زمانی برای بالانس چرخ ها ؛ بررسی دلایل لرزش خودرو

 

زمانی برای بالانس چرخ ها ؛ بررسی دلایل لرزش خودرو

 
لرزش خودرو همواره یکی از مهمترین دلایل عدم راحتی سرنشینان محسوب می شود و با توجه به وضعیت ناهموار جاده ها و خیابان های کشورمان این مشکل بیش از حالت معمول گریبان خودروهای حاضر در ایران را می گیرد.
 
در ادامه به بررسی برخی از مهمترین علت های لرزش خودرو خواهیم پرداخت .
 
یکی از مهمترین دلایل آسیب دیدگی خودرو ها لرزش های ممتد و بلند مدت آن ها است .
زمانی که خودرو دچار لرزش شود بخشی از نیروی تولید شده توسط موتور از بین می رود .
بالانس کردن تایر ها به معنی رفع ناهمگن بودن موضعی لاستیک ها و رینگ ها است .
رینگ خودرو ها در صورتی که دچار تابیدگی باشد با عبور از هر ناهمواری میزان آن افزایش خواهد یافت .
نامتوازن بودن تایر می تواند در سرعت های مختلف دیده شود .
یکی از مهمترین آسیب هایی که عدم بالانس بودن تایر به خودرو وارد می کند لاستیک سایی است .
بالانس چرخ ها به دو صورت انجام می شود در حالت اول چرخ ها کاملا جدا شده و به صورت مجزا بالانس می شوند که در این حالت سایر ایرادات سیستم تعلیق خودرو مشخص خواهد شد، اما در حالت دوم که چرخ ها جدا نمی شوند و به دلیل بالانس شدن تایر ها متناسب با سیستم تعلیق سایر ایرادات مشخص نخواهد شد .
 
در صورتی که تایر های جلو دچار ایراد شوند، لرزش در سرعت های بین 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت نمود پیدا می کند و عدم توازن چرخ های عقب نیز باعث لرزش در سرعت های 120 تا 140 کیلومتر بر ساعت می شود .
بعد از هر بار تعویض لاستیک ها بهتر است آن ها را به شکل قطری یا خطی نصب جا به جا کنیم تا از لاستیک سایی یک طرفه جلوگیری شود .
لرزش چرخ در زمان ترمز گیری می تواند نشانی از تاب برداشتن دیسک های ترمز باشد، در صورت وجود این مسئله، معمولا بالانس دیسک توسط تراشکار انجام می شود اما برای تاب خوردگی شدید، تعویض دیسک به مراتب اصولی تر از تراشکاری آن است.
استفاده از تایرهای بی کیفیت و تقلبی نیز می تواند با نابالانسی مجموعه چرخ و لرزش شدید خودرو منجر شود. معمولا چنین تایرهایی از نظر ساختار و توزیع مواد دچار مشکل هستند و گاها حتی با استفاده از وزنه های تعادلی نیز مشکل به صورت اصولی حل نمی شود.
گاهی لرزش چرخ ها به دلیل بالانس تایر ها نیست بلکه مربوط به اتصالات و پلوس هاست که بیشتر در خودرو های محور متحرک جلو دیده می شود و در شتاب گیری در دنده 2 نمایان خواهد شد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , لرزش خودرو , بالانس چرخ ها , دلایل لرزش خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 50 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
xx5 : سلام اینجا از عدم تحویل کرمان موتور همه ناراضی هستن الان اپلیکیشن دیوار کل کشور بزنید تنها محصول قابل فروش خودروهای کرمان موتور هستن!!!
سعید : سلام ۴۰۵ موتور ۱۸۰۰ دارم از ۱۶۰ به بالا نمیره انگار قفل شده باشه مدل ۹۰
Rz : سلام ان دبه سمت چپ اب سبز داخلش آن مخزن اب رادیاتور می باشد
Heyran : همون مونتاژم اگه بدنت خدارو شاکر باش بعیده بازم
تارارا : تارا v4lx کسی با موعد تحویل مابین ۱۱ فروردین تا ۳۱ فروردین آیا کسی هست؟
تارا زمستان : تحویل 23خرداد هنوز فاکتور نشدم ☹️
حسین : سلام بلاخره واسه منم فاکتور شد تحویل ۳۱ فروردین پیش فروش بودم رنگ سفید اما خسارت تاخیر ۱۳/۳۰۰دادن خیلی کم دادن
ممد : تا ۳۱ فروردین فاکتور شده من منتظرم پلاک شم
تارا وی وان پلاس : از کجا بفهمم پلاک رو ماشینم نصب شده؟؟؟
تارا وی چهار : سلام. هنوز اردیبهشت ماه فاکتور نشده. شما بین تا سه ماه از موعد تحویل زمان حساب کن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : بله منم آمار گرفتم همینو گفتم
6دنده خرداد : دوستان 6دنده که مکفتین تا خیر نداره استعلام گرفتیم از تهران میگه تا آخر مرداد فاکتور میشیم تولید6دنده کمه الویت تولید با اپشناله اتوماته
در جستجوی پارس : دوستان ببخشید سود تاخیر دقیقا از کی محاسبه میشه؟ از زمان فاکتور؟
رانا پلاسی که پلاسید : واسه شما حتما مشکل سخا است .چک کنید ببینید سبزه
اسفندنیمه اخر : سلام هرچه خدابخوادهمون میشه زیاددرگیرنشید به خداتوکل کنید
علی : دعوتنامه پیشنهادی اومده نه دعوتنامه اصلی
پارس واریزی 25/2 : واریزی25\2امروزفاکتورشد
تحویل 29اسفند تکمیل9بهمن : من 24فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم یعنی میشه مشکلی باشه راهنمایی بفرمایید
پارس واریزی 25/2 : واریزی 2/25 امروز فاکتور شد
محمود : 💯 راست گفتی برادر