آغاز مذاکره با «نیسان» برای از سرگیری همکاری‌ها

 

آغاز مذاکره با «نیسان» برای از سرگیری همکاری‌ها

 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قرارداد با سیتروئن بزودی امضا می شود، تاکید کرد: این قرارداد همسو با سیاست‌های دولت و اقتصاد مقاومتی و با دقت کامل نهایی می شود.
 
مهدی جمالی درباره دیدار عصر دیروز (یکشنبه) با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره گفت: در این دیدار درباره مذاکرات سایپا با سیتروئن، توضیحاتی به نمایندگان داده شد.
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سرمایه گذاری خارجی باید به صورت کامل شامل سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه سازی کشور و افزایش صادرات انجام شود که همه این اصول در قراردادهای شرکت با دقت در حال بررسی است.
 
جمالی درباره قرارداد با سیتروئن نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه، این قرارداد در نوع خود برای نخستین بار در صنعت خودروسازی کشور در حال عملیاتی شدن است، تامین سرمایه گذاری آن از طریق خرید سهام سایپا کاشان، حداکثر سرمایه گذاری در قوای محرکه، مشارکت در تحقیق و توسعه و گسترش قطعه سازی همراه با صادرات 30 درصدی محصولات مشترک و تولید آخرین مدل از محصولات شرکت سیتروئن صورت می پذیرد.
 
وی تصریح کرد: بر همین اساس به نظر می رسد تا نهایی شدن قرارداد فاصله چندانی وجود ندارد.
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قرارداد با شرکت نیسان(ژاپن) نیز جاری است و باید اجرایی شود، اظهار کرد: در زمان تحریم ها با شرکت نیسان دچار مشکل شدیم؛ این شرکت پیش از اعمال تحریم ها همکاری با پارس خودرو را رها کرد اما اکنون در حال مذاکره با این شرکت برای از سرگیری دوباره همکاری ها هستیم.
 
وی، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت را «سرمایه گذاری مشترک و توسعه صادرات» عنوان و تاکید کرد که سایپا به طور حتم این سیاست را پیگیری می کند.
 
در جلسه دیروز، مدیران عامل سایپا و ایران خودرو به همراه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو) به ارائه گزارش از فعالیت ها و برنامه های خود پرداختند و از نیازها و درخواست های خود را مطرح کردند.
 
 
 
 

منبع

اقتصادنیوز

 

برچسب : خودرو , نیسان , سایپا , واردات نیسان , اقتصاد مقاومتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
7

نیسان ماشین های خوبش برای ما خیلی گرون میشه و فقط عده محدودی میتونن بخرن. محصولات ارزونش هم چنگی به دل نمیزنه. گذشت اون دوره ای که ماکسیما میداد 30 تومن...
16:20  1395/04/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
7

آخ گفتی.یاد زمانی که ماکسیما اومد ب خیر.
مثلا نیسان ورسا و سانی رو بین 30 تا 40 میلیون باس بدن و نیسان آلتیما رو تقریبا 120.
اما اگر بیاد حداقل 2 شاید هم 3 برابر قیمت واقعیش به مردم میندازن.
19:51  1395/04/29

کاربر: m&z
2

دقیقا نوید جان
مشکل اینه که 2 تا 3 برابر قیمت میخوان بفروشن به ما، اونموقع دیگه اون حسن ماشین یعنی ارزون بودنش اصلا تبدیل به عیب بزرگش میشه!!!
16:14  1395/04/30

