اولین خودروی برقی با نام E6 به ایران می‌آید

 

اولین خودروی برقی با نام E6 به ایران می‌آید

 
شرکت «BYD» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر است.
این شرکت که تاریخ تولدش به اوایل قرن بیست‌و‌یکم باز می‌گردد، خود را وقف تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره‌سازی آن و نهایتا طراحی خودروهای سواری و اتوبوس برقی کرده است.
این شرکت خودروسازی حتی یک شرکت جوینت‌ونچر با سرمایه‌گذاری مساوی با دایملر آلمان دارد که خودروهای لوکس برقی را با برند «دنزا» طراحی و تولید می‌کند.
این شرکت جوان که با سرعت بالایی به بلوغ رسیده است و اکنون به عنوان یک شرکت‌ بزرگ در حوزه خود شناخته می‌شود، از جمله شرکت‌هایی است که کارشناسان آینده درخشانی برای آن متصور می‌شوند.
حالا این شرکت چینی به بازار ایران هم راه پیدا کرده و شریک آن در ایران شرکت «کارمانیا» است. حضور BYD در ایران به این معنی است که خودروهای برقی و هیبرید خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد به صنعت خودروی ایران راه پیدا می‌کنند.
همکاری کارمانیا و BYD هم اکنون آغاز شده است و طبق برنامه قرار است تا 3 سال آینده به تولید 50هزار دستگاه و تا 5 سال آینده به سالانه 100هزار دستگاه برسند. در اینجا گفت‌وگویی با ادی هوانگ، مدیر بخش‌ فروش خاورمیانه و آفریقای شرکت BYD داشته‌ایم که در ادامه بخش اول این گفت‌وگو را می‌خوانید.
 
به طور مختصر درباره فعالیت‌های شرکت BYD توضیح دهید؟
در ابتدا باید بگویم شرکت BYD به طور عام خود را وقف انرژی‌های تجدیدپذیر کرده و در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. در مرحله دوم باید گفت این شرکت تکنولوژی ذخیره‌سازی انرژی را در اختیار دارد و با استفاده از باتری این انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را ذخیره‌سازی و بعد با کمک این باتری‌ها، انرژی پاک و قابل اتکایی برای خودروهای سواری فراهم می‌کند. سومین مرحله از چرخه فعالیت شرکت، طراحی و فراهم کردن این انرژی برای استفاده در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی است.
سیاست شما برای انتخاب یک شریک ایرانی (کارمانیا)چه بود و برنامه‌هایتان برای همکاری با این شرکت چیست؟
ایران برای ما بازار بسیار مهمی است و پتانسیل بالایی دارد. شرکت بی‌وای‌دی هم با همکاری شریکش در ایران یعنی کارمانیا می‌خواهند از این پتانسیل همه بهره را ببرند. ما با كارمانیا دارای اهداف مشترك هستیم و سهامداران اصلی این شركت سابقه بسیار خوبی در معرفی برندها و ارائه خدمات دارند.اولین محصولی که در ایران عرضه شده، مدل S6 است و بعد از آن خودروی E6 کاملا برقی، که برای کاهش آلودگی خودروی مهمی است، به بازار ایران معرفی خواهیم کرد.
کار ما در ایران با معرفی یک خودروی اس‌یو‌وی کاملا بنزینی، یعنی S6 شروع شد. مزیت این خودرو در بازار، موتور بسیار پرقدرت 2٫4 لیتری و سایز بزرگ‌تر این خودرو در سگمنت خود است. این مدل یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین ‌است.
 
سابقه حضور BYD در ایران کمتر از دیگر رقبای چینی است. به خاطر کاهش این فاصله خودروی اس‌یو‌وی را انتخاب کردید یا دلیل دیگری دارد؟
می‌خواستیم اولین محصول‌مان در بازار یک خودروی شاخص و مهم باشد. برای همین موضوع S6 را انتخاب کردیم که با دو مزیت سایز بزرگ و قدرت بسیار بالایی که در اختیار راننده قرار می‌دهد آن را به بازار آورده‌ایم.
 
سامسونگ اخیرا اقدام به خرید بخشی از سهام BYD کرده است. دلیل این اقدام چه بوده است و آیا شاهد همکاری بین این دو شرکت خواهیم بود؟
سامسونگ حدود 3میلیارد رنمینبی (رنمینبی واحد پولی چین است که برای معادلات بین‌المللی از واژه یوآن به جای آن استفاده می‌شود) یا 461 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است که حدود 1٫92 درصد سهام BYD می‌شود. در مورد همکاری باید بگویم سابق بر این هم نزدیک بوده‌ایم و در زمینه قطعات الکترونیکی و باتری موبایل همکاری داشته‌ایم و الان سازمان دیگری هم از هر دو مجموعه وارد همکاری خواهد شد. ولی برای اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه می‌توانید از سامسونگ سوال بپرسید.
 
