چندین راهکار ساده برای کنترل مصرف سوخت

 

چندین راهکار ساده برای کنترل مصرف سوخت

 
 با توجه به افزایش همیشگی قیمت سوخت و پر مصرف بودن خودروهای داخلی بهتر است که از همین لحظه برای کاهش مصرف سوخت خودرو ها اقدام کنید.
1- از گذاشتن تجهیزات اضافی در خودرو بپرهیزید ، وزن بیشتر مصرف بیشتری به همراه خواهد داشت.
2- اگر با سرعت 90 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید می توانید 21 درصد بیشتر از زمانی پیش بروید که با سرعت 110 کیلومتر در ساعت می رانید.
3- از روشن ماندن خودرو به صورت درجا بپرهیزید .خودرو های امروزی احتیاجی به گرم کردن ندارند و حتی در صورتی که از خودروی قدیمی استفاده می کنید با قرار دادن در دنده 1 و به آرامی حرکت کردن می توانید آن را گرم کنید و جلوی افزایش مصرف سوخت را بگیرید.
4- همواره به یک میزان دقیق و مشخص به گاز فشار وارد کنید ، تغییرات مداوم در عملکرد سیستم احتراق و سوخت رسان یکی از عوامل اصلی افزایش مصرف سوخت است.
5- باد چرخ ها را همیشه تنظیم نگه دارید و قبل از هر سفر حتما آن‌ها را متناسب با شرایط نقطه جغرافیایی مورد نظر تنظیم کنید .
6- گاز دادن و گرفتن ترمز به شکل ناگهانی عملی به شدت آسیب رسان است ، رانندگی با سرعت یکنواخت باعث کاهش تعداد دفعات ترمز گیری شده و این امکان را به وجود خواهد آورد که در بسیاری از مواقع بتوانید تنها با برداشتن پا از روی گاز خودرو را متوقف کنید که کمک بسیاری به کاهش مصرف سوخت خواهد کرد .
چندین راهکار ساده برای کنترل مصرف سوخت
7- وسایل اضافی در بدنه ی خودرو که موجب مقاومت در برابر باد می شوند را بردارید. مثلاً باربند یا باربند اسکی را در زمانی که به آنها احتیاج ندارید باز کنید.
8- سیستم ترمز به خصوص ترمز دستی را چک کنید ، مقاومت ترمز یکی از مهمترین عوامل افزایش سوخت است.
9- در گذشته به دلیل کاربراتوری بودن اکثر خودروها رانندگان قبل از خاموش کردن خودرو گاز می دادند که با وجود موتور های پیشرفته تر امروزی نیازی به این کار نیست و تنها افزایش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.
10- اخبار ترافیک سطح شهر را پیگیری کنید و مسیر های خلوت تر را برای تردد انتخاب کنید.
11- خودرو را در فاصله های زمانی نزدیک تر به مکانیک نشان دهید تا از افزایش سوخت به دلیل کارکرد نادرست بخش های فنی خودرو جلوگیری کنید .
12- دنده خودرو را در فاصله های کم سبک کنید.
13- موقع خرید خودرو تاجایی که نیازتان اجازه می دهد سعی کنید خودروی کوچک تری انتخاب کنید. هرچه خودرو کوچک تر و سبک تر باشد بنزین کمتری مصرف می کند.
14- اگر در شهری با آب و هوای گرم زندگی می کنید خودرویی با رنگ روشن خریداری کنید و تودوزی آن را هم روشن انتخاب کنید تا نور و گرما را بازبتاباند. شیشه هایدودی هم از گرم شدن داخل ماشین جلوگیری می کند.
چندین راهکار ساده برای کنترل مصرف سوخت
15- از لاستیک های رادیال استفاده کنید تا اصطکاک کمتری بین تایر و جاده ایجاد بشود.
16- در هنگام رانندگی در جاده به فاصله های دور تر نگاه کنید تا از ترمز گیری های نگهانی اجتناب کنید.
17- فرمان اتومبیل را تا جای ممکن ثابت نگه دارید. هرقدر خط عوض کنید و در عرض خیابان حرکت کنید خودروی شما مسافت بیشتری می پیماید و بنزین بیشتری هم می سوزاند.
18- پاک ماشین را پر نکنید تا از سر ریز شدن آن در شیب های تند جلوگیری کنید.
19- فیلتر هوا را در مدت کوتاه تری تعویض کنید .
20- از لاستیک های پهن واسپرت استفاده نکنید چرا که مقاومت ایجاد شده میان لاستیک و آسفالت باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد .
21- روغن ماشین را به موقع عوض کنید. اگر روغن ماشین تمیز باشد اصطکاک کمتری در موتور ایجاد می شود و با مقدار ثابت سوخت می توانید یک تا دو درصد بیشتر برانید.
22- وقتی نزدیک مقصد موردنظرتان می شوید در اولین جای پارکی که دیدید پارک کنید و به امید پیدا کردن جای پارک درست روبه روی مقصدتان در خیابان بالا و پایین نروید. مطمئن باشید که از کمی پیاده روی ضرر نمی کنید.
23- در مسیرهای اتوبانی و سرعت های بالا، استفاده از کولر به باز نگه داشتن شیشه ها ارجحیت دارد.
24- خودروهای کراس اوور و SUV ها به شکل کلی سنگین تر و پر مصرف تر و غیر آیرودینامیک تر از خودروهای سواری هستند و سوخت بیشتری مصرف می کنند، بنابراین از انتخاب چنین خودروهایی پرهیز کنید.
25- در بسیاری موارد استفاده از خودرو هیچ منطق اقتصادی یا حتی راحتی بیشتری نسبت به وسایل حمل و نقل عمومی به همراه ندارد، از این رو اگر می توانید از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده کنید، قید رانندگی با خودرو، درگیر شدن در ترافیک و پیدا نکردن جای پارک، پرداخت احتمالی هزینه های جریمه و خسارات ناشی از تصادفات احتمالی را بزنید و از خودرو شخصی مخصوصا به صورت تک سرنشین استفاده نکنید.
 