کاربر: نوید جهرمی
11

قرارداد هم بسته بشه نه انتقال تکنولوژی رو شاهدش خواهیم بود نه محصولات ب روز و ایمن.
فقط ی مشت از محصولات از رده خارج و در حال انتقال به موزه.
15:11  1395/04/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن : سلام دوستانی که اطلس ثبت نام کردین لطفا بگین تحویل چه ماهی وتونستین بزنین؟من خودم تحویل دی ماه زدم
شکایت قضایی : تعزیرات زیر نظر قوه فضاییه هست و صمت جزو هیات دولت هست دو تا قوه جداگانه هستند. شما تاخیر خودروت باعث شده حسابی قیمه ها رو بریزی توی ماست ها
دوگانه بهمن : صبر کنید تا ۲۰ روز دیگه میاد انشالا
تارا : من هشت ماهه تکمیل وجه کردم تارای دستی هنوز هیچ خبری نیست
اطلس اسفند : جوری معلومه هنوز به تولید انبوه نرسیده وباید یه سری مشکل داشته باشن یک ماهه یک نفرم فاکتور نشده
اطلس اسفند : بنظرم به یه مشکلاتی خوده تولیدش
در انتظار فاکتور : بچه های دی کی فاکتور شدید و چه تاریخی واریز کردید؟
بنده خدا : سایپا به توگفت میخواد گرون کنه ماشینی که ۳ماه پیش باید میداد؟؟؟
ساینا 7 دی : داداش دلیلشو نمیدونی یعنی؟ چون که دو روز قبل عید از ترس که پولمون بی ارزش نشه رفتیم آزاد خریدیم حالا بقیه رو نمیدونم ولی من ازاد خریدم الانم باید حواله بفروشم مقداری از قرضمو بدم پیامک سهند اومد اقدام نکردم الانم ساینا اس اومده ولی درگاه اطلس جی هم بازه ، اختلاف قیمت اطلس جی با بازار زیاده 182 تومن فرقشه
اشکان : این انسانه به هر چیزی ارزش میده نه ماشین ب انسان احترام ب نظر همدیگه لطفآ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : سلام آقا پرهام گفتین فردا جواب میدم
پیش فروش ابان : 26 فروردین تکمیل وجه کردم خبری نیست فعلا
سیدمحمد رضا نبوی : سلام من از سال 94،سمند دوگانه شرکتی موتور ملی کلاس 16(EF7)دارم، فقط قبل عید موتورشو تعمیر اساسی کردم و تمام مصرفی ها رو هم تعویض کردم،متاسفانه بدلیل نیاز مالی میفروشم اگه خریدید سعی کنید ماشین. EF7که فنیش خوب باشهه بگیرید.
سعید تیگو7 : نه پیام نماید باید در وضعیت مشتری رصد کنی و صدور فاکتور سبز میشه
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شد لطفا اطلاع رسانی کنید ممنون
محمد : دوستان اونایی که 26 فرودین پلاک شده ماشینشون یا خبری نیست ؟؟؟؟؟؟
سیدمحمد رضا نبوی : سلام.من از سال 94،سمند دوگانه شرکتی موتور ملی کلاس 16دارمکه مدلش 92هستش،خیلی ماشین خوبی هست داییم از کارخونه درآورده بود که من برا همسرم 94گرفتم،واقعا عالیه،تازگی ها موتورشو تعمیر اساسی کردم تمام مصرفی ها رو عوض کردم، باطری نو بیمه یکسال بیمه بدنه 4ماه،معاینه فنی یکسال، لاستیکها 80درصد،160هزارکارکرد، خلاصه ماشین خانگی و بدون ریال خرجی، فقط اینهمه خرج کردم متاسفانه بدلیل نیاز مالی میفروشم. اگه خریدید سعی کنید همچین ماشینی بگیرید
جابر : سلام پانزدهم امروز است کجا شد مجوز خروج!!!!!!!!!!
207 : با شرایط الان تحویل خودروشما برای پاییز یا اول زمستان میفته
علیرضا : همه کسانی که پژوپارس دارن و حواله دارن تا سه ماه دیگه ماشینتون نیارید تو بازار تا قیمتش پایین نیاد و ارزش پول کم نشه و قیمت تا سه ماه دیگه افزایشی هست برای اینکه تا خردا مجوز ندادن تا 800تا900تومان قیمت میخوره