برنامه شما برای حضور در بازار ایران و استراتژی شما برای ادامه فعالیت در این بازار چیست؟
همان‌طور که گفتیم اولین مدل برای بازار ایران S6 بود و پس از آن اس‌یووی دیگری به نام s7 خواهد آمد که مدل کامل‌تر و قوی‌تری است. برای درازمدت هم باور داریم تکنولوژی خودروهای برقی در ایران جا خواهد افتاد و در این زمینه با «کارمانیا» همکاری می‌کنیم تا بتوانیم این تکنولوژی را به ایران منتقل کنیم. البته می‌دانیم این اتفاق زمان‌بر خواهد بود ولی استراتژی ما این است که مرحله به مرحله جلو برویم تا این اتفاق در ایران هم رخ دهد.
به عنوان مثال مجوز فروش E6 را در بازار ایران گرفته‌ایم و این خود یکی از مراحلی است که باید انجام می‌شد. این مدل برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی بسیار مناسب است و با هر بار شارژ شدن می‌تواند 400 کیلومتر طی کند.
در مرحله بعد یک مدل خودروی هیبرید به ایران وارد می‌کنیم که «تانگ» نام دارد. اقدام‌ برای دریافت مجوز و استاندارد این خودرو هم آغاز شده است.
خودروی تانگ هم‌اندازه S6 و برای مصرف شخصی مناسب است. این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند 80کیلومتر را طی کند و قابلیت کار با برق و بنزین به صورت همزمان را هم دارد. علاوه‌بر خودروهای شخصی روی بازاریابی یک اتوبوس به نام K9 هم کار می‌کنیم.
همین الان هم با بخش‌های دولتی صحبت کرده‌اند تا با یک پشتوانه مالی بتوان آن را به ایران آورد . من و همکارانم در BYD باور داریم در طولانی‌مدت، سهم عمده بازار را خواهیم داشت، به‌خصوص در شهرهایی با مشکل آلودگی هوا مثل تهران که همین الان درگیر این مساله است.
 
تا زمانی که بازار آمادگی پذیرش خودروهای الکتریکی را به صورت عمده داشته باشد، برنامه شما برای بازار ایران چیست؟
هما‌نطور که گفتم خودروی فاز اول ما یک خودروی بنزینی با مزیت‌های خوبی است ولی در کنار آن بحث خودروهای الکتریکی را خواهیم داشت تا شاید بازار از آنچه پیش‌بینی می‌شود، زودتر آماده پذیرش این خودروها باشد. قصد ما فقط فروش خودرو به ایران نیست و تمرکز ما بر همکاری برای داخلی‌سازی هرچه بیشتر این محصولات معطوف شده است. در حال حاضر درصد داخلی‌سازی خودروی بنزینی ما یعنی S6 حدود 20درصد است و امیدواریم در مدتی بسیار کوتاه به تولید 40درصدی این خودرو در ایران برسیم.
 
تولید شما در ایران براساس زمان‌بندی پیش رفته یا به تعویق افتاده است؟
تاکنون 95درصد طرح داخلی‌سازی انجام شده و باید بگویم حدودا یک ماه به تعویق افتاده است. ولی باور دارم و مطمئن هستم تا یک ماه آینده این طرح عملیاتی می‌شود و شروع به تولید می‌کند. قصد داریم در 3 سال به تولید 50هزار دستگاه برسیم و در 5 سال آینده به تولید سالانه یک‌صدهزار دستگاه خواهیم رسید.
 