 
 

 

برچسب : خودرو , بنزین , قیمت بنزین , کاهش مصرف سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: m&z
1

همه این اصول دین هم رعایت کنید وقتی به جای ماشین آشغال تحویلتون بدن راه به جایی نمیبرید. اون بی صاحب شرکتی که باید کنترل کیفی و فن آوری به روزی داشته باشه نداره
16:12  1395/05/11
پاسخ دادن
مازندرانی
0

در مورد نکته 15 باید بگم لاستیک رادیال اصطکاک رو بیشتر میکنه تا چسبندگی ماشین به سطح جاده بیشتر بشه..که اینجا به اشتباه نوشته کمتر
09:56  1395/05/11
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
5

مرسی.نکنه های کنکوری کاربردی و کامل برای رانندگی بود.اینم من برای مشاوره خرید ماشین بگم که داشتن فناوری های جدید مانند CVT و نیز VVT کمک خوبی در کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو هستند.
22:28  1395/05/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید : باسلام سال گذشته ازتاریخ15تیرماه 1402به مدت3روز مهلت اعلام کردن جهت واریزوجه برای شاهین باتحویل زمستان 1402هنوز زوده لطفاخودتون کاری نکنیدکه قیمت نامتعارف براش تعیین کنند
اس ۵ : من اومدم ۱۶ مخصوص گفتن اینجا برای گمرکه برو جنت آباد الان اومدم اینجا
ماه : سلام دوستان برای کسی هست که تارا v4 اتومات اسفند فاکتور شده باشه ؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کارشناس خود سایپا (09660) بهتون گفت که تا آخر خرداد خبری نیست؟
سعید : سلام. من تحویل 24 مهر هستم. هنوز هیچ خبری نیست و فاکتور نشده. آخرین بار گفتن تیر ماه به بعد فاکتور می کنن
سان : تکیمل وجه 25 آذر بوده هنوز خبری نیست این چه بساطیه راه انداختن
علی : تا اخر خرداد خبری از شاهین اتومات نیست طبق گفته کارشناس هاشون میتونید با شماره ۱۳۶ تماس بگیرید و شکایت کنید یا به اداره صنعت معدن شهر تون مراجعه کنید.
ساینااااااا : تروخدا بگید کسی واقعا برا اطلس واریزی زده که ثبت نامش قطعی باشه؟؟
J7 : من الان اینجا هستم متاسفانه هیچ کسی نیست واقعا متاسفم ولی کلی مامور گزاشتن یه ماشین کلانتری هم اینجاست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام. یک لطف کنند سورن موتور جدیدا بیان اعلام کن تا چه تاریخی فاکتور شدن؟؟ ممنون
باقر : امروز هم صدای مشتری گفت مجوز اول مرداد میاد همگی موضع گیری کردید حالا ببینید من راست می گویم یا خیر.
رضا دوگانه بهمن : سلام 10 روز بعد
4463 : شش ماه منتظر فاکتور بودیم الان فاکتور میکنم پلاک نمیکنم چه مرگشونه اینااا؟ بابا اصلا نخاستیم کاش 1401 پولمونو داده بودیم طلا الان صفرشو میخریدیم دوساله منتظر ی ماشینیم افتضاحن افتضاح زنگ هم میزنی میگن دست ما نیس پس دست کیه ؟؟؟!!! ده روزه فاکتور شده حالاهم پلاک نمیشه کاممون رو زهر کردن دیگه از ذوق شوق افتادیم بقران
آوا : سورن موتور جدید تا کی فاکتور شده؟
zahra : سفید شیری فاکتور شدم من سفید زده بودم چرا واقعا ؟؟؟؟؟؟؟
حسن : سلام دوستان چرا سایپا بعضی از فرمون های ساینا اس دوگانه رو مدل دی میزنم بعضی ها معمولی
تحویل اسفند - تبدیلی : من الان مجدد زنگ زدم برای شکایات میگه توی دو سه روز آینده فاکتور میشی من تکمیل وجه 23 دی ماهم بنظرتون راست میگفت یا باز پیچوند ما رو ؟؟؟
امین fx : سلام امروز لیزینگ گردشکری وام کسی پرداخت نکرد
رضا مشهد کارگر ایران خودرو : من نگفتم فراخوان نمیشن گفتم برای بهاری ها و تابستانی ها پارس قیمت جدید میخوره حداقل 100 میلیون دوباره افرایش داره اون هم تسهیلات میدیم راضی بشین ضمنا این اصول کار هست زمستانی ها در اینصورت به اعتراض شان خاتمه میدهند همون‌جوری کن تبدیلی ها با قیمت جدید پارس اعتراض شان را قطع کردن شما هم یک مدت اعتراض میکنید بعد از حذف سامانه یکپارچه و تدابیری که ایران خودرو کرده گذاشته شما هم به اعتراض تان خاتمه میدهید الان هم شیفت عصر من شروع میشه