردم نباشید، البته اگه قضیه کلاهبرداری نیست!
17:55  1395/04/28
پاسخ دادن
اسکندری
0

داستان کلاه برداری هست و ما به دعا هایمان ادامه میدهیم بلاخره خدایی هست !
20:16  1395/04/28

ناصر
3

80 تومن میرزه و مردم میخرن ولی بیشتر نه ، که اینا عمرا این قیمت بدن پس بازار خوبی نخواهد داشت مردم بعد از این همه سال میدونن چطور با خودرو مونتاژ کن ها برخورد کنن
12:45  1395/04/28
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

جای درد آور این خبر این بود که این ماشین توی ترکیه تولید میشه و ما همچنان به تولید تندر 90 و ساندرو میبالیم....
05:01  1395/04/28
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

جای درد آور این خبر این بود که این ماشین توی ترکیه تولید میشه و ما همچنان به تولید تندر 90 و ساندرو میبالیم....
05:01  1395/04/28
پاسخ دادن
رامتین
2

با قیمت حدودی 120 تا 130 تومن عرضه میشه. البته موتور 1800 هم داره که 143 اسبه و احتمال اومدن اون موتور بیشتره. اما من با این قیمت مزدا3 مدل 2016 را کاملا ترجیح میدم.
18:20  1395/04/27
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

مگان یکی از خوشنام ترین فرانسوی های توی بازار هست. نسل دومش نه فقط تو ایران بلکه توی اروپا هم موفقیت چشمگیری به دست آورد. ولی یکی از اصلی ترین دلایل این موفقیت قیمت بسیار مناسب در کنار کیفیت بالای اون بود. درصورتی که این فاکتور در ایران حذف و به قیمت نجومی عرضه شود این ماشین هم علیرغم شایستگی هاش سرنوشت کولئوس و فلوئنس رو پیدا میکنه.
16:21  1395/04/27
پاسخ دادن
مجید
4

به نظرم خودرو های کره ای و ژاپنی بسیار خوبی در این رنج قیمت وجود داره و از اونجا که بازار خوبی هم نداره سخت بشه رو موفقیتش حساب باز کرد.
16:08  1395/04/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آقا یوسف نه دیگه، همه که منتظر پیامک نبودن، یه عده عدم تخصیص خوردن ،احتمال زیاد این عده میتونن ماشین جدید انتخاب کنن
شاهین : ایا کسی میدونه یکشنبه واسه بهمن ماه ۴۰۲ یا نه یعنی احتمال داره بگن بجای چانگان ۵۵ خودروی دیگه ای انتخاب کنید
S5ccc : این همه لایک؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من فقط دارم می گم بعد از اینکه به امید خدا ماشین گرفتید چکار کنید. چون خودم شش ماه تو این گروه بودم. واقعاااا. تقصیر ندارن . از ماست که بر ماست. خدانگهدار یاد اون حرف بنده خدا افتادم که می گفت تاخر هست خروارها هست
بهرام : چرا سهند از اطلس گرون‌تره؟ تو بازار هم همینطوری خواهد بود؛ آخه زه اطلس بیشتره و کراسه اطلس خیلی بهتره، دورش محافظ‌های سیاه هم داره
نعمت : سلام لطفا یه راهنمایی کنید من پیامک پیش فروش سهند s دریافت کردم و واریز کردم، ولی من چشمم اطلس رو گرفته، دوستان چطوری اطلس ریختن من فقط سهند رو برای انتخاب داشتم؟ بعضی ها ساینا هم برای انتخاب داشتن اونم فروش فوری؛ قیمت اون چند بود؟ از راهنماییتون متشکرم 🙏
سعید8 : خب دوستان، یکشنبه قراره سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان دوره های قبلی باز بشه. دوره های قبلی هم که فقط 2 دوره بوده. انشاالله افرادی که دور دوم عدم تخصیص خوردن هم ممکنه شانس مجدد داشته باشن
عادل : دوست عزیز (تارا تیتانیوم) ماشینم تارا اتومات v2 رنگ سفید فروش فوری تحویل دی ماه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن دارین ماشینو تحویل میدین مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم برای ماهم پیامکتکمیل وجه دنده ای می‌فرستادند اگر تکمیل وجه نمیشد حق با سایپابود ولی اتومات فرستادن قیمت زیاد چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
یوسف : بنظر میاد برای ثبت نامی های ۴۰۱ باشه. بهمن ۴۰۲ که خودرو رو انتخاب کردیم و منتظر پیامک هستیم، انشالله این هفته تکلیفمون روشن بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابوالفضل دوگانه اسفندگرگانی : درود الخیر فی مابقع
فاضل : کاربرات 4 دنده جلو و یکی عقب مدل اواسط دهه 70 میلادیه 1.6 حجم موتورشه
میترا پوربابا : سلام منم ثبت نامم قبل عید بود مثل شرایط بقیه ولی پرسیدیم میگن به خاطر سیل بم تحویلی ها موندن گوگل سرچ کنین کلیه محصولات مدیران خودرو زیر سیل موندن کارخانه مونتاژ زیر اب رفته ماشین ها همشون زیر اب موندن گوگل سرچ کنین فیلم گذاشتن چاره ای نداریم جز اینکه منتظر بمونیم تازه اونم ماشین سالم دستمون برسه یا نه
علی اتوماتیک اسفند 402 : به‌جای کوییک اتوماتیک یه ماشین جای گزین بدن مثلا سهند بدن که توی پارس خوردو تولید میشه
پلاک : سلام‌دوستام چند روز پلاک‌شدن طول میکشه؟
محمد : من 23اسفند خرید نقدی تا الان تخصیص نشده
رانا 29 اسفند : سلام ، هنوز فاکتور نشدی؟
سینا : منم 19 هم تکمیل وجه کردم خبری نیست
پرو مکس : سلام از دوستان کسی هست که نود روز کاری از تایید لیزینگ یا نود روز کاری از تکمیل وجه نقدی گذشته باشه و خودرو تحویل نگرفته باشه ؟؟تو سال جدید منظورم هست
207دستی ارتقا یافته ت 31 فروردین : بله متاسفانه منم‌ دقیقا مثل شما الان چند بار موعد تحویلش تغییر کرده.