آیا این عدد را برای بازار ایران زیاد نمی‌دانید؟
با توجه به شکافی که در بازار ایران وجود دارد و تعداد خودرویی که به ازای هر هزار نفر درایران استفاده می‌شود، حدود 150 دستگاه است که از 250 دستگاه متوسط جهانی بسیار کمتر است و این خود نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خودرو است. همان‌طور که می‌دانید توانایی بازار به سالی سه میلیون دستگاه هم خواهد رسید. در نتیجه با تکنولوژی BYD و استراتژی کارمانیا سهم خوبی از این بازار را در اختیار خواهیم داشت.
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , خودرو برقی , هایبرید , byd , واردات خودرو هایبرید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : چون از ۱۷ خرداد که یک اسفند ها رو فاکتور کردن سیستمشون رو بروزرسانی نکردن برای همین بهتون میگن یک اسفند
mina : سلام دوستان (sr3) ماشینهایی ک بعداز ما شاسی شدند همه بیمه شدند، متاسفانه ما هیچ... شرکت هم ک تماس گرفتم هیچ تغییری انجام نشده
M : کجا تماس گرفتید؟ ما که به نمایندگیمون زنگ زدیم میگه تا یکم اسفند فاکتور شده
رضا : الان پیگیری کردم گویا دارن ۵ اسفند به بعد رو فاکتور میکنن دعا کنید هم سریع انجام بدن و هم وقفه نیفته دوباره کلا اسفند رو تموم کنن به حول و قوه الهی
رضا : الان پیگیری کردم گویا دارن ۵ اسفند به بعد رو فاکتور میکنن دعا کنید هم سریع انجام بدن و هم وقفه نیفته دوباره کلا اسفند رو تموم کنن به حول و قوه الهی
محمد : دوستان قبلا هم گفتم..‌تجمع نکنید وگرنه بازم‌گرون میکنن... ارادتمند محمدقصاب.
مجید : سلام. مبلغ دعوتنامه چقدر شده؟
مهناز : تارا v1 طرح مادران فروش فوری رنگ سفید تحویل ۷ تیر امروز فاکتور شده
وحید : خواهش میکنم دوست گرامی،تا آنجا که من مطلع هستم تاکنون موردی از سرقت شاهین پلاس گزارش نشده،حتی اگر شیشه آن پایین باشد تا زمانی که ریموت نزد خودتان باشد، بدلیل سبستم, پیشرفته ضد سرقت ،نمیتوانند خودرو را روشن و سرقت کنند( مگر آنکه بکسل کنند). مستحضر هستید که دستگیره درب شاهین پلاس و استارت سوییچ آن key less و دکمه ای و اصولا فاقد کلید است و با شاه کلید و ...هم باز نمیشود.فقط باید در حفظ و نگهداری ریموت نهایت دقت را داشته باشید.بدلیل ظریف و شکننده بودن ، و برای جلوگیری از ضربه و خش و نفوذ احتمالی رطوبت،در اولین فرصت قاب فلزی مخصوص ریموت شاهین پلاس را که بسیار زیبا، شکیل و محکم است تهیه کنید( همه نوع دارند،اما با کیفیت مرغوب آن در دیجی کالا ۵۰۰ هزار تومان است)
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه تبدیل به تک : سلام دوستان تبدیل به تک دیروز فاکتور شدم امروز پلاک جهت اطلاع
محمد : خب راست میگه دیگه قانونه هرچقدرم دیر بشه سود تاخیر میدن
تحویل آذر : اضافه پول رو میگیرن حالا شما هی بند حمایت و نمی دونم قانون بگو. بنده خدا 9ماهه که ماشین تحویل ندادن دستت هم به هیچ جا بند نیست...اومدی برای ما بند آئین نامه میگی؟
رضا : سلام الان حواله یاب گذاشته 18خرداد. فاکتور شد
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : فوق العاده های بهمن از 7 به بعد کسی فاکتور شده؟؟ چه خبر؟ لطفا اگر خبری شد همدیگر رو بیخبر نذاریم.....🙏
7اسفند : خدا لعنتشون کنه من ماشین فروختم به یه بنده خدایی فکر کنم من عادی ثبت نام کردم بعد بچه ام بدنیا اومده الان میخوام مادران ثبت نام کنم برا خودم میترسم ریسک کنم از طرفی میگم من خودم طلا فروختم 3تومن ثبت نام کردم برا واریزی دوم پولم جور نشد مفت حوالشو فروختم الان بیام باز اشتباهمو تکرار کنم اگه همون پولو میدادین طلا همون اسفند طلا تا نزدیک 9تومن هم رفت میفروختین میدادین یه ماشین صفر بدون دغدغه الانم فقط میخوام تحویل بدن ماشین مردم بدم بره
ایکس 33 اتومات : چند روزه ماشین دستت میرسه؟
28 مهر : پلاک آزاد با توجه به آدرس فرد یا سارمان انتخابی جهت تخصیص یافت نشد( محدودیت فیزیک پلاک از سوی پلیس راهور ). تاریخ ثبت: 1404/04/10 این یعنی چی برای کسایی که فاکتور شدن همچین چیزی اتفاق افتاده؟ بازی جدیدشونه دوباره
حسین سورن تحویل 31 تیر : سلام دوستان امروز تحویل گرفتم سورن موتور جدید پیش فروش تحویل 31 تیر خط تولید تبریز خودم نمایندگی خوزستان بود تاریخ واریز دعوتنامه 17 اردیبهشت و فاکتور 29 خرداد و پلاک 3 تیر و امروز 10 تیر تحویل گرفتم امیدوارم زود همتون تحویل بگیرین
207 پانا 31 خرداد : سلام دوستان وقت بخیر کسی از تحویلی های خرداد ماه امروز فاکتور شده؟ لطفا اعلام کنید