رشد فروش رنو، افت سیتروئن و پژو

 

رشد فروش رنو، افت سیتروئن و پژو

 
در حالی که رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روی اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار این اتحادیه تاثیر گذاشته است، رشد فروش خودروها در اروپا در ماه ژوئن کند شده است.
 
به نقل از بلومبرگ، ثبت‌نام برای خرید خودرو در اروپا با رشدی 6.5 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.5 میلیون دستگاه رسیده است. رشد 6.5 درصدی، کمترین رشد از ماه مارس 2016 تاکنون بوده است. این در حالی است که تقاضا در بریتانیا، دومین بازار بزرگ اروپا با افتی 0.8 درصدی مواجه شده است. بر اساس گزارش اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا (ACEA) فروش نیمه نخست سال جاری با رشدی 9.1 درصدی به 8.09 میلیون دستگاه رسید.
 
بر اساس اعلام بانک مرکزی اروپا، همه‌پرسی 23 ژوئن که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجامید، احتمالا مانع از رشد اقتصادی در کشورهای استفاده کننده از یورو خواهد شد که نرخ بهره را در نزدیکی صفر یا در قلمرو منفی نگاه داشته‌اند. 
 
پیتر فاس، تحلیلگر خودرو اعلام کرد: «‌کاهش شدید اعتماد مصرف‌کننده در بریتانیا پس از رای به برگزیت احتمالا ضربه سختی به فروش خودرو بزند. خودروسازان آلمانی با کاهش صادرات خود به بریتانیا مواجه شده‌اند، چرا که تضعیف پوند باعث شده خوردوهای ساخت آلمان برای خریداران بریتانیایی گران‌تر شود.»
 
فروش خودرو در ماه ژوئن برای سی و چهارمین ماه متوالی افزایش داشته است. رشد خرید خودرو در آلمان،‌ ایتالیا و اسپانیا بیشتر از نرخ منطقه‌ای بوده است. کاهش نرخ در بریتانیا نیز برای نخستین بار از اکتبر اتفاق افتاده است. 
 
گروه خودروسازی رنو در میان 10 خودروساز بزرگ، بیشترین رشد فروش را در ماه گذشته از آن خود کرده است. مدل‌های اصلی این شرکت نظیر کپچر،‌ کاجار و اسپیس با افزایش فروش 20 درصدی مواجه شده‌اند. در پی افزایش تقاضای خودروهای اسپرت مرسدس بنز، شرکت دایملر نیز  با رشد 16 درصدی فروش مواجه شده است. فروش شرکت بی‌ام‌و اصلی‌ترین رقیب دایملر نیز در اروپا 16 درصد افزایش داشته است.
 
پس از گذشت ماه‌ها رسوایی شرکت فولکس واگن، فروش خودروهای این شرکت در اروپا  در ماه ژوئن رشدی یک درصدی داشته است رشد فروش شش‌ماهه این شرکت از 24.9 درصد در سال گذشته به 23.8 درصد کاهش یافته تا همچنان در پایین‌ترین سطح از سال 2011 خود باقی بماند. فروش شرکت PSA، مالک برندهای سیتروئن و پژو و خودروسازان فورد و نیسان در ماه ژوئن کاهش یافته است.
 
 
 
 

منبع

بلومبرگ

 

برچسب : خودرو , پژو , سیتروئن , رنو , خودروسازان فرانسه , صنعت خودرو , فروش خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s5 : کسی هستش که شهریور سال قبل s5 ثبت نام کرده باشه و هنوز ماشینش شاسی نشده؟
زهرا : شما اقساطی ثبت نام کرده بودید؟
گلچین : ماشین تارا v1pفروش سه ماهه،واریزی اسفند،تحویل ۱۶خرداد والا معلوم نیست چیکار میخوان بکنن.برا بار هزارم تاریخ رو بروز کردن.
اس فایو مهر : من امروز رفتم نمایندگی کلی داد و بیداد کردم و یه زن اومد آروم صحبت کرد و منو برد اتاق مدیریت که بیشتر از این آبروشونو نبرم .. ولی با داد میگفتم اینا ماشین مهر رو هموز تحویل ندادن پولتونو بدین طلا ۵ ماه دیگه نقدشو بخرید شما هم حتما برید ، مجبور میشن ماشینامونو بدن
مهدی s5 26 مهر : اقای اصفهان سفید بودی یا مشکی
شاهین اتومات 24دی : من پیگیری کردم، اصلا فاکتور نکردن ، همون 18 دی مونده، اینا شایعه هست ، مشکل تامین قطعه دارن، حالا حالا ها تحویل نمیدن، پیگیر شکایت از بازرسی باشین تعداد بره بالا
میلاد : من s5 ماه 12/06/1402 ثبت نام کردم نه شاسی خورده و نه خبری هست خدا لعنتشون کنه کسی هست شرایطش مثل من باشه؟؟
mhd S3 : مشکلی نیست برای منم همینطور بود بعد تقریبا 10 روز ارسال میشه مدارک صادر شده و تحویل شرکته و هنوز صادر نشده ارسال طبق کد پستی تون انجام میشه
m.f : سلام دوستان من امروز تماس گرفتم با سایپا گفت که الان در حال حاضر فروش نقدی فوق العاده تاریخ 18 دی ماه فاکتور میشه شما 20 دی در صف فاکتور هستید.بعد که شاکی شدم میگه چیه قرارداد امضا کردی بعد از تاریخ موعد تحویل جریمه دیرکرد میده .ناراختی برو هرکاری می خوای بکن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا 85 تک : سلام فروش فوری بهمن ماه ساینا تک زیاد هست ایا؟؟
توجه : یه خبرهای در راه است.سازمان تعزیرات پیگیر قیمت پارس است اگر بگذارند.
فروش فوری : تشکر بابت اطلاع رسانی
X22 shz : امروز هم گفتن مجوز خروج صادر نشده.
X22 shz : امروز هم گفتن مجوز خروج صادر نشده.
هفته اخر دی😒 : سلام26واریز،19پلاک شدم 2ساعت راه تا کاشان چرا پس نمیاد ماشین🥴کسی از شهرری هست
دوگانه دی ماهی : تاتاریخ27.دیروز پلاک شدم
شایان بهاری : 11676260 فاکتور گردید .
فائزه اسفند : من رفتم توسامانه 111 شکایت کنم بلدنبودم میشه اونایی که شکایت کردن توضیح بدن چجوری میشه شکایت کرد
x55 : دوستان با کامنت خوندن وگزاشتن تو این سایتی که متعلق به مدیران خودرو هست هی اتفاقی نمیافته و از معترض بودن شما هم کسی مطلع نمیشه یا باید ایمیل بزنید به صدای مشتری مدیران خودرو یا زیر پست صفحه ی رسمی پیج اینستا گرام مدیران خودرو یا حضورا یه تاریخی مشخص بشه بریم جلوی درب مرکزی پیگیر مشکلات بشیم همه دوستان باید پیگیر باشن چه کسانی که خودروشون و تحویل نمیدن و‌مجوز صادر نمیکنن چه دوستانی که روند پروندشون و دارن پیگیری میکنن چون اوناهم اگه پیگیر نشن از الان به مشکل ما بر میخورن و تا ماشین های ما که منتظر مجوز خروج هست تحویل ندن ماشین های اونارم تحویل نمیدن آقای الوند و فرشید و غیره کاری برای ما نمیکنن ما خودمون باید پیگیر بشیم تاریخ مشخص بشه فکر‌کنم قبلا گفته بودن چهارشنبه ی این هفته