رقابت پژوسیتروئن با چینی‌ها در بازار ایران جدی تر شد

 

رقابت پژوسیتروئن با چینی‌ها در بازار ایران جدی تر شد

 
گروه پژوسیتروئن در راستای پس گرفتن سهم بازارش در بزرگترین بازار خودروی خاورمیانه، با شرکت سایپا قراردادی امضا کرد که دومین قرارداد این خودروساز فرانسوی با یک تولیدکننده داخلی است.
 
به گزارش ایسنا، تحت این قرارداد، پژوسیتروئن در جوینت ونچری که با سایپا خواهد داشت، 300 میلیون یورو (330 میلیون دلار) در طراحی و تولید سه مدل سیتروئن سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
 
پژوسیتروئن که در سال 2011 تحت فشار تحریم‌های آمریکا ناچار شد از بازار ایران خارج شود، با رقابت شدید از سوی رقیبان چینی روبروست که در دوران تحریمها وارد بازار ایران شده و سهم بازار این خودروساز فرانسوی را تصاحب کردند. این شرکت همچنین با رقابت همتایان غربی مانند رنو روبروست که با عرضه مدلهای جدیدتر قصد دارند در بازار رو به رشد ایران جای پای محکمتری پیدا کنند.
 
کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژوسیتروئن درباره قرارداد جدید گفت: توافق جدید فصل جدیدی در همکاری این شرکت با سایپا به شمار می‌رود. وی در ادامه افزود: هدف ما فراهم کردن خودروهای مدرن با راحتی بالا، ایمنی فوق‌العاده و فناوری روز دنیا برای مشتریان ایرانی است.
 
قرارداد با سایپا که از سال 1996 شریک سیتروئن بوده است، پس از امضای قرارداد میان پژو و ایران خودرو در ماه گذشته صورت می گیرد. مدلهایی که تحت سرمایه‌گذاری مشترک پژو سیتروئن و ایران خودرو تولید می‌شوند شامل پژو ۲۰۸، شاسی بلند ۲۰۰۸ و مدل کامپکت ۳۰۱ خواهند بود که با استفاده از قطعاتی که عمدتا در ایران ساخته می‌شوند، تولید می‌شوند. برند گران قیمت "دی اس" پژوسیتروئن هم یک توافق فروش در ایران امضا کرده است.
 
تحت توافق جدید که تا پایان سال 2016 نهایی می شود، سیتروئن و سایپا نخستین مدل از سه مدل برنامه ریزی شده برای برند فرانسوی را در سال 2018 معرفی خواهند کرد.
 
برای پژوسیتروئن که پرفروش‌ترین خودروساز اروپا در دوران پیش از تحریمها در ایران بود، پس گرفتن سهمش در بازار ایران حیاتی به شمار می‌رود. این خودروساز که پس از پشت سرگذاشتن خطر ورشکستگی بدنبال گسترش حضور در بازارهای خارج از اروپاست، روی فروش سالانه 400 هزار دستگاه خودرو در ایران تا سال 2020 حساب می‌کند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ایران یکی از امیدبخش‌ترین بازارهای نوظهور برای خودرو در جهان است، زیرا از هر ۱۰۰ نفر در این کشور تنها یک نفر خودرو دارد که شش برابر کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است.
 
فروش بازار ایران در سال 2011 به 1.6 میلیون خودرو رسید و در دوران تحریمها که کمبود قطعات وارداتی تولید داخلی را محدود کرد، به پایین یک میلیون خودرو کاهش یافت. طبق برآورد پژو، تقاضا برای خودرو در ایران ممکن است در دو سال آینده به یک میلیون و 600 هزار دستگاه افزایش پیدا کند و تا سال 2022 به دو میلیون خودرو برسد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , پژو , سیتروئن , رنو , خودروسازان فرانسه , صنعت خودرو , فروش خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: m&z
2

از هر 100 نفر یه نفر خودرو داره این وضع خیابونهامونه وای به روزی که به میانگین جهانی برسیم!
16:10  1395/05/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم